Αντιστρόφως ανάλογα…
Η Jeep -εν αντιθέσει με τους περισσότερους κατασκευαστές που εκτός των θερμικών εκδόσεων παρουσιάζουν και την ηλεκτρική εκδοχή του μοντέλου- λάνσαρε το Avenger στα τέλη του 2022 αρχικά ως ηλεκτρικό και μετέπειτα πρόσθεσε σ´ αυτό κι άλλες εκδόσεις, που εκτός μπαταριών, καλωδίων και ηλεκτροκινητήρων, έχουν κάτω από το καπό τους και έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Λίγο η μεγάλη φιλοδοξία της για την ηλεκτροκίνηση, πιστεύοντας ότι όλες οι αγορές του πλανήτη είναι έτοιμες, λίγο ο χαρακτήρας του μοντέλου (αστικό SUV-Crossover) που την έκανε να πιστέψει ότι ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης ταιριάζει καλύτερα στο κόμπακτ μοντέλο της, λίγο η «φορομπηχτική» πολιτική της Ευρώπης απέναντι σε ό,τι καίει ορυκτό καύσιμο που γνωρίζουμε, ή και όλα αυτά μαζί κι άλλα τόσα που δεν γνωρίζουμε, την ανάγκασαν να αλλάξει την αρχική σκέψη της και να εφοδιάζει πλέον το μικρότερο μοντέλο στην ιστορία της με ένα θερμικό σύνολο, ένα υβριδικό κι άλλο ένα υβριδικό 4xe (το οποίο είναι και τετρακίνητο), όταν το ηλεκτρικό Avenger συνεχίζει κανονικά την πορεία του.
Εμείς, από τη μεριά μας -και αφού πέρυσι δοκιμάσαμε το ηλεκτρικό Avenger– «βάζουμε τώρα στο χέρι» την έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης των 1,2 λίτρων, που πιστεύουμε ότι ταιριάζει καλύτερα στην ελληνική πραγματικότητα…
Αρχικά, να θυμίσουμε, ότι το Avenger σηματοδότησε ένα νέο κεφάλαιο για τη Jeep, αφού ήταν πρακτικά το μοντέλο που την έβαλε στα λημέρια της κατηγορίας Β. Μια κατηγορία, που αν πριν κάμποσα χρόνια έκανε κάποιος λόγο γι‘ αυτήν στους Αμερικανούς, μάλλον θα γελούσαν μαζί του παρά θα τον έπαιρναν στα σοβαρά!
Βέβαια οι εποχές αλλάξανε και η Jeep πλέον δεν είναι μια καθαρά αμερικανική εταιρεία, αλλά ακόμα μία μάρκα του ομίλου Stellantis που κοιτάει την παγκόσμια αγορά (και όχι μόνο την αμερικανική), με αποτέλεσμα να έχουν αλλάξει και κάποιες από τις νόρμες της μάρκας.
Ανάμεσα σ´ αυτές, φυσικά και οι διαστάσεις, οι χωρητικότητες κινητήρων, οι περισσότερες σχέσεις στα αυτόματα κιβώτια, κ.ά., με αποτέλεσμα πλέον να μιλάμε για ένα μικρό SUV που έχει μήκος κάτω από 4,1 μ., πλάτος 1,8 μ. και ύψος 1,5 μ.! Αυτό είναι το Avenger, που ξεκίνησε ως το μικρότερο μοντέλο της μάρκας και πλέον έχει διαμορφωθεί σ´ ένα πολύ μοντέρνο B-SUV, που με τον δικό του χαρακτήρα και τις αρετές, κατάφερε να κερδίσει (στην ηλεκτρική του έκδοση) από τους Ευρωπαίους δημοσιογράφους αυτοκινήτου και το πολυπόθητο βραβείο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς για το 2023».
