full screen background image
Search
Παρασκευή 29 Μάιος 2020
  • :
  • :

Θέμα: Η ιστορία της Opel στα ηλεκτροκίνητα οχήματα!

Το νέο Corsae και το Grandland X plugin hybrid που κυκλοφόρησαν πρόσφατα αντιπροσωπεύουν τη νέα γενιά ηλεκτροκίνητων μοντέλων της Opel, ενώ το πλήρως ηλεκτρικό Opel Vivaro και η ηλεκτροκίνητη έκδοση του Mokka X θα ακολουθήσουν αργότερα φέτος, με τα Opel Comboe, Opel Zafira Lifee και το διάδοχο του Astra να πλαισιώσουν την ομάδα το 2021. Έτσι, όλη η γκάμα επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της Opel θα εξηλεκτριστεί μέχρι το 2024.

Η Opel γίνεται ηλεκτρική συνεχίζοντας μία μακρά παράδοση δοκιμών, ρεκόρ και οχημάτων παραγωγής, αφού ασχολείται με την έρευνα και εξέλιξη στον τομέα των ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης πάνω από πέντε δεκαετίες.

Ήδη το 1968, το Kadett B StirLec I βασιζόταν στην αρχή της επέκτασης αυτονομίας που αργότερα θα έφτανε στην παραγωγή με το Opel Ampera.

Το πρωτότυπο StirLec χρησιμοποιούσε 14 συσσωρευτές μολύβδου-οξέος και ο ηλεκτρισμός που διατηρούσε μονίμως φορτισμένη τη μπαταρία προερχόταν από έναν κινητήρα καύσης Strirling τοποθετημένο πίσω.

Μόλις τρία χρόνια αργότερα, ο Georg von Opel, εγγονός του ιδρυτή της εταιρίας, κατέρριψε έξι παγκόσμια ρεκόρ ηλεκτρικών οχημάτων στο τιμόνι ενός Opel Electro GT με την ισχύ δύο συνδεδεμένων ηλεκτροκινητήρων που απέδιδαν 88 kW/120 ίππους. Την ενέργεια παρείχε μία μπαταρία Νικελίου-Καδμίου 590 κιλών και με σταθερή ταχύτητα 100 χλμ./ώρα, το αυτοκίνητο είχε αυτονομία 44 χιλιόμετρα.

Βιώσιμη ηλεκτροκίνηση: Opel Impuls και Opel Twin

Η έρευνα προχώρησε με το πρόγραμμα Opel Impuls κατά τη διάρκεια του 1990-97. Το Impuls I ήταν ένα αυτοκίνητο βασισμένο στο Kadett, με την ισχύ ενός ηλεκτροκινητήρα συνεχούς ρεύματος (DC) 16 kW που χρησιμοποιούσε κυψέλες μπαταρίας νικελίου-καδμίου με υγρό ηλεκτρολύτη. Είχε αυτονομία περίπου 80 χιλιομέτρων και τελική ταχύτητα 100 χλμ./ώρα.

Ένα χρόνο αργότερα, ακολούθησε το Impuls II, βασισμένο σε ένα Astra station wagon. Χρησιμοποιούσε 32 μπαταρίες μολύβδου-οξέος για την τροφοδοσία δύο τριφασικών ασύγχρονων μοτέρ προσφέροντας συνολικά περίπου 45 kW ή 61 ίππους.

Από το 1993 μέχρι το 1997, η Opel πραγματοποίησε το πρώτο της πρόγραμμα δοκιμών ηλεκτρικών οχημάτων μεγάλης κλίμακας με το Impuls III. Ένας στόλος δέκα αυτοκινήτων Impuls III δοκιμάστηκε στο Γερμανικό νησί Rügen, καλύπτοντας συνολική απόσταση πάνω από 300.000 χιλιομέτρων. Πέντε οχήματα ήταν εφοδιασμένα με μπαταρίες νικελίου-καδμίου (45 kW/61 ίπποι), και τα υπόλοιπα πέντε με υψηλής ενέργειας μπαταρίες νατρίου/νικελίου-χλωρίου (42 kW/57 ίπποι). Και τα δέκα Impuls III ήταν εφοδιασμένα με τριφασικό ασύγχρονο μοτέρ.

