Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαπίστωσε ότι, κατά μέσο όρο, τα περισσότερα αυτοκίνητα είναι λιγότερο φιλικά προς το περιβάλλον από ό,τι υποδεικνύουν τα επίσημα αποτελέσματα δοκιμών WLTP…
Μια νέα μελέτη διαπίστωσε ότι -κατά μέσο όρο- η οικονομία καυσίμου και οι εκπομπές CO2 είναι περίπου 20% χειρότερες από ό,τι υποδηλώνουν τα επίσημα στοιχεία WLTP.
Η έκθεση, «ευγενική προσφορά» της Κομισιόν, μελέτησε ένα δείγμα 600.000 αυτοκινήτων και διαπίστωσε ότι τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα είναι συνήθως 24% πιο αναποτελεσματικά και ρυπογόνα από ό,τι υποδηλώνουν οι επίσημες αξιολογήσεις WLTP, με τα μοντέλα ντίζελ να είναι κατά 18% χειρότερα και τα plug-in υβριδικά (PHEV) ακόμη χειρότερα!
Τα τελευταία μάλιστα, εκπέμπουν 3,5 φορές περισσότερα CO2 στην πραγματική οδήγηση απ’ αυτό που εμφανίζεται επίσημα στα αποτελέσματα των δοκιμών WLTP!
Για να καταπολεμηθεί αυτό, η ΕΕ πρόκειται να εφαρμόσει αναθεωρημένες δοκιμές για τα PHEV το 2025, οι οποίες θα έχουν νέο συντελεστή υπολογισμού, που θα διαχωρίζει την απόσταση που διανύουν αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Έτσι, οι δοκιμές θα προσαρμοστούν χρησιμοποιώντας πραγματικά δεδομένα για να παρέχουν μια πιο ακριβή αναπαράσταση του πότε το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια και πότε κινείται με τον βενζινοκινητήρα.
Ταυτόχρονα, η έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφέρει ότι «απαιτούνται περαιτέρω βήματα για να βελτιωθεί σημαντικά η παρακολούθηση τα επόμενα χρόνια» όσον αφορά στο να γίνουν οι δοκιμές WLTP πιο αυστηρές και αντιπροσωπευτικές της πραγματικής οδήγησης. Αυτό σημαίνει ότι πλέον θα λαμβάνονται υπόψη περισσότερα πράγματα όπως ο καιρός, η χρήση του κλιματισμού, η κλίση του δρόμου, κ.α.
Κλείνοντας, να θυμίσουμε ότι οι δοκιμές WLTP αντικατέστησαν τις παλιές δοκιμές οικονομίας καυσίμου και εκπομπών NEDC το 2017 και έκαναν τα αποτελέσματα πιο ενδεικτικά για το τι ήταν εφικτό στην οδήγηση στον πραγματικό κόσμο. Ωστόσο, εξακολουθεί να υπάρχει ένα σημαντικό χάσμα μεταξύ αυτών των στοιχείων εργαστηριακών δοκιμών και του τι μπορούν να περιμένουν οι οδηγοί από τα νέα τους αυτοκίνητα.