H MINI παρουσιάζει σήμερα την ανοικτή εκδοχή του νέου Cooper, η οποία θα διατεθεί στην αγορά (αρχές του 2025) αποκλειστικά με δύο βενζινοκίνητες επιλογές και θα παράγεται στο Ηνωμένο Βασίλειο!
Πιο συγκεκριμένα, το νέο MINI Cooper Convertible (όπως είναι η επίσημη ονομασία του) θα αρχίσει σύντομα να βγαίνει από τη γραμμή του ιστορικού εργοστασίου της Οξφόρδης, σηματοδοτώντας την επιστροφή του στην πατρίδα γέννησής του, μετά από εννέα χρόνια παραγωγής στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Ολλανδία.
Αυτό σημαίνει ότι θα προσφέρεται αποκλειστικά με βενζινοκινητήρες, καθώς η Οξφόρδη σταμάτησε την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων πέρυσι, κατά την παρουσίαση του «κανονικού» MINI Cooper τέταρτης γενιάς.
Η MINI μάλιστα επ’ αυτού ξεκαθάρισε κατά την αποκάλυψη του μοντέλου ότι θα προσφέρεται με δύο επιλογές κινητήρα, με την πρώτη να είναι μια υπερτροφοδοτούμενη 1,5 λίτρων με 163 ίππους για το Cooper Convertible C και τη δεύτερη μια -επίσης- υπερτροφοδοτούμενη 2,0 λίτρων με 204 ίππους για το Cooper Convertible S.
Και οι δυο αυτοί βενζινοκινητήρες θα συνεργάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, το Cooper Convertible S χρειάζεται 6,9 δευτερόλεπτα για να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα (0,3 δευτ. περισσότερα από το Cooper S) και το Cooper Convertible C 8,2 δευτερόλεπτα (0,5 περισσότερα από το κλειστό Cooper C) για την αντίστοιχη επιτάχυνση.
Αυτή η καθυστέρηση στο πατροπαράδοτο 0-100 χλμ./ώρα οφείλεται στα επιπλέον 40 κιλά που προστίθενται στο συνολικό βάρος (1.325 κιλά για το Cooper Convertible S και 1.300 κιλά για το Cooper Convertible C) από την υφασμάτινη οροφή και τον ηλεκτρικό μηχανισμό αναδίπλωσης.
Ο τελευταίος, χρειάζεται μόλις 18 δευτερόλεπτα για να ανοίξει πλήρως την υφασμάτινη οροφή και 15 δευτερόλεπτα για να την κλείσει αντίστοιχα, ενώ η διαδικασία αυτή μπορεί να γίνει και με ταχύτητες έως 30 χλμ./ώρα.
Με την οροφή κλειστή, ο χώρος αποσκευών αυξάνεται κατά πέντε λίτρα σε σύγκριση με το κανονικό Cooper (στα 215 λίτρα), αλλά συρρικνώνεται σε μόλις 160 λίτρα όταν αυτή ανοίξει, ενώ φυσικά υπάρχει και ένας εκτροπέας ανέμου για μικρότερη εισαγωγή στην καμπίνα και ένα κρυφό σύστημα προστασίας σε περίπτωση ανατροπής.
Στο εσωτερικό τώρα, το νέο Convertible είναι ίδιο με το χάτσμπακ μοντέλο, με μια κεντρικά τοποθετημένη, κυκλική οθόνη αφής 9,5 ιντσών για το infotainment, που φιλοξενεί τα χειριστήρια για τις περισσότερες από τις λειτουργίες του αυτοκινήτου.
Κλείνοντας, το νέο MINI Convertible θα διατεθεί στην αγορά σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, με το «βασικό» Classic να εφοδιάζεται με ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, καθίσματα από ανακυκλώσιμα υλικά και μαύρο υφασμάτινο ταμπλό, όταν στην δεύτερη έκδοση (Favoured) υπάρχουν ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, οικολογικό δέρμα (σε καθίσματα και σε μέρη του ταμπλό) και στην τρίτη, με την ονομασία John Cooper Works, όλα αυτά τα στιλιστικά στοιχεία (ζάντες 18 ιντσών, bodykit, paddles στο τιμόνι, κ.α) που αγαπάμε και στο αντίστοιχο χάτσμπακ μοντέλο.