Auto NewsNews

Νέα Ferrari 12Cilindri: Η απόδειξη ότι «και οι V12 έχουν ψυχή»…

H Ferrari αποκάλυψε την Πέμπτη που μας πέρασε στο Μαϊάμι τη νέα της δημιουργία, που ακούει στο όνομα 12Cilindri και έρχεται για να μας υποδείξει ότι «και οι V12 έχουν ψυχή»…

Κι αν η παραπάνω φράση τρέφει έμπνευσης από την αρκετά επιτυχημένη σειρά της ελληνικής τηλεόρασης (βλ. «Και οι παντρεμένοι έχουν ψυχή»), στην περίπτωση της νέας δημιουργίας του Μαρανέλλο έρχεται για να μας επιβεβαιώσει ότι υπάρχει ακόμα χώρος για μεγάλα 12κύλινδρα σύνολα, όσο κι αν οι φωστήρες της «αναθεματισμένης ένωσης» τα κυνηγούν όπως ο διάολος το λιβάνι. Να λοιπόν που γίνεται…

Ή καλύτερα να που η Ferrari μπορεί… να βγάζει 12κύλινδρα μοτέρ χωρίς ίχνος υβριδισμού, ηλεκτρισμού ή υπερτροφοδότησης, που αποδίδουν περισσότερους από 800 ίππους και συγχρόνως πληρούν τους αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών ρύπων Euro 6E. Αυτή είναι η νέα Ferrari 12Cilindri…

Η Ferrari 12Cilindri λοιπόν είναι το επόμενο κεφάλαιο στη δυναστεία των 12κύλινδρων μοντέλων της ιταλικής φίρμας και θα διατεθεί τόσο σε Coupe, όσο και σε Spider από την πρώτη μέρα της κυκλοφορίας της, όταν και θα αντικαταστήσει επίσημα την 812 Superfast.

Σε σχέση δε με την 812 Superfast, η νέα 12Cilindri είναι ελαφρώς μεγαλύτερη στις περισσότερες διαστάσεις, με μόνο το μεταξόνιο να είναι λίγο μικρότερο (κατά σχεδόν 20 χλστ.), όταν φυσικά κυριαρχεί η διάταξη εμπρός κινητήρας (πίσω από τον μπροστινό άξονα) – πίσω κίνηση και καμπίνα τοποθετημένη ουσιαστικά πάνω από τον πίσω άξονα, όπως συνηθίζεται στα σύγχρονα GT της εταιρείας (από το 550 Maranelo του 1996 κι έπειτα…)

Εμφανισιακά τώρα, η Ferrari θέλησε να προσδώσει στη σχεδίαση της 12Cilindri στοιχεία από παλαιότερα εμβληματικά μοντέλα της και παρότι ο συνολικός σχεδιασμός μοιάζει αρκετά με αυτόν που είδαμε στην Roma, ο σχεδιασμός των εμπρός φώτων, των κρυφών χειρολαβών και του μαύρου πάνελ μπροστά από την κουκούλα και ανάμεσα στα φώτα, παραπέμπει στο πάνελ από πλεξιγκλάς που είδαμε για πρώτη φορά στην 365 GTB/4 Daytona της δεκαετίας του ‘70.

Στα ενδότερα, η συνολική σχεδίαση ακολουθεί το μοτίβο που είδαμε στις Roma και Purosangue, με δύο ξεχωριστά τμήματα για τον οδηγό και τον συνοδηγό, οι οποίοι έχουν τα δικά τους χειριστήρια και οθόνες, ενώ για πρώτη φορά σε ένα διθέσιο μοντέλο, η Ferrari έχει τοποθετήσει επίσης μια τρίτη, μεγαλύτερη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, μετά από απαίτηση των πελατών. Μέσω αυτής, θα προβάλλονται και θα ελέγχονται πολλές από τις δευτερεύουσες λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως τα πολυμέσα, ο κλιματισμός, κ.α.

Κάτω από το πληθωρικό καπό τώρα, ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 6,5 λίτρων είναι η τελευταία εξέλιξη του F140 V12 της Ferrari, που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Enzo πριν από δύο δεκαετίες. Εδώ, αποδίδει 830 αρσενικούς ίππους στις 9.250 σ.α.λ. και 678 Nm ροπής στις 7.250 σ.α.λ., με την κόκκινη γραμμή να έχει ρυθμιστεί στις 9.500 σ.α.λ.!

Πέραν αυτών, το εντυπωσιακότερο είναι πως η Ferrari κατάφερε να κάνει τον συγκεκριμένο κινητήρα να πληροί τους αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών ρύπων Euro 6E, χωρίς μάλιστα να εφαρμόζει κάποια υβριδική υποβοήθηση, όπως οι περισσότεροι κατασκευαστές σήμερα!

Έτσι, θέλοντας να κρατήσει αναλλοίωτο τον χαρακτήρα του ατμοσφαιρικού V12, η Ferrari άλλαξε μόνο κάποια εσωτερικά μέρη του κινητήρα και τροποποίησε το σύστημα της εξάτμισης. Πιο συγκεκριμένα, σχεδίασε μια νέα πολλαπλή και πρόσθεσε έναν κεραμικό καταλύτη, λαμβάνοντας υπόψη τα νέα όρια θορύβου εντός της ΕΕ. Για να αντισταθμιστεί αυτό, ο κινητήρας διοχετεύει τώρα απευθείας τον παραγόμενο ήχο στην καμπίνα, μέσω ενός έξυπνου αντηχείου.

Αντίστοιχα βελτιωμένο είναι και το οκτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, που φροντίζει για τη μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα, με την Ferrari να υποστηρίζει ότι είναι 30% ταχύτερο σε σχέση με αυτό της 812. Δεδομένου λοιπόν ότι η 812 ήταν ένα από τα αυτοκίνητα με τις ταχύτερες αλλαγές στο δρόμο, μπορούμε μόνο να φανταστούμε πώς θα είναι αυτό…

Η Ferrari πάντως από τη μεριά της αναφέρει ότι η 12Cilindri χρειάζεται μόλις 2,9 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα και 7,9 δευτερόλεπτα για το 0-200 χλμ./ώρα, με την Spider να είναι ελάχιστα πιο αργή (0-100 χλμ./ώρα: 2,95 δευτερόλεπτα, 0-200 χλμ./ώρα: 8,2 δευτερόλεπτα), ενώ η τελική ταχύτητα σε κάθε περίπτωση αγγίζει τα 340 χλμ./ώρα!

Κλείνοντας με τη διάθεση και τις τιμές, η Ferrari θα ξεκινήσει την διάθεση της 12Cilindri το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς, με την τιμή της Coupe να εκτιμάται ότι θα αγγίζει τα 400.000 ευρώ και την Spider να κοστίζει περίπου 40.000 ευρώ περισσότερα στην αγορά της Ιταλίας.

Περισσότερες φωτογραφίες:

Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!