Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων συνεχίζουν –μετά τον εντυπωσιακό Γενάρη– ανοδικά και τον Φεβρουάριο και διαμορφώθηκαν ως εξής:
Φεβρουάριος 2023 | Φεβρουάριος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 9.960 | 8.495 | +17,8% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
853 | 807 | +7,4% |
Καινούργια λεωφορεία | 21 | 13 | +61,5% |
Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2023 | Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2022 | Μεταβολή
2023/2022 |
|
Καινούργια επιβατικά | 20.492 | 14.017 | +46,2% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
1.943 | 1.343 | +44,7% |
Καινούργια λεωφορεία | 49 | 15 | +226,7% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Φεβρουάριο, έχει ως εξής:
Segment | Φεβρουάριος 2023 | Φεβρουάριος 2022 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος -Φεβρουάριος 2023 | Ιανουάριος –Φεβρουάριος 2022 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
A | 5,6% | 8,6% | -2,9 | 5,7% | 7,4% | -1,7 |
A-SUV | 0,9% | 0,8% | +0,1 | 1,1% | 0,8% | +0,3 |
A TOTAL | 6,5% | 9,4% | -2,9 | 6,8% | 8,2% | -1,4 |
B | 29,4% | 22,9% | +6,5 | 34,0% | 22,5% | +11,5 |
B-SUV | 25,9% | 28,7% | -2,8 | 25,3% | 29,1% | -3,8 |
B TOTAL | 55,3% | 51,6% | +3,7 | 59,3% | 51,6% | +7,7 |
C | 7,3% | 9,6% | -2,3 | 6,8% | 9,3% | -2,5 |
C-SUV | 23,7% | 22,4% | +1,3 | 20,5% | 24,0% | -3,6 |
C TOTAL | 31,0% | 32,1% | -1,1 | 27,2% | 33,4% | -6,1 |
D | 1,2% | 1,3% | -0,1 | 0,9% | 1,1% | -0,3 |
D-SUV | 4,7% | 4,2% | +0,5 | 4,3% | 4,1% | +0,2 |
D TOTAL | 5,8% | 5,5% | +0,4 | 5,1% | 5,2% | -0,1 |
E | 0,1% | 0,0% | +0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,4% | 0,4% | +0,0 | 0,4% | 0,4% | +0,0 |
E TOTAL | 0,4% | 0,4% | +0,0 | 0,4% | 0,4% | +0,0 |
F-G | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,2% | 0,2% | +0,1 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,2% | +0,0 | 0,2% | 0,3% | +0,0 |
F-G TOTAL | 0,4% | 0,4% | +0,0 | 0,5% | 0,4% | +0,0 |
SPORTS | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,2% | 0,1% | +0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | +0,0 | 0,1% | 0,0% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,2% | 0,5% | -0,3 | 0,4% | 0,7% | -0,3 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 55,8% | 56,7% | -0,9 | 51,7% | 58,6% | -6,8) |
Φεβρουάριος 2023 | Φεβρουάριος 2022 | Διαφορά(μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος –
Φεβρουάριος 2023 |
Ιανουάριος –
Φεβρουάριος 2022 |
Διαφορά(μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ Ιαν. ‘23 |
|
Βενζίνη | 40,9% | 44,1% | -3,2 | 44,1% | 44,8% | -0,6 | 37,9% |
Πετρέλαιο | 19,1% | 16,3% | +2,8 | 19,5% | 15,6% | +3,9 | 15,9% |
Υβριδικά (HEV) | 28,5% | 29,1% | -0,6 | 26,1% | 27,8% | -1,7 | 26,0% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 9,0% | 7,3% | +1,6 | 7,9% | 7,0% | +0,8 | 16,5% |
Φυσικό αέριο(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,3% | 1,0% | -0,7 | 0,3% | 1,0% | -0,7 | 3,6% |
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
2,3% | 2,2% | +0,1 | 2,1% | 3,9% | -1,7 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Ιανουάριο ως εξής:
Ιανουάριος 2023 | Ιανουάριος 2022 | Μεταβολή | |
ΕΕ | 760.041 | 682.596 | +11,3% |
ΕΕ 14 | 666.706 | 598.625 | +11,4% |
ΕΕ + EFTA | 779.070 | 707.336 | +10,1% |
Ελλάδα | 10.532 | 5.522 | +90,8% |