full screen background image
Search
Τρίτη 19 Ιανουάριος 2021
  • :
  • :

Νέα πλατφόρμα αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα από το Hyundai Motor Group!

Τo Hyundai Motor Group παρουσίασε μια νέα -ειδικά εξελιγμένη για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα- πλατφόρμα, την ElectricGlobal Modular Platform (EGMP) η οποία αποκαλύφθηκε διαδικτυακά και θα αποτελεί τη βασική τεχνολογία της γκάμας της επόμενης γενιάς των EV οχημάτων του Hyundai Motor Group.

Σχεδιασμένη αποκλειστικά για EV, η E-GMP προσφέρει διάφορα πλεονεκτήματα σε σύγκριση με τις υπάρχουσες πλατφόρμες, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί κατά κύριο λόγο για να υποδέχονται κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τα οφέλη περιλαμβάνουν βελτιωμένη απόδοση, αναβαθμισμένα δυναμικά χαρακτηριστικά, αυξημένη αυτονομία και μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές.

Παράλληλα, η E-GMP μειώνει σημαντικά την πολυπλοκότητα μέσω της μεταβλητότητας και της τυποποίησής της, επιτρέποντας την ταχεία και ευέλικτη εξέλιξη προϊόντων που βασίζονται σε μια αρχιτεκτονική που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στις περισσότερες κατηγορίες οχημάτων, όπως αυτές των σεντάν, SUV και CUV. Επίσης η ευελιξία στη εξέλιξη μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες των πελατών για επιδόσεις, αφού το μοντέλο υψηλών επιδόσεων που θα «στηθεί» επάνω στη νέα πλατφόρμα θα επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερα από 3,5 δευτερόλεπτα και θα έχει τελική ταχύτητα 260 χλμ./ ώρα.

Επιπλέον, η νέα αυτή πλατφόρμα επιτρέπει και τη λειτουργία αμφίδρομης φόρτισης. Τα περισσότερα από τα υπάρχοντα EVs και η υποδομή ταχυφορτιστών εξασφαλίζει φόρτιση με ισχύ από 50 έως 150 kW για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με συστήματα 400V. Ωστόσο, η ανάπτυξη υποδομής 800V που θα ακολουθήσει στο προσεχές μέλλον θα επιτρέψει σταδιακά ακόμη πιο γρήγορη φόρτιση, μέχρι και με 350 kW. Η E-GMP έχει στάνταρ δυνατότητα φόρτισης 800 V και είναι συμβατή με τα 400V χωρίς να χρειάζονται πρόσθετα εξαρτήματα ή προσαρμογείς. Το σύστημα πολλαπλής φόρτισης είναι η πρώτη πατενταρισμένη τεχνολογία στον κόσμο που λειτουργεί τον κινητήρα και τον μετατροπέα για να αυξήσει τα 400V στα 800V για σταθερή συμβατότητα φόρτισης.

Στην πράξη, ένα EV που βασίζεται στην E-GMP έχει μέγιστη αυτονομία πάνω από 500 χιλιόμετρα με πλήρως φορτισμένη μπαταρία και εξασφαλίζει την ταχυφόρτιση της μπαταρίας στο 80% σε μόλις 18 λεπτά και μπορεί να προσθέσει έως και 100 χιλιόμετρα αυτονομίας σε μόλις πέντε λεπτά, ενώ σε αντίθεση με τα προηγούμενης γενιάς EV, τα οποία μπορούν να φορτιστούν μόνο μονόδρομα, το σύστημα φόρτισης της E-GMP είναι πιο ευέλικτο. Η πρόσφατα εξελιγμένη μονάδα ελέγχου φόρτισης ICCU (Integrated Charging Control Unit) της E-GMP αποτελεί μια σημαντική αναβάθμιση σε σχέση με τη υπάρχουσα OBC (On-Board Chargers), η οποία επιτρέπει τη ροή ηλεκτρικής ενέργειας από εξωτερική πηγή μόνο προς μια κατεύθυνση. Το ICCU επιτρέπει τη νέα λειτουργία V2L (vehicle-to-load), η οποία μπορεί επιπλέον να πάρει ενέργεια από τη μπαταρία του οχήματος χωρίς τη χρήση επιπλέον εξαρτημάτων. Αυτό επιτρέπει στα BEV που βασίζονται στην E-GMP να χρησιμοποιούνται για τη λειτουργία άλλων ηλεκτρικών μηχανημάτων (110 / 220V) οπουδήποτε, ενώ αξιοθαύμαστο είναι το γεγονός ότι το σύστημα μπορεί ακόμη να χρησιμοποιηθεί και για τη φόρτιση ενός άλλου EV.

Αναμφίβολα, η E-GMP θα παίξει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της ηγετικής θέσης του Ομίλου στα EVs, καθώς θα επιτρέψει στην εταιρεία να διευρύνει την ηλεκτρική της γκάμα σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα, με τους προγραμματισμούς των Κορεατών να κάνουν λόγο για 23 νέα ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2025.

Το πρώτο μοντέλο που θα βασιστεί στη νέα αυτή πλατφόρμα θα είναι το Ioniq 5 και έπειτα θα ακολουθήσει ένα νέο ηλεκτρικό SUV από τη μεριά της Kia, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι δεν θα χρησιμοποιηθεί ως βάση για τις ανανεώσεις των ήδη υπαρχόντων μοντέλων, αλλά καθαρά για νέα ηλεκτρικά μοντέλα που θα κατασκευαστούν στο μέλλον.