full screen background image
Search
Τετάρτη 28 Οκτώβριος 2020
  • :
  • :

Οι νέες BMW M3 και M4 είναι γεγονός και σε εκδόσεις Competition!

Μετά από μήνες αναμονής, πλήθος «κατασκοπευτικών» εικόνων και διάφορες φήμες, η BMW παρουσίασε και επίσημα την έκτη γενιά της M3, η οποία θα κυκλοφορήσει και στην έκδοση επιδόσεων Competition, βάζοντας στόχο το σκληρό ανταγωνισμό των Mercedes AMG C 63, Audi RS 4 και Alfa Romeo Giulia Quadrofoglio, ενώ το νέο «καυτό» σεντάν των Βαυαρών αναμένεται να ξεκινήσει τις πωλήσεις του τον επόμενο Μάρτιο.

Δίπλα στη νέα Μ3, την πρώτη της εμφάνιση έκανε και η ολοκαίνουρια M4. Η κουπέ εκδοχή της έκτης γενιάς της Μ3 θα βρεθεί στις εκθέσεις των αντιπροσώπων της εταιρείας επίσης τον Μάρτιο του 2021, προσφέροντας και μια έκδοση Competition που αναμένεται να ταράξει την ησυχία των MercedesAMG C 63 Coupe και AudiRS 5…

Τα δύο νέα μοντέλα του τομέα Μ της BMW βασίζονται στην πλατφόρμα CLAR και κινούνται από τον καινούριο twinturbo εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα της εταιρείας, τον οποίο είδαμε και στο δίδυμο των SUV, X3 M και X4 M, με δύο επιλογές απόδοσης.

Πιο συγκεκριμένα, ο κινητήρας των νέων BMW M3 Sedan και BMW M4 Coupé αποδίδει μέγιστη ροπή 550 Nm από τις 2.650 μέχρι τις 6.130 σ.α.λ. Η μέγιστη ισχύς των 480 ίππων αποδίδεται στις 6.250 σ.α.λ. Ο κινητήρας των μοντέλων Competition ομοίως διατηρεί τη μέγιστη ροπή σε μεγάλο εύρος στροφών, με τα 650 Nm να είναι διαθέσιμα μεταξύ 2.750 και 5.500 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ισχύς των 510 ίππων παράγεται στις 6.250 σ.α.λ., με το ανώτερο όριο στροφών του κινητήρα να αγγίζει τις 7.200 σ.α.λ.!

Τέτοιες επιδόσεις υπόσχονται μία άκρως συναρπαστική οδηγική εμπειρία. Οι νέες BMW M3 και M4 χρειάζονται μόλις 4,2 δευτερόλεπτα για να επιταχύνουν από 0 στα 100 χλμ./ώρα, ενώ το 0 – 200 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 13,7 δευτερόλεπτα.

Αντίστοιχα, τα μοντέλα Competition επιταχύνουν από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 3,9 δευτερόλεπτα και από 0 σε 200 χλμ./ώρα σε 12,5 δευτερόλεπτα, ενώ το ειδικό σύστημα εξαγωγής με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα πτερύγια προσφέρει έναν έντονα συναισθηματικό ήχο.

Παράλληλα, ένα προηγμένο σύστημα ψύξης εξασφαλίζει βέλτιστες θερμοκρασίες λειτουργίας σε όλες τις συνθήκες, τόσο καθημερινά σε διαδρομές πόλης όσο και στην υψηλή καταπόνηση της αγωνιστικής πίστας, όπου τα εξαρτήματα δοκιμάζονται στα όρια των δυνατοτήτων τους. Η κεντρική μονάδα ψύξης πλαισιώνεται από δύο ψυγεία για το κύκλωμα υψηλής θερμοκρασίας στους θόλους των τροχών. Στα μοντέλα Competition το σύστημα περιλαμβάνει επίσης ένα πρόσθετο ψυγείο λαδιού και ανεξάρτητο ψυγείο λιπαντικού κιβωτίου ταχυτήτων.

Ο συνδυασμός του νέου εξακύλινδρου εν σειρά κινητήρα με το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο στις νέες BMW M3 και M4 υπόσχεται μία κλασική οδηγική εμπειρία υψηλών επιδόσεων. Το χειροκίνητο κιβώτιο περιλαμβάνει Gear Shift Assistant, που χρησιμοποιεί έλεγχο ταχύτητας εμπλοκής για να εξασφαλίζει λειτουργία χωρίς ολίσθηση στα κατεβάσματα κατά το φρενάρισμα για είσοδο στις στροφές.

