Έπειτα από την ενημέρωση του προηγούμενου μήνα από την BMW ότι η επόμενη 5άρα θα έχει και ηλεκτρική έκδοση (δες εδώ), οι Βαυαροί κυκλοφορούν τώρα φωτογραφίες με την επερχόμενη i5 να δοκιμάζεται σε χειμερινές διαδρομές που απαρτίζονται από πάγο και χιόνι…
Πιο συγκεκριμένα, ένα πρωτότυπο μοντέλο της αμιγώς ηλεκτρικής BMW Σειράς 5, πλήρως καμουφλαρισμένο με ειδικό περιτύλιγμα, πλαστικά εξαρτήματα, γρίλιες και προσωρινά φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω ξεκίνησε μια δοκιμή διάρκειας πέντε ημερών από τους πρόποδες των Βαυαρικών Άλπεων μέχρι τη Δανία και στη συνέχεια στην άκρη του Αρκτικού Κύκλου στη Σουηδική Λαπωνία.
Το ταξίδι των περίπου 3.000 χιλιομέτρων προσέφερε μία πρώτη ευκαιρία στους κινητήρες, τα ηλεκτρονικά ισχύος, τη μπαταρία υψηλής τάσης και το ενσωματωμένο σύστημα θέρμανσης και ψύξης για την καμπίνα και τη συστοιχία μπαταριών, να επιδείξουν το προηγμένο επίπεδο ετοιμότητάς τους σε ένα ταξίδι μεγάλων αποστάσεων.
Διαθέτοντας τεχνολογία αιχμής για τις κυψέλες της μπαταρίας και έξυπνα ελεγχόμενη θερμική διαχείριση, η τεχνολογία BMW eDrive πέμπτης γενιάς (αναβαθμισμένη περαιτέρω για τη νέα BMW i5) αποτελεί τη βάση για μεγάλη αυτονομία και σύντομους χρόνους φόρτισης κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων στο ταξίδι, ακόμη και σε ακραίες θερμοκρασίες περιβάλλοντος, υπό του μηδενός.
Ο τελικός προορισμός στο Arjeplog αποτέλεσε τον ιδανικό χώρο για το πρόγραμμα δοκιμών της ομάδας των μηχανικών εξέλιξης και δοκιμών. Οι χιονισμένοι δρόμοι και οι παγωμένες λίμνες της βόρειας Σουηδίας με τις τεράστιες εκτάσεις πάγου, δημιουργούν το τέλειο σκηνικό για τη διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο τα εξαρτήματα του πλαισίου, τα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης, καθώς και τα συστήματα δυναμικής οδήγησης και οδηγικής ευστάθειας αλληλεπιδρούν μεταξύ τους σε ακραίες εξωτερικές συνθήκες. Ως αποτέλεσμα, οι βάσεις για την αξιόπιστη, γεμάτη αυτοπεποίθηση και χαρακτηριστική σπορ συμπεριφορά της νέας BMW i5 τέθηκαν ήδη στις πρώτες δοκιμές στο Arjeplog.
Δοκιμές καθημερινής οδήγησης και σε χειμερινές οδικές συνθήκες στους πρόποδες των Άλπεων…
Ακολούθησαν περισσότερες δοκιμές κατά τη διάρκεια του 2022, τόσο σε άλλες εγκαταστάσεις δοκιμών του BMW Group, όσο και σε συνθήκες καθημερινής οδήγησης εντός και πέριξ του Μονάχου, καθώς και στην περιοχή του εργοστασίου του BMW Group στο Dingolfing. Το ζητούμενο εδώ ήταν να συνεχιστεί η βελτίωση της τεχνολογίας του πλαισίου και των ακουστικών ιδιοτήτων του αυτοκινήτου σε μεγάλο εύρος συνθηκών, όπως και η τελειοποίηση του τρόπου με τον οποίο αποδίδεται η ισχύς της μονάδας κίνησης, προκειμένου να επιτυγχάνεται συνεχώς μια απροβλημάτιστη εμπειρία οδήγησης.
Και εδώ, μέρος των εργασιών εξέλιξης πραγματοποιήθηκε σκόπιμα κατά τη διάρκεια των ψυχρότερων μηνών σε παγωμένους και χιονισμένους δρόμους στους πρόποδες των Άλπεων. Τον περασμένο χειμώνα, οι πρωτότυπες BMW i5 -που τώρα φέρουν λιγότερο καμουφλάζ και προβολείς πολύ κοντά σε σχεδιασμό σε σχέση με εκείνους που θα διαθέτουν τα μοντέλα παραγωγής- στέλνονταν τακτικά για δοκιμές, προκειμένου να επαληθευτεί η λειτουργικότητα και η αξιοπιστία των συστημάτων ελέγχου μετάδοσης κίνησης και πλαισίου, σε εξαιρετικά απαιτητικές οδικές και καιρικές συνθήκες. Έτσι, οι μηχανικοί της BMW που συμμετείχαν στο project εξέλιξης του οχήματος είχαν τη δυνατότητα να επιθεωρήσουν άμεσα την τρέχουσα κατάσταση ανάπτυξης μέσω δοκιμών στη γενέτειρα της μάρκας BMW, την Βαυαρία, πριν επιστρέψουν σε δοκιμές αντοχής κοντά στον Αρκτικό Κύκλο τον Φεβρουάριο του 2023.
Σκοπός αυτού του δεύτερου γύρου δοκιμών στη Σουηδία ήταν η βελτιστοποίηση όλων των συστημάτων ελέγχου μετάδοσης κίνησης και πλαισίου. Χάρη στις επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης, οι περιοχές δοκιμών που βρίσκονταν σε παγωμένες λίμνες γύρω από το Arjeplog ήταν ιδιαίτερα κατάλληλες για την ακριβή ρύθμιση του συστήματος ελέγχου ροπής κίνησης της BMW i5, σε αναπαραχθείσες με ακρίβεια συνθήκες.
Στη νέα BMW i5, το σύστημα DSC (Dynamic Stability Control), η τεχνολογία ελέγχου ολίσθησης των τροχών που βασίζεται σε έναν ειδικά σχεδιασμένο ενεργοποιητή (near-actuator wheel slip limitation) και το σύστημα ελέγχου ροπής κίνησης είναι αλληλένδετα μεταξύ τους, ώστε να μπορούν να αλληλεπιδρούν και να αλληλοσυμπληρώνονται ευέλικτα σε κάθε οδηγική κατάσταση. Ως αποτέλεσμα, το αμιγώς ηλεκτρικό sedan αποδίδει στον πάγο και το χιόνι τουλάχιστον εξίσου καλά με οποιοδήποτε συμβατικό μοντέλο.
Συμπερασματικά, η ολοκληρωμένη εφαρμογή όλων των συστημάτων μετάδοσης κίνησης και πλαισίου υποστηρίζει τις εξαιρετικές ικανότητες χειρισμού που επέδειξε η BMW i5 στις χειμερινές δοκιμές. Όσο πιο απαιτητικές ήταν οι συνθήκες, τόσο πιο εντυπωσιακή ήταν η ταχύτητα και η ακρίβεια των συστημάτων ελέγχου στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της νέας BMW Σειράς 5 Sedan.