full screen background image
Search
Σάββατο 15 Ιούνιος 2019
  • :
  • :

Σκέψεις ενός ρομαντικού…

Πριν λίγες μέρες πραγματοποιήθηκε ο 4ος γύρος του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, το Ράλλυ Δ.Ε.Θ. και μάλιστα στην 50η του έκδοση (δες εδώ).

Ο αγώνας της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, που πάντα είχε το κάτι διαφορετικό από τους άλλους αγώνες, από τις πρώτες ακόμα διοργανώσεις του.

Για όλους, οργανωτές, αγωνιζόμενους και θεατές είχε κάτι που δεν είχαν οι άλλοι αγώνες (χωρίς να θέλω να υποτιμήσω κάποιον αγώνα), κάτι που τους έκανε όλους να δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους για την επιτυχία.

Όπως και να το κάνουμε ήταν ένας από τους καλύτερους αγώνες στην Ελλάδα και η κορωνίδα του Βόρειου χώρου.

Όλοι περιμέναμε πότε θα έρθει η στιγμή για να ετοιμαστούμε για τον αγώνα…

Τις καλές εποχές τα αθηναϊκά πληρώματα που ανέβαιναν στη Β. Ελλάδα για το Ράλλυ Χαλκιδικής, δεν επέστρεφαν στην Αθήνα, αλλά έμεναν δυο βδομάδες στη Θεσσαλονίκη για να πάρουν μέρος και στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.

Και κάπως έτσι, αισίως, αυτός ο αγώνας έφθασε στα 50 του χρόνια!

Με την ανακοίνωση της διεξαγωγής του, όλοι περιμέναμε το πρόγραμμα του «χρυσού» 50ου Ράλλυ Δ.Ε.Θ., για να ζήσουμε τις χρυσές στιγμές του δημοφιλούς αγώνα και πάλι.

Δυστυχώς όμως κάποια «παρατράγουδα» με στιγμάτισαν και πρέπει να τα επισημάνω…

1ον: Η αφίσα του αγώνα!

Πρώτα από όλα η αφίσα του αγώνα, που δεν είχε καμία σχέση με το Ράλλυ Δ.Ε.Θ.!

Απεναντίας κοσμούταν με παρατεταγμένα αγωνιστικά Group B που ετοιμάζονταν να πάρουν εκκίνηση για το Ράλλυ Μόντε Κάρλο του 1986, ενώ μάλιστα η συγκεκριμένη εικόνα έχει χρησιμοποιηθεί και παλαιότερα σε άλλον αγώνα (στο Ράλλυ Αλμυρού το 2016).

Αυτό δημιουργεί ερωτήματα και εγώ αναρωτιέμαι αν ήταν πολύ δύσκολο να γίνει μια αφίσα με θέμα τη Θεσσαλονίκη και φωτογραφίες από αγωνιζόμενους που έγραψαν την ιστορία του αγώνα…

2ον: Η προβολή του αγώνα!

Δεν έπρεπε να υπάρχουν διαφημιστικά έντυπα και αφίσες για να μάθει και ο πολύς ο κόσμος ότι γίνεται το «χρυσό» 50ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.;

Ας θυμηθούμε τα παλαιότερα χρόνια που γέμιζε η πόλη με αφίσες…

Ένα παράδειγμα που μου έρχεται τώρα στο μυαλό, είναι το 39ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. του 2005. Είχε γεμίσει η Θεσσαλονίκη με πανό και η διαδρομή από την εκκίνηση μέχρι την πρώτη ειδική με αφίσες!

Σε ερώτησή μου στον αλυτάρχη του αγώνα, πήρα την απάντηση ότι «δεν μπορούσαν να βάλουν αφίσες στον δρόμο γιατί θα είχαν πρόστιμο από το δήμο, παρά μόνο αφίσες σε καταστήματα». Και όλες οι κολώνες της πόλης -αλλά και των γύρω περιοχών- είναι γεμάτες με αφίσες διαφόρων άλλων δραστηριοτήτων. Αυτοί δεν έχουν πρόστιμο;

Μάλλον βέβαια ούτε και στα καταστήματα μπήκαν οι αφίσες, καθώς στη συνέντευξη τύπου -που έγινε τρεις μέρες πριν τον αγώνα- υπήρχαν άφθονες αφίσες στοιβαγμένες εκεί!

Πως περιμένεις να έρθουν οι θεατές στο βουνό όταν δεν ξέρει κανείς ότι γίνεται αγώνας; Και αυτό φυσικά είχε αντίκτυπο στον αριθμό των θεατών, γιατί ήταν πραγματικά ελάχιστοι (οι μισοί από αυτούς τους ελάχιστους ήταν αγωνιζόμενοι που δεν έτρεχαν στον αγώνα).

Ευτυχώς βέβαια που κάποια ΜΜΕ έδωσαν την απαραίτητη βαρύτητα στην ιστορία του αγώνα και έγινε γνωστή η διεξαγωγή του, ενώ κατάφερε η Νότια Πύλη της Εκθέσεως να γεμίσει από κόσμο!

3ον: Σχεδιασμός αγώνα

Υποτίθεται ότι διοργανώνεται το 50ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ., ο καλύτερος αγώνας (αν εξαιρέσουμε το Ακρόπολις και το παλιό Χαλκιδικής). Δεν θα έπρεπε να υπάρχει μια υπερ-ειδική κάπου κοντά στη Θεσσαλονίκη, έτσι ώστε να έρθουν πολλοί θεατές;

Και άντε αυτό δε γίνεται, τελειώνει η πρώτη μέρα και ακολουθεί το Service Park και Parc Ferme στον Πολύγυρο. Ο αγώνας δεν ονομάζεται «Ράλλυ Πολύγυρου», είναι το Ράλλυ Δ.Ε.Θ. και μάλιστα το επετειακό!

Δεν θα μπορούσε να γίνει το Service Park στη Θέρμη, στο χώρο του Μασούτη για παράδειγμα (από πρώτο χέρι γνωρίζω ότι θα έδινε τον χώρο) και μετά να γίνει το Parc Ferme κάπου μέσα στην πόλη μας; Τι καλύτερη διαφήμιση για τον αγώνα, για τους χορηγούς και για τη λέσχη…

4ον: Χώρος Service Park

Δυστυχώς, άλλη μια λανθασμένη κίνηση ήταν και η επιλογή του χώρου για το Service Park. Ήταν μέσα στο χώμα και τη σκόνη, με αποτέλεσμα τα αγωνιστικά που «έβγαιναν» από εκεί να είναι τόσο σκονισμένα λες και έτρεχαν σε χωμάτινο αγώνα!

Ευτυχώς βέβαια που δεν έβρεχε, αλλιώς θα ήταν ακόμα εκεί μέσα…

Αυτά είναι πράγματα και στιγμές που με στεναχωρούν (μετά από 20 συμμετοχές στο συγκεκριμένο αγώνα) και δεν αρμόζουν για μια διοργάνωση που μετρά πέντε ολόκληρες δεκαετίες, ελπίζοντας πάντα πως το 51ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. θα έχει την αίγλη που του αρμόζει…

Είναι αυτές οι στιγμές που ο ρομαντισμός ξυπνά μέσα σου και απορείς, την ώρα μάλιστα που βλέπεις άλλους εγχώριους αγώνες –και μη- να γίνονται με μεγαλύτερη λάμψη.