Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Μάιος 2024 | Μάιος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 13.765 | 12.957 | +6,2% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
752 | 860 | -12,6% |
Καινούργια λεωφορεία | 293 | 27 | +985,2% |
Ιανουάριος – Μάιος 2024 | Ιανουάριος – Μάιος 2023 | Μεταβολή
2024/2023 |
|
Καινούργια επιβατικά | 63.878 | 56.968 | +12,1% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
4.453 | 4.679 | -4,8% |
Καινούργια λεωφορεία | 463 | 104 | +345,2% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Μάιο, έχει ως εξής:
Segment | Μάιος 2024 | Μάιος 2023 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος –Μάιος 2024 | Ιανουάριος –Μάιος 2023 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
A | 10,3% | 5,2% | +5,1 | 7,0% | 5,9% | +1,1 |
A-SUV | 9,1% | 2,5% | +6,5 | 4,1% | 1,6% | +2,5 |
(A TOTAL) | (19,4%) | (7,8%) | (+11,6) | (11,2%) | (7,6%) | (+3,6) |
B | 24,2% | 25,8% | -1,6 | 25,3% | 28,9% | -3,6 |
B-SUV | 28,1% | 22,7% | +5,4 | 30,1% | 24,7% | +5,4 |
(B TOTAL) | (52,2%) | (48,5%) | (+3,8) | (55,4%) | (53,6%) | (+1,8) |
C | 6,8% | 11,0% | -4,2 | 7,3% | 8,7% | -1,4 |
C-SUV | 15,5% | 22,5% | -7,1 | 18,3% | 21,7% | -3,4 |
(C TOTAL) | (22,2%) | (33,5%) | (-11,3) | (25,6%) | (30,4%) | (-4,8) |
D | 1,0% | 1,2% | -0,2 | 1,6% | 1,3% | +0,3 |
D-SUV | 3,0% | 7,0% | -4,0 | 3,8% | 5,4% | -1,6 |
(D TOTAL) | (4,0%) | (8,2%) | (-4,2) | (5,4%) | (6,7%) | (-1,3) |
E | 0,1% | 0,1% | -0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,3% | 0,2% | +0,1 | 0,4% | 0,3% | +0,1 |
(E TOTAL) | (0,4%) | (0,3%) | (+0,1) | (0,5%) | (0,4%) | (+0,1) |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
F-G-SUV | 0,3% | 0,3% | -0,1 | 0,3% | 0,3% | -0,0 |
(F-G TOTAL) | (0,3%) | (0,4%) | (-0,1) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,1) |
SPORTS | 0,2% | 0,6% | -0,4 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 0,0% | 0,1% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 1,3% | 0,7% | +0,6 | 1,3% | 0,5% | +0,8 |
(SUV TOTAL) | (56,1%) | (55,3%) | (+0,8) | (57,0%) | (54,1%) | (+2,9) |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0) |
Μάιος 2024 | Μάιος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος –
Μάιος 2024 |
Ιανουάριος –
Μάιος 2023 |
Διαφορά(μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ Ιαν.-Απρ. ‘24 |
|
Βενζίνη | 40,6% | 47,4% | -6,8 | 41,5% | 45,4% | -3,9 | 35,6% |
Πετρέλαιο | 7,2% | 10,6% | -3,5 | 9,6% | 14,4% | -4,8 | 12,9% |
Υβριδικά (HEV) | 43,5% | 28,7% | +14,8 | 37,9% | 27,9% | +10,0 | 29,0% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 7,6% | 11,2% | -3,5 | 9,4% | 9,7% | -0,2 | 19,2% |
Φυσικό αέριο(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,4% | -0,4 | 0,1% | 0,3% | -0,3 | 3,4% |
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
1,1% | 1,8% | -0,6 | 1,5% | 2,3% | -0,8 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Απρίλιο ως εξής:
Απρίλιος 2024 | Απρίλιος 2023 | Μεταβολή | Ιανουάριος- Απρίλιος 2024 | Ιανουάριος- Απρίλιος 2023 | Μεταβολή | |
ΕΕ | 913.995 | 803.568 | +13,7% | 3.683.042 | 3.454.923 | +6,6% |
ΕΕ 14 | 794.104 | 703.188 | +12,9% | 3.215.933 | 3.029.149 | +6,2% |
ΕΕ + EFTA | 946.639 | 832.323 | +13,7% | 3.796.547 | 3.574.654 | +6,2% |
Ελλάδα | 13.445 | 10.239 | +31,3% | 50.113 | 44.011 | +13,9% |