Μεγαλώνει, μεγαλώνει γερά παιδιά!
Στους παλαιότερους ο παραπάνω τίτλος μπορεί να θυμίζει την καλτ διαφήμιση των ‘90s για το Γάλα Βλάχας. Τότε βέβαια το σλόγκαν είχε εισαγωγικά, ενώ τώρα όχι! Και όχι τυχαία, αφού πλέον δεν έχει επ’ ουδενί λόγο μεταφορική έννοια, αλλά μόνο κυριολεκτική, καθώς η Hyundai το μεγάλωσε και το έκανε γερό «παιδί»!
Ο λόγος για το νέο Kona, που οδηγήσαμε πρόσφατα επί ελληνικού εδάφους…
Το Hyundai Kona ήταν μέχρι πρότινος ένα από τα μικρά και προσιτά SUV της αγοράς, με τις μεγαλύτερες όμως πωλήσεις σ’ αυτήν, αφού μόνο μια ματιά τριγύρω μας -στους ελληνικούς δρόμους- φτάνει για να αντιληφθεί κανείς τον «πάταγο» που έκανε εν τη γενέσει του, προ πενταετίας.
Πλέον μεγάλωσε τόσο σε μέγεθος, όσο και σε τιμή, περνώντας στη δεύτερή του γενιά και είναι πάλι εδώ για να συνεχίσει την αξιοζήλευτη πορεία του προκατόχου του. Θα το καταφέρει; Για να δούμε…
Καταρχάς, το Kona πέτυχε γιατί ήταν αντισυμβατικό. Ήταν SUV, αλλά μικρό, άρα και βολικό στον μέσο χρήστη. Ήταν εντυπωσιακό σε εμφάνιση και αξιόλογο σε χώρους, τη στιγμή που εφοδιαζόταν και με μπόλικη τεχνολογία. Ήταν ενδιαφέρον οδηγικά και με «σωστά» (για την ελληνική πραγματικότητα) κινητήρια σύνολα. Και όλα αυτά συνοδευόμενα από μια 5ετή εγγύηση και τιμές που ξεκινούσαν από τα 17.800 ευρώ (!). Αυτά, τότε!
Στο σήμερα -και στη δεύτερη πλέον γενιά- κάποια από αυτά βελτιώθηκαν, κάποια έμειναν ίδια και κάποια χειροτέρεψαν, αλλά ας τα δούμε αναλυτικά…
Αρχίζοντας από το μέγεθος, αυτό άλλαξε και μάλιστα κατά πολύ. Το Kona πλέον μεγάλωσε και ξεπερνάει σε μήκος ακόμα και το 2008 (το μεγαλύτερο της κατηγορίας έως τώρα), προσεγγίζοντας έτσι την αμέσως επόμενη κατηγορία, αυτή των C-SUV.
Είναι σχεδόν 20 εκατ. (19 για την ακρίβεια) πιο μακρύ από το Kona πρώτης γενιάς, ελάχιστα πιο φαρδύ (+0,6 εκατ.) και πιο ψηλό (+0,3 εκατ,), και με μεγαλύτερο μεταξόνιο, με αποτέλεσμα να είναι και πιο πλουσιοπάροχο σε σταθερότητα και χώρους όπως θα δούμε παρακάτω…
Συνεχίζοντας με την εμφάνιση -και αφήνοντας «στην απ’ έξω» την προσωπική μας άποψη, αφού η ομορφιά είναι υποκειμενική- το Kona της 2ης γενιάς είναι αρκετά φουτουριστικό, σε βαθμό που θυμίζει πρωτότυπο μοντέλο ή δημιούργημα επιστημονικής φαντασίας (δες το 3ο Robocop και θα με «πιάσεις»)…
Αυτό, έγινε γιατί στο ολοκαίνουριο Kona, η Hyundai απομακρύνθηκε από τη συμβατική διαδικασία εξέλιξης που έχει ως προτεραιότητα τις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) και ξεκίνησε από το ηλεκτροκίνητο (EV) Kona, με σκοπό τη μέγιστη αεροδυναμική απόδοση αρχικά και εν συνεχεία τον σχηματισμό εντυπώσεων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο συντελεστής οπισθέλκουσας να έχει σταματήσει στο 0,27 (εντυπωσιακό για SUV) και οι ακμές της πρώτης γενιάς να έχουν δώσει τη θέση τους σε άφθονες καμπύλες.
Στο ίδιο μήκος κύματος…
Αντίστοιχα με την εξωτερική σχεδίαση, είναι και η σχεδίαση του εσωτερικού, αφού και σε αυτή η εικόνα θυμίζει ηλεκτρικά μοντέλα και ειδικότερα το Ioniq 5 της εταιρείας. Πιο συγκεκριμένα, δεν υπάρχει επιλογέας ταχυτήτων στην κλασσική μορφή, αλλά πλέον σε μορφή χειριστηρίου πίσω από το τιμόνι και κάτω από αυτόν για τους υαλοκαθαριστήρες.
