Με το όγδοο επεισόδιο του DWP 2025, η Ducati παρουσίασε στην Intermot, την κορυφαία έκθεση μοτοσυκλετών της Κολωνίας, τη νέα Multistrada V2, το μεσαίο crossover σχεδιασμένο για τους λάτρεις του δικύλινδρου κινητήρα, ο οποίος το 2025 βελτιώνεται σημαντικά όσον αφορά την ελαφρότητα, τον ακριβή χειρισμό και την ευκολία οδήγησης.
Η νέα Multistrada V2 διατηρεί τον μπροστινό τροχό 19 ιντσών για να παραμείνει ασφαλής και διασκεδαστική ακόμα και στην πιο τραχιά άσφαλτο, ωστόσο έχει επανασχεδιαστεί πλήρως γύρω από τον νέο δικύλινδρο κινητήρα V2, καθιστώντας την ακόμα πιο προσιτή και ταυτόχρονα διασκεδαστική στην οδήγηση.
Αρχίζοντας από την εμφάνιση, η σχεδίαση του νέου V2 αντλεί έμπνευση από τις στυλιστικές ιδέες που έχουν γράψει ιστορία στην οικογένεια Multistrada, όπως οι οριζόντια ισορροπημένοι όγκοι, με ελαφριά και κοντή ουρά και μια μπροστινή περιοχή που χαρακτηρίζεται από σπορ γραμμές, που τονίζονται από τα πλαϊνά πάνελ που φορτώνουν το μπροστινό μέρος.
Όπως όλες οι Ducati, η νέα Multistrada V2 συνδυάζει το design με τη λειτουργικότητα. Το Centro Stile Ducati καθόρισε τις γραμμές του σε στενή συνεργασία με τεχνικούς από το R&D, για να ενσωματώσει αεροδυναμικές λύσεις στον σχεδιασμό που μελετήθηκε για τη βελτίωση της θερμικής άνεσης και της προστασίας από τα στοιχεία της φύσης.
Υπό αυτό το πρίσμα, ο ανεμοθώρακας, εξαιρετικά προστατευτικός και με ρυθμιζόμενο ύψος, καθορίστηκε μέσω προσεκτικής αεροδυναμικής έρευνας που περιελάμβανε επίσης τα πλαϊνά φτερά, τέλεια ενσωματωμένα στο μπροστινό τμήμα της μοτοσυκλέτας, όταν για θερμική άνεση έχουν εισαχθεί πλευρικοί μεταφορείς αέρα, ενσωματωμένοι στο σχεδιασμό της μοτοσυκλέτας που βοηθούν στην κατεύθυνση του καθαρού αέρα στα πόδια του αναβάτη.
Εργονομία και άνεση
Η εργονομία της Multistrada V2 έχει αναθεωρηθεί πλήρως με μεγάλη προσοχή στην άνεση. Οι σέλες αναβάτη και συνεπιβάτη έχουν επανασχεδιαστεί και η ευρυχωρία των αναβατών έχει βελτιωθεί σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο όσον αφορά το χώρο για τα πόδια και το σώμα, κάνοντας πιο άνετη την οδήγηση με πλαϊνές βαλίτσες και top case.
Για να μπορεί δε ο αναβάτης να φθάνει τα πόδια του στο έδαφος με ασφάλεια, η νέα Multistrada V2 είναι εξοπλισμένη με σέλα που μπορεί να ρυθμιστεί σε δύο θέσεις, με ύψος 850 και 830 χλστ. Επιπλέον, ο κατάλογος Ducati Performance προσφέρει ως αξεσουάρ μία ψηλή σέλα στα 870 χλστ. και μία χαμηλή στα 810. Στην έκδοση μάλιστα S, χάρη στο ημιενεργό DSS (Ducati Skyhook Suspension) και το σύστημα ελάχιστης προφόρτισης, είναι δυνατή η μείωση του ύψους της σέλας στα 790 χλστ.
Νέος κινητήρας Ducati V2
Η νέα Multistrada V2 είναι εξοπλισμένη με τον νέο κινητήρα V2 της Ducati, έναν V-twin 90°, 890 κ.εκ., με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής IVT. Αυτός ο νέος κινητήρας, εξαιρετικά συμπαγής και ελαφρύς (μόλις 54,9 κιλά) συμβάλλει σημαντικά στη μείωση του βάρους της μοτοσυκλέτας. Σε αυτή τη διαμόρφωση αποδίδει 115 ίππους στις 10.750 σ.α.λ. και 92 Nm ροπής στις 8.250 σ.α.λ, ενώ χάρη στον μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων βελτιστοποιεί την απόδοση, την διαχείριση ισχύος και την κατανάλωση. Έτσι, η ισχύς στις υψηλές στροφές συνδυάζεται με μια σταθερή παροχή ροπής στις χαμηλές και μεσαίες στροφές: περισσότερο από το 70% της μέγιστης ροπής είναι ήδη διαθέσιμο στις 3.500 σ.α.λ. και μεταξύ 3.500 και 11.000 σ.α.λ. η τιμή δεν πέφτει ποτέ κάτω από το 75%.
Τέλος, οι σχέσεις μετάδοσης έχουν σχεδιαστεί ειδικά για την Multistrada, με κοντύτερη πρώτη και δεύτερη σχέση για τη βελτίωση της χρηστικότητας σε χαμηλές ταχύτητες και επιτάχυνση με πλήρες φορτίο. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι εξοπλισμένο με το νέο Ducati Quick Shift 2.0, το οποίο προσφέρει πιο ακριβή αίσθηση πεντάλ και ταχύτερες αλλαγές ταχυτήτων.
Πλήρως επανασχεδιασμένο πλαίσιο
Για να βελτιωθεί η άνεση και η οδηγική απόλαυση σε οποιαδήποτε διαδρομή, η νέα Multistrada V2 είναι εξοπλισμένη με ένα πλήρως επανασχεδιασμένο πλαίσιο, πίσω υποπλαίσιο και ψαλίδι, τα οποία υιοθετούν την ίδια κατασκευαστική φιλοσοφία με την Multistrada V4. Το πλαίσιο είναι ένα μονοκόκ αλουμίνιο που χρησιμοποιεί τον κινητήρα ως σταθερό τμήμα του, το υποπλαίσιο είναι ένα ατσάλινο σωληνωτό και το ψαλίδι από χυτευτό αλουμίνιο. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με τον νέο κινητήρα V2, επιτρέπουν στην Multistrada να φτάσει σε εξαιρετικά χαμηλό βάρος: μόνο 199 κιλά πλήρης υγρών χωρίς καύσιμο, για την έκδοση V2 και 202 κιλά για την έκδοση V2 S εξοπλισμένη με ημι-ενεργή ανάρτηση.
Η Multistrada V2 είναι εξοπλισμένη με πιρούνι Marzocchi με καλάμια 45 χλστ. και αμορτισέρ Sachs με προοδευτικό σύνδεσμο και τα δύο πλήρως ρυθμιζόμενα. Η Multistrada V2 S διαθέτει ημι-ενεργή ανάρτηση με ηλεκτρονικό έλεγχο Ducati Skyhook, βελτιώνοντας περαιτέρω την άνεση, την ασφάλεια και τις επιδόσεις χάρη στις νέες ηλεκτρονικές παραμέτρους που περιορίζουν την βύθιση κατά το φρενάρισμα (anti-dive) και την τάση να «κάθονται» κατά την επιτάχυνση (anti-squat), εξασφαλίζοντας μέγιστη ακρίβεια οδήγησης.
Επιπλέον, η λειτουργία ελάχιστης προφόρτισης επιτρέπει στο χαμήλωμα της πίσω ανάρτησης με το απλό πάτημα ενός κουμπιού, διευκολύνοντας την επαφή των ποδιών στο έδαφος, ειδικά όταν είναι πλήρως φορτωμένη και με συνοδηγό. Επιπλέον, όπως και στη νέα Multistrada V4, οι λειτουργίες της ανάρτησης μπορούν να επιλεγούν ανεξάρτητα από τις λειτουργίες οδήγησης ώστε να επιλεχθεί η προτιμώμενη βαθμονόμηση ανάρτησης, διατηρώντας παράλληλα αμετάβλητες τις παραμέτρους ηλεκτρονικού ελέγχου και την απόκριση του κινητήρα.
Ηλεκτρονικά συστήματα σημείο αναφοράς
Η νέα Multistrada V2 διαθέτει ένα πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών, διαχειρίσιμο μέσω επανασχεδιασμένων χειριστηρίων τιμονιού και της νέας TFT 5″ έγχρωμης οθόνης, με ένα πλήρως ανανεωμένo πολύγλωσσο interface βασισμένη σε τρία διαφορετικές Infomodes.
Τα πέντε διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης (Sport, Touring, Urban, Enduro και Wet) προσφέρουν τη δυνατότητα προσαρμογής της Multistrada V2 σε οποιεσδήποτε συνθήκες, ρυθμίζοντας την ισχύ και την απόκριση του κινητήρα σε προκαθορισμένες και τροποποιήσιμες τιμές, χάρη στα τέσσερα Power Modes με τα οποία είναι εξοπλισμένος ο κινητήρας. Τα Riding Modes, φυσικά, ρυθμίζουν το cornering ABS, το Ducati Traction Control (DTC), το Ducati Wheelie Control (DWC) και το Engine Brake Control (EBC) σε προκαθορισμένα επίπεδα, τα οποία μπορούν να τροποποιηθούν από τον αναβάτη.
Τα τρία Infomodes (Road, Road Pro και Rally) επιτρέπουν να αξιοποιηθούν στο έπακρο οι δυνατότητες της οθόνης, αλλάζοντας τις πληροφορίες που εμφανίζονται για να προσφέρει στον αναβάτη την καλύτερη εμπειρία οδήγησης σε κάθε περίσταση: Το Road Pro, για παράδειγμα, παρέχει το ποσοστό ισχύος και ροπής που χρησιμοποιείται σε πραγματικό χρόνο.
Τέλος, η νέα Ducati Multistrada V2 διαθέτει πλούσιο βασικό εξοπλισμό, όπως Cruise Control, υποδοχή USB , Ducati Brake Light EVO και, στην περίπτωση του V2 S, το σύστημα πολυμέσων Ducati, με δυνατότητα ενεργοποίησης του αξεσουάρ πλοήγησης Turn-by-turn. Επιπλέον, η νέα λειτουργία Coming Home διατηρεί ενεργή τη μεσαία σκάλα όταν η ανάφλεξη είναι απενεργοποιημένη, για να φωτίζει την περιοχή μπροστά από τη μοτοσυκλέτα και να διευκολύνει την είσοδο στο σπίτι.
Κλείνοντας με τη διάθεση και τις τιμές, η νέα Multistrada V2 αναμένεται στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο του 2025 και θα είναι διαθέσιμη στη βασική έκδοση σε χρώμα Ducati Red και στην έκδοση V2 S, με ημι-ενεργή ανάρτηση DSS σε χρώματα Ducati Red & Storm Green, ενώ θα διατίθεται και η επιλογή του εξοπλισμού Travel, με πλαϊνές βαλίτσες, κεντρικό σταντ και θερμαινόμενα grips.