Η BMW ετοιμάζεται να λανσάρει το BMW iFace, το οποίο είναι το πρώτο σύστημα αναγνώρισης προσώπου και ματιών στον κόσμο -αλά smartphone- και προσφέρει με αυτό τον τρόπο επιπλέον προστασία από κλοπή για τις μελλοντικές μοτοσικλέτες των Γερμανών, τη στιγμή που αυξάνει και την άνεση…
Τα μοντέλα Boxer της BMW είναι από τις πιο δημοφιλείς και περιζήτητες μοτοσικλέτες στον κόσμο μεταξύ των κλεφτών δυστυχώς. Για τον λόγο αυτό, η BMW αποφάσισε να γίνει ο πρώτος κατασκευαστής μοτοσικλετών στον κόσμο που θα αντιμετωπίσει αυτή την πρόκληση με το BMW iFace, το οποίο είναι ένα σύστημα αναγνώρισης προσώπου που καθιστά το προηγούμενο κλειδί ανάφλεξης περιττό και συμπληρώνει ιδανικά την υπάρχουσα τεχνολογία Keyless Go.
Το BMW iFace αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τον καθηγητή Dr. Gerhard Lesjöh, επικεφαλής του κορυφαίου στον κόσμο ινστιτούτου οφθαλμολογίας στο Πανεπιστήμιο του Μονάχου. Το σύστημα προσφέρει αφενός αναγνώριση του προσώπου του αναβάτη και αφετέρου σύγκριση ίριδας-κερατοειδούς των ματιών για την σαφή ταυτοποίηση.
Η αναγνώριση προσώπου χρησιμοποιεί την πιο πρόσφατη τεχνολογία 3D που είναι ενσωματωμένη στην υπερσύγχρονη οθόνη TFT της BMW Motorrad, η οποία δεν είναι ορατή εξωτερικά.
Αυτό πραγματοποιείται μέσω προβολής λωρίδων, μια τεχνολογία που χρησιμοποιείται εδώ και πολλά χρόνια, για παράδειγμα στην αντίστροφη μηχανική. Με την αφαίρεση του κράνους, το πρόσωπο σαρώνεται τρισδιάστατα και βιομετρικά, ενώ δεδομένου ότι η τρισδιάστατη σάρωση λειτουργεί με τεχνολογία υπερύθρων, αυτός ο τύπος αναγνώρισης προσώπου λειτουργεί και στο σκοτάδι.
Αυτή η τρισδιάστατη εικόνα συγκρίνεται με ένα αρχείο δεδομένων που είναι αποθηκευμένο στο σύστημα. Εάν η επαλήθευση ταυτότητας είναι θετική, η ανάφλεξη, το κλείδωμα του τιμονιού και άλλες λειτουργίες κλειδώματος απελευθερώνονται και ο αναβάτης μπορεί να εκκινήσει τη μοτοσικλέτα.
Παράλληλα, το BMW iFace λειτουργεί ως διπλό σύστημα για να επιτύχει άνεση και ασφάλεια κορυφαίου επιπέδου. Για παράδειγμα, ο αναβάτης μπορεί να πιστοποιηθεί είτε με αναγνώριση προσώπου (χωρίς κράνος) είτε με σάρωση ίριδας-κερατοειδούς των ματιών. Αυτός ο τύπος ελέγχου ταυτότητας επιτρέπει στο σύστημα να αναγνωρίζει τον αναβάτη ακόμη και με το κράνος, καθώς σαρώνονται μόνο η ίριδα και ο κερατοειδής χιτώνας και συγκρίνονται με τα δεδομένα που είναι αποθηκευμένα στο σύστημα.
Και στην περίπτωση αυτή, η τεχνολογία υπερύθρων εξασφαλίζει αξιοπιστία σε λειτουργικό επίπεδο ακόμη και στο απόλυτο σκοτάδι. Επιπλέον, ένα ειδικό πολωτικό φίλτρο επιτρέπει τη διαδικασία σάρωσης ακόμη και μέσα από φιμέ ή έντονα κατοπτρικές ζελατίνες κράνους, καθώς και μέσα από διάφορους τύπους γυαλιών και φακών επαφής. Αρκεί ο αναβάτης να εισάγει τον τύπο της ζελατίνας και του οπτικού βοηθήματος που χρησιμοποιεί εκείνη τη στιγμή στην οθόνη πριν από τη διαδικασία σάρωσης χρησιμοποιώντας τις αντίστοιχες λειτουργίες του μενού.
Σε περίπτωση απόπειρας κλοπής τώρα, το BMW iFace επικοινωνεί με την ηλεκτρονική υπηρεσία έκτακτης ανάγκης eCall. Το τηλεφωνικό κέντρο της BMW δεν λαμβάνει μόνο ένα αντίστοιχο μήνυμα σχετικά με την απόπειρα κλοπής μέσω ενός ειδικού κωδικού, αλλά τα δεδομένα σάρωσης (σάρωση προσώπου ή ματιού) και τα δεδομένα της τρέχουσας γεωγραφικής θέσης διαβιβάζονται παράλληλα στη διεθνή κεντρική βάση δεδομένων των αρχών της Ομοσπονδιακής Αστυνομίας.
Εάν βρεθεί εκεί αντίστοιχο υλικό δεδομένων, μπορεί να ξεκινήσει αμέσως η αναζήτηση του σχετικού προσώπου. Εάν δεν υπάρχουν κατάλληλα δεδομένα, τα διαβιβαζόμενα δεδομένα σάρωσης θα αποθηκευτούν σε αυτή τη βάση δεδομένων για πιθανή χρήση στο μέλλον.
Το BMW iFace θα παρουσιαστεί σε μία από τις φθινοπωρινές εκθέσεις αυτοκινήτου του 2023 και θα χρησιμοποιηθεί αρχικά στα μοντέλα BMW Motorrad Boxer.