Με την BMW R 12 S, η BMW Motorrad επεκτείνει την οικογένεια μοντέλων Heritage, αποτίοντας φόρο τιμής στην εμβληματική R 90 S, η οποία αποτέλεσε το 1973 μία σπορ μοτοσικλέτα-θαύμα για την BMW Motorrad προσφέροντας εξαιρετική δυναμική με ισχύ 67 ίππων και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα!
Επιπλέον, ο τότε Επικεφαλής Σχεδιαστής Hans A. Muth κατάφερε να αποτυπώσει με μαεστρία τις σπορ φιλοδοξίες της BMW Motorrad στη σχεδιαστική της γλώσσα, παρουσιάζοντας την BMW R 90 S ως την πρώτη στον κόσμο μοτοσικλέτα παραγωγής που διέθετε φέρινγκ τιμονιού, το οποίο ήταν σχεδιασμένο με γνώμονα την αεροδυναμική, καθώς και ένα κόκκινο «90» στο λογότυπο που κοσμούσε τον κινητήρα. Αμέσως το μοντέλο ρίχτηκε στη μάχη προκειμένου να κατακτήσει την προτίμηση των αγοραστών.
Πολύ σύντομα το κύρος της R 90 S ενισχύθηκε από τις επιτυχίες της στους αγώνες. Συγκεκριμένα, στο Isle of Man του 1976, οι Hans-Otto Butenuth και Helmut Dähne κατέκτησαν την πρώτη θέση στην κατηγορία Production TT. Την ίδια χρονιά, ο Steve McLaughlin κέρδισε στον διάσημο αγώνα 200 Miles of Daytona, ενώ ο ομόσταβλός του, Reg Pridmore, αναδείχθηκε ο πρώτος στην ιστορία πρωταθλητής του AMA Superbike. Για τον ίδιο λόγο, μια R 90 S αποτελεί σήμερα, όπως και τότε, μια από τις πιο περιζήτητες μοτοσικλέτες της BMW.
Η BMW R 12 S αναβιώνει το πνεύμα της R 90 S στη σύγχρονη εποχή…
Η νέα BMW R 12 S αποτυπώνει τόσο στη συνολική φιλοσοφία όσο και σε πολυάριθμες λεπτομέρειές της το πνεύμα της R 90 S, μεταφέροντάς το έξυπνα στο σήμερα σε μεγαλύτερο βαθμό από το Concept Ninety το οποίο παρουσίασε η BMW Motorrad τον Μάιο του 2013.
Βασισμένη στην R 12 nineT, ενσαρκώνει την ουσία μιας αυθεντικής και σπορ ρετρό μοτοσικλέτας, αξιοποιώντας διάφορα στοιχεία που αποτίουν φόρο τιμής στην R 90 S.
«Στα χαρακτηριστικά σχεδιαστικά στοιχεία της R 12 S περιλαμβάνεται το φέρινγκ τιμονιού με την φιμέ ζελατίνα, η σέλα με τις ραφές σε χρωματική αντίθεση καθώς και η πορτοκαλί μεταλλική βαφή Lavaorange που παραπέμπει στη θρυλική R 90 S Daytona Orange του 1975. Το πακέτο ολοκληρώνεται από λεπτομέρειες όπως το κόκκινο ‘S’ στα πλαϊνά καλύμματα, η κόκκινη διπλή γραμμή και οι βουρτσισμένες με διαφανές βερνίκι αλουμινένιες επιφάνειες στο ρεζερβουάρ και το μονόσελο», εξηγεί ο Alexander Buckan, Επικεφαλής της BMW Motorrad Design.
Επίσης, η R 12 S ενισχύει την σπορ ρετρό εικόνα της με πολυάριθμα στάνταρ χαρακτηριστικά, όπως οι ακτινωτές ζάντες Option 719 Classic II με τις γυαλιστερές στεφάνες από ανοδιωμένο αλουμίνιο, καθώς και άλλα υψηλής ποιότητας εξαρτήματα.
Για παράδειγμα, το τιμόνι και τα καλάμια του πιρουνιού είναι μαύρα, ενώ τα εξαρτήματα των πακέτων Billet Shadow και Shadow II προσθέτουν ιδιαίτερα ποιοτικές τεχνικές λεπτομέρειες. Το πακέτο Billet Shadow αποτελείται από τα καλύμματα των πολλαπλασιαστών ανάφλεξης, την βίδα πλήρωσης λαδιού και τα καπάκια των κυλινδροκεφαλών σε μαύρο μεταλλικό ματ φινίρισμα Avus. Το πακέτο Billet Shadow II περιλαμβάνει μαρσπιέ και μοχλούς φρένου και ταχυτήτων, μαρσπιέ συνεπιβάτη, μανέτες φρένου και συμπλέκτη, καλύμματα για το δοχείο διαστολής υγρών φρένου και συμπλέκτη, καθώς και καθρέπτες στις άκρες του τιμονιού.
Μεταξύ των στάνταρ χαρακτηριστικών είναι και το Comfort Package, το οποίο περιλαμβάνει Hill Start Control, Shift Assistant Pro, θερμαινόμενα γκριπ και Cruise Control, ενώ για ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια κατά τη νυχτερινή οδήγηση, το προσαρμοζόμενο φως στροφής Headlight Pro εξασφαλίζει καλύτερο φωτισμό του δρόμου.
Κλείνοντας, η BMW R 12 S βασίζεται στην BMW R 12 nineT και, ως εκ τούτου, όλα τα αξεσουάρ, όπως τα συστήματα εξάτμισης από τιτάνιο, οι μαλακές βαλίτσες και η προεγκατάσταση συστήματος πλοήγησης, μπορούν να χρησιμοποιηθούν και γι’ αυτή τη μοτοσικλέτα. Για παράδειγμα, ο ήδη εκφραστικός και δυναμικός χαρακτήρας της μοτοσικλέτας μπορεί να τονιστεί περαιτέρω με το κοντό πίσω τμήμα, το οποίο διατίθεται ως Γνήσιο Αξεσουάρ BMW Motorrad, και τη μαύρη βάση για την πινακίδα κυκλοφορίας που είναι προσαρτημένη στο ψαλίδι. Διατίθενται επίσης πρόσθετες εργοστασιακές επιλογές, όπως Σύστημα Ελέγχου Πίεσης Ελαστικών (RDC), Αντικλεπτικό Σύστημα Συναγερμού (DWA), Έξυπνη Κλήση Έκτακτης Ανάγκης, Connected Ride Control και ψηφιακή micro-TFT οθόνη ως μία εναλλακτική πρόταση αντί των κλασσικών στρογγυλών οργάνων.