Έρχονται την άνοιξη…
Τα μεσαία SUV της Audi, τα Q5/SQ5, ανανεώθηκαν από την κορυφή μέχρι τα νύχια, είναι 4κίνητα Quattro, ήπια υβριδικά και διαθέσιμα από τον Απρίλιο, με τιμές που θα αρχίζουν από 69.908 ευρώ…
Πρόκειται για την 3η τους γενιά, πλήρως ανανεωμένη, που πατάει στη νέα πλατφόρμα (PPC – Premium Platform Combustion), με το ήπιο υβριδικό σύστημα Mhev Plus, τρεις επιλογές κινητήρων και δύο αμαξώματα. Το ένα κλασικού τζιποειδούς τύπου και το άλλο με στοιχεία κουπέ, το Sportback, το οποίο παρουσιάστηκε μόλις πριν λίγες ημέρες από την Audi (δες εδώ).
Εφοδιάζονται με τρεις κινητήρες, έναν 2λιτρο, 4κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα τούρμπο 204 ίππων και 400 Nm ροπής, έναν επίσης 2λιτρο, 4κύλινδρο βενζίνης πάλι με 204 ίππους αλλά 340 Nm ροπής.
Τέλος για όσους ζητούν πολύ υψηλές επιδόσεις, ακόμη κι από ένα τέτοιο τζιποειδές, προσφέρεται και ένας 3λιτρος V6 367 ίππων και 550 Νm ροπής, που προορίζεται αποκλειστικά για την σούπερ σπορ έκδοση SQ5.
Όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με αυτοματοποιημένο κιβώτιο DSG διπλού συμπλέκτη S-tronic 7 σχέσεων, ενώ το ήπιο υβριδικό σύστημα είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις και η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Q5 είναι το νέο Q6 e-tron, σύμφωνα με την καινούργια ονομασία που καθιερώνει η εταιρία και την παρουσιάσαμε πριν λίγες ημέρες (δες εδώ).
Και όσοι αναρωτιούνται για το πως θα προχωρήσει η παραγωγή θερμικών, υβριδικών ή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως διευκρίνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Kosmocar, αντιπροσώπου της Audi, κος. Γιάννης Εμιρζάς, μέχρι το 2027 κάθε νέο μοντέλο που θα λανσάρει η εταιρία θα έχει και θερμικούς κινητήρες. Τουλάχιστον δε μέχρι το 2033 θα συνεχιστεί η παραγωγή των ήδη υπαρχόντων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες εσωτερικής καύσεως, είτε βενζίνης είτε πετρελαίου…
«Πέρα απ’ αυτά, φιλοσοφία της Audi είναι να προσφέρει όχι απλά οχήματα, αλλά μία ολόκληρη εμπειρία στην οποία συνδυάζεται η βιωσιμότητα, η τεχνολογική καινοτομία, ασφάλεια και φυσικά η πολυτέλεια, όπως αυτά συνοψίζονται και στο σλόγκαν της μάρκας Vorsprung Durch Technik , δηλαδή πρωτοπορία μέσω της τεχνολογίας», πρόσθεσε ο κ. Εμιρζάς.
Ήπια υβριδικό
Το ήπιο υβριδικό σύστημα του νέου Audi Q5, το Mhev Plus, είναι κι αυτό καινούργιο και βρίσκεται ανάμεσα στα κλασικά υβριδικά και στα ήπια. Χρησιμοποιεί δύο ηλεκτροκινητήρες με τον ένα να εκτελεί χρέη μίζας και να τροφοδοτεί, να «ελαφραίνει» το υβριδικό σύστημα από όλες τις ηλεκτρικές ανάγκες των Q5/SQ5 που είναι και πάρα πολλές.
Ο άλλος, είναι 24 ίππων με 230 Νm ροπή και βοηθάει τις επιταχύνσεις στις πολύ χαμηλές ταχύτητες ή μπορεί και να κινήσει το αυτοκίνητο χωρίς τον θερμικό κινητήρα, π.χ. στο παρκάρισμα ή σε παρόμοιες μανούβρες, πάντα με πολύ χαμηλή ταχύτητα και για λίγο χρόνο. Επίσης, είναι αρκετά πιο δυνατό το σύστημα ανάκτησης ενέργειας στα φρεναρίσματα και φθάνει μέχρι 25kW.
Δυναμική όψη και έξυπνοι προβολείς
Αν και πρόκειται για αμάξωμα SUV οι λεπτές σχεδιαστικές γραμμές (όπως στο e-Tron GT) ενσωματώνονται εύκολα, χωρίς να χάνεται ο δυναμισμός του νέου συνόλου.
Εμπρός, κυριαρχεί η νέα μονοκόμματη μάσκα με τους προβολείς τεχνολογίας LED Matrix να είναι χωρισμένοι σε δύο επίπεδα σε κάθε πλευρά. Το επάνω είναι τα φώτα ημέρας και αποτελούνται από πέντε σειρές στοιχείων, σε συνδυασμό με τα ψηφιακά φώτα OLED πίσω και το σύστημα «ενεργού ψηφιακής υπογραφής» προσφέρουν τη δυνατότητα εμφάνισης διαφορετικών φωτεινών «υπογραφών», οι οποίες μπορούν να επιλεγούν από το σύστημα πολυμέσων MMI του αυτοκινήτου κι ακόμη να ενημερώσουν τους άλλους οδηγούς για τυχόν πρόβλημα του Q5!
Εξωτερικά, η γραμμή του συνδυάζει τις καμπύλες με τις δυναμικές ευθείες γραμμές. Η φαρδιά, μονοκόμματη (singleframe) μάσκα βρίσκεται ψηλά και πλαισιώνεται από κάθετες «αεροκουρτίνες», κάτω απ’ τις οποίες βρίσκεται μία μεγάλη εισαγωγή αέρα με αισθητήρες, που τονίζουν τον δυναμισμό του νέου SUV, ειδικά στην έκδοση εξοπλισμού S Line και βεβαίως στην έκδοση SQ5, ενώ ανάλογα την έκδοση και τον κινητήρα, το νέο Q5 εξοπλίζεται με ζάντες από 17 μέχρι 21 ιντσών.
Panoramic Display
Η Audi επισημαίνει ότι η καμπίνα του νέου Q5 3ης γενιάς είναι πιο ευρύχωρη από όλες και ακολουθεί τη νέα ψηφιακή φιλοσοφία και εμφάνιση που είδαμε στα νέα Q6 e-Tron και Α5. Η υψηλή ποιότητα κατασκευής και ο σύγχρονος σχεδιασμός κυριαρχούν στη νέα σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας στην κατηγορία αυτή.
Πίσω από το τιμόνι, βασικό χαρακτηριστικό του ταμπλό -που στην Audi το ονομάζουν ΜΜΙ Panoramic Display- είναι μία μεγάλη κυρτή επιφάνεια στην οποία ενσωματώνεται ο ψηφιακός πίνακας των οργάνων σε μία οθόνη τεχνολογίας OLED, των 11,9 ιντσών μπροστά από τον οδηγό και μία ακόμη οθόνη 14,5 ιντσών από την οποία ρυθμίζεται όλο το σύστημα του infotainment, το οποίο τρέχει σε λειτουργικό Android Automotive OS.
Προαιρετικά, προσφέρεται μία ακόμη οθόνη 10,9 ιντσών μπροστά από τον συνεπιβάτη, που μπορεί να συνδεθεί με το σύστημα πλοήγησης ή με δυνατότητα να παίξει κάποια ταινία, μέσα από το infotainment. Αυτονόητο είναι ότι υπάρχει ειδικό φίλτρο ώστε να μην είναι ορατή από τον οδηγό όταν το όχημα κινείται.
Επίσης, είναι διαθέσιμο (προαιρετικά) και το νέο head-up display το οποίο επιτρέπει και τη ρύθμιση ορισμένων λειτουργιών του αυτοκινήτου αλλά και των multimedia.
Σε ό,τι αφορά στα άλλα εξτρά συστήματα ασφάλειας και άνεσης, ο κατάλογος είναι πληρέστατος και μακροσκελέστατος και δύσκολα δεν θα βρει κάποιος αυτό που θέλει!
Για παράδειγμα, τα πίσω καθίσματα προσφέρουν πολλές ρυθμίσεις, η φόρτιση του κινητού γίνεται επαγωγικά, υπάρχουν δύο θύρες USB-C μπροστά και δύο στο πίσω μέρος από τις οποίες η παροχή φθάνει μέχρι και 100W, αρκετά για να φορτίσουν ένα καλό λάπτοπ.
Σε ό,τι αφορά τα μπαγκάζια, οι Γερμανοί της Audi λένε πως με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, ο όγκος αυξάνεται έως και τα 1.473 λίτρα, ανάλογα με την έκδοση, όταν σε κανονική διαρρύθμιση ο χώρος αποσκευών είναι 520 λίτρα.
Κλείνοντας με τις αρχικές τιμές, αυτές ξεκινούν από τις 69.908 ευρώ για το Q5 TFSI Hybrid Quattro (βενζίνη), ανεβαίνουν στις 71.980 ευρώ για το Q5 TDI Hybrid Quattro (πετρέλαιο) και καταλήγουν στις 99.980 ευρώ για το σπορ SQ5 TFSI Hybrid Quattro. Από τον Απρίλιο λοιπόν…