Δεν είναι πολύ συχνό φαινόμενο να βλέπουμε μια εντελώς καινούρια Bugatti. Όποιος ήταν παιδί στα μέσα της δεκαετίας του 2000 θα θυμάται πόσο «σεισμική» στιγμή ήταν η άφιξη της Veyron, ενώ και η Chiron ήταν εξίσου εντυπωσιακή, ειδικά όταν έγινε το πρώτο (σχεδόν) αυτοκίνητο παραγωγής που έσπασε το φράγμα των 300 μιλίων/ώρα (480 χλμ./ώρα).
Τώρα έρχεται το πρώτο ολοκαίνουργιο μοντέλο της εταιρείας εδώ και οκτώ χρόνια και το πρώτο πλήρες αποτέλεσμα της κοινοπραξίας της με τη Rimac: η Bugatti Tourbillon…
Αυτό το όνομα παραβιάζει τη… συνήθεια που ακολουθούσαν οι Veyron και Chiron, οι οποίες ονομάστηκαν από τους οδηγούς που έτρεξαν με Bugatti στις αρχές του 20ου αιώνα. Το όνομα Tourbillon προέρχεται από τον κόσμο της ωρολογοποιίας. Είναι ένας περίπλοκος μηχανισμός που βρίσκεται σε μερικά από τα πιο ακριβά ελβετικά μηχανικά ρολόγια. Είναι επίσης η γαλλική λέξη για τη «δίνη» και όπως θα μάθετε σύντομα, είναι ένα εύστοχο όνομα.
Αναμφίβολα το κεντρικό στοιχείο της Tourbillon είναι το κινητήριο σύνολό της. Έφυγε το πανίσχυρο μοτέρ W16 των 8,0 λίτρων, τετραπλού τούρμπο, που υποστήριζε όλα τα μοντέλα του 21ου αιώνα της Bugatti μέχρι στιγμής και στη θέση του μπήκε ένα V16. Με χωρητικότητα 8,3 λίτρα και με στροφαλοφόρο άξονα μήκους ενός μέτρου, αναπτύχθηκε με τη συμβολή της Cosworth, η οποία κατασκευάζει επίσης τους V12 για την Aston Martin Valkyrie και το GMA T.50, καθιστώντας το Northampton τη νέα πρωτεύουσα μηχανικής υπεραυτοκίνητων στον κόσμο.
Ο κινητήρας εδράζεται στη μέση του αυτοκινήτου και τροφοδοτεί τον πίσω άξονα μόνο, στροφάρει στις 9.000 σ.α.λ. και από μόνος του αποδίδει 1.000 ίππους (σχεδόν ίδια ισχύ με την αρχική Veyron). Δεν είναι αυτή η όλη ιστορία, όμως, γιατί αυτή είναι η πρώτη υβριδική Bugatti. Δύο ηλεκτροκινητήρες κινούν τον μπροστινό άξονα, καθιστώντας το όχημα τετρακίνητο και ένας τρίτος κινητήρας αυξάνει την ισχύ στους πίσω τροχούς.
Τροφοδοτούμενοι από μια μπαταρία 25 kWh που στεγάζεται κατά μήκος του κέντρου του πλαισίου, αυτοί οι κινητήρες αποδίδουν μόνοι τους 800 ίππους και παρέχουν αυτονομία 60 χλμ. με ηλεκτρική ενέργεια. Η κίνηση μεταδίδεται μέσω ενός κιβωτίου οκτώ σχέσεων διπλού συμπλέκτη και η συνολική απόδοση του κινητήρα είναι 1.800 ίπποι! Όλα αυτά σημαίνουν ότι θα έχει μέγιστη ταχύτητα 445 χλμ./ώρα!
Το ολοκαίνουργιο πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από σύνθετο υλικό άνθρακα και ενσωματώνει πράγματα όπως η μπαταρία και το σύστημα αεραγωγών στη δομή του, μειώνοντας τη μάζα. Η Tourbillon διαθέτει ανάρτηση από αλουμίνιο πολλαπλών συνδέσμων και ανθρακο-κεραμικά φρένα, τα οποία ενεργοποιούνται από ένα νέο σύστημα brake-by-wire που επιτρέπει στα φυσικά φρένα να συνδυάζονται καλύτερα με το σύστημα κινητήρων. Φοράει ελαστικά Michelin Pilot Cup Sport 2 ειδικά κατασκευασμένα για την Tourbillon.
Το εσωτερικό είναι, αναπάντεχα, πανέμορφο. Η Bugatti αντιστάθηκε στην επιθυμία να το γεμίσει με οθόνες, καθώς έχει μόνο μία, κρυμμένη μέχρι να της ζητηθεί, η οποία «ξεφυτρώνει» από το ταμπλό με έναν περίπλοκο μηχανισμό.
Τα καντράν είναι όλα αναλογικά και σύμφωνα με το θέμα του ονόματος της Tourbillon, έχουν κατασκευαστεί με τη συμβολή πραγματικών Ελβετών ωρολογοποιών. Το σύμπλεγμα αποτελείται από περισσότερα από 600 μέρη, ενσωματώνοντας τιτάνιο και πραγματικούς πολύτιμους λίθους όπως ζαφείρια και ρουμπίνια.
Μόλις το τελευταίο από τα μοντέλα της Bugatti με κινητήρα W16 -το Mistral roadster και το αυτοκίνητο πίστας Bolide- τελειώσει την παραγωγή του στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Molsheim της Γαλλίας, θα ανοίξει ο δρόμος για την Tourbillon, με τις πρώτες παραδόσεις πελατών να αναμένονται το 2026. Η τιμή; 3,8 εκατ. ευρώ, προ φόρων! Ωστόσο, όπως είπαμε, μια ολοκαίνουργια Bugatti είναι κάτι πολύ σπάνιο…