BYD όπως “Build Your Dreams” ή όπως “Bring Your Dollars”;
Οι κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος τόσο στην ευρωπαϊκή αγορά, όσο και στην ελληνική, με την BYD να είναι η πιο πρόσφατη -εξ’ αυτών- «εισαγωγή» στη χώρα μας.
Την γνωρίσαμε μέσω της φαντασμαγορικής εκδήλωσης τον Μάρτιο στο Ζάππειο (δες εδώ) και πλέον «βάζουμε στο χέρι» το ηλεκτρικό C-SUV της, το Atto 3, που αποτελεί και την αιχμή του δόρατος για την επέλασή της στη Γηραιά Ήπειρο…
Το σλόγκαν των Κινέζων για την επέλαση αυτή είναι… “The Biggest Car Brand You’ve Never Heard Of” ή σε απόλυτη μετάφραση «Η μεγαλύτερη μάρκα αυτοκινήτου που δεν έχετε ακούσει ποτέ!», ενώ το όνομα BYD -σύμφωνα πάντα με τους ίδιους- είναι τα αρχικά του “Build Your Dreams” ή «Χτίστε τα όνειρά σας»!
Μεγαλεπήβολες δηλώσεις; Σε «πρώτη ανάγνωση» σίγουρα ναι, σε δεύτερη όμως και με ανάλυση της πορείας τους, «ρεαλιστικές». Σε βαθμό που μας κάνει να μεταφράζουμε το BYD ως “Bring Your Dollars”!
Και εξηγούμαστε…
Η BYD μπορεί να μην είναι μια αυτοκινητοβιομηχανία με ιστορία -και να μπήκε στην κατασκευή αυτοκινήτων μόλις πριν σχεδόν 20 χρόνια (από το 2005)- αλλά μετράει σχεδόν 30 χρόνια (από το 1995) ως κατασκευαστής μπαταριών (το 20% των κινητών τηλεφώνων παγκοσμίως χρησιμοποιούν μια μπαταρία της BYD!) και ηλεκτρονικών προϊόντων, 16 χρόνια ως πρωτοπόρος στην παροχή ενός ενεργειακού οικοσυστήματος μηδενικών εκπομπών ρύπων (από την παραγωγή ενέργειας έως την αποθήκευση και τη χρήση) και 15 χρόνια ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών λεωφορείων στον κόσμο, ενώ από το 2016 -μεταξύ άλλων- έχει εισέλθει και στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών!
Όλα αυτά, της έχουν δώσει όλα τα απαραίτητα «εφόδια» για τη δημιουργία μιας γκάμας αυτοκινήτων και -σε συνδυασμό με την ευρεία διάδοση της ηλεκτροκίνησης- το πράσινο φως για να κατακτήσει τον κόσμο.
Τούτου λεχθέντος, στα τέλη Μαρτίου έσπασε το φράγμα των 7.000.000 οχημάτων νέας ενέργειας (δες εδώ), τη στιγμή που το 2023 κατάφερε να πουλήσει περισσότερα από 1,6 εκατ. ηλεκτρικά μοντέλα παγκοσμίως, μένοντας για λίγο πίσω από την πρωτοπόρο Tesla (1,8 εκατ.), την οποία μάλιστα ξεπέρασε και σ’ ένα τρίμηνο της χρονιάς, το τελευταίο…
Όπως αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς, οι συγκεκριμένοι Κινέζοι δεν αστειεύονται και αν μέχρι σήμερα περηφανευόντουσαν ως η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας (έχουν μερίδιο αγοράς που ξεπερνάει το 11%), πλέον έχουν βάλει στόχο να κατακτήσουν και τον υπόλοιπο κόσμο.
Για τη δική μας αγορά, η «μπίλια έκατσε» στον όμιλο Σφακιανάκη που ούτε λίγο, ούτε πολύ μετράει κι αυτός περισσότερα από 65 χρόνια δραστηριοτήτων που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών αυτοκίνησης, οπότε μάλλον η επιτυχία είναι προδιαγεγραμμένη.
Η αρχή αυτής, γίνεται σήμερα με τέσσερα μοντέλα (θα ακολουθήσουν κι άλλα στο εγγύς μέλλον), τα Atto 3, Seal, Dolphin και Seal U, με το πρώτο να είναι ένα C-SUV, το δεύτερο ένα D-Sedan, το τρίτο ένα C-Hatchback και το τέταρτο ένα D-SUV, την ώρα που όλα τους έχουν ως κοινό παρονομαστή την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση.
