Άλλος ένας αγωνιζόμενος της παλιάς φρουράς των αγώνων, είναι ο Αιμίλιος Γαγανέλης. Με καταγωγή από τον Σοχό Θεσσαλονίκης, μόνιμος κάτοικος της συμπρωτεύουσας και μέλος του Α.Ο.Θ.
Μηχανικός γαρ, με μεγάλη αγάπη για το αυτοκίνητο, αλλά και για την ταχύτητα. Η αγωνιστική εμπλοκή του ξεκινάει αρχές της δεκαετίας του ‘70.
Πρώτος αγώνας για τον Αιμίλιο είναι το 5ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. τον Σεπτέμβριο του 1971. Συνοδηγός του ήταν ο Κιριμλίδης Ηλίας και αυτοκίνητο ένα NSU 1000. Δυστυχώς εγκατέλειψε στην τελευταία Ειδική Διαδρομή Πλαταμόνας.
Την επόμενη χρονιά (1972), συνεχίζει και συμμετέχει με το NSU αλλά με αναβαθμισμένο κινητήρα στα 1300 κ.εκ. Συνοδηγός του θα είναι ο Τζιτζιλόγλου Γιώργος και ο αγώνας που παραλίγο να γίνει μια πολύ καλή εμφάνιση, ήταν τον Μάρτιο εκείνης της χρονιάς, το 4ο Ράλλυ Θερμαικού. Και λέμε παραλίγο γιατί εγκατέλειψε για άλλη μια φορά, λίγο πριν το τέλος του αγώνα, την στιγμή που ήταν στην 1η θέση της κατηγορίας του και διεκδικούσε μια θέση στο βάθρο του αγώνα.
Επίσης, τον Σεπτέμβριο του 1972 θα τρέξει και τον μοναδικό αγώνα από το κάθισμα του συνοδηγού. Συνοδηγός λοιπόν στο NSU 1200 του Θεολόγη Κοψαχείλη, στο 6ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.
Στην συνέχεια θα αφήσει το NSU και θα ετοιμάσει ένα Lada VAZ 2101, με το οποίο θα έχει μια επιτυχημένη πορεία με αρκετούς αγώνες και διακρίσεις. Με το Lada μάλιστα θα τρέξει τα επόμενα έξι χρόνια, από το 1973 έως και το 1978 με διάφορους συνοδηγούς. Στην αρχή -και για δυο χρόνια (1973 και 1974)- με τον Γιώργο Τζιτζιλόγλου, με τον οποίο πέτυχε και την καλύτερη επίδοσή του, στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. του 1974.
28 – 29 /9/1974 | 8ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.
Ένας χωμάτινος αγώνας, όπου τερμάτισε σε πολύ καλή θέση, μπροστά από δυνατότερα αυτοκίνητα: 6ος γενικής κατάταξης και 3ος κλάσης 2/1300.
Το 1975 θα τρέξει στην αρχή με τον Δημήτρη Πασπάτη και έπειτα με τον Δημήτρη Μακρή, σημειώνοντας τα εξής αποτελέσματα:
1975 | 6ο Ράλλυ Θερμαϊκού: 4ος γενικής κατάταξης και 2ος κλάσης 2/1300
1975 | 9ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.: 5ος γενικής και 1ος κλάσης 2/1300.
Το 1976 θα τρέξει με τον Σάββα Γεωργιάδη και 1977 – 1978 με τον Ιωάννη Βαστέα, με το καλύτερο αποτέλεσμα να έρχεται στο 9ο Ράλλυ Θερμαϊκού του 1978:
26 / 2 /1978 | 9ο Ράλλυ Θερμαϊκού
Ένας αγώνας μεικτός με εννιά Ειδικές Διαδρομές. Οκτώ χωμάτινες και η ασφάλτινη ειδική του Χολομώντα σε μια από τις μεγάλες της εκδόσεις, με 27.20 χλμ.!
Μια πολύ καλή εμφάνιση για τον Αιμίλιο, αφού τερμάτισε στην 3η θέση της γενικής κατάταξης, μπροστά από πιο δυνατά αυτοκίνητα και στην 1η θέση κλάσης 2/3.
Τα επόμενα δυο χρόνια (1979 – 1980) θα συμμετάσχει με BMW 320. Δίπλα του στο κάθισμα του συνοδηγού θα είναι το 1979 οι Ιωάννης Βαστέας και Δημήτρης Μακρής, ενώ το 1980 θα ακολουθήσει όλο το Κύπελλο Β. Ελλάδος με συνοδηγό τον Θωμά Πάζη:
1979 | 10ο Ράλλυ Θερμαϊκού: 12ος γενικής κατάταξης και 4ος κλάσης 2/5, 13ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.: 10ος γενικής κατάταξης, 7ος Gr 2 και 5ος κλάσης 2/5.
1980 | 11ο Ράλλυ Θερμαϊκού: 9ος γενικής κατάταξης και 5ος κλάσης 2/5, 1ο Ράλλυ Μακεδονίας: 18οςγενικής κατάταξης και 6ος κλάσης 2/5.