Στο μεταξύ, το 1992 αποκαλύφθηκε το δημοφιλές πρωτότυπο Opel Twin. Ένας τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 800 κ.εκ. που απέδιδε 34 ίππους προοριζόταν για οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο, ενώ μία ηλεκτρική μονάδα με δύο μοτέρ 10 kW (14 ίππων) στις πλήμνες των τροχών υποστήριζαν την οδήγηση στην πόλη και την κάλυψη μικρών αποστάσεων.

Ο οδηγός του Opel Twin καθόταν στο κέντρο, με τρία καθίσματα επιβατών στο πίσω τμήμα.

Το 1995, η Opel έφερε την ηλεκτροκίνηση στην κατηγορία των επαγγελματικών οχημάτων με το πρωτότυπο Combo Plus concept van, που διέθετε δύο μπαταρίες υψηλής ενέργειας νατρίου/νικελίου-χλωρίου, οι οποίες λειτουργούσαν σε συνδυασμό με ένα τριφασικό, ασύγχρονο μοτέρ 45 kW.

Πρωταθλητές αυτονομίας: Opel Ampera με επέκταση αυτονομίας και Opel Amperae

Παράλληλα, η Opel επεδίωξε την εξέλιξη οχημάτων με μπαταρία και παρουσίασε το καινοτόμο Flextreme Concept στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA) 2007, το οποίο διέθετε το σύστημα ηλεκτροκίνησης με επέκταση αυτονομίας Voltec.

Το Flextreme GT/E Concept, που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης 2010, ήταν ενδεικτικό παράδειγμα της ενσωμάτωσης αυτής της φιλοσοφίας κίνησης σε ένα μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητο.

Η τεχνολογία επέκτασης αυτονομίας έφτασε στη μαζική παραγωγή το 2011 με το Opel Ampera, το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο για τέσσερα άτομα, κατάλληλο για καθημερινή χρήση αλλά και ταξίδια. Την ενέργεια για αποστάσεις από 40 έως 80 χιλιόμετρα (ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες) παρείχε η μπαταρία ιόντων λιθίου 16 kWh, που τροφοδοτούσε το ηλεκτρικό μοτέρ των 111 kW/150 ίππων.

Όποτε το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας έπεφτε σε ένα ορισμένο ελάχιστο επίπεδο, ο βενζινοκινητήρας των 63 kW/86 ίππων ενεργοποιείτο αυτόματα και έθετε σε λειτουργία μία γεννήτρια για την κίνηση του ηλεκτροκινητήρα. Αυτό το είδος συνεχούς παροχής ενέργειας εξασφαλίζει ξέγνοιαστη οδήγηση.

Το Opel Amperae ακολούθησε το 2016/2017. Με μία απαράμιλλη, για την κατηγορία του, αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 423 χιλιομέτρων, το Amperae έκανε το ντεμπούτο του ως γνήσιος πρωταθλητής αυτονομίας στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού.

Επειδή οι μπαταρίες τοποθετούνται επίπεδα σε μία υποδαπέδια σχεδίαση, προσφέρει χώρο για πέντε επιβάτες και χώρο αποσκευών ενός κανονικού μεγέθους, πεντάθυρου compact μοντέλου (381 λίτρα).

Το Amperae αποδεικνύει επίσης ότι ηλεκτροκίνηση και οδηγική απόλαυση μπορούν να συνδυάζονται, καθώς η μέγιστη ροπή των 360 Nm εξασφαλίζει εντυπωσιακή επιτάχυνση και ελαστικότητα. Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα είναι 150 kW ή 204 ίπποι. Το συμπαγές μοντέλο επιταχύνει από 0 στα 50 χλμ./ώρα σε 3,2 δευτερόλεπτα, ενώ η εν κινήσει επιτάχυνση 80 – 120 χλμ./ώρα (για προσπεράσεις) ολοκληρώνεται σε μόλις 4,5 δεύτερα!