Εμείς για την πρώτη οδηγική εμπειρία μας, είχαμε στη διάθεσή μας το Atto 3 που ως ένα μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικό SUV με πολύ υψηλό επίπεδο προδιαγραφών και τιμές που συμβαδίζουν με μοντέλα του ανταγωνισμού που εφοδιάζονται με θερμικούς κινητήρες, ήρθε για να κερδίσει -πέρα από τις εντυπώσεις- και ένα μερίδιο αγοράς από την αρκετά δημοφιλή κατηγορία C και γιατί όχι να μυήσει και νέους στο δόγμα της ηλεκτροκίνησης λόγω των προσιτών τιμών στις οποίες διατίθεται…
Το «Dragon Face», η αποδεκτή εμφάνιση και οι σωστές αναλογίες…
Αρχίζοντας από τις τελευταίες, οι αναλογίες του Atto 3 είναι αυτές που τυπικά συναντούμε σε ένα SUV της μεσαίας κατηγορίας C και με μήκος 4.455 χλστ., πλάτος 1.875 χλστ. και ύψος 1.615 χλστ. εντάσσεται ακριβώς στον πυρήνα της κατηγορίας, δίπλα στα Hyundai Tucson (Μ: 4.500 χλστ.), Kia Sportage (Μ: 4.515 χλστ.), Citroen C5 Aircross (Μ: 4.500 χλστ.), Peugeot 3008 (Μ: 4.447 χλστ.) και Nissan Qashqai (Μ: 4.394 χλστ.), όταν μόνο το C5 Aircross έχει κατά 10 χλστ. μεγαλύτερο μεταξόνιο (Citroen C5 Aircross: 2.730 χλστ. – BYD Atto 3: 2.720 χλστ.), με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εσωτερική ευρυχωρία.
Σχεδιαστικά τώρα, το Atto 3 αντιπροσωπεύει σύμφωνα με την BYD το επόμενο βήμα εξέλιξης της σχεδιαστικής γλώσσας Dragon Face της εταιρείας, η οποία αντλεί έμπνευση από παράδοση χιλιάδων ετών και χαρακτηρίζεται από εκφραστικές γραμμές που εμπνέονται από αρχαίους δράκους της κινεζικής μυθολογίας.
Στα μάτια μας, περισσότερο μας έφερε στο μυαλό με την εμφάνισή του την μπλε φάλαινα, παρά τους κινέζικους δράκους για τους οποίους κάνει λόγο η εταιρεία. Ωστόσο, ας μην ξεχνάμε ότι η BYD σε άλλα μοντέλα της (βλ. Dolphin ή Seal) εφαρμόζει τη σχεδιαστική ταυτότητα Ocean Aesthetics, όπως και εν προκειμένω στο εσωτερικό του Atto 3 όπως θα δούμε παρακάτω…
Με ένα εσωτερικό που θυμίζει… θάλασσα!
Κι αν η παραπάνω «παρομοίωση» με την μπλε φάλαινα και γενικότερα τη θάλασσα γεννήθηκε από την φαντασία μας και την αγάπη μας για την γαλανή, ο σχεδιασμός του εσωτερικού έρχεται για να δώσει βάση σε αυτές τις «προεκτάσεις του μυαλού», με την ίδια την BYD να τον αποκαλεί Ocean και την συγκεκριμένη ονομασία να υποδηλώνει ότι το αυτοκίνητο ενσωματώνει στιλιστικά στοιχεία εμπνευσμένα από τον ωκεανό.
Για παράδειγμα, το ταμπλό διαθέτει ρέουσες γραμμές που διαμορφώνουν έναν κυματισμό, έχει μπεζ χρωματισμό στη βάση και μπλε στο επάνω μέρος που παραπέμπει στην άμμο της ακτής που βρέχεται από την θάλασσα, ενώ οι αεραγωγοί μοιάζοντας με «κοχύλια μαργαριταριών», δίνουν ακόμα μια πινελιά ναυτικής κομψότητας στο όλο σύνολο.
