Features

Θέμα: Τα πιο γρήγορα αυτοκίνητα του κόσμου!

Είναι γεγονός ότι η ταχύτητα μετράει, ειδικά όταν μιλάμε για τα ταχύτερα υπεραυτοκίνητα στον κόσμο. Ωστόσο, οι επιδόσεις που οι κατασκευαστές ισχυρίζονται για τα πανάκριβα υπεραυτοκίνητα που φτιάχνουν και το τι ταχύτητες αυτά μπορούν στην πραγματικότητα να πιάσουν είναι δυο πράγματα εντελώς διαφορετικά…

Και για το λόγο αυτό, το άρθρο μας επικεντρώνεται σε πραγματικά ρεκόρ ταχύτητα που πέτυχαν τα αυτοκίνητα της λίστας, παρά σε… θεωρητικές τελικές ταχύτητες των φυλλαδίων!

  1. McLaren F1 – 370,31 χλμ./ώρα!

Πετυχαίνοντας το ρεκόρ «παρέα» με τον οδηγό αγώνων Andy Wallace στην πίστα δοκιμών Ehra-Lessien της Volkswagen το Μάρτιο του 1998, το θρυλικό βρετανικό υπεραυτοκίνητο κράτησε τον τίτλο του ταχύτερου αυτοκινήτου στον κόσμο για 15 χρόνια. Ωστόσο, για να επιτευχθεί το ρεκόρ αυτό έπρεπε να «πειραχτεί» ο κόφτης του αυτοκινήτου φτάνοντας στις 8.300 σ.α.λ.

Για την ιστορία, καμία F1 παραγωγής δεν ξεπέρασε ποτέ τα 340 χλμ./ώρα, ενώ για τη βελτιωμένη έκδοση με τον V12 κινητήρα η τελική έφτανε τα 355 χλμ./ώρα!

  1. Koenigsegg CCR – 388 χλμ./ώρα!

Το αυτοκίνητο που πήρε τα σκήπτρα της F1 ήταν ένα Koenigsegg CCR στην ιταλική πίστα δοκιμών Nardo Ring, το Φεβρουάριο του 2005. Το δεύτερο στην ιστορία μοντέλο παραγωγής της Koenigsegg χρησιμοποιούσε έναν 4,7 λίτρων κινητήρα V8 με διπλή υπερτροφοδότηση και ισχύ πάνω από 800 ίππους. Ωστόσο το ρεκόρ αυτό δεν άντεξε για πολύ, με τη Bugatti να το καταρρίπτει μόλις δύο μήνες αργότερα…

  1. Bugatti Veyron 16.4 – 408,45 χλμ./ώρα!

Την εποχή εκείνη ήταν το ακριβότερο και πιο ισχυρό αυτοκίνητο που είχε ποτέ παραχθεί, αλλά οι επικεφαλής της Volkswagen ήθελαν και επίσημα να αναδείξουν τη Bugatti Veyron ως το ταχύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο. Ο 8,0 λίτρων W16 κινητήρας με τα τέσσερα τούρμπο παρήγαγε σχεδόν 1.000 ίππους ισχύος στην εργοστασιακή του μορφή, με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων επτά σχέσεων να στέλνει την κίνηση και στους τέσσερεις τροχούς. Το αυτοκίνητο έπρεπε να ρυθμιστεί στο πρόγραμμα Top Speed Mode για το ρεκόρ αυτό με τη χρήση ειδικού κλειδιού, μέσω τους οποίου η πίσω αεροτομή αφαιρείται, ο εμπρός διαχύτης αέρα κλείνει και το αμάξωμα χαμηλώνει έως τα 6,5 εκ. από το έδαφος.

  1. SSC Ultimate Aero TT – 414,31 χλμ./ώρα!

Η SSC, τότε γνωστή ως Shelby Supercars, κατασκεύαζε το Ultimate Aero για επτά χρόνια. Μικρή η διάρκεια ζωής του αλλά αρκετή για να «κλέψει» το ρεκόρ τη Veyron. Το Σεπτέμβριο του 2007, το υπεραυτοκίνητο των 1.200 ίππων χρησιμοποίησε έναν προσωρινά κλειστό δημόσιο δρόμο κοντά στην Ουάσινγκτον σημειώνοντας ένα εξωπραγματικό για την εποχή ρεκόρ.

