Missions

Οδηγούμε το ανανεωμένο Volkswagen Passat…

Σε μεταβατικό στάδιο!

Χωρίς ουσιαστικές αλλαγές από άποψη σχεδιασμού ή κινητήρων αλλά με τις απαραίτητες τεχνολογικές αναβαθμίσεις, η Volkswagen προχωρά σε ανανέωση του δημοφιλούς σεντάν της στοχεύοντας τόσο στη διατήρηση της θέσης του μέσα στην αγορά, όσο και στην επόμενη μέρα της αυτοκίνησης, η οποία βασίζεται στην αυτόνομη οδήγηση.

Ένα σεντάν με ιστορία

Το πρώτο Passat κυκλοφόρησε στην αγορά πριν από 46 χρόνια και κατά τη διάρκεια της παρουσίας του πέτυχε σχεδόν 30 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως, έχοντας αντίστοιχα υψηλές επιδόσεις και στην Ελλάδα με 21.000 πωλήσεις μέσα στα τελευταία 15 χρόνια…

Είναι σημαντικό να πούμε ότι στη χώρα μας το ένα σε κάθε πέντε σεντάν που πωλούνται είναι Passat! Έτσι, παρά την ολοένα αυξανόμενη τάση του κόσμου προς την κατηγορία των crossover και SUV, βλέπουμε ότι το πατροπαράδοτο σεντάν δεν έχει εξαφανιστεί και διατηρεί το δικό του -μικρό αλλά σημαντικό- μερίδιο στην αγορά.

Ελάχιστα διαφορετικό

Με δυσκολία μπορούμε να αναγνωρίσουμε την έκδοση 8.2 του Passat, όπως την αποκαλεί η Volkswagen, ως ένα facelift μοντέλο, μιας και οι ουσιαστικές αλλαγές που έχουν γίνει δεν αφορούν στο σχεδιασμό και εν γένει το παρουσιαστικό του αυτοκινήτου, αλλά στην ενσωματωμένη τεχνολογία και τα συστήματα ασφαλείας, όπως θα δούμε παρακάτω. Αλλά για να μην αδικούμε και την εξωτερική εμφάνιση, αυτή παραμένει πολυτελής και κομψή με ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, νέα μάσκα, νέους προβολείς LED ακόμα και στον εξοπλισμό της βασικής έκδοσης, καθώς επίσης και νέο λογότυπο Passat το οποίο πλέον τοποθετείται στο κέντρο της πίσω πόρτας, κάτω από αυτό της Volkswagen.

Την ίδια στιγμή, μικρή αλλαγή έχουμε και στο μήκος του αυτοκινήτου, που αυξήθηκε κατά 8 χλστ. (4.873 χλστ.  συνολικά) λόγω του νέου εμπρός προφυλακτήρα, με το πλάτος (1.832 χλστ.) και το ύψος (1.483 χλστ.) ωστόσο να παραμένουν ίδια με εκείνα στο απερχόμενο μοντέλο.

Τεχνολογικά προηγμένο

Ο λόγος για το σύνολο του αυτοκινήτου, αλλά ειδικότερα για την καμπίνα του, η οποία τροποποιήθηκε ελάχιστα σχεδιαστικά σε σχέση με εκείνη της προηγούμενης έκδοσης του μοντέλου, και οι αλλαγές βρίσκονται στα νέα διακοσμητικά στοιχεία στις πόρτες, στα ανανεωμένα χρώματα, στα καινούργια όργανα και στο ανασχεδιασμένο τιμόνι, ενώ το αναλογικό ρολόι στην κορυφή του ταμπλό στο προηγούμενο μοντέλο, έχει πλέον δώσει τη θέση του σε ένα φωτιζόμενο σήμα Passat.

Στο τεχνολογικό κομμάτι ωστόσο είδαμε το Passat να κάνει βήματα μπροστά και στη θέση του κλασικού πίνακα οργάνων βρήκαμε μια ψηφιακή οθόνη που μαζί με την προαιρετική κεντρική οθόνη αφής του ταμπλό συνθέτουν μια μοντέρνα εικόνα. Η τελευταία μάλιστα εφοδιάζεται με την τρίτη γενιά του Modular Infotainment Matrix (MIB3) και διαθέτει μια σειρά από νέες λειτουργίες, με κυριότερη εξ αυτών το We Connect App Wireless, ένα μενού που παρέχει άμεση πρόσβαση σε επιλεγμένες εφαρμογές smartphone (μέσω Android Auto και Apple Carplay).