Οι τελευταίοι μάλιστα, εκτός από τον σχηματισμό εντυπώσεων αναδεικνύονται και εξαιρετικά εργονομικοί (κάνουν χαρακτηριστικό ήχο και «κούμπωμα» στο άνοιξε-κλείσε!), αλλά δυστυχώς είναι και το μοναδικό σημείο του εσωτερικού που δεν μπορεί να αποκρύψει την καταγωγή του σε όσους βλέπουν τα κινέζικα προϊόντα ως προϊόντα χαμηλότερης ποιότητας…
Και λέμε το μοναδικό γιατί όλο το υπόλοιπο εσωτερικό είναι αρκετά ποιοτικό και πολυτελές σε βαθμό που ακόμα και οι Γερμανοί θα ζήλευαν, με ιδιαίτερη μνεία να αξίζουν τα επενδυμένα από -vegan- δέρμα καθίσματα, τα οποία είναι θερμαινόμενα εμπρός (στάνταρ εξοπλισμός) και διαθέτουν ηλεκτρική ρύθμιση έξι κατευθύνσεων για τον οδηγό και τεσσάρων κατευθύνσεων για τον συνοδηγό, ανεβάζοντας έτσι κατά πολύ την πρακτικότητα.
Η τελευταία μάλιστα συνεπικουρείται και από την καθαρή και απλή εσωτερική διάταξη, με τον επιλογέα του κιβωτίου να βρίσκεται σε μια υπερυψωμένη κονσόλα και να περιβάλλεται από διακόπτες λειτουργιών που χρησιμοποιούμε πιο συχνά κατά την οδήγηση (όπως τα αλάρμ, τις βασικές λειτουργίες του κλιματισμού, τα προγράμματα οδήγησης, τα επίπεδα ανάκτησης, την αυτόματη στάθμευση, κτλ).
Αντίστοιχα πρακτικοί είναι και οι διακόπτες στο τιμόνι, με το adaptive cruise control και τις λειτουργίες του να βρίσκεται στην αριστερή πλευρά και τα χειριστήρια για το ηχοσύστημα και τις βασικές λειτουργίες του infotainment να βρίσκονται στη δεξιά, παρέχοντας έτσι άμεση και διαισθητική πρόσβαση στις βασικές λειτουργίες κατά την οδήγηση.
Μερικές από αυτές απεικονίζονται στον συμπαγή ψηφιακό LCD πίνακα οργάνων που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι και θυμίζει τις αντίστοιχες κομψές οθόνες που συναντάμε στις σύγχρονες μοτοσικλέτες, ενώ παρότι μικρός (μόλις 5 ίντσες), καταφέρνει εντυπωσιακά να μεταφέρει πλήθος πληροφοριών στον οδηγό και φυσικά να ενισχύσει τη μοντέρνα αισθητική του εσωτερικού.
Για τις πιο «περίπλοκες» λειτουργίες τώρα, οδηγός και συνοδηγός πρέπει να «απευθυνθούν» στην εντυπωσιακή οθόνη του συστήματος infotainment που δεσπόζει στο ταμπλό, η οποία -αναμφίβολα- είναι και το εντυπωσιακότερο σημείο στο εσωτερικό του Atto 3.
Είναι 15,6 ιντσών (12,8 στη βασική έκδοση), έχει τη δυνατότητα να περιστρέφεται (!) από έναν διακόπτη στο τιμόνι (ή από «μπουτόν» από την οθόνη), έχει εξαιρετικά γραφικά, αστραπιαία ταχύτητα απόκρισης και άμεση συνδεσιμότητα με κάθε είδους κινητή συσκευή, ενώ μέσω ενός εξαιρετικού συστήματος καμερών 360ο προβάλει κάθε μεριά και γωνία του περιβάλλοντος χώρου του αυτοκινήτου, κάνοντας το παρκάρισμα και την πλοήγηση σε στενούς χώρους μια πραγματικά εύκολη και διασκεδαστική διαδικασία.
Από άποψη χώρων, οδηγός και συνοδηγός έχουν επαρκή χώρο για τα κεφάλια και τα πόδια τους, τη στιγμή που στην πίσω σειρά καθισμάτων ακόμα και τρεις ενήλικες επιβάτες μπορούν να κάτσουν σταυροπόδι (το μεγάλο μεταξόνιο που λέγαμε παραπάνω…). Με την αναδίπλωση δε αυτής, ο χώρος αποσκευών μεταβάλλεται από 440 λίτρα σε 1.338 λίτρα και σε συνδυασμό με το ρυθμιζόμενο σε ύψος κατώφλι ενδείκνυται για μεταφορά μεγάλων αντικειμένων.
