Auto NewsNews

Η BMW «βγάζει» αυτοκίνητα υδρογόνου στο δρόμο [video]

Το BMW Group παρουσίασε την εβδομάδα που μας πέρασε τα πρώτα οχήματα υδρογόνου ενός πιλοτικού στόλου που θα τεθεί σε λειτουργία φέτος…

Πιο συγκεκριμένα, μετά από τέσσερα χρόνια εργασιών εξέλιξης, το πρόγραμμα ανάπτυξης της BMW iX5 Hydrogen εισέρχεται στην κρίσιμη επόμενη φάση του και ο στόλος των σχεδόν 100 οχημάτων θα χρησιμοποιηθεί στη συνέχεια διεθνώς για σκοπούς επίδειξης και δοκιμής για διάφορα target groups.

Επομένως, με αυτή την ενεργή εμπειρία οδήγησης, άτομα που δεν εμπλέκονται στη διαδικασία εξέλιξης θα έχουν την ευκαιρία να πάρουν μία πρώτη γεύση για το τι έχει να προσφέρει η BMW iX5 Hydrogen.

Για την ιστορία, η BMW iX5 Hydrogen που αναπτύχθηκε με βάση την τρέχουσα BMW X5 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά ως concept car στην έκθεση IAA το 2019. Στη συνέχεια, τα αρχικά πρωτότυπα διατέθηκαν στην έκθεση IAA Mobility 2021, ώστε οι επισκέπτες να τα γνωρίσουν στην πράξη, ως οχήματα μεταφοράς.

Το BMW Group προωθεί συστηματικά την ανάπτυξη της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου υδρογόνου ως μία μελλοντική πρόσθετη επιλογή για ατομική κινητικότητα χωρίς εκπομπές ρύπων, τη στιγμή που παράγει τα συστήματα κυψελών καυσίμου για τον πιλοτικό στόλο εσωτερικά, στο κέντρο τεχνογνωσίας για το υδρογόνο στο Μόναχο.

Για να μπορεί το BMW Group να δημιουργεί αυτοκίνητα υδρογόνου, προμηθεύεται τις μεμονωμένες κυψέλες καυσίμου που απαιτούνται για την παραγωγή της BMW iX5 Hydrogen από την Toyota Motor Corporation. Οι δύο εταιρείες απολαμβάνουν μία καλή σχέση συνεργασίας που βασίζεται στην αμοιβαία εμπιστοσύνη εδώ και πολλά χρόνια και συνεργάζονται πάνω στα συστήματα κίνησης κυψελών καυσίμου από το 2013.

Τα συστήματα κυψελών καυσίμου κατασκευάζονται σε δύο βασικά στάδια. Οι μεμονωμένες κυψέλες καυσίμου συναρμολογούνται πρώτα σε μία συστοιχία κυψελών. Το επόμενο βήμα περιλαμβάνει την τοποθέτηση όλων των υπολοίπων εξαρτημάτων για την παραγωγή ενός ολοκληρωμένου συστήματος κυψέλης καυσίμου.

Έτσι, η BMW iX5 Hydrogen κατασκευάζεται στο πιλοτικό εργοστάσιο του BMW Group στο Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας (FIZ) στο Μόναχο. Πρόκειται για το σημείο στο οποίο συναντώνται οι τομείς εξέλιξης και παραγωγής, όπου κατασκευάζεται για πρώτη φορά κάθε νέο μοντέλο των μαρκών της εταιρείας.

Το υδρογόνο επιτρέπει γρήγορο ανεφοδιασμό!

Το υδρογόνο που απαιτείται για την τροφοδοσία της κυψέλης καυσίμου αποθηκεύεται σε δύο δεξαμενές σε πίεση 700 bar κατασκευασμένες από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP). Και οι δύο μαζί χωράνε σχεδόν έξι κιλά υδρογόνου, τα οποία είναι αρκετά για να προσφέρουν στην BMW iX5 Hydrogen αυτονομία 504 χιλιομέτρων, τη στιγμή που η πλήρωση των δεξαμενών υδρογόνου διαρκεί μόλις τρία με τέσσερα λεπτά!

Τεχνικά χαρακτηριστικά της BMW iX5 Hydrogen:

Μέγιστη συνολική ισχύς συστήματος κίνησης: 401 ίπποι
Ηλεκτρική συνεχής ισχύς συστήματος κυψελών καυσίμου: 170 ίπποι
Μέγιστη ισχύς μπαταρίας (τεχνολογία ιόντων λιθίου): 231 ίπποι
Μέγιστη ισχύς εξαιρετικά ενσωματωμένης ηλεκτρικής μονάδας κίνησης: 401 ίπποι
Χωρητικότητα δεξαμενών υδρογόνου: 6 kg υδρογόνο (σε αέρια μορφή)
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: Μικρότερη των 6 δευτερολέπτων
Τελική ταχύτητα: Πάνω από 180 χλμ./ώρα
Κατανάλωση υδρογόνου στον κύκλο WLTP : 1.19 kg/100km
Αυτονομία στον κύκλο WLTP :  504 χλμ.

Το υδρογόνο εντάσσεται στις παγκόσμιες δραστηριότητες για κινητικότητα χωρίς CO2

Κλείνοντας, αξίζει να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με μία έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΔΟΕ), το υδρογόνο προσφέρει σημαντικές δυνατότητες ως μελλοντική πηγή ενέργειας σε σχέση με τις παγκόσμιες δραστηριότητες ενεργειακής μετάβασης.

Χάρη στις δυνατότητες αποθήκευσης και μεταφοράς του, το υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών. Ως εκ τούτου, οι περισσότερες βιομηχανοποιημένες χώρες υιοθετούν στρατηγικές σε σχέση με το υδρογόνο και τις υποστηρίζουν με οδικούς χάρτες και συγκεκριμένα έργα. Στον τομέα των μεταφορών, το υδρογόνο μπορεί να αποτελέσει μια ακόμη τεχνολογική επιλογή, παράλληλα με την ηλεκτρική κινητικότητα με μπαταρία, για τη διαμόρφωση μιας βιώσιμης ατομικής κινητικότητας μακροπρόθεσμα.

Λέτε λοιπόν μετά τα ηλεκτρικά να ακολουθούν τα αυτοκίνητα υδρογόνου;

Περισσότερες φωτογραφίες:
Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!