Neuville και Toyota οι Παγκόσμιοι Πρωταθλητές 2024
Άλλο ένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ έφθασε στο τέλος του. Τα τελευταία χρόνια το Πρωτάθλημα κλείνει με τον αγώνα στην Ιαπωνία.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ράλλυ Ιαπωνίας: Ο αγώνας που κλείνει την χρονιά…
Ένας ασφάλτινος αγώνας, με τρία σκέλη και 21 Ειδικές Διαδρομές, εκ των οποίων οι τρεις στο Toyota Stadium των 2.15 χλμ., που είναι πίστη αντιγραφή της δικής μας στο στάδιο ΟΑΚΑ, που είμασταν και οι πρώτοι που το τολμήσαμε.
Οι συμμετοχές έφθασαν τις 44, ανάμεσα στις οποίες ήταν και πληρώματα για το τοπικό Πρωτάθλημα (το ίδιο συμβαίνει και σε άλλους αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος), κάτι που εμείς σαν Ελλάδα το αγνοούμε…
Νικητές του αγώνα οι Elfyn Evans – Martin Scott με Toyota Yaris Rally 1. Ο Evans πήρε τη νίκη (βέβαια μετά την αποχώρηση του Tänak, αλλά έχουμε ξαναπεί ότι πάντα το αποτέλεσμα μετράει), κερδίζοντας πέντε ειδικές διαδρομές και έγινε ο έκτος διαφορετικός νικητής σε μια άκρως ανταγωνιστική σεζόν. Η νίκη αυτή που είναι και η 9η στην καριέρα του, του εξασφάλισε επίσης την δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα οδηγών, που πετυχαίνει για τέταρτη φορά, ενώ μετά τη λήξη του αγώνα δήλωσε: «Είμαστε πολύ χαρούμενοι με το αποτέλεσμα και για την ομάδα» συμπληρώνοντας: «Ευχαριστώ όλους τους μηχανικούς και τους ανθρώπους της ομάδας, έκαναν εξαιρετική δουλειά. Λυπούμαστε που δεν μπορέσαμε να διεκδικήσουμε το πρωτάθλημα των οδηγών, αλλά θα προσπαθήσουμε ξανά του χρόνου».
Την επιτυχία της Toyota συμπλήρωσαν οι Sebastien Ogier – Vincent Landais, που τερμάτισαν στην δεύτερη θέση, κάνοντας το 1 – 2 για έκτη φορά φέτος (Σαφάρι, Κροατία, Πολωνία, Λετονία, Χιλή και Ιαπωνία).
O 8άκης Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ogier είχε ένα κλατάρισμα στο πρώτο σκέλος που του κόστισε πολύ χρόνο και κάθε ελπίδα διεκδίκησης της νίκης. Παρόλα αυτά δεν το έβαλε κάτω, κέρδισε τέσσερις ειδικές διαδρομές και την δεύτερη θέση, δίνοντας πολύτιμους βαθμούς στην Toyota για τον τίτλο των Κατασκευαστών.
Το τελευταίο βάθρο της χρονιάς έκλεισαν οι Adrien Fourmaux – Alexandre Coria με Ford Puma Rally 1. Κέρδισαν δυο ειδικές διαδρομές και είχαν μια πολύ καλή μάχη σε όλη την διάρκεια του αγώνα με τους Takamoto Katsuta – Aaron Johnston της Toyota.
Ήταν μια εκπληκτική χρονιά για τον Fourmaux με πέντε τερματισμούς στο βάθρο και την 5η θέση στην βαθμολογία οδηγών για το 2024, η καλύτερη στην καριέρα του.
Στην 4η θέση τερμάτισαν οι Takamoto Katsuta – Aaron Johnston με το τρίτο Toyota Yaris Rally 1. Όπως είναι φυσικό τα περισσότερα χειροκροτήματα και επευφημίες ήταν για τον τοπικό ήρωα Takamoto Katsuta ο οποίος είπε: «Είναι πάντα το ίδιο όταν έρχομαι στην Ιαπωνία. Είναι εκπληκτικό να βλέπεις τόσους πολλούς ανθρώπους να έρχονται στο στάδιο εδώ. Σήμερα ο αριθμός των φιλάθλων είναι απίστευτος. Πρέπει να πω ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ, η υποστήριξη είναι πάντα τόσο ωραία».
Η αλήθεια είναι ότι όλη την βδομάδα του αγώνα, το Toyota Stadium, όπου έγινε τρεις φορές η ειδική διαδρομή αλλά και το service park που ήταν δίπλα ήταν κατάμεστο, με τα πλήθη να απολαμβάνουν τα καλύτερα αυτοκίνητα του αθλήματος και φυσικά την ευκαιρία να συναντήσουν και να χαιρετήσουν τους ήρωες οδηγούς τους.
Στην 5η θέση τερμάτισαν οι Gregoire Munster – Louis Louka με το δεύτερο Ford Puma Rally 1, ενώ στην τελευταία βαθμολογούμενη θέση της μεγάλης κατηγορίας, την 6η, τερμάτισαν οι Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe με το Hyundai i20 Rally 1.
Από την τρίτη ειδική αντιμετώπισαν ένα πρόβλημα με τον υπερσυμπιεστή του i20, έχασαν 7.5 λεπτά και έπεσαν στην 15η θέση. Κατάφεραν στην συνέχεια και ανέβηκαν μέχρι την 6η. Μια θέση που τους έδωσε τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή Ράλλυ 2024.
Έτσι, ο 36χρονος Neuville παίρνει τον παρθενικό του Παγκόσμιο τίτλο στον αγώνα της Ιαπωνίας, μετά από πολλά χρόνια προσπαθειών (πέντε φορές τερμάτισε στην δεύτερη θέση του Πρωταθλήματος οδηγών) με δραματικό τρόπο.
Ο team mate του Ott Tanak, που ήταν και ο μοναδικός διεκδικητής του τίτλου, πήρε την πρωτοπορία του αγώνα από την αρχή και είχε ένα άνετο προβάδισμα πηγαίνοντας για τη νίκη που θα του έδινε και τον δεύτερο του Παγκόσμιο τίτλο. Αλλά στην 17η ειδική διαδρομή βγήκε από τον δρόμο και εγκατέλειψε. Έτσι λοιπόν Παγκόσμιος Πρωταθλητής 2024 είναι ο Thierry Neuville, ο πρώτος οδηγός από το Βέλγιο, αλλά και το πρώτο Πρωτάθλημα οδηγών για την Hyundai.
«Ειλικρινά, ήταν έκπληξη» είπε ο Neuville και συμπλήρωσε: «Δεν ξέρω τι να πω αυτή τη στιγμή, αλλά νομίζω ότι το αξίζουμε. Ήταν μια πολύ απαιτητική χρονιά, πολύ δύσκολη και με πολύ μεγάλη πίεση ειδικά σε αυτόν τον αγώνα. Δεν έχω λόγια, αλλά θέλω να ευχαριστήσω όλους όσους ήταν κοντά μας, που πάλεψαν για εμάς και όλη την ομάδα επίσης. Ήμασταν πολλές φορές πολύ κοντά, αλλά φέτος ανταμειφθήκαμε γι’ αυτό».
Στην δεύτερη θέση των οδηγών για το 2024 είναι ο Elfyn Evans με 210 βαθμούς, τρίτος ο Ott Tanak με 200 και στην τέταρτη θέση ο Sebastien Ogier με 191 παρότι έκανε μόνο οκτώ αγώνες (τρεις νίκες και τέσσερις δεύτερες θέσεις).
Τώρα όσο αφορά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών αυτό το κέρδισε η ομάδα της Toyota Gazoo Racing WRT με 561 βαθμούς.
Είναι το 8ο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών που κερδίζει η Toyota (1993 – 1994 με Celica, 1999 με Corolla και 2018, 2021, 2022, 2023 και 2024 με Yaris), ενώ δεύτερη ήρθε η ομάδα της Hyundai Shell Mobis World Rally Team με 558 και στην τρίτη θέση η ομάδα της M – Sport Ford World Rally Team με 295 βαθμούς.
