Δυόμιση χρόνια μετά το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς, το πλήρως ηλεκτρικό bestseller της Volkswagen επιστρέφει στην αγορά με μια μικρή αισθητική αναβάθμιση.
Εκτός από την προσθήκη του πιο πρόσφατου λογισμικού, το συμπαγές ηλεκτρικό αυτοκίνητο έρχεται με ακόμα πιο μοντέρνο αμάξωμα και εκλεπτυσμένο εσωτερικό σχεδιασμό, τη στιγμή που η γκάμα των αποχρώσεων έχει μεγαλώσει με νέα διαθέσιμα χρώματα, συμπεριλαμβανομένου και του «Dark Olivine Green» που βλέπετε στις φωτογραφίες.
Αρχίζοντας από την εμφάνιση, το ανανεωμένο Volkswagen ID.3 δείχνει να μην έχει εκτενείς αλλαγές σε σχέση με το μοντέλο που κυκλοφορεί, παρά μόνο κάποιες μικρές αισθητικές βελτιώσεις.
Αυτές επικεντρώνονται στα νέα βελτιστοποιημένα ανοίγματα ψύξης αέρα, στις νέες μεγάλες βαμμένες επιφάνειες και στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, ενώ το καπό εμφανίζεται πλέον μακρύτερο επειδή η μαύρη λωρίδα κάτω από το παρμπρίζ έχει αφαιρεθεί και οι εσοχές στα πλαϊνά τμήματα εκτείνονται πλέον στο εμπρός μέρος.
Στα ενδότερα, το εσωτερικό του αναβαθμισμένου ID.3 συνεχίζει να συνδυάζει την λιτή σχεδίαση με τα βιώσιμα υλικά, ενώ οι ακριβείς ραφές σε χρώματα που κάνουν αντίθεση ενισχύουν ακόμα περισσότερο την αίσθηση ποιότητας.
Ταυτόχρονα, η Volkswagen χρησιμοποιεί το υλικό μικροϊνών Artvelours Eco για τις επενδύσεις των θυρών και τα καλύμματα των καθισμάτων, ένα ύφασμα που περιέχει 71% προϊόντα ανακύκλωσης. Αυτή είναι μια δευτερογενής πρώτη ύλη που λαμβάνεται με την ανακύκλωση πλαστικού που έχει προηγουμένως απορριφθεί ως απόβλητο τουλάχιστον μία φορά. Το Artvelours Eco έχει τα ίδια χαρακτηριστικά όσον αφορά την εμφάνιση, την αίσθηση και την ανθεκτικότητα με τα συμβατικά νέα υλικά. Έτσι, ο εσωτερικός εξοπλισμός είναι εντελώς απαλλαγμένος από υλικά ζωικής προέλευσης.
Από άποψη τεχνολογίας στο εσωτερικό, το ανανεωμένο ID.3 συνοδεύεται από την τελευταία γενιά λογισμικού της Volkswagen. Αυτό βελτιώνει την απόδοση του λειτουργικού συστήματος και είναι σε θέση να λαμβάνει ενημερώσεις «over-the-air».
Παράλληλα, η συμπαγής οθόνη του πίνακα οργάνων με διαγώνιο 13,4 εκατοστών (5,3 ιντσών) βρίσκεται στο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών και στο μέσο της κονσόλας φιλοξενείται η τυπική πλέον οθόνη αφής 30,5 εκατοστών (12 ιντσών) για το σύστημα πλοήγησης, τις λειτουργίες τηλεφώνου, το σύστημα πολυμέσων, τα συστήματα υποβοήθησης και τις ρυθμίσεις του οχήματος.
Επιπλέον, το προαιρετικό head-up-display επαυξημένης πραγματικότητας (AR head-up display) προβάλλει στο παρμπρίζ πληροφορίες όπως την ταχύτητα του οχήματος καθώς και τις οδηγίες δυναμικής πλοήγησης μέσω του GPS. Για τον οδηγό, αυτές οι πληροφορίες φαίνεται να βρίσκονται 10 μέτρα μπροστά από το όχημα και εμφανίζονται ευδιάκριτα και με την σωστή προοπτική.
Όσο αφορά στο σύστημα κίνησης τώρα, η Volkswagen δεν ανακοινώνει αλλαγές σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο, πράγμα που σημαίνει ότι και το ανανεωμένο ID.3 θα κινείται από τον ηλεκτροκινητήρα των 150 kW (204 ίπποι), οποίος θα συνδυάζεται είτε με μπαταρία 58 kWh, είτε 77 kWh, αναλόγως έκδοσης.
Σχετικά με τη φόρτιση, αυτή πλέον είναι ευκολότερη και ακόμη πιο βολική χάρη στις στάνταρ λειτουργίες όπως το Plug & Charge (όπου το όχημα πιστοποιεί τον εαυτό του και ξεκινά τη διαδικασία φόρτισης άμεσα όταν το καλώδιο φόρτισης είναι συνδεδεμένο σε σταθμό φόρτισης) και την έξυπνη λειτουργία «Σχεδιασμός Διαδρομής Ηλεκτρικών Οχημάτων» (Electric Vechicle Route Planer).
Σε μεγαλύτερα ταξίδια, το Electric Vehicle Route Planner υπολογίζει τις στάσεις φόρτισης, έτσι ώστε το αυτοκίνητο να φθάσει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα στον προορισμό του, χρησιμοποιώντας real time πληροφορίες κίνησης και προβλέψεις τις οποίες συνδυάζει και αξιολογεί σε συνδυασμό με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας. Οι στάσεις για φόρτιση αξιολογούνται δυναμικά με βάση τη χωρητικότητα των εκάστοτε σταθμών φόρτισης. Αυτό σημαίνει ότι η λειτουργία σχεδιασμού της διαδρομής μπορεί, για παράδειγμα, να προτείνει δύο στάσεις σύντομης φόρτισης με υψηλή ισχύ αντί για μία μόνο μεγάλη στάση φόρτισης με χαμηλή ισχύ.
Επιπλέον, το σύστημα εντοπίζει σταθμούς φόρτισης που είναι κατειλημμένοι και έτσι δεν τους προτείνει εξαρχής. Τα σημεία ενδιαφέροντος μπορούν να μεταφερθούν στο αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας την δωρεάν εφαρμογή We Connect ID app.
Κλείνοντας με τη διάθεσή του στην ελληνική αγορά, αυτή είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει τον ερχόμενο Ιούνιο, με τα πρώτα αυτοκίνητα να παραδίδονται στους κατόχους τους στα τέλη του τρίτου τριμήνου της χρονιάς που διανύουμε.
Περισσότερες φωτογραφίες: