Η Opel σκοπεύει να αναβιώσει το όνομα Frontera, μέσω ενός νέου κόμπακτ SUV, που θα έρθει να αντικαταστήσει το Crossland μέσα στο 2024…
Το νέο Frontera που αναμένεται να αποκαλυφθεί τις επόμενες εβδομάδες, πριν από την κυκλοφορία του που είναι προγραμματισμένη για τα τέλη του έτους, θα είναι μεγαλύτερο από το Crossland και θα εισάγει και αυτό με τη σειρά του (μετά τα Corsa-e, Astra-e και Μokka-e), την επιλογή ενός ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης κίνησης, ενώ θα κυκλοφορήσει λίγο πριν το νέο Grandland, το οποίο θα είναι το τελευταίο μοντέλο στην γκάμα της Opel που θα αποκτήσει μια ηλεκτρική παραλλαγή.
Για την ιστορία, το Frontera ήταν το πρώτο SUV που κυκλοφόρησε από την Opel (σε συνεργασία με την General Motors) το 1991 και πουλήθηκε σε δύο γενιές (μέχρι το 2004), χωρίς ωστόσο να έχει και μία τόσο επιτυχημένη πορεία.
Βέβαια, ήταν ένα αληθινό όχημα ελευθέρου χρόνου, αφού χάρη στην τετρακίνηση και στα υψηλού κυβισμού κινητήρια σύνολα, είχε τη δυνατότητα να κινείται εκτός δρόμου όπως λίγα αυτοκίνητα εκείνη την εποχή.
Στο σήμερα, το πιθανότερο είναι ότι το Frontera του 2024 δεν θα χαρακτηρίζεται για τις off-road ικανότητές του (σημεία των καιρών), αλλά η Opel θα του δώσει αρκετά σχεδιαστικά στοιχεία εμπνευσμένα από το συνονόματο μοντέλο της δεκαετίας του 1990, υιοθετώντας μια πιο ογκώδη και τετραγωνισμένη εμφάνιση σε σχέση με αυτή του Crossland, όπως φαίνεται τουλάχιστον από το πρώτο teaser που κυκλοφόρησε επίσημα από την Opel.
Εδώ να θυμίσουμε ότι το Crossland έχει μήκος περίπου 4,2 μέτρα και ανταγωνίζεται τα Ford Puma, Nissan Juke και Seat Arona. Οπότε μια μικρή αύξηση του μεγέθους, θα το οδηγήσει στην «τάξη» των Kia Niro, Skoda Karoq και Dacia Duster, με το τελευταίο -λόγω πιο macho εμφάνισης- να φαίνεται ότι θα είναι και ο πιο άμεσος ανταγωνιστής του.
Όσο για τα συστήματα κίνησης, το επερχόμενο Frontera, μάλλον θα εφοδιάζεται και αυτό με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα και ηλεκτροκίνητα σύνολα του ομίλου (Jeep Avenger, Peugeot e-2008 και Citroën ë-C4), αφού όλα θα χρησιμοποιούν την CMP πλατφόρμα της Stellantis.
Έτσι, το πιθανότερο σενάριο είναι ότι το νέο ηλεκτρικό Frontera θα έχει έναν ηλεκτροκινητήρα στον μπροστινό άξονα με 154 ίππους και 260 Nm ροπής και μια μπαταρία 51 kWh μεταξύ των τροχών για αυτονομία περίπου 400 χιλιομέτρων.
Κλείνοντας, η βενζινοκίνητη έκδοση του Frontera πιθανότατα να έχει την ίδια τρικύλινδρη turbo ήπια υβριδική μονάδα των 1,2 λίτρων, που μόλις προστέθηκε στα μικρά μοντέλα του ομίλου (Corsa, Peugeot 208, κτλ.) με δυνατότητα επιλογής είτε 100 ίππων, είτε 135 ίππων.
Για να δούμε…