Ο χαρακτήρας…
Αναμφίβολα, σήμερα λίγα αυτοκίνητα (ειδικά της μικρής κατηγορίας) σου κάνουν εντύπωση για την ιδιαίτερη σχεδίαση τους ή τον χαρακτήρα τους, καθώς τα περισσότερα εξ´ αυτών εστιάζουν περισσότερο στην πρακτικότητα και την τεχνολογία και αφήνουν σε δεύτερη μοίρα τον τομέα των εντυπώσεων. Το Avenger απεναντίας εμφανίζεται με έναν δικό του χαρακτήρα και παρότι δεν μοιάζει με κανένα άλλο μοντέλο της μάρκας, έχει όλα τα απαραίτητα στοιχεία που το κάνουν άμεσα αναγνωρίσιμο ως ένα Jeep.
Ανάμεσά τους, ξεχωρίζουν φυσικά οι επτά κάθετες γρίλιες στη μάσκα (σήμα κατατεθέν των Jeep διαχρονικά), οι τετραγωνισμένοι θόλοι των τροχών και το -επίσης- τετραγωνισμένο αμάξωμα, τη στιγμή που οι προβολείς LED έχουν μια χαρισματική υπογραφή φωτισμού και χαρίζουν στο Avenger ένα πολύ νεανικό προσωπείο, χωρίς ωστόσο να χάνεται εντελώς ο δεσμός συγγένειας με τα μεγαλύτερα Compass και Renegade.
Όσο για την έκδοση βενζίνης τώρα που δοκιμάζουμε εδώ, η μοναδική διαφορά που πρέπει να παρατηρήσει κάνεις για να το ξεχωρίσει από τον ηλεκτρικό αδελφό του, είναι ότι στην θερμική έκδοση απουσιάζουν τα λογότυπα “e” από την εισαγωγή εμπρός και την δεξιά κάτω γωνία της πίσω πόρτας, με αποτέλεσμα κατά τ’ άλλα οι δύο εκδόσεις του μοντέλου να είναι ίδιες, τουλάχιστον εξωτερικά.
Στο εσωτερικό τώρα, η πρώτη και μεγαλύτερη αλλαγή που παρατηρείς ανοίγοντας την πόρτα, έρχεται από την κονσόλα όπου πλέον απουσιάζει -από το κέντρο της- το βαθύ ντουλαπάκι που υπάρχει στην ηλεκτρική έκδοση και πλέον στη θέση του βρίσκεται ο επιλογέας του μηχανικού κιβωτίου, με τον λεβιέ να είναι στρογγυλός και μεταλλικός (ότι πρέπει για να κάψεις το χέρι σου τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού), θυμίζοντας ιταλικά μοντέλα του πρόσφατου παρελθόντος.
Από εκεί και έπειτα η εικόνα είναι η ίδια, με τις εντυπώσεις να κλέβει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (10,25 ιντσών), η οθόνη του infotainment (επίσης 10,25 ιντσών) και φυσικά το ράφι στο κέντρο του ταμπλό, που -μαζί με τις βαθιές θήκες στις πόρτες εμπρός- ανεβάζει την πρακτικότητα σε αρκετά υψηλά επίπεδα.
Αντίθετα, πίσω δεν υπάρχουν θήκες στις πόρτες και γενικότερα η πρακτικότητα και η άνεση είναι σχετικά πιο περιορισμένη απ’ ότι εμπρός, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι το Avenger είναι ένα μικρό αυτοκίνητο.
Τούτου λεχθέντος, δυο ενήλικες μπορούν να καθίσουν στενά στην πίσω σειρά καθισμάτων, ωστόσο δυο παιδιά κάθονται αρκετά άνετα (εκτιμώντας σίγουρα την πίσω θύρα USB-C), όταν ο χώρος αποσκευών είναι αυξημένος κατά 25 λίτρα σε σχέση με το ηλεκτρικό Avenger και αγγίζει πλέον τα 380 λίτρα.
Η ουσία…
Επί της ουσίας τώρα, αυτό που ξεχωρίζει στο λευκό Avenger της δοκιμής είναι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης που βρίσκεται κάτω από το καπό.
Αυτός, είναι ο γνωστός βενζινοκινητήρας των 1,2 λίτρων που συναντούμε και σε άλλα αυτοκίνητα του ομίλου Stellantis (βλ. Peugeot 208/2008, Opel Corsa/Mokka, κ.ά.) και πλέον είναι ένας αρκετά δοκιμασμένος κινητήρας, ικανός για να κινήσει και το Avenger.
