Έπειτα από σχεδόν 2,5 μήνες που είδαμε τις πρώτες εικόνες του νέου KONA, η Hyundai πραγματοποίησε εχθές την παγκόσμια διαδικτυακή πρεμιέρα της δεύτερης γενιάς του δημοφιλούς μοντέλου, η οποία έρχεται με εντελώς νέα εμφάνιση μέσα και έξω, μεγαλύτερες διαστάσεις και αναβαθμισμένα κινητήρια σύνολα, με τον πρώτο λόγο να έχει η ηλεκτρική έκδοση.
Αυτό φαίνεται και από τον εξωτερικό σχεδιασμό, αφού για το ολοκαίνουργιο KONA η Hyundai απομακρύνθηκε από τη συμβατική διαδικασία εξέλιξης που έχει ως προτεραιότητα τις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) και ξεκίνησε από το ηλεκτροκίνητο (EV) KONA.
Κάτι που έχει ως αποτέλεσμα ένα φουτουριστικό αμάξωμα που τονίζει το καθαρό σχήμα ενός SUV με πιο στιβαρή και δυναμική εμφάνιση, ενώ με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,27, το νέο κορεάτικο B-SUV υπερέχει στην αεροδυναμική απόδοση και προσδίδει περισσότερο στιλ με το παραμετρικό μοτίβο των φωτιστικών σωμάτων και την πίσω λωρίδα Pixelated Seamless Horizon Lamp.
Αντίστοιχα στα ενδότερα, χάρη στις αναβαθμισμένες διαστάσεις του μοντέλου και τη καινοτόμο αρχιτεκτονική που προέρχεται -επίσης- από το ΚΟΝΑ EV, η Hyundai κατάφερε να σχεδιάσει έναν μεγαλύτερο «χώρο διαβίωσης».
Το οδηγοκεντρικό ταμπλό τονίζεται από ένα αιωρούμενο οριζόντιο C-Pad με ενσωματωμένες τις διπλές οθόνες 12,3 ιντσών που τονίζουν τον high-tech χαρακτήρα του νέου KONA, ενώ ως μέρος της νέας διάταξης, ο επιλογέας ταχυτήτων shift-by-wire έχει μεταφερθεί από την κεντρική κονσόλα στην κολόνα του τιμονιού, γεγονός που επιτρέπει περισσότερο χώρο αποθήκευσης στην κονσόλα.
Παράλληλα, ο φωτισμός καμπίνας υποστηρίζεται επίσης από ενημερώσεις OTA για συντήρηση και νέες δυνατότητες, ενώ τα μπροστινά καθίσματα παρέχουν βελτιωμένη άνεση στην κατανομή της πίεσης του σώματος και ο χώρος αποσκευών προσφέρει 466 λίτρα με βελτιωμένη ευκολία φόρτωσης.
Όσο αφορά στα κινητήρια σύνολα, η δεύτερη γενιά του KONA προσφέρει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα σύνολα στην κατηγορία B-SUV, τα οποία περιλαμβάνουν εκδόσεις EV (βασική ή μεγάλης αυτονομίας), πλήρως υβριδικές (HEV), αυτές με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) καθώς και τις σπορ εκδόσεις N Line.
Αρχίζοντας από τις συμβατικές, το Kona θα διατίθεται με τον 1.000άρη T-GDi κινητήρα των 120 ίππων και τον 1.600άρη T-GDi των 198 ίππων, με αμφότεροι να συνδυάζονται με ήπια υβριδικό σύστημα 48V.
Συνεχίζοντας με τη μόνη διαθέσιμη πλήρως υβριδική έκδοση, αυτή συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.600 κ.εκ. με 141 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα, ενώ Plug-in Hybrid έκδοση δεν θα υπάρξει, με σκοπό να επιταχυνθεί η στρατηγική εξηλεκτρισμού της Hyundai μέσω της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης.
Αυτή, θα προσφέρεται με δύο διαθέσιμους ηλεκτροκινητήρες και αντίστοιχα δύο διαφορετικές μπαταρίες, όσο αφορά στη χωρητικότητα.
Ο πρώτος -και βασικός- ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 114,6 kW (περίπου 155 ίπποι) με 255 Nm ροπής και συνδυάζεται με μπαταρία χωρητικότητας 48,4 kWh, ενώ o δεύτερος διαθέσιμος ηλεκτροκινητήρας -που εφοδιάζει την Long Range έκδοση- αποδίδει 160 kW (περίπου 218 ίπποι) και συνδυάζεται με μπαταρία 65,4 kWh, με αποτέλεσμα να μπορεί να έχει αυτονομία 490 χλμ.
Κλείνοντας, το ολοκαίνουριο ΚΟΝΑ αναμένεται στην Ελλάδα τον Ιούνιο. Αρχικά θα είναι διαθέσιμο με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετέπειτα (τον Οκτώβριο) με τις δύο αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.
Περισσότερες φωτογραφίες: