full screen background image
Search
Δευτέρα 6 Απρίλιος 2020
  • :
  • :

Νέες BMW X5 και BMW X6 xDrive40d με εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα diesel και ήπια υβριδική τεχνολογία…

Η BMW X5 και η BMW X6 υιοθετούν τώρα μια ιδιαίτερα αποδοτική, ήπια υβριδική τεχνολογία που βελτιστοποιεί την άμεση απόδοση ισχύος και την αποδοτικότητα του συστήματος κίνησης.

Πιο συγκεκριμένα, από τον Μάιο του 2020, η νέα BMW X5 xDrive40d και η νέα BMW X6 xDrive40d θα χρησιμοποιούν έναν νέο εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα diesel με μίζα γεννήτρια 48-volt, που αποδίδει 340 ίππους.

Η τεχνολογία BMW TwinPower Turbo στην οποία βασίζεται ο νέος 3-λιτρος εν σειρά εξακύλινδρος κινητήρας περιλαμβάνει σύστημα υπερσυμπίεσης δύο σταδίων και άμεσο ψεκασμό καυσίμου Common Rail με πιεζοηλεκτρικά μπεκ.

Η απόκριση του συστήματος υπερσυμπίεσης γίνεται ακόμα πιο άμεση με τη μεταβλητή γεωμετρία τούρμπο για τα στάδια υψηλής και χαμηλής πίεσης, ενώ με έως 10 ψεκασμούς ανά κύκλο, τα μπεκ τροφοδοτούν με καύσιμο τον κινητήρα καύσης με πίεση έως 2.700 bar.

Ο νέος κινητήρας diesel αποδίδει μέγιστη ροπή 700 Nm, διαθέσιμη μεταξύ 1.750 και 2.250 σ.α.λ., καθώς και μέγιστη ισχύ 340 ίππων στις 4.400 σ.α.λ. Σε συνθήκες on & off-road, η ισχύς μεταφέρεται στη νέα BMW X5 xDrive40d και στη νέα BMW X6 xDrive40d μέσω ενός 8-τάχυτου κιβωτίου Steptronic και της ευφυούς τεχνολογίας τετρακίνησης BMW xDrive, που -χάρη σε ένα σετάρισμα που μεταφέρει περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς- αυξάνει την ευελιξία όταν το όχημα εισέρχεται δυναμικά σε μία στροφή.  

Επίσης, το σύστημα μετεπεξεργασίας καυσαερίων με αναγωγή οξειδίων του αζώτου έχει εξελιχθεί περαιτέρω. Τοποθετημένο κοντά στον κινητήρα, περιλαμβάνει τώρα έναν οξειδωτικό καταλυτικό μετατροπέα και επίστρωση SCR στο φίλτρο σωματιδίων. Για βέλτιστη μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου, μία δεύτερη μονάδα επεξεργασίας έχει ενσωματωθεί στην έξοδο του συστήματος SCR. Αυτό σημαίνει ότι η νέα BMW X5 xDrive40d και η νέα BMW X6 xDrive40d ήδη συμμορφώνονται με τα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6d, που θα τεθούν σε ισχύ στις αρχές του 2021.

Όσο για τον νέο πετρελαιοκινητήρα, αυτός υποβοηθείται από τη μίζα γεννήτρια 48-volt του ήπιου υβριδικού συστήματος. Η πρόσθετη ηλεκτρική ισχύς των 8 kW/11hp υποστηρίζει την άμεση παραγωγή ισχύος και βελτιώνει την απόδοση του συστήματος κίνησης.

Ταυτόχρονα, η ηλεκτρική υποβοήθηση αυξάνει τις επιδόσεις κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση. Επομένως, οι νέες BMW X5 xDrive40d και BMW X6 xDrive40d έχουν επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,5 δευτερόλεπτα, ενώ χάρη στην πρόσθετη ηλεκτρική ισχύ, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, σε σταθερές ταχύτητες μπορεί να λειτουργεί πολύ συχνά στο εύρος στροφών βελτιστοποιημένης απόδοσης, ώστε να μειώνεται η κατανάλωση.

Η μίζα γεννήτρια τροφοδοτείται από τη μπαταρία 48-volt, που επίσης παρέχει ενέργεια και για όλες τις λειτουργίες της ηλεκτροκίνησης μέσω του ηλεκτρικού συστήματος του οχήματος. Αυτό φορτίζεται μέσω ανάκτησης ενέργειας στις φάσεις επιτάχυνσης και φρεναρίσματος, αλλά και μέσω στοχευμένης αύξησης του φορτίου του κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Επιπλέον, η ισχυρή γεννήτρια παρέχει άμεση και ομαλή εκκίνηση και επανεκκίνηση του θερμικού κινητήρα όταν χρησιμοποιούνται οι λειτουργίες Auto Start Stop και «ρολαρίσματος». Ως αποτέλεσμα, υπάρχει δυνατότητα όχι μόνο αποσύνδεσης του κινητήρα στις φάσεις «ρολαρίσματος» αλλά και η πλήρης απενεργοποίησή του. Για μέγιστη οικονομία, η λειτουργία «ρολαρίσματος» διατίθεται όχι μόνο στο ECO-PRO mode, αλλά και στο COMFORT mode του Driving Experience Control.