  1. Bugatti Veyron Super Sport – 430,98 χλμ./ώρα!

Καθόλου ευχαριστημένη που έχασε τα πρωτεία, ειδικά από ένα αμερικάνικο αυτοκίνητο, η Bugatti έκανε μια σημαντική αναβάθμιση στη Veyron με σκοπό να αυξήσει ακόμα περισσότερο την τελική της ταχύτητα.

Η Veyron Super Sport παρήχθη μόλις σε 30 αντίτυπα και καθένα είχε ισχύ 1.200 ίππων, σε συνδυασμό με αεροδυναμικό αμάξωμα το οποίο μπορούσε να διατηρήσει σταθερό το αυτοκίνητο πάνω από τα 400 χμ./ώρα. Τον Ιούλιο του 2010, ο Pierre Henri Raphanel «γύρισε» με το αυτοκίνητο αυτό την πίστα Ehra-Lessien, σημειώνοντας τελική ταχύτητα κοντά στα 431 χλμ./ώρα!

  1. Hennessey Venom GT – 435,17 χλμ./ώρα!

Ο αμερικανικός βελτιωτικός οίκος Hennessey Performance Engineering είναι γνωστός για τις επιδόσεις των μοντέλων του. Το Φεβρουάριο του 2014, με την Dodge Venom GT, η οποία κατασκευάστηκε με βάση την Dodge Viper αλλά και την Lotus Exige, η Hennessey κατέρριψε το ρεκόρ της Bugatti στον αεροδιάδρομο προσγείωσης των διαστημικών λεωφορείων του Kennedy Space Centre στη Φλόριντα. Δυστυχώς η NASA δεν επέτρεψε στη Hennessey να δοκιμάσει ξανά στην αντίθετη κατεύθυνση του διαδρόμου και έτσι το ρεκόρ δεν καταγράφηκε στο Βιβλίο Γκίνες.

  1. Koenigsegg Agera RS – 447,1 χλμ./ώρα!

Όταν η Koenigsegg χρησιμοποίησε το Agera RS ενός ιδιώτη για να σπάσει το ρεκόρ ταχύτητας το 2017, κέρδισε και το ρεκόρ για το ταχύτερο αυτοκίνητο σε δημόσιο δρόμο. Το ρεκόρ αυτό διατηρούσε έως τότε η Mercedes-Benz η οποία το 1938 είχε πετύχει την υψηλότερη ταχύτητα με ένα τροποποιημένο W125 GrandPrix σε ένα κλειστό κομμάτι του αυτοκινητοδρόμου Autobahn.

Προς τιμή των 80 χρόνων της Koenigsegg, το Agera RS ήταν εντελώς εργοστασιακό με τον θηριώδη κινητήρα του να παράγει σχεδόν 1.400 ίππους ισχύος!

  1. Bugatti Chiron Super Sport 300+ – 490,48 χλμ./ώρα!

Αδιαμφισβήτητα, το ρεκόρ σήμερα κρατά και πάλι η Bugatti. Και πάλι περιορισμένη σε μόλις 30 αντίτυπα, όπως Veyron Super Sport, η Chiron Super Sport 300+ έφτασε σε τελική ταχύτητα 490,48 χλμ./ώρα από τον Andy Wallace στην πίστα Ehra-Lessien. Με την κωδική ονομασία Thor (Θωρ – ο νορβηγικός θεός του κεραυνού) ο κινητήρας W16 με τα τέσσερα τούρμπο παράγει περί τους 1.600 ίππους ισχύος και συνδυάζεται με νέο κιβώτιο ταχυτήτων, με πιο «μακριές» σχέσεις μετάδοσης και ειδικά σχεδιασμενη ανάρτηση.

Related posts
FeaturesIn Pen & Ink

Το Citroen Jumper έγινε 30 χρονών!

FeaturesIn Pen & Ink

Θέμα: Τα Top-10 αυτοκίνητα σε πωλήσεις στην Ευρώπη το 2023

FeaturesIn Pen & Ink

100 Χρόνια Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε.

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!