Ο βασικός λόγος που έγινε αυτό είναι για εξοικονόμηση χώρου στην κονσόλα, με αποτέλεσμα να έχουμε πλέον μια μεγάλη θήκη στη βάση αυτής και πίσω της ακόμα μία που έχει τη δυνατότητα να φιλοξενεί κατ’ επιλογή και δυο πτυσσόμενες ποτηροθήκες, ενώ αντίστοιχες θήκες για μικροαντικείμενα έχουμε και σε πόρτες, υποβραχιόνιο και μπροστά από τον συνοδηγό, στο μέσο του ταμπλό.
Το τελευταίο τονίζεται από ένα αιωρούμενο οριζόντιο C-Pad με ενσωματωμένες τις διπλές οθόνες 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το infotainment, που τονίζουν τον high-tech χαρακτήρα του μοντέλου και φυσικά παραπέμπουν στα αντίστοιχα ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας (Ioniq). Είπαμε η αρχική σχεδίαση έγινε με βάση την ηλεκτρική έκδοση…
Από άποψη χώρων τώρα, η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων έφερε και αύξηση για τους παρεχόμενους χώρους, έτσι το Kona δεύτερης γενιάς προσφέρει +11 χλστ. για το κεφάλι των πίσω επιβατών και +77 χλστ. για τα γόνατα αυτών, σε σχέση πάντα με το απερχόμενο μοντέλο, ενώ μεγαλύτερος (κατά 92 λίτρα) είναι και ο χώρος αποσκευών, που αγγίζει πλέον τα 466 λίτρα με την πίσω σειρά καθισμάτων σε όρθια θέση και τα 1.300 λίτρα με την αναδίπλωση αυτής!
Με 3+1 και σε 2 ή 4 τροχούς…
…ή αν προτιμάτε καλύτερα επιλογές για κάθε γούστο, έχει η γκάμα του νέου Kona όσο αφορά στους διαθέσιμους κινητήρες, στα κιβώτια και στη μετάδοση της κίνησης.
Αρχικά -στη βάση των επιλογών- έχουμε τον γνωστό υπερτροφοδοτούμενο 1.000άρη που συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, είτε με αυτόματο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων και με τη βοήθεια της ήπια υβριδικής τεχνολογίας (48V) αποδίδει και στις δύο περιπτώσεις 120 ίππους με 200 Nm ροπής, ενώ η κίνηση γίνεται αποκλειστικά μέσω των εμπρός τροχών.
Εν συνεχεία, έχουμε τον εξελιγμένο 1.6 T-GDi που πλέον αποδίδει 198 ίππους με 265 Nm ροπής και συνδυάζεται -επίσης- με χειροκίνητο 6άρι ή αυτόματο 7-DCT. Με αυτό το κινητήριο σύνολο, διαθέσιμη είναι και η επιλογή της τετρακίνησης, αλλά μόνο με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Για όσους τώρα επιθυμούν τα παραδοσιακά υβριδικά σύνολα (και όχι τα ήπια), υπάρχει το Kona Hybrid το οποίο εφοδιάζεται με έναν ατμοσφαρικό βενζινοκινητήρα 1.580 κ.εκ. που συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα (ενσωματωμένο στο κιβώτιο) 43,5 ίππων και μια μπαταρία 1,32 kWh, με την συνολική απόδοση να είναι 141 ίπποι στις 5.700 σ.α.λ. και 144,2 Νm στις 4.000 σ.α.λ., τη στιγμή που η μετάδοση της κίνησης γίνεται στους εμπρός τροχούς από ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων.
Και τέλος στις αμιγώς ηλεκτρικές επιλογές του Kona, θα έχουμε (από τον Σεπτέμβρη) μία με 156 ίππους και μία με 204 ίππους, με τη βασική (Standard Range) να έχει μπαταρία 48,4 kWh και ηλεκτρικό μοτέρ 114,6 kW, και τη δεύτερη (Long Range) να έχει την μπαταρία 65,4 kWh με ηλεκτροκινητήρα 160 kW. Στη μεγάλη εκδοση -σύμφωνα με την Hyundai- η αυτονομία φτάνει μέχρι τα 514 χιλιόμετρα!
Σύμφωνα με τα γούστα μας…
Κατά τη διάρκεια της πανελλαδικής παρουσίασης του μοντέλου υπήρχαν διαθέσιμα σχεδόν όλα (εκτός του ηλεκτρικού) τα Kona της γκάμας και παρόλη την επιτυχία του 1.000άρη με τους 120 της πρώτης γενιάς, η ύπαρξη του δυνατού (με τους 198 ίππους) υπερτροφοδοτούμενου συνόλου κάθε άλλο παρά αδιάφορους μας άφησε, μιας και τα υβριδικά δεν είναι και στις άμεσες προτιμήσεις μας.
