In Pen & InkManuscripts

Αγωνιστικά Πορτρέτα: Νίκος Τσάδαρης

ΝΙΚΟΣ ΤΣΑΔΑΡΗΣ

Ένας άλλος αγωνιζόμενος που άφησε το στίγμα του με την πολύ μεγάλη και επιτυχημένη πορεία του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι ο κύριος Νίκος Τσάδαρης.

Η καταγωγή του από τα Κιούρκα, στην περιοχή των Αφιδνών Αττικής…

Η μεγάλη αγάπη για το αυτοκίνητο και ειδικά για τους αγώνες αυτοκινήτου, ήταν που τον οδήγησαν στο να ασχοληθεί με αυτά, ενώ όλα ξεκίνησαν από μια παρτίδα σκάκι! Ναι, καλά διαβάσατε, σκάκι…

Βρισκόμαστε στις αρχές του 1978, στα εντευκτήρια νέων της ΕΛΠΑ, όπου σημειωτέων ήταν τακτικός θαμώνας. Και παίζει μια παρτίδα σκάκι με έναν συμφοιτητή του (σπούδασε Πολιτικός Μηχανικός). Την ώρα που μπήκαν, έξω υπήρχε ένα ξύλινο ταμπλό με μια ανακοίνωση διεξαγωγής ενός αγώνα. Το 2ο Ράλλυ Πρωτελατών. Ήταν αγώνας για οδηγούς που θα έτρεχαν για πρώτη φορά. Όση ώρα έπαιζαν σκάκι, συζητούσαν για τον αγώνα και τελικά πάρθηκε η μεγάλη απόφαση

Η πρώτη συμμετοχή σε αγώνα Ράλλυ ήρθε τον Απρίλιο του 1978 στο 2ο Ράλλυ Πρωτελατών, με συνοδηγό τον Ευδόκιμο Παπαϊωάννου και το Νο27 στις πόρτες ενός Citroen CX 2200 Pallas.

Αρχίζει λοιπόν το μεγάλο αγωνιστικό ταξίδι του κ. Νίκου Τσάδαρη, που το χαρακτηριστικό του είναι τα πολλά διαφορετικά αγωνιστικά αυτοκίνητα που χρησιμοποίησε

Με τον Ευδόκιμο Παπαϊωάννου θα τρέξουν και τα επόμενα τρία χρόνια, με Toyota Corona, με Fiat 128 3P 1979 και με Ford Escort RS 2000 το 1980.

Καλύτερα αποτελέσματα ήταν:

1978 | 7ο Ράλλυ Σκορπιός: 4ος κλάσης ¼

1979 | 10ο Ράλλυ Φθιώτιδας: 2ος κλάσης 1/3

1979 | 2ο Αττικό Ράλλυ: 7ος κλάσης 1/3

Ακολουθεί μια περίοδος έξι ετών (1981 – 1986) όπου ο Νίκος Τσάδαρης θα συμμετάσχει αποκλειστικά και μόνο με Lada. Διαφορετικοί συνοδηγοί τα πρώτα δύο χρόνια (Εμμανουήλ Κανδιώτης, Σταμάτης Κόλλιας, Παντελής Μέξης και Νίκος Χρυσάφης), ενώ από το 1983 και μετά μόνιμος συνοδηγός του θα είναι ο φίλος και δημοσιογράφος Ηλίας Καφάογλου.

Συμμετείχε σε αρκετούς αγώνες την περίοδο αυτή με καλύτερα αποτελέσματα τα εξής:

1981 | 3ο Ράλλυ Βοιωτίας: 2ος κλάσης ½

1982 | 12ος γύρος Πελοποννήσου: 1ος κλάσης Α/8, 4ο Αττικό Ράλλυ: 1ος κλάσης Α/6, Πρωτάθλημα Ελλάδος 1.3

1983 | 14ο Ράλλυ Μαύρο Ρόδο: 3ος  κλάσης Α/7

1984 | 6ο Ράλλυ Βοιωτίας: 9ος γενικής και 3ος κλάσης Α/7, 15ο Ράλλυ Μαύρο Ρόδο: 3ος κλάσης Α/7

1985 | 12ο Ράλλυ Παλάδιο: 4ος κλάσης Α/6, 16ο Ράλλυ Μαύρο Ρόδο: 4ος κλάσης Α/6

1986 | 8ο Ράλλυ Βοιωτίας: 4ος κλάσης Α/6

Το 1987 συμμετέχει με Renault 5 GT Turbo, με συνοδηγό τον Σπύρο Κάγκα. Καλύτερη εμφάνιση στο 13ο Ράλλυ Παλάδιο, όπου τερμάτισε 4ος κλάσης Ν/3.

Το 1988 θα οδηγήσει ένα Wartburg 353 W 460 και δυο συνοδηγοί θα κάτσουν δίπλα του, ο Σπύρος Κάγκας και ο Ηλίας Καφάογλου.