Επ’ αυτού και κατά τη διάρκεια που είχαμε το αυτοκίνητο στην κατοχή μας, εντυπωσιαστήκαμε αρχικά από το πόσο οικονομικός αποδεικνύεται σε καθημερινή χρήση, με τα 6,1 λίτρα/100χλμ. που ανακοινώνει ο κατασκευαστής για μεικτή χρήση να μην απέχουν πολύ από την πραγματικότητα και φυσικά από τον «δικό μας» τρόπο οδήγησης. Αυτός κατάφερε να σταματήσει τον υπολογιστή ταξιδίου στα 6,7 λίτρα/100χλμ. στα 868 χιλιόμετρα που διανύσαμε με το αυτοκίνητο κατά τη συνολική δοκιμή, όταν με λίγη προσοχή είδαμε ακόμα και τιμές που προσέγγιζαν τα 5,5 λίτρα/100χλμ.!
Σε δεύτερο χρόνο τώρα και αφήνοντας στην άκρη την εξαιρετική οικονομία, οι 100 υπερτροφοδοτούμενοι ίπποι σε συνδυασμό με την καλή κλιμάκωση του εξατάχυτου κιβωτίου καταφέρνουν και κινούν με ικανοποιητική άνεση το αμάξωμα των 1.180 κιλών ακόμα και με πλήρες φορτίο εκτός πόλεως, όταν μέσα στο κλεινόν άστυ η ροπή από χαμηλά (205 Nm στις 1.750 σ.α.λ) και η ελαστικότητα του κινητήρα σου επιτρέπουν να κινηθείς «και με μια σχέση επάνω», με αποτέλεσμα να μην χρειάζεται να συνεχής ενασχόληση με τον επιλογέα.
Πέραν τούτου, στις εντός πόλεως μετακινήσεις εκτιμάς ιδιαιτέρως και τις συμπαγείς διαστάσεις και το ελαφρύ τιμόνι, που μπορεί να υστερεί σε αίσθηση, αλλά ανταποδίδει σε αμεσότητα και ευελιξία, με αποτέλεσμα το βενζινοκίνητο Avenger να αποδεικνύεται αρκετά ευκολοδήγητο και ευχάριστο.
Σε αυτό συντελεί επίσης και η πιο μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης σε σχέση με τον ηλεκτρικό αδελφό (εκεί έχει να διαχειριστεί και επιπλέον 400 κιλά), που καταφέρνει να απορροφά με μεγαλύτερη ευκολία τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων, είτε αυτοί είναι ασφαλτοστρωμένοι, είτε δασικοί.
Στους τελευταίους μάλιστα, το Avenger χάρη στα 20 εκατ. της απόστασής του από το έδαφος και στα off-road modes (Snow, Sand και Mud) επιδεικνύει έναν μοναδικό χαρακτήρα για ένα τυπικό B-SUV, αφού πρακτικά θα τα «βρει σκούρα» μόνο σε κομμάτια που απαιτείται η τετρακίνηση.
Η ώρα να δείξει τα «δόντια του»…
Το Avenger μπορεί να παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του 2022 και να λανσαρίστηκε επίσημα στα μέσα του 2023, αλλά μάλλον τώρα είναι η ώρα που θα δείξει τα «δόντια του», ειδικά στη δική μας, ελληνική αγορά. Κι αυτό όχι γιατί ως ηλεκτρικό δεν αποτελούσε μια εξαιρετική επιλογή, αλλά απευθυνόταν αναγκαστικά σ’ ένα πιο περιορισμένο αγοραστικό κοινό που παρά τις «γενναίες» επιδοτήσεις του κράτους (βλ. Κινούμαι Ηλεκτρικά 1, 2 και 3) δεν έχει καταφέρει ακόμα και τώρα να πιάσει το 5% της αγοράς (είναι οριακά στο 4,5%).
