Auto NewsNews

Νέα Porsche Macan: Όλα όσα γνωρίζουμε έως σήμερα…

Η Porsche έχει βάλει στόχο μέχρι το 2030 το 80% της γκάμα της να απαρτίζεται από αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και σύμφωνα με τον προγραμματισμό αυτό, δίνει τώρα στη δημοσιότητα νέα στοιχεία για το επόμενο ηλεκτρικό μοντέλο της…

Πρόκειται για τη νέα Macan, η οποία δέκα χρόνια μετά την πρώτη κυκλοφορία της στην αγορά, είναι πλέον έτοιμη να υποδεχτεί τη δεύτερη γενιά μοντέλων της, που αυτήν τη φορά θα είναι πλήρως ηλεκτρική και θα είναι η πρώτη Porsche που θα κάνει χρήση τη νέα αρχιτεκτονική Premium Platform Electric (PPE).

Η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική, λειτουργεί στα 800V και επιτρέπει στη νέα Macan γρήγορη φόρτιση υψηλής απόδοσης. Πιο συγκεκριμένα, η ισχύς φόρτισης DC αγγίζει τα 270 kW, με αποτέλεσμα το επίπεδο φόρτισης να αυξάνεται από 10 σε 80% μέσα σε λιγότερο από 22 λεπτά σε σταθμούς 400 Volt, τη στιγμή που ένας διακόπτης υψηλής τάσης στο εσωτερικό της μπαταρίας ενεργοποιεί τη λειτουργία «bank charging» χωρίζοντας την μπαταρία των 800 Volt σε δύο μπαταρίες, η καθεμία με ονομαστική τάση 400 Volt. Έτσι, επιτυγχάνεται εξαιρετικά αποδοτική φόρτιση, με έως και 150 kW, χωρίς να απαιτείται πρόσθετος ενισχυτής υψηλής τάσης, ενώ η φόρτιση AC είναι εφικτή με έως και 11 kW.

Όσο για την μπαταρία, αυτή είναι μία μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται τοποθετημένη στο κάτω μέρος του αμαξώματος, με μικτή χωρητικότητα 100 kWh (95 kWh ωφέλιμα).

Αυτή πέρα από το γεγονός ότι θα δίνει τη δυνατότητα στη νέα Macan να παρέχει αυτονομία 500 χιλιομέτρων με μία φόρτιση (σύμφωνα με την Porsche), θα «δίνει ζωή» και σε ένα εξαιρετικά αποδοτικό ηλεκτρικό σύνολο, που απαρτίζεται από δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν εμπρός και έναν πίσω) μόνιμου μαγνήτη PSM, με τη συνολική απόδοση να ξεπερνάει τους 600 ίππους και τα 1.000 Nm ροπής!

Μάλιστα, για να εγγυηθεί η Porsche την απόλυτη ισορροπία μεταξύ των υψηλών επιδόσεων και της άνεσης που χαρακτηρίζουν τη Macan, οι μηχανικοί της σχεδίασαν ένα σύστημα Ενεργής Διαχείρισης Ανάρτησης Porsche με τεχνολογία δύο βαλβίδων στα αμορτισέρ, αερανάρτηση, εγκάρσιο μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα και για πρώτη φορά, ενεργός πίσω άξονας με γωνία διεύθυνσης έως πέντε μοίρες.

Όλα αυτά όμως για να επιτευχθούν, «ανάγκασαν» τους Γερμανούς να βάλουν τη νέα Macan σε ένα ασύγκριτα σκληρό πρόγραμμα δοκιμών, που μέχρι σήμερα «μετράει» πάνω από τριάμισι εκατομμύρια χιλιόμετρα σε πίστες δοκιμών και δημόσιους δρόμους.

Στόχος όλων των δοκιμών αυτών είναι ο συντονισμός των καινοτόμων στοιχείων και συστημάτων, καθώς και η διασφάλιση της λειτουργικής τους σταθερότητας και της ομαλής συνέργειας μεταξύ τους.

Για παράδειγμα, κατά τις δοκιμές αντοχής η προσομοίωση της διάρκειας ζωής του οχήματος πραγματοποιείται κάτω από ιδιαίτερα σκληρές συνθήκες λειτουργίας, που μάλλον μόνο λίγοι (αυτοί που λατρεύουν να φτάνουν στα άκρα) θα καταφέρουν να τη ζήσουν, ενώ για τον έλεγχο της συνέργειας όλων των ενεργών στοιχείων οδήγησης κάτω από ακραίες κλιματικές και άλλες συνθήκες, τα πρωτότυπα δοκιμάστηκαν σε κάθε γωνιά του πλανήτη (από μείον 30 βαθμούς Κελσίου στη Σκανδιναβία μέχρι τους 50 βαθμούς Κελσίου στην Καλιφόρνια).

Ταυτόχρονα, καθότι ένα SUV πρέπει να μπορεί να κινείται πάνω σε κάθε λογής επιφάνεια, η Porsche δεν δοκίμασε τη νέα Macan μόνο στην άσφαλτο, αλλά και εκτός δρόμου, σε χαλίκι, σε χιόνι και σε πάγο, ώστε να δει σε κάθε περίπτωση το τρόπο λειτουργίας του συστήματος τετρακίνησης.

Επίσης, κάτι ακόμα αξιοσημείωτο είναι και ο χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής (Cd:0,25) που κατάφεραν να πετύχουν οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί αεροδυναμικής της Porsche.

Αυτή η επιτυχία δεν οφείλεται μόνο στις εντυπωσιακές γραμμές του μοντέλου, αλλά και στα στοιχεία της τεχνολογίας Porsche Active Aerodynamics (PAA) και σε άλλα εξειδικευμένα χαρακτηριστικά, όπως τα μεταβλητά στοιχεία που υπάρχουν στο δάπεδο του οχήματος, κ.α.

Κλείνοντας, η επίσημη αποκάλυψη της νέας Porsche Macan έχει προγραμματιστεί για την ερχόμενη Πέμπτη (25 Ιανουαρίου), όταν και θα έχουμε μια πλήρη εικόνα για το νέο SUV απ’ τη Στουτγκάρδη.

Μείνετε συντονισμένοι…
Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!