Και η καλύτερη εμφάνιση έρχεται στο Αττικό Ράλλυ… Έναν ασφάλτινο αγώνα με 12 Ειδικές Διαδρομές, όπου ο κ. Τσάδαρης κερδίζει όλες τις ειδικές, εκτός μίας, της 3ης (Άγιος Θωμάς – 6.11 χλμ.), που την κέρδισε ο Γρηγόρης Λαδογιάννης, που συμμετείχε επίσης με Wartburg 353 W. Έτσι κατέκτησε την πρώτη θέση κλάσης Α/5!

Και για άλλη μια φορά θα αλλάξει αυτοκίνητο και για τρία χρόνια θα τρέχει με Alfa Romeo 75 Turbo. Ο Σπύρος Κάγκας (1989, 1990) και ο Ηλίας Καφάογλου (1990, 1991) συνεχίζουν να είναι οι συνοδηγοί του.

Αρκετοί αγώνες και αυτή την περίοδο με καλές εμφανίσεις σε κάθε επιφάνεια:

1990 | 12ο Ράλλυ Κρήτης: 2ος γενικής κατάταξης – 1ος κλάσης Ν/5, 1ο Ράλλυ Λαμίας: 3ος γενικής κατάταξης – 2ος κλάσης Ν/5, 19ο Ράλλυ Θερμαικού: 5ος κατηγορίας Ν – 4ος κλάσης Ν/5, 12ο Αττικό Ράλλυ: 4ος κλάσης Ν/5

1991 | 13ο Ράλλυ Κρήτης: 4ος γενικής κατάταξης – 1ος κλάσης Ν/5, 20ο Ράλλυ Θερμαικού: 3ος κατηγορίας Ν – 3ος κλάσης Ν/5, 12ο Ράλλυ Κένταυρος: 3ος κλάσης Ν/5, 2ο Ράλλυ Λαμίας: 3ος κλάσης Ν/5.

Το 1990 συγχρόνως με την Alfa συμμετέχει και με Lada Samara με πολύ μεγάλη επιτυχία.

Σε επτά αγώνες σημειώνει πέντε πρώτες θέσεις κλάσης Α/7:

  • 1ο Ράλλυ Ερμής: 4ος γενικής κατάταξης και 1ος κλάσης Α/7
  • 6ο Ράλλυ Δωδώνης: 1ος κλάσης Α/7
  • 24ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.: 1ος κλάσης Α/7
  • 21ο Ράλλυ Μαύρο Ρόδο: 1ος κλάσης Α/7
  • 15ο Ράλλυ Χαλκιδικής: 1ος κλάσης Α/7
  • 1ο Ολύμπιον Ράλλυ: 3ος κλάσης Α/7
  • Πανελλήνιο Πρωτάθλημα 1.6

Το 1992 θα τον βρει πίσω από το τιμόνι ενός Peugeot 309 GTi 16V. Στο δεξί κάθισμα του συνοδηγού συνεχίζουν να κάθονται οι Σπύρος Κάγκας και Ηλίας Καφάογλου, ενώ φυσικά ακολουθεί μια άκρως επιτυχημένη χρονιά με αρκετές επιτυχίες:

  • 8ο ράλι Δωδώνης: 1ος κλάσης Α/8
  • 3ο Ολύμπιον Ράλλυ: 1ος κλάσης Α/8
  • 26ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.: 6ος γενικής κατάταξης και 1ος κλάσης Α/8
  • 17ο Ράλλυ Χαλκιδικής: 1ος κλάσης Α/8

Την επόμενη χρονιά (1993) θα συμμετάσχει με μια Lancia Delta HF της Genesis και τον Ηλία Καφάογλου δίπλα του. Και μια αγωνιστική εμπειρία ζωής έρχεται, με την απόλυτη διάκριση. Στο 21ο Ράλλυ Φθιώτιδος…

Έδρα η πόλη της Λαμίας, χωμάτινος αγώνας με 10 Ειδικές Διαδρομές και ο κ. Τσάδαρης είναι νικητής του αγώνα και 1ος κλάσης Α/8!

Και μετά από όλες αυτές τις αλλαγές αυτοκινήτων, ξαναγυρίζει στην μεγάλη του αγάπη την Lada Hellas. Μια εξαιρετική ομάδα που τον αγάπησε και τον στήριξε, αλλά και αυτός τους το ανταπέδωσε με την εμπιστοσύνη του και τον επαγγελματισμό του.

Έτσι, από το 1994 έως και το 1997 οδηγεί ένα Lada Samara, με πολλές διακρίσεις. O Ηλίας Καφάογλου ακλόνητος στην θέση του, ενώ τον Σπύρο Κάγκα αντικαθιστά ο Παντελής Μέξης σε ορισμένους αγώνες και έχουμε τις εξής επιτυχίες:

1996 | 7ο Ράλλυ Ολύμπιον: 1ος κλάσης Α/6, 7ο Ράλλυ Ερμής – Δωδώνης: 1ος κλάσης Α/6, 30ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.: 2ος κλάσης Α/6, 2ο Ράλλυ Άνοιξης: 3ος κλάσης Α/6, Πρωτάθλημα Ελλάδος 1.6

1997 | 26ο Ράλλυ Θερμαικού: 1ος κλάσης Α/6

Το διάστημα αυτό και συγκεκριμένα το 1996 συμμετείχε και στο Trofeo Cinquecento:

  • 1ο Ράλλυ Fiat Cinquecento: 3ος γενικής κατάταξης
  • 18ο Ράλλυ Παλάδιο: 2ος γενικής κλάσης Trofeo
  • 25ο Ράλλυ Θερμαΐκού: 3ος γενικής κλάσης Trofeo

Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι τελικός νικητής του Trofeo ήταν ο Παναγιώτης Χατζητσοπάνης, δεύτερος ο Αργυρίου και τρίτος ο Νίκος Τσάδαρης.