Όπως αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς, το Avenger -με μοναδική διαθέσιμη έκδοση την ηλεκτρική- ήταν «αναγκασμένο» να ανταγωνίζεται μόνο τα ηλεκτρικά μοντέλα της αγοράς και όχι κάθε μοντέλο που εντάσσεται στα B-SUV. Αυτό τώρα αλλάζει καθώς πλέον το μικρό SUV της Jeep εκτός της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης, διατίθεται και σε υβριδική έκδοση, αλλά και στην «απλή», βενζινοκίνητη.
Η τελευταία μάλιστα διατίθεται και σε μια άκρως δελεαστική τιμή (από 23.990 ευρώ), που περιλαμβάνει κυριολεκτικά τα πάντα σε επίπεδο εξοπλισμού και φυσικά του δίνει το δικαίωμα να κοιτάει πλέον στα ίσια κάθε μοντέλο του ανταγωνισμού, αλλά με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο. Όπως άλλωστε έκαναν όλα τα μοντέλα της Jeep μέχρι σήμερα…
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
1.2T
|
Καύσιμο |
Βενζίνη
|
Χωρητικότητα(κ.εκ.) |
1.199
|
Κύλινδροι |
3 σε σειρά
|
Βαλβίδες | 12 |
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.) |
100/5500
|
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.) |
205/1750
|
Θέση |
Εμπρός, εγκάρσια
|
Τροφοδοσία |
Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
|
Εκκεντροφόροι |
2EEK
|
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.) |
75,0 x 90,5
|
Σχέση συμπίεσης |
10,5:1
|
Κιλά/ίππο | 11,7 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός |
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
|
Πίσω |
Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
|
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός |
Αεριζόμενοι δίσκοι 283 χλστ.
|
Πίσω |
Δίσκοι 249 χλστ.
|
ΤΙΜΟΝΙ | |
Σύστημα |
Κρεμαγιέρα
|
Υποβοήθηση |
Ηλεκτρική
|
Στροφές τιμονιού | 2,6 |
Διάμετρος στροφής(μέτρα) | 10,5 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Κίνηση |
Στους εμπρός τροχούς
|
Κιβώτιο |
Μηχανικό 6 σχέσεων
|
Σχέση μετάδοσης 1η |
3.455
|
Σχέση μετάδοσης 2η |
2.048
|
Σχέση μετάδοσης 3η |
1.290
|
Σχέση μετάδοσης 4η |
0.975
|
Σχέση μετάδοσης 5η |
0.745
|
Σχέση μετάδοσης 6η |
0.574
|
Σχέση μετάδοσης 7η | – |
Σχέση μετάδοσης 8η | – |
όπισθεν |
2.583
|
Τελική σχέση μετάδοσης |
4.529
|
ΤΡΟΧΟΙ | |
Διάσταση |
18x7,0J
|
Υλικό |
Αλουμίνιο
|
Τύπος ελαστικών | Goodyear EfficientGrip Performance 2 |
Διάσταση ελαστικών |
215/55 R18
|
Ρεζέρβα |
Κιτ επισκευής
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ | |
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.) | 4084x1776x1534 |
Μεταξόνιο(χλστ.) | 2557 |
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) | 1565 |
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) | 1565 |
Βάρος(κιλά) | 1180 |
Χώρος αποσκευών(λίτρα) |
380 – 1277
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) | 4,3 |
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) | 10,7 |
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) | 15,8 |
60-100 χλμ./ώρα (δευτ.) | 7,9 |
80-120 χλμ./ώρα (δευτ.) | 9,1 |
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) | 184 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.) | |
Μέση τιμή κατασκευαστή | 6,1 |
Μέση τιμή δοκιμής | 6,7 |
Μέγιστη τιμή δοκιμής | 8,2 |
Ελάχιστη τιμή δοκιμής | 5,6 |
Αυτονομία(χλμ.) | 635 |
Ρεζερβουάρ(λίτρα) | 44 |
Εκπομπή CO2 | 125 |
ΤΙΜΗ(ευρώ) | |
Βασικής έκδοσης | 23.990 |
Αυτοκίνητου δοκιμής | 27.500 |