Η εμπειρία στην κατασκευή τεχνολογικών προϊόντων και η εφαρμογή της στο αυτοκίνητο…
Όπως προαναφέραμε η BYD μπορεί να μπήκε σχετικά πρόσφατα στην κατασκευή αυτοκινήτων, αλλά έχει μια μακρά παράδοση στην κατασκευή τεχνολογικών προϊόντων και μπαταριών, γεγονός που της έχουν δώσει τη δυνατότητα να κινείται «διαφορετικά» σε επίπεδο ηλεκτρικού συστήματος κίνησης.
Πιο συγκεκριμένα, μπορεί ο ηλεκτροκινητήρας του Atto 3 να είναι κι αυτός σύγχρονος, μόνιμου μαγνήτη (όπως και σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα της αγοράς), αλλά η μπαταρία έχει μια εντελώς διαφορετική φιλοσοφία. H BYD την ονομάζει “Blade Battery” και κύρια χαρακτηριστικά της είναι η υψηλή ασφάλεια και ανθεκτικότητα, καθώς και η αυξημένη απόδοση. Όλα αυτά επιτυγχάνονται επειδή η συγκεκριμένη μπαταρία δεν χρησιμοποιεί κοβάλτιο αλλά φωσφορικό σίδηρο λιθίου (LFP), που προσφέρει πολύ υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας από τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου, ενώ έχει και την ιδιότητα να παρέχει υψηλή πυκνότητα ισχύος σε συνδυασμό με το πλεονέκτημα της εξαιρετικά χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας.
Στον αντίποδα βέβαια, το φωσφορικό σίδηρο λιθίου δεν προσφέρει την δυνατότητα για πολύ υψηλές ταχύτητες φόρτισης και για την περίπτωση του Atto 3 η μέγιστη φόρτιση σε DC είναι μόλις 88 kW, όταν σε AC η μέγιστη είναι τα 11 kW.
Αυτό σημαίνει ότι σε μια μονοφασική παροχή (7 kW) το Atto 3 χρειάζεται 9 ώρες και 42 λεπτά για να ανακτήσει πλήρως το 100% της ενέργειάς του, όταν σε μια τριφασική παροχή (11 Kw) 6 ώρες και 20 λεπτά, και σε έναν ταχυφορτιστή 40 λεπτά για το 10 – 80% της μπαταρίας.
Σε κάθε περίπτωση ωστόσο, το Atto 3 μπορεί με τις 60,5 -ωφέλιμες- kWh της συγκεκριμένης μπαταρίας να διανύσει άνετα σχεδόν 350 – 400 χιλιόμετρα με μία φόρτιση.
Η BYD επ’ αυτού ανακοινώνει 420 χιλιόμετρα σε μεικτές συνθήκες και 565 χιλιόμετρα εντός πόλεως, όταν εμείς κατά την εβδομάδα της συμβίωσής μας με το αυτοκίνητο, «βγάλαμε» 369 χιλιόμετρα με την πρώτη φόρτιση και 414 χιλιόμετρα με την δεύτερη, με όλα τα παραπάνω χιλιόμετρα να γίνονται τόσο εντός, όσο και εκτός πόλης, ενώ εντυπωσιακό είναι και το γεγονός ότι τα χιλιόμετρα της εναπομένουσας αυτονομίας στον υπολογιστή ταξιδίου ακολουθούν τα χιλιόμετρα που διανύει το αυτοκίνητο, πράγμα σπάνιο για ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Κάτι ακόμα εντυπωσιακό, είναι επίσης και το γεγονός ότι το Atto 3 είναι εξοπλισμένο με τεχνολογία V2L, που επιτρέπει την εύκολη επαναφόρτιση εξωτερικών συσκευών από τη μπαταρία του αυτοκινήτου, και μάλιστα η BYD προσφέρει με την αγορά του αυτοκινήτου και πολύμπριζο που σίγουρα θα εκτιμηθεί από τους λάτρεις της φύσης.
