Auto NewsEcoNews

H Taycan Turbo GT είναι η ταχύτερη Porsche όλων των εποχών!

Ακόμα και η βασική Porsche Taycan είναι γρήγορη. Το «απλό» μοντέλο φτάνει στα 100 χλμ. την ώρα σε 4,5 δευτερόλεπτα και το κορυφαίο μοντέλο Turbo S το κάνει σε περίπου 2,3 δευτερόλεπτα με χρήση του launch control. Τώρα υπάρχει ένας «νέος βασιλιάς» της επιτάχυνσης και της συνολικής απόδοσης στη σειρά Taycan, η νέα Taycan Turbo GT…

Η Turbo GT είναι η πιο ισχυρή Taycan που έχει κατασκευάσει ποτέ η εταιρεία και αν μετρήσουμε τα 10 δευτερόλεπτα του overboost, είναι επίσης η πιο ισχυρή Porsche όλων των εποχών. Έχει βασική ισχύ 789 ίππων και ροπή 1340 Nm ή έως 1.108 ίππους με τη νέα λειτουργία Attack Mode!

Όπως το push-to-pass που διατίθεται σε άλλα μοντέλα της Taycan, το Attack Mode προσφέρει ένα επιπλέον boost ισχύος για χρονικά διαστήματα των 10 δευτερολέπτων. Αλλά ενώ το push-to-pass προσθέτει μόνο επιπλέον 70 kW, η λειτουργία Attack Mode στέλνει έως και 120 kW και στους τέσσερις τροχούς. Και μπορεί να ενεργοποιηθεί απλά τραβώντας το δεξί μοχλό ταχυτήτων, με την Porsche να λέει ότι η λειτουργία Attack Mode είναι κυρίως για χρήση πίστας.

Το Launch Control αποδεσμεύει τους 1.108 ίππους για δύο δευτερόλεπτα, στέλνοντας την Turbo GT στα 100 χλμ. την ώρα σε 2,2 δευτερόλεπτα ή 2,1 δευτερόλεπτα με το ελαφρύ πακέτο πίστας Weissach (η πρώτη τετράθυρη Porsche με αυτήν την επιλογή).

Αυτός ο χρόνος είναι έως και δύο δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερος από αυτόν της Taycan Turbo S, ενώ για την ιστορία αξίζει να αναφέρουμε ότι χρειάζονται 6,6 δευτερόλεπτα για την Turbo GT ώστε να φτάσει τα 200 χλμ./ώρα (ή 6,4 δευτερόλεπτα με το πακέτο Weissach). Και η τελική ταχύτητα είναι 290 χλμ./ώρα (ή 305 χλμ./ώρα με το πακέτο Weissach)!

Το μυστικό αυτής της νέας λειτουργίας είναι ένας παλμικός μετατροπέας που χρησιμοποιεί καρβίδιο του πυριτίου για να στείλει έως και 900 Α στον πίσω κινητήρα αντί για μόλις 600 Α στο μοντέλο Turbo S. Σε συνδυασμό δε με έναν νέο κινητήρα στο πίσω άξονα (που βρίσκεται στην ανανεωμένη σειρά Taycan) προσφέρει περισσότερη ισχύ και απόδοση σε ένα ελαφρύτερο πακέτο. Είναι περίπου 10 κιλά ελαφρύτερος από τον απερχόμενο πίσω κινητήρα και ολόκληρη η Turbo GT είναι έως και 80 κιλά ελαφρύτερη από την Turbo S (με το πακέτο Weissach).

Συνολικά, η Taycan Turbo GT είναι η πιο ικανή Taycan σε πίστα που έχει κατασκευάσει η εταιρεία μέχρι σήμερα. Και έχει ήδη τα βραβεία για να το αποδείξει…

Πιο συγκεκριμένα, στις 23 Φεβρουαρίου, η Turbo GT Weissach ολοκλήρωσε έναν γύρο του Weather Tech Raceway Laguna Seca σε 1:27.87, γρηγορότερα δηλαδή από οποιοδήποτε άλλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πριν από αυτό. Και στις αρχές Ιανουαρίου, ένα πρωτότυπο ανάπτυξης «γύρισε» το Nurburgring σε 7:07.55, γρηγορότερα από οποιοδήποτε άλλο EV ή sedan, με φυσικό αέριο ή ηλεκτρισμό.

Η τιμή για όλη αυτή την απόδοση δεν είναι μικρή… Η Porsche Taycan Turbo GT ξεκινά στη χώρα μας από 253.250 ευρώ και τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένονται στις αρχές καλοκαιριού…

Περισσότερες φωτογραφίες:

Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!