Άλλες προηγμένες εφαρμογές του συστήματος αυτού είναι το Voice Control για φωνητικές εντολές προς και από το αυτοκίνητο, το Mobile Key μέσα από το οποίο κάθε smartphone μπορεί να μετατραπεί σε κλειδί του αυτοκινήτου μέσω ασύρματης σύνδεσης και μπορεί στη συνέχεια να διαμοιραστεί σε έως 15 χρήστες και το Volkswagen We, η ψηφιακή πλατφόρμα που προσφέρει συνδυασμένες υπηρεσίες σαν αυτές που συναντούμε στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και στα κινητά. Με αυτό, μπορεί κάθε χρήστης να έχει το δικό του προφίλ και μόλις εισέρχεται στο αυτοκίνητο, αυτό να αναγνωρίζει μέσω του τηλεφώνου τις προσωπικές του ρυθμίσεις και να τις εφαρμόζει αυτόματα.

«Το πιο έξυπνο αυτοκίνητο της εταιρείας»

Έτσι χαρακτηρίζει με περηφάνια η Volkwagen το νέο Passat, που στις ηλεκτρονικές του οθόνες ενσωματώνει και το σύστημα IQ Drive, μια τεχνολογία που σύμφωνα με την εταιρεία θα εξελίσσεται συνεχώς μέχρι να μπούμε ολοκληρωτικά στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης.

Στην ουσία είναι ένα σύνολο εφαρμογών που μέσω συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού έχει σκοπό την ευκολότερη και ασφαλέστερη μετακίνηση των επιβατών του αυτοκινήτου. Κύριο στοιχείο της είναι το Travel Assist που περιλαμβάνει όλα τα τεχνολογικά συστήματα της Volkswagen που έχουμε γνωρίσει έως σήμερα (Front Assist, Pedestrian Monitoring, Emergency Steering Assist, Pre-crash, ACC, κτλ.) με πρόσθετο γνώρισμα το ότι πλέον το νέο Passat μπορεί να πραγματοποιήσει ημιαυτόνομη κίνηση με ταχύτητα μέχρι 210 χλμ./ώρα (!).

Επιπλέον στα προηγμένα συστήματα προσθέστε το διαισθητικό τιμόνι που αναγνωρίζει μέσω της θερμότητας το άγγιγμα του οδηγού, το Lane Assist με IQ Light που καθοδηγεί το αυτοκίνητο εντός των λωρίδων κυκλοφορίας και προσαρμόζει ανάλογα τα φώτα ώστε οδηγός να έχει πλήρη όραση σε κάθε συνθήκη και πολλά άλλα…

Με 4 + 4 και μια Plug-in Hybrid

Ο λόγος για τις διαθέσιμες επιλογές όσον αφορά στους κινητήρες, που για την βενζίνη έχουμε τέσσερις επιλογές και άλλες τόσες για το πετρέλαιο, ενώ τη γκάμα συμπληρώνει η έκδοση Plug-in Hybrid του Passat GTE.

Αρχίζοντας από τις βενζινοκίνητες επιλογές, εκεί έχουμε τον TSI των 1,5 λίτρων που εφοδιάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων (είναι και το μοναδικό σύνολο που διατίθεται με μηχανικό κιβώτιο), είτε με αυτόματο διπλού συμπλέκτη (DSG) επτά σχέσεων. Στη συνέχεια έχουμε τον δίλιτρο TSI με τους 190 ίππους και στην κορυφή τον -επίσης- δίλιτρο με τους 272 ίππους.

Όσο για τις επιλογές πετρελαίου, εκεί έχουμε στη βάση τον 1.600άρη TDΙ με τους 120 ίππους και ανεβαίνοντας συναντούμε τον 2.0 TDI με απόδοση 150 ή 190 ίππους, για να ολοκληρώσουμε με τον -επίσης- δίλιτρο TDI και τους 240 ίππους με τα 500 Nm ροπής!

Στην περίπτωση του GTE τώρα που αποτελεί και την κορυφαία έκδοση της γκάμας, εκεί έχουμε έναν κινητήρα βενζίνης TSI 1.400 κ.εκ. και 156 ίππων που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 115 ίππων και αποδίδουν συνδυαστική ισχύ 218 ίππων και 400 Nm ροπής. Μάλιστα, πλέον έχει αυξηθεί και η χωρητικότητα της μπαταρίας κατά 31%, με αποτέλεσμα το νέο Passat GTE να μπορεί να διανύσει μέχρι και 66 χιλιόμετρα με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση.