Και βρισκόμαστε στην διετία 1999 – 2000, όπου για άλλη μια φορά θα αλλάξει αγωνιστικό και θα οδηγήσει ένα Peugeot 106 S 16V:

1999 | 21ο Ράλλυ Κρήτης: 6ος γενικής κατάταξης και 1ος κλάσης Cup, 20ο Ράλλυ Παλάδιο: 1ος κλάσης Cup

2000 | 1ο Ράλλυ Άνοιξης: 3ος κλάσης Α/6

Πρωτάθλημα Peugeot Cup 1999, 2000

Μόνο στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς (2000), στο 28ο Ράλλυ Μαύρο Ρόδο θα οδηγήσει ένα Seat Ibiza 2.0 GTi 16V, με το οποίο θα τερματίσει 2ος κλάσης Α/7.

Το 2001 και 2002 θα συμμετάσχει στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα και στο Toyota Cup με Toyota Yaris. Το 2001 συνοδηγός του θα είναι ο Ηλίας Καφάογλου και το 2002 η Μαρία Παυλή – Κορρέ.

Και οι επιτυχίες συνεχίζουν να έρχονται, χάρη και στην ποιότητα του ανθρώπινου δυναμικού:

2001 | 5ο Ράλλυ Πελοποννήσου: 5ος γενικής κατάταξης και 2ος κλάσης Α/5, 23ο Ολυμπιακό Ράλλυ: 2ος κλάσης Α/5, 22ο Ράλλυ Παλάδιο: 2ος κλάσης Α/5, 29ο Ράλλυ Μαύρο Ρόδο: 3ος κλάσης Α/5, 26ο Ράλλυ Αχαιός: 3ος κλάσης Α/5

2002 | 30ο Ράλλυ Μαύρο Ρόδο: 1ος κλάσης Α/5, 1ο Ράλλυ Στερεάς Ελλάδος: 2ος κλάσης Α/5, 36ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.: 2ος κλάσης Α/5, 31ο Ράλλυ Θερμαικού: 2ος κλάσης Α/5

2002 | Πρωτάθλημα Ελλάδος 1400 κ. εκ. και Toyota Cup

Το επόμενο χρονικό διάστημα και πιο συγκεκριμένα από το 2003 έως και το 2007 θα αφήσει τα αυτοκίνητα με κίνηση σε δυο τροχούς και θα τρέξει με ένα Subaru Impreza WRX τα πρώτα τρία χρόνια και μετά με ένα Mitsubishi Lancer Evo.

Συνοδηγός του η Μαρία Παυλή – Κορρέ, εκτός από τον πρώτο αγώνα του 2003 που θα είναι η αδελφή της Τόνια Παυλή και το 2006 ο Αθανάσιος Γιαννακόπουλος:

2003 | 24ο Ράλλυ Παλάδιο: 4ος γενικής κατάταξης και 1ος κλάσης Ν/4, 19ο Αττικό Ράλλυ: 4ος κλάσης Ν/4

2004 | Ράλλυ Σπριντ Ελικώνα: 3ος γενικής κατάταξης και 3ος κλάσης 2000+

2005 | 26ο Ράλλυ Παλάδιο: 5ος γενικής κατάταξης και 3ος κλάσης Α/8

2006 | Ράλλυ Σπριντ Αγίου Κωνσταντίνου: 4ος κλάσης 2000+

Να πούμε ότι το 2007 έκανε χρέη προπομπού με το Mitsubishi Lancer, στους δυο Διεθνείς μας αγώνες, στο 54ο Ράλλυ Ακρόπολις με συνοδηγό τον Ιωάννη Μεσημέρη και στο 32ο Ράλλυ ΈΛΠΑ με τον “Castor”.

Το 2008 – 2009  ξαναγυρίζει στα αυτοκίνητα με κίνηση στους δυο τροχούς και συμμετέχει με ένα Peugeot 206 XS και συνοδηγό πρώτα τον Αθανάσιο Γιαννακόπουλο και στο τέλος τον ‘’Castor ‘’, σημειώνοντας τις εξής επιτυχίες:

2008 | 38ο Ράλλυ Μαύρο Ρόδο: 12ος γενικής 5ος F2 και 2ος ομάδας Α, 29ο Ράλλυ Παλάδιο: 4ος ομάδας Α

2009 | 30ο Ράλλυ Παλάδιο: 6ος κλάσης Α/6

Ράλλυ Ακρόπολις

Και φυσικά ήταν αδύνατον να λείψει από το Ράλλυ Ακρόπολις, με την πρώτη του επαφή με τον Διεθνή μας αγώνα να είναι από το κάθισμα του συνοδηγού:

  • 28 – 31 Μαΐου 1979 | 26ο Ράλλυ Ακρόπολις

Στο 26ο Ράλλυ Ακρόπολις το 1979, συνοδηγός του «Αία», κατά κόσμο Ανδρέας Δημάκης, με ένα Ford Escort RS 2000. Εγκατέλειψαν στην 8η ειδική διαδρομή «Συκέα» των 43 χλμ. από ηλεκτρικό πρόβλημα.

