full screen background image
Search
Πέμπτη 20 Ιούνιος 2019
  • :
  • :

Η Mazda επαναφέρει τον κινητήρα Wankel!

Η Mazda αποφάσισε να… «εφεύρει» ξανά τον περιστροφικό κινητήρα και αυτή τη φορά να τον χρησιμοποιήσει ως μέσο για αύξηση της αυτονομίας στα ηλεκτρικά οχήματα που θέλει να διαθέσει στην αγορά έως το 2020.

Με τη χρήση ενός τέτοιου κινητήρα, ο οποίος θα έχει πολύ μικρό μέγεθος και μεγάλη απόδοση, θα μπορεί να φορτίζει τις μπαταρίες του αυτοκινήτου χαρίζοντας επιπλέον χιλιόμετρα στους χρήστες.

Με την κίνησή της αυτή, η Mazda θα επαναφέρει στο προσκήνιο της αυτοκινητοβιομηχανίας ένα είδος κινητήρα εσωτερικής καύσης που η ίδια -αλλά και άλλοι κατασκευαστές- χρησιμοποίησαν περιστασιακά στο παρελθόν, από τότε που ο Felix Wankel εφηύρε τον περιστροφικό κινητήρα και τον ενσωμάτωσε στο πρωτότυπο NSU που κατασκεύασε το 1957.

Η ίδια η Mazda δεν έχει ξαναχρησιμοποιήσει Wankel κινητήρα από το 2012 όταν και σταμάτησε την παραγωγή του RX-8, ωστόσο τόσο η ίδια όσο και η Audi έχουν χρησιμοποιήσει περιστροφικούς κινητήρες ως μέσο για επέκταση της αυτονομίας σε αρκετά ηλεκτρικά πρωτότυπα που έχουν παρουσιάσει την τελευταία δεκαετία.

Πλέον, η Mazda πιστεύει ότι μπορεί να ξεπεράσει τα προβλήματα αξιοπιστίας που εμφάνισαν οι περιστροφικοί κινητήρες στο παρελθόν και σύμφωνα με αιτήσεις για ευρεσιτεχνίες (πατέντες) που κατατέθηκαν πρόσφατα, ο κινητήρας αυτός θα τοποθετείται οριζόντια, κάτι που επιτρέπει στον κατασκευαστή να τον «χωρέσει» κάτω από το πίσω μέρος του πατώματος και πίσω από τον οπίσθιο άξονα. Από εκεί, ο περιστροφικός κινητήρας θα κινεί μια γεννήτρια που με τη σειρά της θα φορτίζει τις μπαταρίες λιθίου που βρίσκονται στο εμπρός μέρος του πατώματος του αυτοκινήτου.

Ως γνωστόν, η «Αχίλλειος Πτέρνα» του κινητήρα Wankel ήταν ανέκαθεν η φθορά στις άκρες του ρότορα, ένα πρόβλημα που έως τώρα αντιμετωπιζόταν με μια μικρή ποσότητα λαδιού λίπανσης που ψεκαζόταν μέσα στο θάλαμο καύσης. Αυτό ήταν μεγάλο πρόβλημα στους συμβατικά τοποθετημένους κινητήρες και θα έλεγε κανείς ότι η μετατόπιση σε οριζόντια θέση θα δυσκόλευε περεταίρω της κατάσταση, ωστόσο οι μηχανικοί της Mazda φαίνεται ότι βρήκαν τη λύση και με τη χρήση ενός ειδικού ακροφυσίου σε σχήμα “L” που ψεκάζει το λάδι μέσα στον κύλινδρο, στην κορυφή του κινητήρα, λιπαίνει το ρότορα σε όλη του της επιφάνεια και στη συνέχεια με τη βαρύτητα το λάδι κατακάθεται και μέσω ειδικής διάταξης επιστρέφει στο δοχείο του απ’ όπου και επαναχρησιμοποιείται.