Test Drives & Rides

Δοκιμή: Fiat 500L 1.6 MTJ 120 hp City Cross

Ένα 500L διαφορετικό από τα άλλα…

Πολλοί θα πουν ότι το Fiat 500L είναι μια έκδοση του Fiat 500 σε μεγέθυνση, οπότε στην ουσία είναι και μια συνέχεια της γκάμας του. Αλλά θα κάνουν λάθος…

Μπορεί το 500L να φέρει στοιχεία από το γνώριμο ιταλικό μικρό, αλλά με το δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα έχει καταφέρει μέσα στα χρόνια να δημιουργήσει το δικό του κοινό και να σπρώξει την εταιρεία στη δημιουργία μιας μικρής ξεχωριστής «γκάμας» για αυτό. Πιο πρόσφατη προσθήκη στη γκάμα αυτή αποτελεί η έκδοση της δοκιμής μας με την ονομασία City Cross, η οποία, όπως προδίδει και το όνομά της, προσθέτει όγκο, ύψος και γενικά… μέγεθος στο Fiat 500L

Αρκετά είναι τα σημεία στα οποία διαφοροποιείται το Fiat 500L City Cross. Πέρα από τις προσθήκες στο εξωτερικό, η νέα έκδοση έχει τους δικούς της ειδικούς χρωματισμούς, αναβαθμίσεις στο εσωτερικό και ένα νέο σετ τροχών που διατίθεται σε πολλούς διαφορετικούς χρωματισμούς.

Αναβαθμίσεις από πλευράς κινητήρων δεν υπάρχουν, οπότε αν αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα για κάποιον, τότε η City Cross έκδοση είναι ιδανική για κάποιον που κοιτούσε μέχρι τώρα το Fiat 500L και έψαχνε το κάτι παραπάνω για να το προσεγγίσει, μιας και η πιο μυώδης υπερυψωμένη σιλουέτα του, σίγουρα προσθέτει τύπο και αναβαθμίζει συνολικά το χαρακτήρα του μοντέλου.

Άλλος χαρακτήρας

Εξωτερικά, η ειδική αυτή έκδοση του Fiat 500L έχει δεχθεί πληθώρα βελτιώσεων σε σχέση με την «απλή» εκδοχή του μοντέλου, οι οποίες περιλαμβάνουν την ανασχεδιασμένη εμπρός γρίλια, μεγαλύτερους προφυλακτήρες και καινούρια ποδιά.

Όλα αυτά βοηθούν στην ανάδειξη του σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου, κάτι που μέχρι τώρα δεν μπορούμε να πούμε ότι διέθετε… Και φυσικά το μεγαλύτερο ρόλο σε όλο αυτό παίζει η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που κάνει το Fiat 500L City Cross να φαντάζει επιβλητικό, ενώ όπως θα δούμε παρακάτω βοηθά και στην κίνηση εκτός δρόμου!

Χρώματα και πολλές επιλογές

Οι αναβαθμίσεις συνεχίζονται και στην καμπίνα των επιβατών, όπου προσφέρονται επίσης διάφορες χρωματικές επιλογές, δίνοντας τη δυνατότητα σε κάθε νέο ιδιοκτήτη να διαμορφώσει το εσωτερικό σύμφωνα με τα γούστα του.

Στον αισθητικό τομέα, οι επιφάνειες είναι κομψά καλυμμένες με ποιοτικά υλικά, ενώ τα καθίσματα φέρουν ραμμένο το λογότυπο “500”.

Από πλευράς πρακτικότητας, πέρα από το ότι το Fiat 500L City Cross με τους μεγάλους χώρους μπορεί άνετα να φιλοξενήσει πέντε κανονικού μεγέθους ενήλικες, ενώ στον εξοπλισμό διατίθενται ως στάνταρ ο αυτόματος κλιματισμός και το cruise control.

Τέλος, στο κέντρο της κονσόλας δεσπόζει και μία οθόνη αφής, η οποία ενσωματώνει φωνητικές εντολές, σύνδεση Bluetooth και δυνατότητα χειρισμού κινητού τηλεφώνου μέσω των εφαρμογών Apple CarPlay και Android Auto.

Με τον δυνατό diesel

Από τις δύο πετρελαιοκίνητες επιλογές που δίνει η Fiat για το 500L City Cross, στα χέρια μας έφτασε η πιο «δυνατή», αυτή του MultiJet χωρητικότητας 1,6 λίτρων με απόδοση 120 ίππων (διατίθεται και η επιλογή του 1.3 MultiJet με 95 ίππους).

Στα πλαίσια της δοκιμής μας είχαμε την ευκαιρία να δούμε τον κινητήρα αυτόν να «ξεδιπλώνει» τις χάρες του και να κινεί με άνεση το μεγάλο αμάξωμα του 500L, κάτι που μας έκανε να πιστέψουμε ότι αυτός είναι ένας από τους καλύτερους συνδυασμούς κινητήρα-αυτοκινήτου (αν όχι ο καλύτερος) για το συγκεκριμένο μοντέλο.