Μαζί συμμετείχαν και τα επόμενα τρία χρόνια μέχρι και το 1982.

  • 26 – 29 Μαΐου 1980 | 27ο Ράλλυ Ακρόπολις

Θα εγκαταλείψουν από ημιαξόνιο.

  • 1 – 4 Ιουνίου 1981 | 28ο Ράλλυ Ακρόπολις

Έκαναν όλες τις ειδικές διαδρομές του αγώνα, 57 τον αριθμό παρακαλώ, τερμάτισαν αλλά βγήκαν εκτός αγώνος, λόγω χρόνου καθυστέρησης πέραν του ιδανικού ορίου.

  • 31 Μαΐου – 3 Ιουνίου 1982 | 29ο Ράλλυ Ακρόπολις

Σε αυτόν τον αγώνα άλλαξαν το Ford Escort με μια Toyota Corolla. Αλλά και πάλι εγκατέλειψαν στην 22η ειδική διαδρομή «Λουτροπηγή – 45.74 χλμ.»

Μετά από 25 χρόνια αρχίζει μια περίοδος με 11 συμμετοχές στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις, αρχής γενομένης από το 2007…

Με τον “Castor» (Άρης Ιγκλέσης) στην αρχή με Toyota Corolla KE 30 και μετά δυο φορές με Porsche 924 GT.

Ακολούθησαν πέντε συμμετοχές σαν συνοδηγός του Ελευθέριου Μανδρούκα με την «Απόλλων» Porsche 911 RSR 3.0 και από μια με τους Δημήτρη Βαζάκα με Toyota Starlet KP 62 το 2022, Γιώργο Βασιλάκη με Lancia Delta HF 4WD το 2023 και την περσινή χρονιά με τον Σωτήρη Σκαλτσά με VWGolf II Gti 16v, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι τις περισσότερες φορές οδηγούσε ο Νίκος και όχι οι οδηγοί που ήταν δηλωμένοι…

Δείχνοντας λοιπόν σοβαρότητα -και με εντυπωσιακή οδήγηση- ήρθαν τα καλά αποτελέσματα και οι τίτλοι:

2008 | 7ος γενικής, 4ος Έλληνας και 2ος κλάσης D4

2012 | 3ος γενικής κατάταξης, 1ος Έλληνας και 1ος κλάσης D4

2016 | 3ος γενικής κατάταξης, 1ος γενικής άσφαλτος και 1ος κλάσης 3

2017 | 2ος γενικής κατάταξης και 2ος κλάσης 2

Αλλά στο Ράλλυ Ακρόπολις συμμετείχε και επίσημα από το κάθισμα του οδηγού…

Το πρώτο Ράλλυ Ακρόπολις που συμμετείχε σαν οδηγός ήταν το 30ο, το καλοκαίρι του 1983, με συνοδηγό τον Ηλία Καφάογλου με ένα Lada 1300. Δυστυχώς εγκατέλειψαν, ενώ την επόμενη χρονιά (1984), ξανασυμμετείχε πάλι με Lada αλλά με τον “Isavro” συνοδηγό (Άκης Μιχαήλ το όνομα του), αλλά και πάλι ήρθε η εγκατάλειψη.

Έπρεπε λοιπόν να έρθει το 32ο Ράλλυ Ακρόπολις το 1985 όπου με τον Ηλία Καφάογλου συνοδηγό και πάλι στα πηδάλια του Lada, τερμάτισε 17ος Έλληνας και 11ος κλάσης Α/7.

Συνολικά συμμετείχε σε 19 Ράλλυ Ακρόπολις, τα περισσότερα (10 σε αριθμό) με Lada, τέσσερις φορές με VAZ 2105 και έξι με Samara 2108.

Καλύτερα αποτελέσματα ήταν με το Lada Samara 2108:

1996 | 13ος Έλληνας και 1ος κλάσης Α/6

1997 12ος Έλληνας και 5ος κλάσης Α/6 και με το VAZ 2105

1985 | 17ος  Έλληνας και 11ος κλάσης Α/7

1986 | 17ος  Έλληνας και 5ος κλάσης Α/7

Επίσης συμμετείχε και με διάφορα άλλα αυτοκίνητα…

Το 1988 με Wartburg 353 W 460, το 1991 με Alfa Romeo 75 Turbo, το 1992 με Peugeot 309 GTi, το 1993 με Lancia Delta HF Integrale, το 2000 με Peugeot 106 Maxi, 2001 – 2002 με Citroen Saxo Kit Car, το 2004 με Mitsubishi Lancer Evo VII και το 2005 με Renault Megane maxi.