Διαθέσιμο είναι και ένα οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic με τεχνολογία Drivelogic στα μοντέλα Competition το οποίο εξασφαλίζει κλιμάκωση άριστα προσαρμοσμένη στα χαρακτηριστικά του κινητήρα και μεγάλο συνολικό εύρος. Αυτό επιτρέπει πλήρως αυτόματες και μηχανικές αλλαγές με τον ειδικό επιλογέα Μ ή τα σχετικά χειριστήρια (shift paddles) στο τιμόνι.

Για πρώτη φορά στην ιστορία των BMW M3 και M4, οι οδηγοί θα μπορούν να παραγγείλουν σύστημα τετρακίνησης για τα σπορ μοντέλα υψηλών επιδόσεων -κατ’ εκτίμηση από το καλοκαίρι του 2021- εναλλακτικά, αντί της παραδοσιακής πίσω κίνησης. Το σύστημα M xDrive μεταφέρει περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς και συνδέεται με το ενεργό διαφορικό Active M Differential στον πίσω άξονα. Από το Setup menu, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ 4WD και 4WD Sport mode, που κατανέμει ακόμα περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς. Η απενεργοποίηση του DSC (Dynamic Stability Control) φέρνει στην εξίσωση το 2WD. Η κατανομή ισχύος αποκλειστικά στους πίσω τροχούς και η απουσία επεμβάσεων από τα συστήματα  ελέγχου ευστάθειας ενισχύουν τη γνήσια οδηγική απόλαυση για τους έμπειρους οδηγούς.

Σχεδιαστικά, η ξεχωριστή φιλοσοφία των νέων BMW M3 και M4 στέλνει ένα μήνυμα για τις ανώτερες επιδόσεις και τη συναρπαστική οδηγική εμπειρία.

Ανάμεσα στα στοιχεία που συνεισφέρουν στην εντυπωσιακή εμφάνιση των δύο μοντέλων είναι η μεγάλη κάθετη μάσκα τύπου Μ με οριζόντιες μπάρες, τα δυναμικά σμιλεμένα τόξα στους θόλους των τροχών και τα εκτεταμένα μαρσπιέ με εξαρτήματα σύνδεσης με τις εμπρός και πίσω ποδιές.

Το σεντάν και το κουπέ μοντέλο διαθέτουν οροφή από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) με αεροδυναμικά βελτιστοποιημένα πτερύγια, πίσω αεροτομή και δύο ζεύγη απολήξεων εξαγωγής που τώρα αποτελούν σύνηθες χαρακτηριστικό των μοντέλων Μ.

Προβολείς full-LED προσφέρονται στο βασικό εξοπλισμό, ενώ Adaptive LED Headlights με BMW Laserlight διατίθενται προαιρετικά. Η παλέτα εξωτερικών χρωμάτων περιλαμβάνει τις νέες και αποκλειστικές αποχρώσεις Sao Paulo Yellow non-metallic, Toronto Red metallic και Isle of Man Green metallic, ενώ ένα προαιρετικό πακέτο εξωτερικού εξοπλισμού M Carbon και ειδικά εξαρτήματα BMW M Performance Parts μπορούν να παραγγέλνονται από το λανσάρισμα.

Στο εσωτερικό των νέων BMW M3 και M4, ένα άριστα οργανωμένο ταμπλό και η εργονομική σχεδίαση του cockpit εξασφαλίζουν ότι ο οδηγός είναι πλήρως προσηλωμένος στην οδηγική εμπειρία.

Νέας σχεδίασης, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα σπορ καθίσματα M με υψηλής ποιότητας επένδυση δέρματος Merino με περισσότερα χαρακτηριστικά διατίθενται στάνταρ, και με εξαερισμό καθισμάτων για πρώτη φορά.

Τέλος, στη λίστα προαιρετικών επιλογών ξεχωρίζουν τα μπάκετ καθίσματα M Carbon με δομική σχεδίαση, που συνδυάζουν σπορ λειτουργικότητα με δομή ελαφρού βάρους, άνεση για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων και χειροποίητη πολυτέλεια. Αυτά τα καινοτόμα καθίσματα φέρουν ενσωματωμένα προσκέφαλα που αποσυναρμολογούνται για οδήγηση στην πίστα, ένα φωτιζόμενο λογότυπο του μοντέλου και ηλεκτρικές ρυθμίσεις. Καθώς είναι εμπνευσμένα από αγωνιστικά αυτοκίνητα, η δομή τους επιτρέπει τη χρήση ζωνών ασφαλείας πολλαπλών σημείων.

Περισσότερες φωτογραφίες: