H Mazda αποκαλύπτοντας πέρυσι το πρωτότυπο Iconic SP έκανε τους φίλους του αυτακινήτου ανά τον κόσμο να ονειρεύονται την επιστροφή του RX-7. Και τώρα μας δίνει ελπίδες για την επιστροφή του θρυλικού σπορ αυτοκινήτου της…
Η Mazda εξέπληξε κοινό και Ειδικό Τύπο με την αποκάλυψη του πρωτότυπου Iconic SP στο περσινό Japan Mobility Show (δες εδώ), αφού δεν ήταν απλώς μια προεπισκόπηση για το σχήμα των μελλοντικών MX-5, αλλά ήταν και το πρωτότυπο που θα έδειχνε τη νέα κατεύθυνση που θα ακολουθήσουν όλα τα επερχόμενα σπορ μοντέλα της Mazda, αποτίοντας φυσικά φόρο τιμής στο RX-7 τρίτης γενιάς (FD) που καθόρισε μια ολόκληρη εποχή.
Στο σήμερα και πιο συγκεκριμένα σε μια πρόσφατη ανακοίνωση που έκανε ο σχεδιαστής του αυτοκινήτου, Masashi Nakayama, επιβεβαίωσε ότι η Mazda θέλει πραγματικά να περάσει αυτό το πρωτότυπο στην παραγωγή, λέγοντας τα εξής:
«Αυτό το πρωτότυπο δεν είναι ένα ακόμα πρωτότυπο από αυτά τα άδεια εκθεσιακά αυτοκίνητα. Έχει σχεδιαστεί με πραγματική πρόθεση να μετατραπεί σε μοντέλο παραγωγής και μάλιστα στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον».
Τώρα, τι ακριβώς σημαίνει αυτό, είναι ασαφές. Δεν είναι ξεκάθαρη επιβεβαίωση ότι θα φτάσει στην παραγωγή. Και αν συμβεί, δεν ξέρουμε πόσο κοντά θα είναι στο πρωτότυπο μοντέλο των φωτογραφιών…
Σε κάθε περίπτωση, βέβαια, αξίζει να αναφέρουμε ότι σε συνέντευξή του πέρυσι, ο Nakayama είπε ότι το Iconic SP είναι σκόπιμα μεγαλύτερο από το σημερινό MX-5 και ότι το όνομα επιλέχθηκε για να μη φέρει στο μυαλό ένα συγκεκριμένο σπορ αυτοκίνητο της Mazda (λέγε με RX-7 FD).
Είπε επίσης ότι το σχέδιο θα μπορούσε να συρρικνωθεί στο μέγεθος ενός MX-5, αλλά στην αρχική του εκτέλεση είναι αποκλειστικά κουπέ, ενώ κάθε μελλοντικό MX-5 θα είναι σίγουρα κάμπριο, ακόμα κι αν αποκτήσει κάποια επιλογή με hardtop.
Επ’ αυτού, γνωρίζουμε ότι η επόμενη γενιά MX-5 θα εξ’ ηλεκτριστεί, αλλά όχι ακριβώς με ποιον τρόπο. Θα μπορούσε να είναι από ένα ήπιο υβριδικό 48V έως ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, αν και υποψιαζόμαστε ότι μάλλον η ζυγαριά τελικά θα γείρει προς το πρώτο.
Το Iconic SP από τη μεριά του -στην πρωτότυπη εκδοχή του- χρησιμοποιεί ένα ενδιαφέρον υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, με περιστροφικό κινητήρα που χρησιμοποιείται ως γεννήτρια για τη φόρτιση μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου (όπως και στο MX-30 R-EV), όταν ένας ηλεκτροκινητήρας (ή ηλεκτροκινητήρες) κινεί τους τροχούς με τη συνολική απόδοση να αγγίζει τους 370 ίππους!
Εδώ μάλιστα αξίζει να σημειώσουμε ότι ο επικεφαλής έρευνας και ανάπτυξης της Mazda, Naohito Saga, δήλωσε: «Όταν στέκεστε δίπλα στο αυτοκίνητο, θα πρέπει να μπορείτε να φανταστείτε τι είδους κινητήρας θα βρίσκεται κάτω από το καπό», συμπληρώνοντας: «Αυτό δείχνει το πόσο αφοσιωμένοι ήμασταν στη δημιουργία αυτού του πρωτότυπου αυτοκινήτου. Όσο περισσότερο χρόνο αφιερώνετε κοιτάζοντάς το, τόσο περισσότερα θα σας αποκαλύπτει το αυτοκίνητο. Στη διαδικασία ανάπτυξης δε, τα πάντα, από τη θέση των θυρών και των ελαστικών μέχρι το μήκος του οχήματος, τη θέση των καθισμάτων των επιβατών και την ορατότητα ερευνήθηκαν σχολαστικά πριν φτάσουμε στις τελικές προδιαγραφές. Αυτό δείχνει πραγματικά πόσο πολύ θέλαμε να το κάνουμε ένα αυτοκίνητο που θα φανερώνει τη δέσμευση της Mazda για το μέλλον, ειδικά όσον αφορά τη βιώσιμη κινητικότητα και τον μελλοντικό ρόλο των περιστροφικών κινητήρων μας».
Όπως αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς, οι παραπάνω δηλώσεις είναι μια ισχυρή υπόδειξη ότι μάλλον το Iconic SP θα βρει σύντομα τον δρόμο προς την παραγωγή και ότι ο κινητήρας θα τοποθετηθεί και πάλι μπροστά με την κίνηση να μεταφέρεται πίσω, όπως δηλαδή συνέβαινε και σε όλα τα προηγούμενα σπορ αυτοκίνητα της Mazda με περιστροφικό κινητήρα.
Για να δούμε…