Σε δικά μας λημέρια…

…έγινε η παρουσίαση του μοντέλου στους ανθρώπους του ειδικού τύπου, όπου είχαμε τη δυνατότητα να βγάλουμε τα πρώτα μας συμπεράσματα.

Στη διάθεσή μας κατά την ημέρα της παρουσίασης στη Θεσσαλονίκη είχαμε το Passat με τον 1.500άρη κινητήρα των 150 ίππων με το DSG κιβώτιο και το πακέτο R-Line και κινηθήκαμε μαζί του κυρίως στον αυτοκινητόδρομο και λίγο στο επαρχιακό δίκτυο.

Αρχίζοντας από την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο, το Passat από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα δείχνει να βρίσκεται στο στοιχείο του χάρη στην καλή ηχομόνωση και στην άνετη λειτουργία της ανάρτησης, που καταφέρνει να απορροφάει υποδειγματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, κάνοντας την μετακίνηση μας άνετη και αθόρυβη.

Ταυτόχρονα, η «σπιρτάδα» του κινητήρα σε συνδυασμό με τις γρήγορες αλλαγές του αυτόματου κιβωτίου, του επιτρέπουν να επιταχύνει μεστά από χαμηλά και μέχρι το όριο περιστροφής του κινητήρα, με αποτέλεσμα το γερμανικό σεντάν να μπορεί να αυξήσει ταχύτητα ανά πάσα ώρα και στιγμή ακόμα και σε ανηφορικά τμήματα.

Ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου σου επιτρέπει να αναπτύξεις ρυθμό και στο επαρχιακό δίκτυο, ενώ η ανάρτηση παρά τη μαλακή προσέγγισή της δεν δημιουργεί αυξημένες κλίσεις στο αμάξωμα στις κλειστές στροφές και το μόνο παράπονο έρχεται από το σύστημα διεύθυνσης που είναι αρκετά ελαφρύ, με αποτέλεσμα να περιορίζεται λίγο η αίσθηση, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι ο προσανατολισμός του αυτοκινήτου δεν είναι για «στριφτερές» διαδρομές, αλλά για άνετα ταξίδια και εκεί είναι υποδειγματικά άνετο.

Με σαφή προσανατολισμό…

Αναμφίβολα, η κατηγορία των σεντάν είναι μία από τις κατηγορίες που έχουν δεχθεί το μεγαλύτερο πλήγμα από την όλο και μεγαλύτερη εισαγωγή των crossover και SUV στην αγορά, αλλά δεν παύει να είναι μία από τις βασικές κατηγορίες της αγοράς με το δικό της κοινό. Ένα κοινό που απαρτίζεται από οδηγούς εταιρικών στόλων και φυσικά ιδιωτών που διανύουν καθημερινά αρκετές δεκάδες ή και… εκατοντάδες χιλιόμετρα.

Σε αυτούς, το ανανεωμένο Passat έχει να δείξει μία ελαφρώς ανανεωμένη εμφάνιση, πλουσιοπάροχους χώρους, προχωρημένη συνδεσιμότητα, οικολογικούς κινητήρες και στοιχεία ημιαυτόνομης οδήγησης, με αποτέλεσμα να γίνεται ο ιδανικός συνοδηγός των αμέτρητων χιλιομέτρων τους.

Όσο για τη διάθεση του μοντέλου στην ελληνική αγορά, αυτή έχει ξεκινήσει ήδη με τιμές που διαμορφώνονται ως εξής:

Νέο Volkswagen Passat Executive Elegance R-Line GTE
1.5 TSI ACT EVO 150ps 27.300 € 30.930 €
1.5 TSI ACT EVO 150ps DSG7 31.450 € 33.560 €
2.0 TSI 190ps DSG7 36.870 €
1.6 TDI 120ps DSG7 27.300 € 32.560 €
2.0 TDI 150ps DSG7 34.900 €
2.0 TDI 190ps DSG7 40.510 €
1.4 TSI 218ps DSG6   53.700 €

Περισσότερες φωτογραφίες:

Related posts
First ImpressionsMissionsOn The Road

Οδηγούμε το νέο Subaru Crosstrek!

EcoFirst ImpressionsMissionsOn The Road

EX30: Οδηγούμε το προσιτό ηλεκτρικό SUV της Volvo!

First ImpressionsMissionsOn The Road

Νέα Colt και ASX: Η Mitsubishi ξανά στην Ευρώπη!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!