full screen background image
Search
Τρίτη 26 Μάιος 2020
  • :
  • :

Η τρισδιάστατη εκτύπωση στην υπηρεσία του αγωνιστικού Cupra Leon Competicion!

Μπορεί κανείς να νομίζει ότι η τρισδιάστατη εκτύπωση περιορίζει τις εφαρμογές της στη δημιουργία πλαστικών μπιχλιμπιδιών, αλλά μέσω της σύγχρονης τεχνολογίας, η αυτοκινητοβιομηχανία χρησιμοποιεί ήδη το 3D printing στις κατασκευές της. Τελευταίο παράδειγμα αποτελεί το νέο Cupra Leon Competicion, ένα αγωνιστικό προορισμένο για το πρωτάθλημα WTCC (World Touring Car Championship).

Όπως σε κάθε αυτοκίνητο της κατηγορίας αυτής, η δύναμη έχει αυξηθεί σε σχέση με την «απλή» έκδοση του μοντέλου και πλέον ο δίλιτρος τούρμπο τετρακύλινδρος κινητήρας αποδίδει 335 ίππους ισχύος και 410 Nm ροπής, και έτσι το Cupra Leon Competicion μπορεί να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 4,5 δευτερόλεπτα και να φτάσει την τελική ταχύτητα των 260 χλμ./ώρα.

Επιπλέον, το πλαίσιο του Leon αυτού έχει ενισχυθεί ώστε να αποδίδει καλύτερα σε αγωνιστικές συνθήκες πίστας με προσαρμόσιμες αναρτήσεις, αναβαθμισμένα φρένα, εγκεκριμένο από τη FIA roll cage και ειδικά καθίσματα. Φυσικά, πολλές είναι και οι αεροδυναμικές προσθήκες στο αμάξωμα, με έναν πιο επιθετικό προφυλακτήρα εμπρός με διαχωριστή αέρα και μια αρκετά μεγαλύτερη πίσω αεροτομή.

Αυτό που ξεχωρίζει όμως αυτό το μοντέλο από τα όμοιά του, είναι η χρήση τρισδιάστατης εκτύπωσης για τη δημιουργία κάποιων μερών του. Έτσι με χρήση της τεχνολογίας multi-jet fusion, η Cupra σε συνεργασία με την HP εκτύπωσαν τους καθρέφτες των θυρών, τις εισαγωγές αέρα, τα ανοίγματα του καπό και άλλα μέρη του αμαξώματος. Όλα τα τρισδιάστατα εκτυπωμένα εξαρτήματα ανταποκρίθηκαν στις δοκιμές που έγιναν στην αεροδυναμική σήραγγα σε ταχύτητες έως και 290 χλμ./ώρα, αποδεικνύοντας έτσι ότι θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν και στις αγωνιστικές συνθήκες της πίστας.

Η χρήση της τεχνολογίας αυτής επιτρέπει την επιτάχυνση της εξελικτικής διαδικασίας των αυτοκινήτων, επιτρέποντας στους μηχανικούς να τυπώνουν αρκετά διαφορετικά εξαρτήματα ταυτόχρονα, μειώνοντας σημαντικά τους χρόνους δοκιμών τους. Επιπρόσθετα, η ρητίνη που χρησιμοποιείται στην εκτύπωση είναι αρκετά ελαφρύτερη από τα συμβατικά υλικά, μειώνοντας έτσι και το βάρος των εξαρτημάτων.

Το νέο Leon Competicion δεν είναι μόνο ένα από τα πρώτα μοντέλα που χρησιμοποιούν την τρισδιάστατη εκτύπωση, αλλά είναι και το πρώτο αγωνιστικό αυτοκίνητο τουρισμού που διατίθεται για παραγγελία μέσω διαδικτύου. Η τιμή μένει ακόμα να ανακοινωθεί, ωστόσο οι παραγγελίες έχουν ήδη αρχίσει.