full screen background image
Search
Κυριακή 19 Ιανουάριος 2020
  • :
  • :

Τετρακίνηση και 261 ίπποι για το νέο «καυτό» Toyota GR Yaris [video]

Η Toyota αποκάλυψε επίσημα το νέο GR Yaris στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο. Ένα τούρμπο, τετρακίνητο, τρίθυρο, μικρό και… «καυτό» hatchback, το οποίο θα είναι το δεύτερο  μοντέλο της γκάμας υψηλών επιδόσεων GR της Toyota και θα αποτελέσει ταυτόχρονα το homologation μοντέλο για το αγωνιστικό αυτοκίνητο του 2020 στο WRC.

Το νέο GR Yaris εφοδιάζεται με τον ολοκαίνουριο τρικύλινδρο τούρμπο κινητήρα των 1.618 κ.εκ., ο οποίος είναι τοποθετημένος αρκετά πίσω και πιο χαμηλά σε σχέση με τα συμβατικά μοντέλα Yaris.

Το συγκεκριμένο κινητήριο σύνολο περιλαμβάνει ειδικά διαμορφωμένη εισαγωγή, τέσσερεις βαλβίδες ανά κύλινδρο και μονή τουρμπίνα. Η μέγιστη ισχύς φτάνει τους 261 ίππους, με τη ροπή να ξεπερνά οριακά τα 360 Nm!

Τα νούμερα αυτά κάνουν το νέο GR Yaris το ισχυρότερο τρικύλινδρο μοντέλο στον κόσμο, το οποίο, σύμφωνα με την εταιρεία, μπορεί να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 5,5 δευτερόλεπτα και να πετύχει τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα!

Η δύναμη αυτή μεταδίδεται μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων έξι σχέσεων (δεν προσφέρονται επιλογές αυτόματου κιβωτίου ή διπλού συμπλέκτη) σε ένα σύστημα τετρακίνησης που στη συνέχεια τη διαμοιράζει  στους άξονες μέσω ενός κεντρικού συνδέσμου, σε αντίθεση με το σύστημα τύπου Haldex, που χρησιμοποιούν τα περισσότερα μικρά τετρακίνητα hot hatch όπως το Audi S1.

Έτσι, η ροπή μπορεί και διαμοιράζεται μεταξύ των αξόνων ανάλογα με τις απαιτήσεις και το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (Normal, Sport και Track) σε ποσοστό 60:40, 30:70 ή 50:50 αντίστοιχα.

Προαιρετικά διαθέσιμο είναι και ένα διαφορικό Torsen περιορισμένης ολίσθησης τόσο για τον εμπρός όσο και για τον πίσω άξονα, το οποίο περιλαμβάνεται σε ένα πακέτο εξοπλισμού “Circuit” και συνοδεύεται από διαφορετικούς τροχούς 18 ιντσών με ελαστικά 225/40 R18 Michelin Super Sport και πιο αγωνιστική ρύθμιση στην ανάρτηση.

Παρά το ότι μοιράζεται το όνομα με το απλό Yaris, το τρίθυρο GR Yaris ξεχωρίζει από το πεντάθυρο μοντέλο για το αρκετά πιο φαρδύ και κατά 91 χλστ. χαμηλότερο αμάξωμά του.

Το νέο αμάξωμα σχεδιάστηκε με βάση τους αγώνες ράλλυ και διαθέτει νέα σημεία για τη στήριξη των αναρτήσεων, μεγαλύτερα μετατρόχια και ένα νέο πίσω άξονα, ειδικά σχεδιασμένο για το μοντέλο αυτό.

Επιπλέον, τα υλικά κατασκευής του νέου αμαξώματος είναι υπέρ-ελαφρά, μειώνοντας το βάρος στα συνολικά 1.280 κιλά, χάρη στη χρήση ανθρακονήματος στην οροφή και αλουμινίου σε πόρτες, καπό και τρίτη θύρα.

Σύμφωνα με τους κανόνες του πρωταθλήματος WRC, αντίθετα με το παρελθόν όταν το αγωνιστικό έπρεπε να μοιάζει αρκετά με το μοντέλο παραγωγής (θυμηθείτε τα πρώτα Mitsubishi Lancer Evolution και Subaru WRX), οι σημερινοί κανόνες επιτρέπουν στις εταιρείες μεγαλύτερο χάσμα μεταξύ των αγωνιστικών και των συμβατικών μοντέλων. Ωστόσο, η Toyota GR ξεπέρασε τα όρια και κατασκευάζοντας το τόσο διαφορετικό και εντυπωσιακό GR Yaris, το οποίο ξεφεύγει πολύ από το απλό Yaris, ως homologation μοντέλο για το αγωνιστικό αυτοκίνητο του 2020 στο WRC, θα πρέπει να το παράγει σε μεγάλη ποσότητα προκειμένου να τηρήσει τους κανονισμούς. Έτσι, το νέο hot hatch της Toyota θα κυκλοφορήσει σε 25.000 αντίτυπα μέσα στη χρονιά (πιθανότατα προς το τέλος της), χωρίς ακόμα να ξέρουμε την τιμή του…

Περισσότερες φωτογραφίες: