Features

Συμβουλές φροντίδας αυτοκινήτου στις μέρες της καραντίνας!

Ο κορωνοϊός είναι πλέον η καθημερινή μας πραγματικότητα, αλλά το γεγονός ότι κλειστήκαμε μέσα για το κοινό καλό δεν πρέπει να μας αποθαρρύνει!

Ευκαιρία να ασχοληθούμε με πρακτικά πράγματα και κυρίως με εκείνα για τα οποία ποτέ δε βρίσκαμε το χρόνο…

Το αυτοκίνητό μας για παράδειγμα, το καθημερινό μας εργαλείο και το μέσο στο οποίο πολλοί περνούν το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας τους -υπό διαφορετικές συνθήκες- είναι πολλές φορές παραμελημένο μέσα στο χαμό της καθημερινότητας. Έτσι, τώρα που έχουμε άφθονο χρόνο, ας δούμε ορισμένες συμβουλές για τη φροντίδα και τη σωστή αποθήκευση του αυτοκινήτου μας…

Κλείστε το μέσα!

Το καλύτερο που μπορεί να κάνει κανείς για το ακινητοποιημένο του όχημα είναι να το κλείσει σε ένα γκαράζ ή κλειστό πάρκινγκ, εξασφαλίζοντας έτσι ότι δε θα είναι εκτεθειμένο στα στοιχεία της φύσης και θα προστατεύεται από τη σκόνη, το φως του ήλιου, τη βροχή, το χιόνι, το κρύο κλπ.

Βέβαια, δεν είμαστε όλοι τόσο τυχεροί ώστε να έχουμε το δικό μας γκαράζ, αλλά και σε αυτήν την περίπτωση μπορούμε να προστατέψουμε το όχημά μας με τη χρήση μιας κουκούλας αυτοκινήτου (προτιμήστε μια καλής ποιότητας από αδιάβροχο και ανθεκτικό στον ήλιο υλικό), σκεπάζοντας καλά κάθε πιθαμή της επιφάνειάς του, καθώς και τα ελαστικά.

Η καθαριότητα είναι μισή αρχοντιά!

Είναι καλό, πριν την αποθήκευσή του, να γίνει ένα καλό καθάρισμα στο αυτοκίνητο. Εξωτερικά, θα πρέπει να αφαιρέσουμε κάθε ίχνος βρομιάς που θα μπορούσε να βλάψει το χρώμα, όλη τη σκόνη και τις ακαθαρσίες, καθώς και τα γράσα, τους λεκέδες από λιπαντικά και άλλα χημικά, ή τα υπολείμματα από τα υλικά τριβής των φρένων που έχουν κατακαθίσει στο κάτω μέρος και στους τροχούς του οχήματος.

Το εσωτερικό είναι επίσης πολύ σημαντικό να είναι καθαρό όταν το αυτοκίνητο θα μπει σε ακινησία. Αφαιρέστε από μέσα κάθε τι που μυρίζει, όπως σκουπίδια ή και αρωματικά αξεσουάρ, καθαρίστε σχολαστικά το ταμπλό και κάθε άλλη επιφάνεια της καμπίνας (ιδανικά μπορείτε να περάσετε και μια ειδική κρέμα στις πλαστικές ή δερμάτινες επιφάνειες) και καλύψτε ή κλείστε όλους τους αεραγωγούς ώστε να μην εισέρχεται σκόνη στο εσωτερικό. Αν το όχημα θα σταθμευτεί σε εξωτερικό χώρο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ένα κάλυμμα για το παρμπρίζ ώστε να περιοριστεί στο μέγιστο το εισερχόμενο φως του ήλιου (ναι, όπως αυτό που βάζουμε το καλοκαίρι στην παραλία).

Και μιας και είμαστε στα χρόνια του κορωνοϊού, δεν είναι κακό να απολυμάνουμε το εσωτερικό του αυτοκινήτου πριν την αποθήκευση, για την περίπτωση που θα χρειαστεί να το χρησιμοποιήσουμε επειγόντως. Αυτό θα γίνει περνώντας με απολυμαντικό ή και οινόπνευμα όλες τις επιφάνειες που αγγίζουμε, όπως τιμόνι, λεβιέ ταχυτήτων και χειρόφρενό, τα εσωτερικά των θυρών και κάθε άλλη επιφάνεια που μπορεί να έχει επιμολυνθεί.

Βέβαια, ο ιός δε ζει για πάνω από δύο ή τρεις μέρες πάνω σε μια επιφάνεια, οπότε αν σκοπεύουμε να χρησιμοποιήσουμε το αυτοκίνητο μετά από αρκετό καιρό, τότε η παραπάνω απολύμανση είναι μάλλον περιττή…

Προσοχή στα ηλεκτρικά!

Όταν αποθηκεύουμε για μήνες ένα αυτοκίνητο, το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να αγοράσουμε έναν συντηρητή για τη μπαταρία. Αυτές οι συσκευές διατίθενται σε πληθώρα τιμών, ανάλογα με την ποιότητα, συνδέονται στο οικιακό ρεύμα και φροντίζουν ώστε η μπαταρία του αυτοκινήτου να βρίσκεται μόνιμα σε καλή λειτουργική κατάσταση και να είναι πλήρως φορτισμένη.

Διαφορετικά, μπορούμε πάντα να αποσυνδέσουμε τη μπαταρία του αυτοκινήτου, κάτι που στα σύγχρονα αυτοκίνητα, με την πληθώρα των αισθητήρων και των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, ενδέχεται να απορυθμίσει ολικά ή εν μέρει τα διάφορα συστήματα και τελικά να δημιουργηθεί μεγαλύτερο πρόβλημα από αυτό που πάμε να λύσουμε.

Επαγγελματική συντήρηση

Ας μην ξεχνάμε ότι κατά τη διάρκεια της καραντίνας τα συνεργεία αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών παραμένουν ανοιχτά, οπότε είναι μια καλή ευκαιρία να κάνουμε αυτήν την συντήρηση που για καιρό αναβάλλαμε, να αλλάξουμε τα λάδια και να κάνουμε, με τη βοήθεια των ειδικών, ένα γενικό service στο όχημά μας ώστε να είναι «ετοιμοπόλεμο» όταν λήξει η κρίση.

Αέρα στα ελαστικά

Είναι σημαντικό, όταν το όχημα μένει ακινητοποιημένο, να υπάρχει αρκετός αέρας στα ελαστικά. Οπότε πριν το αποθηκεύσετε, φροντίστε να φουσκώσετε πλήρως τα ελαστικά -ίσως και λίγο παραπάνω από όσο ορίζει ο κατασκευαστής- ώστε να υπάρχει πάντα μέσα τους η κατάλληλη πίεση για να διατηρούν το σχήμα τους και να μη φθείρονται ακόμα και αν χάσουν αέρα κατά τη διάρκεια της ακινητοποίησης.

Ετοιμοπόλεμοι

Τέλος, θα πρέπει να φροντίσουμε να έχουμε γεμίσει το ρεζερβουάρ του καυσίμου πριν αποθηκεύσουμε το όχημα έτσι ώστε να είναι έτοιμο για κίνηση ανά πάσα στιγμή, είτε αυτό σημαίνει μια κατάσταση ανάγκης κατά τη διάρκεια της καραντίνας, είτε το τέλος της κρίσης και την επιστροφή στην κανονικότητα.

Είναι επίσης συνετό να βάζουμε μπρος το όχημά μας από καιρό σε καιρό, διατηρώντας το έτσι έτοιμο ανά πάσα στιγμή αλλά και αναγνωρίζοντας διάφορα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν από το πολύ καθισιό…

Σε κάθε περίπτωση ας ελπίσουμε ότι η κρίση αυτή θα περάσει γρήγορα, ας παραμείνουμε αισιόδοξοι και κυρίως ας παραμείνουμε όλοι σπίτι, ώστε να επιτρέψουμε στους επαγγελματίες υγείας να περιθάλψουν ανεμπόδιστα τους συνανθρώπους μας και να βγούμε από αυτό όλοι μαζί και δυνατότεροι.

Related posts
FeaturesIn Pen & Ink

Throwback: Όταν η Mitsubishi «έφτιαξε» ένα ηλεκτρικό EVO…

FeaturesIn & OutIn Pen & Ink

Θέμα: Όλες οι Ferrari του Lewis Hamilton!

Auto NewsFeaturesIn Pen & InkNews

WCOTY 2024: Οι νικητές...

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!