full screen background image
Search
Τετάρτη 21 Αύγουστος 2019
  • :
  • :

Νέο Audi Q5 55 TFSI e quattro

Η Audi προχωρά ακάθεκτη στην ηλεκτροκίνηση, παρουσιάζοντας όχι μόνο ολοκαίνουργιες, αμιγώς ηλεκτρικές υλοποιήσεις αλλά και υβριδικές εκδόσεις σε υπάρχοντα μοντέλα της. Νεότερη προσθήκη στη γκάμα, πρώτο από τη νέα σειρά plug-in υβριδικών μοντέλων, το Audi Q5 55 TFSI e quattro με δίλιτρο κινητήρα TFSI και ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, συνδυασμένης απόδοσης 367 ίππων (270 kW), με μέση συνδυασμένη κατανάλωση 2,4 – 2,1 λίτρα/100 χλμ. και μέση εκπομπή CO253– 46 γρ./χλμ., με την ηλεκτρική αυτονομία του μοντέλου να ξεπερνά τα 40 χιλιόμετρα σε κύκλο WLTP.

Το σύστημα πρόωσης συνδυάζει έναν υπερτροφοδοτούμενο, τετρακύλινδρο 2.0 TFSI απόδοσης 252 ίππων (185 kW) και 370 Nm ροπής με έναν ηλεκτρικό κινητήρα. Ο ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη (Permanently Synchronous Motor ή PSM) έχει μέγιστη τιμή ισχύος 105 kW και μέγιστη ροπή 350 Nm. Μαζί με τον συμπλέκτη είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο, επτά σχέσεων κιβώτιο S-tronic, για τη μεταφορά ισχύος στο σύστημα τετρακίνησης quattro μέσω τεχνολογίας ultra.

Η συνδυασμένη, θηριώδης ροπή των 500 Nm εμφανίζεται μόλις από τις 1.250 σ.α.λ. με την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να είναι μόλις 5,3 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 239 χλμ./ώρα, ενώ η τελική ταχύτητα αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση αγγίζει τα 135 χλμ./ώρα, αρκετή ακόμη και για οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο.

Κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών έχει τοποθετηθεί η μπαταρία ιόντων λιθίου. Αποτελείται από 104 πρισματικά στοιχεία και αποθηκεύει ενέργεια 14,1 kWh υπό τάση 381 V. Για βέλτιστο έλεγχο των επιπέδων θερμοκρασίας, το κύκλωμα ψύξης συνδέεται απευθείας με εκείνο του ελέγχου του συστήματος κλιματισμού και το κύκλωμα χαμηλής θερμοκρασίας, στα οποία ενσωματώνονται επίσης ο ηλεκτροκινητήρας και τα ηλεκτρονικά ισχύος.

Ταυτόχρονα, το σύστημα ελέγχου κλιματισμού χρησιμοποιεί μία εξαιρετικά αποδοτική αντλία που απάγει τη θερμότητα από τα εξαρτήματα υψηλής τάσης. Με κάθε 1 kW ηλεκτρικής ενέργειας μπορεί να παραχθεί θερμική απόδοση 3 kW βελτιώνοντας την απόδοση του αυτοκινήτου και τα επίπεδα άνεσης για τους επιβάτες.

Το Audi Q5 55 TFSI e quattro είναι συμβατό με το σύστημα φόρτισης Compact και ένα καλώδιο τύπου Mode 3 με βύσμα Type 2 για φόρτιση σε δημόσιους σταθμούς. Το σύστημα Compact περιλαμβάνει καλώδια για φόρτιση σε οικιακές ή βιομηχανικές υποδοχές συν μια μονάδα ελέγχου. Προαιρετικά η Audi προσφέρει ένα εντοιχιζόμενο σύστημα φόρτισης. Μία πλήρης φόρτιση σε βιομηχανική έξοδο 400 V/16 A διαρκεί μόλις 2,5 ώρες. Ο ενσωματωμένος φορτιστής φορτίζει την μπαταρία ιόντων λιθίου με μέγιστη ισχύ 7,4 kW, ενώ ακόμη και μία άδεια μπαταρία μπορεί σε μία υποδοχή 220 V να φορτιστεί άνετα κατά τη διάρκεια της νύχτας και σε περίπου 6 ώρες.

Οι παραγγελίες για το Audi Q5 55 TFSI e quattro στην ελληνική αγορά θα ξεκινήσουν στο τέλος του καλοκαιριού.