Στον αγώνα συμμετείχε και ένα πλήρωμα από τα παλιά… O Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 1994, Didier Auriol, με τον τελευταίο του συνοδηγό Denis Giraudet. Στα 66 του ο Auriol και στα 68 του χρόνια ο Giraudet ξανακάθισαν στα bucket ενός Toyota Yaris. Και τερμάτισαν στην 19η θέση γενικής παρακαλώ!
WRC 2
Οι Nikolay Gryazin – Konstantin Alexandrov με το Citroen C3 Rally 2 έκαναν ένα πολύ καλό αγώνα, πήραν την αρχηγία από την αρχή και τερμάτισαν πρώτοι στην υποστηρικτική κατηγορία WRC 2, για τρίτη φορά την φετινή χρονιά.
Στην δεύτερη θέση τερμάτισαν οι Sami Pajari – Enni Malkonen με Toyota Yaris Rally 2. Οδήγησαν ήσυχα χωρίς περιττά ρίσκα, αφού αυτή η θέση ήταν αρκετή για να στεφθούν Παγκόσμιοι Πρωταθλητές 2024 της κατηγορίας, αλλά και της WRC 2 Challenger για οδηγούς κάτω των 25 ετών.
Τρίτοι τερμάτισαν οι τοπικοί Hiroki Arai – Shunsuke Matsuo με το Skoda Fabia R5 πρώτης γενιάς.
Στην τελική βαθμολογία της κατηγορίας πίσω από τους Πρωταθλητές είναι στην δεύτερη θέση οι Oliver Solberg – Elliott Edmondson με 123 βαθμούς, οι οποίοι δεν συμμετείχαν στον αγώνα της Ιαπωνίας και τρίτοι είναι οι νικητές της κατηγορίας Nikolay Gryazin – Konstantin Alexandrov με 116 βαθμούς.
Εδώ να πούμε ότι στον αγώνα συμμετείχε και ο οδηγός της Formula 1 Heikki Kovalainen (νικητής στην Ουγγαρία το 2008) με Toyota Yaris Rally 2, αλλά εγκατέλειψε στην 17η ειδική διαδρομή από έξοδο, την στιγμή που ήταν στην 11η θέση γενικής και 4η της κατηγορίας WRC 2. Μάλιστα, βγήκε από τον δρόμο και έπεσε επάνω στο ήδη τουμπαρισμένο Hyundai του Ott Tanak, που είχε βγει λίγο πριν στο ίδιο σημείο.
Στην συγκεκριμένη κατηγορία είχαμε και μια ελληνική συμμετοχή!
Ο Γιώργος Βασιλάκης με συνοδηγό τον Allan Harryman με ένα Ford Fiesta Rally 2. Τερμάτισαν στην 24η θέση γενικής και στην 12η θέση της κατηγορίας!
To Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ της FIA για το 2025 είναι έτοιμο να προσφέρει ακόμη μεγαλύτερες συγκινήσεις. Με την δράση να ξεκινάει με το Ράλλυ Μόντε Κάρλο στις 23 – 26 Ιανουαρίου 2025.
Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα του 2025 εδώ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Jaanus Ree Photography, Hyundai Motorsport, Toyota Gazoo Racing
ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
- Elfyn Evans – Scott Martin Toyota Yaris Rally 1
- Sebastien Ogier – Vincent Landais Toyota Yaris Rally 1
- Adrien Fourmaux – Alexandre Coria Ford Puma Rally 1
- Takamoto Katsuta – Aaron Johnston Toyota Yaris Rally 1
- Gregoire Munster – Louis Louka Ford Puma Rally 1
- Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe Hyundai i20 Rally 1
- Nikolay Gryazin – Konstantin Alexandrov Citroen C3 Rally 2
- Sami Pajari – Enni Malkonen Toyota Yaris Rally 2
- Hiroki Arai – Shunsuke Matsuo Skoda Fabia R5
- Gus Greensmith – Jonas Andersson Skoda Fabia RS Rally 2