…και η μετάφραση στην πράξη…
Όλα τα παραπάνω πέρα από πρωτοποριακά και εντυπωσιακά στην θεωρία, μεταφράζονται και με τον καλύτερο τρόπο στην πράξη, αφού το Atto 3 είναι αρκετά εύκολο στη χρήση και στην οδήγησή του, δεδομένα που εκτιμώνται ιδιαίτερα από όσους αναζητούν άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις.
Αυτοί θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα την άνεση της ανάρτησης που εξομαλύνει κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος και την εξαιρετική ηχομόνωση που χαρίζει υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης.
Όσοι τώρα αναζητούν οδηγικές συγκινήσεις από ένα όχημα της συγκεκριμένης κατηγορίας, μάλλον το Atto 3 δεν προτίθεται να καλύψει τα «θέλω τους» αφού ακόμα και με το πρόγραμμα Sport επιλεγμένο από τα προφίλ οδήγησης (Normal, Eco, Sport), το κινεζικό SUV δεν μεταλλάσσει το ανιαρό σύστημα διεύθυνσης, ούτε την υπερβολικά άνετη ρύθμιση της ανάρτησης, με αποτέλεσμα να μην προσφέρει στιβαρή αίσθηση και να εμφανίζονται αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος υπό πίεση.
Αντίστοιχα ήρεμη προσέγγιση έχει και η απόκριση του γκαζιού, με αποτέλεσμα να μην έχεις την τόσο απότομη αίσθηση επιτάχυνσης που βρίσκεις σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα της αγοράς με συνηθισμένα πατήματα στο πεντάλ του γκαζιού, ενώ όταν πατήσεις βίαια σε αυτό, το μπροστινό μέρος δείχνει να «ψαρεύει» λίγο μέχρι να ξανά αποκτήσει την πρόσφυση λόγω της μπροστινής τοποθέτησης του ηλεκτροκινητήρα.
Αυτός αποδίδει 204 ίππους με 310 Nm ροπής και καταφέρνει να επιταχύνει το αμάξωμα των 1.750 κιλών μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα, όταν η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα. και για την επιβράδυνση αυτής φροντίζουν τέσσερα δισκόφρενα, με τα εμπρός μάλιστα να είναι και αεριζόμενα.
Η χρήση αυτών γίνεται αναλογικά περισσότερες φορές απ΄ ότι σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα του ανταγωνισμού, καθώς ακόμα και με το μεγαλύτερο -από τα δύο- επίπεδα ανάκτησης επιλεγμένο, το αυτοκίνητο δεν καταφέρνει να φρενάρει δραστικά μέσω ανάκτησης, με αποτέλεσμα η λογική one pedal drive να λάμπει δια της απουσίας της.
Και τώρα “Bring Your Dollars”…
Μπορεί οι φωστήρες της Ευρώπης να «λύσσαξαν» τα τελευταία χρόνια για την ευρεία διάδοση της ηλεκτροκίνησης, αλλά δεν υπολόγισαν ότι μέσω του «ηλεκτρικού αυτοκινήτου» θα άνοιγαν διάπλατα την πόρτα για τους Κινέζους και θα έβαζαν δύσκολα στην δική τους, ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, μιας και εκείνοι πέρα από φτηνά εργατικά χέρια (άρα και φτηνότερο κόστος παραγωγής), διαθέτουν και πλεόνασμα από τις σπάνιες γαίες που χρειάζονται για την κατασκευή των μπαταριών στα εδάφη τους.
Όλα αυτά τους ώθησαν άμεσα στην κατασκευή αυτοκινήτων και μάλιστα με κατασκευές που όχι μόνο δεν έχουν τις αστοχίες των πρώτων δειγμάτων (βλ. Sceo, Landwind, κ.α.), αλλά έχουν και όλα τα απαραίτητα εφόδια για να κοντράρουν στα ίσια κάθε ευρωπαϊκή κατασκευή ή και -σε αρκετές των περιπτώσεων- να την ξεπεράσουν.
Εν προκειμένω, το Atto 3 μπορεί να μην μας είναι ακόμα γνωστό στην Ελλάδα, αλλά δεν είναι ακόμα ένα άγνωστο κινέζικο αυτοκίνητο από μια νεοσύστατη μάρκα, όπως αυτά που θα δούμε σωρηδόν τα επόμενα χρόνια. Είναι ένα μοντέλο του μεγαλύτερου Κινέζου κατασκευαστή, που εδώ και δυο χρόνια διαπρέπει σε άλλες αγορές του πλανήτη και πλέον ήρθε για να δοκιμάσει την τύχη του και στη δική μας εγχώρια αγορά.