Έτσι, αφήνοντας στη άκρη την κατά κόρων βασική επιλογή των Ελλήνων και τη προς το παρόν πιο οικολογική (είπαμε έρχεται και το EV), επιλέξαμε το σκούρο γκρι Kona των φωτογραφιών με τον υπερτροφοδοτούμενο 16άρι και το αυτόματο κιβώτιο για την πρώτη μας οδηγική εμπειρία*
Η διαδρομή προκαθορισμένη, στην Αθηναϊκή Ριβιέρα και πιο συγκεκριμένα από το Λαγονήσι μέχρι το Σούνιο. Δίχως λοιπόν άσκοπο χάσιμο χρόνου βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι του νέου κορεάτικου SUV και ξεκινάμε…
H πρώτη εντύπωση έρχεται από το τιμόνι που πλέον επάνω του δεν έχει το σήμα της Hyundai, αλλά τέσσερις τελείες (····) που σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας στα σήματα Μορς αντιπροσωπεύουν το γράμμα “H”!
Μάλιστα! Το δέχεσαι αν και η τελική εικόνα του τιμονιού θυμίζει παιχνίδι που αγόρασες για τον ανιψιό σου από γνωστό παιχνιδάδικο, με χώρα προέλευσης την Κίνα. Το προσπερνάς, όπως προσπερνάς και τα σκληρά πλαστικά του ταμπλό -αφού είναι άριστα συναρμολογημένα- και προσαρμόζεις τη θέση οδήγησης στα μέτρα σου. Αυτή είναι σχετικά ψηλή, με αποτέλεσμα να έχεις πολύ καλή πλευρική ορατότητα και ξεκινάς…
Αρχικά εντυπωσιάζεσαι από την ποιότητα κύλισης που είναι πολύ ανώτερη από αυτήν που θυμάσαι στο προηγούμενο Kona, σε βαθμό που θυμίζει αρκετά πιο premium κατασκευές. Σε αυτό συντελεί και η καλή ηχομόνωση όπως φυσικά και η καλορυθμισμένη ανάρτηση που καταφέρνει να απορροφά με υποδειγματικό τρόπο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, παρά την ύπαρξη του ημιάκαμπτου πίσω άξονα.
Αυτό, σε συνδυασμό με την αυξημένη σταθερότητα που προσδίδουν τα αυξημένα μετατρόχια και το πιο μακρύ μεταξόνιο, καθώς και το βελτιωμένο από άποψη πληροφόρησης τιμόνι, σε κάνουν να ανεβάζεις εύκολα το ρυθμό ειδικά σε μια διαδρομή όπως αυτή από Ανάβυσσο μέχρι Σούνιο. Τότε, αντιλαμβάνεσαι ότι τόσο το κιβώτιο, όσο και ο κινητήρας έχουν την απαραίτητη σπιρτάδα για να ακολουθήσουν, αρκεί να έχεις επιλεγμένο το sport προφίλ οδήγησης (έχει και Normal και Eco) από το Drive Mode Select.
Σε καμία βέβαια περίπτωση δεν είναι ικανό για να προκαλέσει απόλυτες οδηγικές συγκινήσεις, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι δεν κατασκευάστηκε γι’ αυτό. Κατασκευάστηκε για να είναι ένα απόλυτα σταθερό και οικογενειακό όχημα ελευθέρου χρόνου και εκεί ακριβώς τα καταφέρνει πολύ καλά, όπως μας απέδειξε από την σύντομη οδηγική μας επαφή, όντας βελτιωμένο οδηγικά τόσο σε άνεση, όσο και χαρακτήρα.
Προαγωγή!
Αυτό κατάφερε να δώσει η Hyundai στο μικρομεσαίο SUV της. To μεγάλωσε σε διαστάσεις, ώστε να δώσει τον απαραίτητο αέρα στο Bayon, αλλά ταυτόχρονα να μην θίξει το μεγαλύτερο Tuscon, τη στιγμή που το πέρασε από τη φάση της ωρίμανσης.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Δοκιμάζουμε το Hyundai Bayon 1.2 MPi 84 PS
Είναι αναβαθμισμένο και αρκετά πιο εξελιγμένο από τον προκάτοχό του και φυσικά ακριβότερο, αφού πλέον ξεκινάει σχεδόν 8.000 ευρώ παραπάνω (από 26.290 ευρώ) απ’ ότι η πρώτη γενιά του μοντέλου.
Εκείνη βέβαια λόγω μεγέθους εντασσόταν αποκλειστικά στην κατηγορία των B-SUV, ενώ η νέα εισέρχεται οριακά και σε αυτή των C-SUV, με αποτέλεσμα να δικαιολογούνται απόλυτα και τα επιπλέον χρήματα για την απόκτησή του, μιας και ο αντίστοιχος ανταγωνισμός είναι αρκετά ακριβότερος…
*Περισσότερες και πληρέστερες εντυπώσεις από το νέο Hyundai Kona θα μπορέσουμε να σας μεταφέρουμε, όταν και θα παραλάβουμε το αυτοκίνητο για αναλυτική δοκιμή. Μείνετε συντονισμένοι…