Μόνιμος συνοδηγός του ο Ηλίας Καφάογλου, εκτός από την περίοδο 2001 – 2002 που ήταν η Τόνια Παυλή, το 2004 ο Νίκος Κουνίτης και το 2005 η Μαρία Παυλή Κορρέ.

Καλύτερα αποτελέσματα ήταν τα εξής:

1991 | 12ος Έλληνας και 7ος κλάσης Ν/4

1993 | 9ος Γενικής κατάταξης, 2ος Έλληνας και 9ος κλάσης Α/8

2001 | 6ος Κλάσης Α/6

2002 | 7ος Κλάσης Α/6

Ράλλυ Χαλκιδικής

Και στον άλλο Διεθνή μας αγώνα, το Ράλλυ Χαλκιδικής, είχε μεγάλη και επιτυχημένη πορεία, η οποία ξεκίνησε με το 8ο Ράλλυ Χαλκιδικής το 1983.

  • 23 – 25 Αυγούστου 1983 | 8ο Ράλλυ Χαλκιδικής

Συνοδηγός ο Ηλίας Καφάογλου αυτοκίνητο ένα Lada VAZ 21011. Χωμάτινος αγώνας με δυο σκέλη και 24 Ειδικές Διαδρομές. Απόλυτη επιτυχημένη προσπάθεια, αφού τερμάτισαν στην 18η θέση ανάμεσα στους Έλληνες και στην 2η της κλάσης Α/7.

  • 20 – 22 Αυγούστου 1984 | 9ο Ράλλυ Χαλκιδικής

Ίδιος ο αγώνας με την προηγούμενη χρονιά. Συνοδηγός όμως τώρα στο Lada VAZ 2105 είναι ο Παντελής Μέξης. Τερματισμός και πάλι στην 17η ελληνική θέση και στην 4η κλάσης Α/7.

  • 26 – 29 Αυγούστου 1985 | 10ο Ράλλυ Χαλκιδικής

Στο δεξί κάθισμα του Lada ξαναγυρίζει ο Ηλίας Καφάογλου, αλλά αυτή την φορά θα εγκαταλείψουν από πρόβλημα στα ηλεκτρικά, στην Ειδική Διαδρομή «Κελί» των 25.77 χλμ.

  • 26 – 28 Αυγούστου 1986 | 11ο Ράλλυ Χαλκιδικής

Με τον Νίκο Χρυσάφη συνοδηγό γράφει ακόμη μια επιτυχία: 16ος Έλληνας και 3ος κλάσης Α/7.

  • 29 Αυγούστου – 1 Σεπτεμβρίου 1988 | 13ο Ράλλυ Χαλκιδικής

Συνοδηγός Ηλίας Καφάογλου αυτοκίνητο Wartburg 353W 460.

Εγκατάλειψη στην Ειδική Διαδρομή «Μεταγκίτσι» των 14.45 χλμ. από ημιαξόνιο, τη στιγμή που ήταν στην 1η θέση της κλάσης Α/5.

  • 27 – 30 Αυγούστου 1990 | 15ο Ράλλυ Χαλκιδικής

Με Ηλία Καφάογλου δίπλα στην πρώτη εμφάνιση του Lada Samara 1300 στην Χαλκιδική. Δύσκολος αγώνας με 30 Ειδικές Διαδρομές!

Άλλη μια επιτυχία: 8ος Έλληνας και 1η θέση κλάσης Α/6.

  • 27 – 29 Αυγούστου 1991 | 16ο Ράλλυ Χαλκιδικής

Σε αυτό τον αγώνα αφήνει το Lada Samara και συμμετέχει με μια Alfa Romeo 75 Turbo, πάντα με τον Ηλία δίπλα του: 18ος γενικής, 9ος Έλληνας και 7ος Ν/4.

  • 22 – 24 Αυγούστου 1992 | 17ο Ράλλυ Χαλκιδικής

Πρώτη εμφάνιση του Νίκου Τσάδαρη με αυτοκίνητο της κατηγορίας των 2000 κ.εκ., ένα Peugeot 309 GΤi 19, με το οποίο «ήρθε» 11ος  Έλληνας και η πρώτη θέση στο βάθρο της κατηγορίας Α/8.

  • 26 – 27 Αυγούστου 1995 | 20ο Ράλλυ Χαλκιδικής

Ο αγώνας έχει έδρα την Θεσσαλονίκη, δυο σκέλη και 18 Ειδικές Διαδρομές.

Επιστροφή στο Lada Samara και με συνοδηγό τον Παντελή Μέξη θα τερματίσουν: 17οι Έλληνες και στην 2η θέση κλάσης Α/6.

  • 31 Αυγούστου – 1 Σεπτεμβρίου 1996 | 21ο Ράλλυ Χαλκιδικής

Ο αγώνας επιστρέφει στην Χαλκιδική και στο Porto Carras, με δυο σκέλη και 20 Ειδικές Διαδρομές.