Θα υπάρξει ένα χρονικό διάστημα αδράνειας για τον κύριο Αιμίλιο Γαγανέλη και θα ξανα επιστρέψει στο κάθισμα του αγωνιστικού αυτοκινήτου το 1987, όπου θα τρέξει ξανά με το Lada:
19 – 20 / 9 /1987 | 21ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.
Διήμερος χωμάτινος αγώνας με 16 Ειδικές Διαδρομές. Συνοδηγός του στον αγώνα θα είναι ο Θωμάς Πάζης. Μετά από οκτώ ειδικές διαδρομές στο τέλος του πρώτου σκέλους, είναι στην 26η θέση της γενικής κατάταξης στην 12η θέση της κατηγορίας Ε και στην 4η θέση της κλάσης Ε/13. Δυστυχώς όμως δεν θα έχει συνέχεια, γιατί στην πρώτη ειδική του δεύτερου σκέλους, την «Ασβεστοχώρι 2» των 6.50 χλμ., θα εγκαταλείψει από πρόβλημα στον κινητήρα του Lada.
11 /10 / 1987 | 8ο Ράλλυ Μακεδονίας
Άλλος ένας αγώνας που θα πάρει μέρος με το Lada και συνοδηγό τον Αστέριο Κουκουβίνο. Χωμάτινος αγώνας με επτά Ειδικές Διαδρομές. Θα τερματίσει στην 11η θέση γενικής κατάταξης, στην 9η θέση της κατηγορίας Ε και στην 2η θέση της κλάσης Ε/13.
Πέρα όμως από τους εθνικούς αγώνες, ο κύριος Γαγανέλης συμμετείχε και σε τρεις διεθνείς αγώνες:
-
24 – 31 / 5 / 1975 | 22ο Ράλλυ Ακρόπολις
Πρώτος διεθνής αγώνας που θα πάρει μέρος είναι το Ράλλυ Ακρόπολις του 1975. Με το Lada VAZ 2101 και συνοδηγό τον Σταμάτη Φλεριανό. Ο αγώνας ήταν πολύ δύσκολος με τέσσερα σκέλη και 48 Ειδικές Διαδρομές. Ο Αιμίλιος όμως μπόρεσε και έκανε μόνο τις δυο πρώτες, αφού στην τρίτη ειδική διαδρομή εγκατέλειψε.
-
9 – 11 / 9 / 1978 | 3ο Ράλλυ Χαλκιδικής
Το 1978 συμμετέχει στο 3ο Ράλλυ Χαλκιδικής, πάλι με το Lada και συνοδηγό τον αείμνηστο Πέτρο Χατζηνικολάου. Αλλά και αυτή την φορά θα εγκαταλείψει στην δεύτερη Ειδική Διαδρομή «Ολυμπιάδα» των 22.50 χλμ.
-
2 – 4 / 9 / 1980 | 5ο Ράλλυ Χαλκιδικής
Αυτή την φορά θα πάρει μέρος με την BMW 320 και με συνοδηγό τον Θωμά Πάζη. To άτυχο σερί των εγκαταλείψεων όμως συνεχίζεται, αφού και σ’ αυτόν τον αγώνα θα εγκαταλείψει, στην 7η Ειδική Διαδρομή, την «Δουμπιά» των 6.80 χλμ. Μια πέτρα κατέστρεψε το φλοτέρ της βενζίνης, με αποτέλεσμα το πλήρωμα από τις αναθυμιάσεις να «σουρώσει»!
Το Ράλλυ Μακεδονίας του 1987 θα είναι και ο τελευταίος αγώνας για τον Αιμίλιο Γαγανέλη. Ένα αγωνιστικό ταξίδι 16 χρόνων, με αρκετούς αγώνες και διακρίσεις. Ήταν όμως και επιτυχημένος επαγγελματίας… Ξεκίνησε το 1970 με συνεργείο αυτοκινήτων στην περιοχή της Μαρτίου (εκεί που είναι σήμερα το Πυροσβεστικό σώμα) με συνέταιρο τον Θεολόγη Κοψαχείλη.
Το 1974 θα βρεθεί στην BMW Περπερίδη στη περιοχή Ντεπό, ενώ από το 1982 και μετά θα ονομάζεται Auto Servis Hellas και θα αναλάβει η κόρη του κυρίου Περπερίδη, η Φωτεινή Μητρούδη. Στο συνεργείο εκείνο πηγαίναν πολλοί αγωνιζόμενοι τα αυτοκίνητα τους για ετοιμασία πριν από κάποιο αγώνα. Μάλιστα, το 1985 ο υπογράφων είχε πάρει μέρος στο 6ο Ράλλυ Μακεδονίας και στο 19ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. της χρονιάς εκείνης από την θέση του συνοδηγού με ένα BMW 2002 Ti. Η προετοιμασία πριν από τους δυο αγώνες έγινε από τα χέρια του κυρίου Γαγανέλη στο συγκεκριμένο συνεργείο, με το τιμολόγιο να υπάρχει ακόμα!
”
Αιμίλιος Γαγανέλης, ένας απλός άνθρωπος, χαμηλών τόνων, άριστος μηχανικός, άφησε και αυτός το λιθαράκι του σε αυτό που λέγεται μηχανοκίνητος αθλητισμός…