Η Hyundai αποκάλυψε λεπτομέρειες σχετικά με τις ακραίες χειμερινές δοκιμές του IONIQ 5 N, του πρώτου υψηλών επιδόσεων, μαζικής παραγωγής αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της μάρκας N στην πίστα δοκιμών της Hyundai Mobis στο Arjeplog της Σουηδίας.
Δεδομένης της θέσης της δίπλα στον Αρκτικό Κύκλο, η πίστα δοκιμών της Hyundai Mobis στο Arjeplog προσφέρει όλα όσα χρειάζεται μια αυτοκινητοβιομηχανία για ολοκληρωμένες χειμερινές δοκιμές, όπως παγωμένες επιφάνειες χαμηλού συντελεστή πρόσφυσης και θερμοκρασίες πολύ κάτω από το μηδέν έως -30°C (-22 °F).
Αυτό επιτρέπει στους μηχανικούς της Hyundai N να δοκιμάζουν νέα μοντέλα, όπως το IONIQ 5 N, στις πιο ακραίες συνθήκες χαμηλής τριβής για να επιτύχουν τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ του χαρακτήρα «διασκεδαστικής οδήγησης» του αυτοκινήτου και της ικανότητάς του να αποδίδει με ασφάλεια σε συνθήκες υπό το μηδέν.
Στο IONIQ 5 N, η Hyundai Motor συνδύασε την Electrified-Global Modular Platform (E-GMP) με τις τεχνολογίες και την τεχνογνωσία του μηχανοκίνητου αθλητισμού για να ανεβάσει ακόμη περισσότερο τον πήχη για ηλεκτροκίνητες υψηλές επιδόσεις.
Οι τρεις πυλώνες των οχημάτων υψηλών επιδόσεων N εμπνευσμένοι από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό (αριστοτεχνική συμπεριφορά στις στροφές, ικανότητα εντός πίστας και καθημερινό σπορ αυτοκίνητο) εφαρμόζονται εδώ και πολύ καιρό στη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της μάρκας N και το IONIQ 5 N θα είναι το πρώτο όχημα παραγωγής της μάρκας N με κίνηση σε όλους τους τροχούς (AWD). Η ιστορία του N’s AWD ξεκίνησε το 2015 μέσω του ανταγωνισμού στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC), στο οποίο -κατά τα οκτώ χρόνια συμμετοχής της- η Hyundai έχει κερδίσει πολλές διακρίσεις, συμπεριλαμβανομένων δύο παγκοσμίων πρωταθλημάτων.
Επιστρέφοντας στο IONIQ 5 N, η ικανότητα χάραξης στροφών του σπορ κορεάτικου μοντέλου ενισχύεται περαιτέρω από το N Drift Optimizer, το οποίο ενσωματώνει την κατανομή ροπής εμπρός και πίσω, το ποσοστό ροπής, την ακαμψία της ανάρτησης, την δυνατότητα διεύθυνσης και το σύστημα e-LSD (ηλεκτρονικό-περιορισμένης ολίσθησης διαφορικό) για να δημιουργήσει έναν τρόπο οδήγησης αφιερωμένο στο drifting.
Με το e-LSD ειδικά ρυθμισμένο για το IONIQ 5 N, η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου παρακολουθεί την είσοδο από τους αισθητήρες τροχών για να προσδιορίσει με ακρίβεια πότε ένας συγκεκριμένος τροχός χρειάζεται επιπλέον ροπή για να βελτιώσει τη συνολική πρόσφυση του οχήματος. Αυτό σημαίνει ότι το e-LSD βελτιώνει τον χειρισμό κατά τις στροφές και την οδήγηση υψηλής ταχύτητας στην πίστα, καθώς και σε αντίξοες συνθήκες οδήγησης, όπως ο πάγος και το πυκνό χιόνι.
Επιπλέον, το IONIQ 5 N χρησιμοποιεί N Torque Distribution που είναι βελτιστοποιημένη για διαφορετικούς τρόπους οδήγησης, επιτρέποντας στον οδηγό να επιλέξει το επίπεδο ροπής τόσο στους εμπρός όσο και στους πίσω τροχούς. Το N Torque Distribution και το e-LSD συνεργάζονται για να κατανείμουν την ισχύ και στους τέσσερις τροχούς σε ποικίλες αναλογίες και είναι ειδικά σχεδιασμένα για να ανταποκρίνονται γρήγορα στη στιγμιαία και απρόσκοπτη παροχή ισχύος που είναι εγγενής στα ηλεκτρικά οχήματα ακόμη και σε ακραίες συνθήκες χαμηλής τριβής, όπως αυτές του Arjeplog.
Σε συνδυασμό με τη χειμερινή δοκιμή, η μάρκα N κυκλοφόρησε το Hyundai N | Teaser IONIQ 5 N. Η ταινία απεικονίζει το IONIQ 5 N να κινείται παράλληλα με το i20 N WRC Rally 1 της Hyundai Motorsport. Η σκηνή τοποθετείται στην «μπλε ώρα» (δηλαδή την ώρα που ο ήλιος είναι αρκετά μακριά κάτω από τον ορίζοντα ώστε τα μπλε μήκη κύματος του ηλιακού φωτός να κυριαρχούν λόγω της απορρόφησης) που συμβολίζει την αρχή μιας νέας εποχής για τη μάρκα N καθώς εξελίσσεται ακόμη περισσότερο στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Ας το απολαύσουμε παρέα…