Ξεκίνησαν καλά ήταν στην 2η θέση της κλάσης Α/6, αλλά στην δεύτερη ειδική του δεύτερου σκέλους (17η – Παρθενώνας ΙΙ – 16.11 χλμ.), θα εγκαταλείψουν από μηχανικό πρόβλημα στο  Lada Samara.

  • 30 – 31 Αυγούστου 1997 | 22ο Ράλλυ Χαλκιδικής

Η τελευταία εμφάνιση με το Lada Samara και με τον Ηλία Καφάογλου, στέφθηκε με επιτυχία: 11ος Έλληνας και 3ος κλάσης Α/6.

  • 29 – 30 Αυγούστου 1998 | 23ο Ράλλυ Χαλκιδικής

Με τον Ευριπίδη Κορρέ αυτή την φορά συνοδηγό και με ένα Toyota Starlet EP91 θα τερματίσει 18ος γενικής κατάταξης και 4ος κλάσης Α/5.

  • 8 – 9 Σεπτεμβρίου 2001 | 26ο Ράλλυ Χαλκιδικής

Τελευταία συμμετοχή με τον Ηλία Καφάογλου σε ένα Toyota Yaris.

Θα εγκαταλείψουν στην Ειδική Διαδρομή «Στάγιρα – 16.92 χλμ.» από πρόβλημα στην ανάρτηση.

  • 30 Αυγούστου – 2 Σεπτεμβρίου 2002 | 27ο Ράλλυ ΕΛΠΑ

Ο αγώνας μεταφέρεται στην Πελοπόννησο (με έδρα την Πάτρα) και γίνεται ασφάλτινος μετά από 26 χρόνια στα χώματα της Χαλκιδικής!

Συμμετέχει με συνοδηγό την Μαρία Παυλή με Toyota Yaris.

Θα τερματίσει 17ος γενικής και 1ος κλάσης Α/5.

  • 24 – 26 Σεπτεμβρίου 2004 | 29ο Ράλλυ ΕΛΠΑ

Ο αγώνας έχει έδρα το Αίγιο και παραμένει ασφάλτινος. Συμμετέχει με συνοδηγό τον “Castor” κατά κόσμο Άρης Ιγκλέσης, με ένα Mitsubishi Lancer Evo VII.

Ακόμη ένας τερματισμός στην 7η θέση γενικής και στην 3η της Ν/4.

  • 25 – 27 Σεπτεμβρίου 2009 | 33ο Ράλλυ ΕΛΠΑ

Ο αγώνας έχει μεταφερθεί πλέον στην περιοχή της Ιτέας, με δυο σκέλη και 12 Ειδικές Διαδρομές σε χώμα, όπως και η αρχική του έκδοση, το 1976.

Είναι η τελευταία φορά που ο Νίκος Τσάδαρης συμμετέχει στον αγώνα.

Συνοδηγός του για άλλη μια φορά είναι η Μαρία Παυλή και αυτοκίνητο ένα Mitsubishi Lancer Evo VIII.

Θα εγκαταλείψει στην Ειδική Διαδρομή «Νέο Δροσοχώρι – 25.57 χλμ.» από μηχανικό πρόβλημα.

Ράλλυ Κύπρου

Ο Νίκος Τσάδαρης έχει συμμετάσχει και τρεις φορές στον Διεθνή αγώνα της Κύπρου:

  • 1 – 3 Οκτωβρίου 1993 | 21ο Ράλλυ Κύπρου

Χωμάτινος αγώνας με έδρα την πόλη της Λευκωσίας, με τρία σκέλη και 22 Ειδικές Διαδρομές. Συνοδηγός -όπως πάντα κοντά του- ο Ηλίας Καφάογλου και αυτοκίνητο το Lada Samara.

Πολύ καλή εμφάνιση στο νησί της Αφροδίτης με την 18η θέση γενικής και την 2η κλάσης Α/6.

  • 27 – 29 Σεπτεμβρίου 1996 | 24ο Ράλλυ Κύπρου

Δεύτερη συμμετοχή στο νησί της Κύπρου με το Lada Samara και συνοδηγό τον Παντελή Μέξη.

Ο αγώνας παραμένει ο ίδιος, αλλά το αποτέλεσμα είναι εγκατάλειψη, στην Ειδική «Μαθιάτης – 13.36 χλμ.» από πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων.

26 – 28 Φεβρουαρίου 2010 | Ιστορικό Ράλλυ Κύπρου

Επισκέπτεται την Κύπρο μετά από 14 χρόνια στο Ιστορικό Ράλλυ του νησιού. Ο αγώνας είχε έδρα την Λεμεσό και ήταν μεικτός και άσφαλτος και χώμα. Είχε τρία σκέλη και 13 Ειδικές Διαδρομές. Είναι με τον “Castor” και μια Porsche 924 GT. Στην 8η Ειδική Διαδρομή «Παναγία – 27.52 χλμ.» θα έχουν ένα ατύχημα και θα εγκαταλείψουν.

Όταν τον ρωτήσαμε να μας πει μια καλή στιγμή της μέχρι τώρα καριέρας του μας είπε: «Στα τέλη Νοεμβρίου 2002, όταν με συνοδηγό την Μαρία Παυλή – Κορρέ και ένα Toyota Yaris των αδελφών Μαλιώρα, κέρδισαν το Πρωτάθλημα Ελλάδος 1400 κ.εκ. και το Yaris cup εκείνης της χρονιάς, ανάμεσα σε τουλάχιστον 10 ισάξιους συναγωνιστές».

Ενώ αντίστοιχα η πιο άτυχη στιγμή ήταν στο Ράλλυ Ακρόπολις του 1993 με συνοδηγό τον Ηλία Καφάογλου και την Lancia Delta HF Integrale.

Στην δεύτερη στροφή της τελευταίας Ειδικής Διαδρομής «Καρακόλιθος» (η 36η του αγώνα), έσπασε η μπροστά δεξιά ανάρτηση της Lancia και πολύ πιθανόν χάθηκε η πρώτη θέση, ανάμεσα στους Έλληνες, που τελικά κέρδισαν οι Κώστας Αποστόλου – Μιχάλης Κριάδης με μια Lancia Delta Integrale 16V.

Στην αρχή (μετά τους δυο – τρεις πρώτους αγώνες) έγινε μέλος της ΠΑΛΑΣ, που υπήρξε κάποιο καιρό μεμονωμένος και τα τελευταία 20 χρόνια ήταν μέλος πρώτα του Πυθαγόρα και μετά της Α.Λ.Α. Κορίνθου (Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου Κορινθίας).

Βέβαια η ιστορία που θα του μείνει αξέχαστη είναι η εξής (όπως ακριβώς μας τη μετέφερε):

«Η ιστορία που ξεχωρίζω ήταν το 1979 στο Ράλλυ Μαύρο Ρόδο, στο οποίο συμμετείχα (χωρίς να το ξέρουν οι γονείς μου) με Fiat 128 3P και τον Ευδόκιμο Παπαϊωάννου στο «ψαλτήρι». Σε μια ασάφεια του road book στην Ειδική «Πλατανάκι» -και στο εμπρός – πίσω για να «βρεθούμε»- κτυπάμε έναν …λαγό. Σταματώ παρά τις έξαλλες διαμαρτυρίες του συνοδηγού, τον βάζω στο πίσω μέρος και λίγο αργότερα, χαράματα, περνώντας έξω από το πατρικό σπίτι πηγαίνοντας για την τελευταία ειδική διαδρομή, τον αφήνω στο τραπέζι της κουζίνας και φεύγω χωρίς να με πάρει είδηση κανείς. Όταν ξύπνησε ο πατέρας μου (κυνηγός από τα γεννοφάσκια του) βλέπει τον λαγό στην κουζίνα και παρά λίγο να πάθει εγκεφαλικό, ενώ στη συνέχεια άρχισε να ψάχνει ποιός και πώς οι φίλοι του μπόρεσαν να του κάνουν τέτοια φάρσα!

Καταλαβαίνετε σε ποιά κατάσταση βρήκα το σπίτι όταν γύρισα από την «δήθεν εκδρομή» αργά το απόγευμα. Πάντως το στιφάδο που έφτιαξε η μάνα ήταν το κεντρικό θέμα του «λαγός πάρτι» που διοργανώθηκε λίγες ημέρες μετά με την συμμετοχή πολλών συναγωνιστών».

Απίστευτος Νίκος Τσάδαρης! Με ένα ταξίδι λοιπόν που έχει διάρκεια 47 χρόνια τώρα. Ένα ταξίδι με 34 Ράλλυ Ακρόπολις, 16 Ράλλυ Χαλκιδικής, τρία Ράλλυ Κύπρου, πολλούς άλλους αγώνες και 30 διαφορετικά αγωνιστικά αυτοκίνητα!

Όχι μόνο Ράλλυ αλλά και αναβάσεις, αγώνες ταχύτητος, rally cross, regularity ακόμη και έναν αγώνα kart, με πολλές επιτυχίες και ακόμη πιο πολλές διακρίσεις και τίτλους:

  • Πρωτάθλημα Ελλάδος 1.3 (1982, 1990, 2002)
  • Πρωτάθλημα Ελλάδος 1.6 (1996)
  • 3η θέση Fiat Cinquecento Trofeo (1996)
  • Peugeot 106 Cup (1999 2000)
  • Toyota Yaris Cup (2002)
  • Πρωτάθλημα Ιστορικών Αυτοκινήτων (2012, 2013, 2016, 2019)

Πέρα από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, έχει σπουδάσει Πολιτικός Μηχανικός (όπως προαναφέραμε) αλλά από το 1983 στράφηκε προς τη δημοσιογραφία αυτοκίνησης και τα τελευταία 25 χρόνια ασχολείται με την μετεκπαίδευση οδηγών, όντας ο υπεύθυνος του Κέντρου Οδικής Ασφάλειας DRIVEN, που είναι δικό του έργο.