Χάρη στη ροπή των 320 Nm η οποία αποδίδεται μόλις από τις 1.750 σ.α.λ., το αυτοκίνητο μπορεί και επιταχύνει αποτελεσματικά υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Κάνει άνετες τις προσπεράσεις και μπορεί να «τραβήξει» στην ανηφόρα ακόμα και με πλήρες φορτίο, ενώ δε θα δυσκολευτεί καθόλου σε σημεία όπου η πρόσφυση μειώνεται κατά τη διάρκεια μιας εξόρμησης εκτός δρόμου, φυσικά στα πλαίσια των δυνατοτήτων του.

Σημαντική η συμβολή και του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων των έξι σχέσεων, που βοηθά στην ομαλή μετάδοση της ροπής στις χαμηλές και τις μεσαίες, ενώ κάνει άνετη την κίνηση όταν ανεβαίνει η ταχύτητα.

Ευχάριστο στο δρόμο

Σίγουρα κανείς δεν περιμένει να συγκινηθεί οδηγικά πίσω από τιμόνι ενός Fiat 500L. Ωστόσο, η έκδοση City Cross, ίσως χάρη στον πιο σπορτίφ χαρακτήρα της, έχει προσθέσει κάτι στην αίσθηση του μοντέλου.

Η κίνηση είναι άνετη και ευχάριστη και χάρη στην ευρυχωρία του, το 500L εξυπηρετεί άψογα τις καθημερινές ανάγκες, ενώ δε θα πει όχι και σε πιο μακρινές διαδρομές. Η αίσθηση του τιμονιού χάνει λίγο σε πληροφόρηση, αλλά το σύστημα πέδησης είναι υποδειγματικό και η ανάρτηση συμβάλει τα μέγιστα στην άνεση των επιβατών.

Επιπρόσθετα και χάρη στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος, το 500L στην έκδοση City Cross κινείται άνετα και σε ομαλούς χωματόδρομους, ενώ το αυξημένο ύψος χαρίζει και μια αίσθηση υπεροχής…

Όλα είναι θέμα επιλογής

Το Fiat 500L City Cross είναι ένα αυτοκίνητο που δε θα απογοητεύσει τον αγοραστή του, ωστόσο όλα είναι θέμα επιλογής και γούστου.

Για κάποιον λοιπόν που αναζητά ένα αυτοκίνητο με χώρους για την καθημερινή του μετακίνηση, αλλά και να έχει αυτό το κάτι παραπάνω στο παρουσιαστικό του, τότε το συγκεκριμένο 500L είναι μια σοφή επιλογή.

Βέβαια, με την τιμή του να ξεκινά από τα 15.990 ευρώ και να φτάνει στα 20.400 ευρώ για το μοντέλο της δοκιμής μας, μπορεί το τίμημα να είναι μεγαλούτσικο άλλα αγοράζει κάποιος ένα ολοκληρωμένο σύνολο με σημαντικές δυνατότητες.

ΥΠΕΡ: Εμφάνιση, Χώροι, Κινητήρας

ΚΑΤΑ: Τιμόνι, Τιμή

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                   1.6 MTJ

Καύσιμο                                                        Πετρέλαιο

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                      1.598

Κύλινδροι                                                      4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                               16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                             120/3750

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                                320/1750

Θέση                                                       Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                              Common rail, υπερτροφοδότηση

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                                  79,5 x 80,5

Σχέση συμπίεσης                                              16,5:1

Κιλά/ίππο                                                            11,6

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                  Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης

Πίσω                                                    Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                                   Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                                  Δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                       Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                                 Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                               3,0

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                             11,1

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                                Μηχανικό 6 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                         16×6,0J

Υλικό                                                              Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                         Continental ContiEcoContact 5

Διάσταση ελαστικών                                  205/55 R16

Ρεζέρβα                                                  Εκτάκτου ανάγκης

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)            4276x1800x1679

Μεταξόνιο(χλστ.)                                            2612

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                           1522

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                                1519

Βάρος(κιλά)                                                     1390

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                              455

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                                     4,3

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                  11,1

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                                  15,7

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                          183

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                             4,9

Μέση τιμή δοκιμής                                          7,3

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                     8,1

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                   6,2

Αυτονομία(χλμ.)                                              707

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                          50

Εκπομπή CO2                                                  127

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                          15.990

Αυτοκινήτου δοκιμής                                  20.400

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Related posts
8.5
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD | Ρηξικέλευθο...

6.2
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2T 110 HP S&S

8.2
On The RoadTest Drives & Rides

«Νέο» Renault Clio: Δοκιμάζουμε την έκδοση LPG με τα 1.000+ χλμ. αυτονομίας!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!