Εφόδια του σε αυτό το εγχείρημα είναι -πέρα από την όμορφη εμφάνιση μέσα κι έξω- η υψηλή τεχνολογία που εφοδιάζεται, η ευρεία γκάμα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού (όπως τα Forward Collision Warning, Autonomous Emergency Braking, Rear Collision Warning, Rear Cross Traffic Alert & Rear Cross Traffic Brake, Lane Keep Assistance, Lane Change Assist, Emergency Lane Keep, κ.α.) και ένας εξοπλισμός που ακόμα και από την βασική έκδοση είναι τόσο πλούσιος, που δύσκολα βρίσκεις σε άλλο μοντέλο του ανταγωνισμού, ενώ αν το βρεις, θα τον πληρώσεις αδρά!
Για το Atto 3, οι τιμές ξεκινούν χωρίς την κρατική επιδότηση από τα 37.990 ευρώ για την «βασική» έκδοση Comfort και διαμορφώνονται σε 39.990 ευρώ για την πλούσια έκδοση Design της δοκιμής, χωρίς ωστόσο η μία να διαφέρει και ουσιαστικά από την άλλη, ενώ σε κάθε περίπτωση υπάρχει εξαετής βασική εγγύηση (ή 150.000 χλμ.), οκταετής εγγύηση ηλεκτροκινητήρα (ή 150.000 χλμ.) και οκταετής -επίσης- εγγύηση για τη μπαταρία (ή 200.000 χλμ.).
Δεδομένα που δελεάζουν ιδιαίτερα έναν υποψήφιο αγοραστή ενός νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Αρκεί λοιπόν αυτός να μάθει εγκαίρως τί εστί BYD…
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Βαγγέλης Παμπούκης
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | |
Τύπος
|
Σύγχρονος, μόνιμου μαγνήτη
|
Θέση
|
Εμπρός
|
Μεγ. Ισχύς(ίπποι)
|
204 |
Μεγ. Ροπή(Nm)
|
310 |
Κιλά/ίππο
|
8,6 |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
|
|
Χωρητικότητα (kWh)
|
62 (60,5 ωφέλιμη)
|
Τάση(V)
|
403,2 |
Φόρτιση DC (kW)
|
88 |
Φόρτιση AC (kW)
|
11 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός |
Γόνατα ΜακΦέρσον
|
Πίσω |
Πολλαπλών συνδέσμων
|
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός |
Αεριζόμενοι δίσκοι
|
Πίσω |
Δίσκοι
|
ΤΙΜΟΝΙ | |
Σύστημα | Κρεμαγιέρα |
Υποβοήθηση | Ηλεκτρική |
Στροφές τιμονιού | 2,8 |
Διάμετρος στροφής(μέτρα) | 10,7 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Κίνηση |
Στους εμπρός τροχούς
|
Κιβώτιο |
Αυτόματο, μονής σχέσης
|
ΤΡΟΧΟΙ | |
Διάσταση |
18×7,0J
|
Υλικό |
Αλουμίνιο
|
Τύπος ελαστικών |
Continental EcoContact 6Q
|
Διάσταση ελαστικών |
235/50 R18
|
Ρεζέρβα |
Κιτ Επισκευής
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ | |
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.) |
4455x1875x1615
|
Μεταξόνιο(χλστ.) | 2720 |
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) |
1575
|
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) | 1580 |
Βάρος(κιλά) | 1750 |
Χώρος αποσκευών(λίτρα) |
440 – 1338
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) | 7,3 |
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) | 160 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(kWh/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.) | |
Μέση τιμή κατασκευαστή | 15,6 |
Μέση τιμή δοκιμής | 16,5 |
Μέγιστη τιμή δοκιμής | 19,1 |
Ελάχιστη τιμή δοκιμής | 12,7 |
Αυτονομία(χλμ.) | 392 |
Ρεζερβουάρ(λίτρα) | – |
Εκπομπή CO2 | – |
ΤΙΜΗ(ευρώ) | |
Βασικής έκδοσης |
37.990 (χωρίς την κρατική επιδότηση)
|
Αυτοκίνητου δοκιμής |
39.990 (χωρίς την κρατική επιδότηση)
|