Έχει εργαστεί σε μεγάλα περιοδικά αυτοκινήτου, σε ημερήσιες εφημερίδες και σε τηλεοπτικές εκπομπές, όπως «Από την θέση του οδηγού» και “Car Plus”.

Επίσης έχει και συγγραφικό ταλέντο, αφού έχει γράψει δυο βιβλία: την «Ασφαλή οδήγηση» και «Η Σπορ οδήγης» που έχουν εκδοθεί από τον οίκο Σ. Γαλαίου.

Επίσης ήταν από τους βασικούς οργανωτές του θεσμού «Γίνε Πρωταθλητής» 4 ΤΡΟΧΟΙ Toyota Hellas, την περίοδο 1999 – 2005.

Κλείνουμε με κάποια λόγια που καθρεφτίζουν τον χαρακτήρα του και σας μεταφέρουμε αυτολεξεί:

«Πολλές φορές προσπαθώ να θυμηθώ πόσα και ποιά αγωνιστικά αυτοκίνητα έχω οδηγήσει σε αυτή την 47χρονη αγωνιστική μου διαδρομή, αλλά μάταια, και λυπάμαι που δεν κράτησα έστω και ένα υποτυπώδες ημερολόγιο. Ευτυχώς ήταν πολλοί αυτοί που μου εμπιστεύτηκαν τις περιουσίες τους και αυτό ήταν κάτι που θεωρώ πως το πέτυχα γιατί πάντα πρόσεχα τη μηχανή ακόμα και σε βάρος των επιδόσεων.

Επίσης, αγάπησα και -κυρίως- αγαπήθηκα από τους μηχανικούς μου, οι οποίοι δικαιούνται μεγάλο μέρος απ’ όσα κατάφερα όλα αυτά τα χρόνια στους αγώνες. Αρχής γενομένης από τον Δημήτρη Παπαδόπουλο (που αφιλοκερδώς με στήριξε ηθικά και υλικά όταν ακόμα ήμουν «πουθενάς»), ήταν οι μηχανικοί της Αφοί Ηλιόπουλοι ΕΠΕ, ο Ηλίας Μαρακάκης, ο Νίκος Πάνος της Genesis, οι μηχανικοί της Lada Hellas και βέβαια οι Κώστας και Βασίλης Μαλιώρας που φρόντιζαν το Yaris στην καλύτερη αγωνιστική μου περίοδο.

Το «σπίτι» μου βέβαια ήταν η Lada Hellas του Φοίβου Χριστοδουλίδη (2ου πατέρα μου) και η μάρκα «μου» η Lada με την οποία αγωνίστηκα 14 χρόνια, οδηγώντας επτά διαφορετικά της μοντέλα.

Κλείνω με μια διαπίστωση από όλη μου την εμπειρία από αγωνιστικά και μη αυτοκίνητα. Έχοντας το 1986 οδηγήσει σε δημοσιογραφική δοκιμή την Lancia 037 του «Μέλα» και έως τον Δεκέμβριο του 2023, όταν με ρωτούσαν «ποιο είναι το καλύτερο αυτοκίνητο που έχω οδηγήσει ever;» απαντούσα: Lancia 037 έχοντας όμως κάποιες αμφιβολίες. Όταν όμως οδήγησα πλοηγώντας στο Ράλλυ Παλάδιο 2023 την ίδια Lancia 037 πλήρως ανακαινισμένη, βεβαιώθηκα απόλυτα. Το καλύτερο αυτοκίνητο (αγωνιστικό ή μη) που οδήγησα μέχρι σήμερα είναι η Lancia 037, το μόνο αυτοκίνητο που κέρδισε πρωτάθλημα ράλι από τα τετρακίνητα».

Αυτός είναι ο Νίκος Τσάδαρης, εξαιρετικός συνομιλητής, συνεπής στις αποφάσεις του, αποτελεσματικός και δάσκαλος έχοντας το ταλέντο της μεταδοτικότητας.

Θα δανειστώ με όλο τον σεβασμό προς το πρόσωπο του, μια έκφραση του Στράτη Χατζηπαναγιώτου: «Δεν υπάρχει αμφιβολία για το ότι στις Ειδικές Διαδρομές συναντάς και ταχύτερους, όμως είναι λίγοι εκείνοι που υπερέχουν του Ν.Τ. εκμεταλλευόμενοι την ευφυΐα τους και αξιοποιώντας τη σε καλά δουλεμένη τακτική. Η πρώτη εντύπωση, σε οποιαδήποτε δραστηριότητα εμπλέκεται ο ίδιος, είναι πως πρόκειται για αουτσάιντερ. Ωστόσο, πάντα ο στόχος, σε κρεσέντο με το μυαλό του, είναι η νίκη με τον καθαρό τρόπο που του ταιριάζει».

Νίκος Τσάδαρης, ενεργά αγωνιζόμενος ακόμη και σήμερα, στα 67 του χρόνια!

Μια προσωπικότητα που δεν πρέπει να λείψει από τον χώρο…

*Δείτε όλα τα Αγωνιστικά Πορτρέτα που κάναμε μέχρι σήμερα κάνοντας κλικ εδώ.

Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!