Το Renault 5 Turbo είναι ένα από τα πιο εμβληματικά hot hatch που κατασκευάστηκαν ποτέ και τώρα η γαλλική μάρκα σκοπεύει να το αναβιώσει, σχεδόν μισό αιώνα μετά, με πισωκίνητη διάταξη, δυο ηλεκτροκινητήρες και 500 άλογα ισχύος!
Αναμφίβολα, η επιστροφή του Renault 5 -στις αρχές της χρονιάς που διανύουμε- ως το νέο ηλεκτρικό σουπερμίνι της γαλλικής μάρκας προκάλεσε εντύπωση και θαυμασμό, αφού μόνο αμελητέα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί η ιστορία και η επιτυχία του μοντέλου, που μέσω διάφορων εκδόσεων και γενεών, κατάφερε να γίνει το δημοφιλέστερο γαλλικό αυτοκίνητο όλων των εποχών.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Renault 5: Φέτος «κλείνει» τα 50!
Ταυτόχρονα όμως, με το επαναλανσάρισμα, δημιουργήθηκε και η νοσταλγία των απανταχού petrolhead για το Renault 5 Turbo, που αποτελώντας μια σύλληψη του Jean Terramorsi και σχεδιασμένο από τον Yves Legal κατασκευάστηκε το 1980 ειδικά για οδήγηση σε ράλλυ και φυσικά κόσμησε ουκ ολίγα παιδικά δωμάτια και όνειρα.
Με την αναβίωση του «απλού» Renault 5 όλος ο φανατικός κόσμος του αυτοκινήτου ήλπιζε και σε μια αντίστοιχη του θρυλικού Renault 5 Turbo ή αν θέλετε μια καυτή έκδοση του νέου γαλλικού μοντέλου.
Η απάντηση ήρθε -εν μέρει- από την αποκάλυψη του Alpine A290 (δες εδώ), ωστόσο παρότι ιδιαίτερο και δυνατό δεν κατάφερε να «πείσει», ή αν θέλετε καλύτερα να καλύψει την προσμονή, για ένα σύγχρονο Renault 5 Turbo.
Ε, να, λοιπόν τώρα, που σχεδόν 45 χρόνια από τότε που το Renault 5 Turbo έκανε την πρώτη του εμφάνιση, η Renault επιβεβαιώνει το νέο 5 Turbo 3E ως ηλεκτρική εκδοχή των R5 Turbo και Turbo 2 της δεκαετίας του ’80.
Και αν νομίζετε ότι έχετε ξαναδεί αυτό το αυτοκίνητο, δεν κάνετε εντελώς λάθος!
Το 2022, η Renault λάνσαρε ένα μοντέλο με το ίδιο όνομα για να γιορτάσει τα 50 χρόνια της, αλλά ήταν απλώς μια ιδέα, ενώ αυτό που βλέπετε τώρα στις -συνοδευτικές του άρθρου- φωτογραφίες είναι το μοντέλο που πρόκειται να μπει στην παραγωγή.
Τούτου λεχθέντος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, Luca De Meo, δήλωσε ότι το νέο αυτοκίνητο πρόκειται να μπει στην παραγωγή σύντομα για να μπορέσει να ανταγωνιστεί το Hyundai Ioniq 5 N.
Σχετικά με το σύστημα κίνησης του επερχόμενου Renault 5 Turbo, αυτό έχει αρκετές διαφοροποιήσεις σε σχέση με το αντίστοιχο του «απλού» Renault 5.
Πιο συγκεκριμένα, έχει αφαιρεθεί ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας και πλέον υπάρχουν δύο ηλεκτροκινητήρες πίσω, που μεταδίδουν την κίνηση στους πίσω τροχούς (όπως και στο πρωτότυπο) και συνδυαστικά αποδίδουν 500 ίππους, με αποτέλεσμα να μπορεί να κάνει το γαλλικό hot hatch το 0-100 χλμ./ώρα σε 3,5 δευτερόλεπτα (ένα δέκατο ταχύτερα απ’ ότι το Ioniq 5 N).
Πέρα όμως των αναβαθμισμένων ηλεκτροκινητήρων και την ενίσχυση του πλαισίου, η Renault έχει αντικαταστήσει και πολλά μέρη του αμαξώματος με αντίστοιχα κατασκευασμένα από ανθρακόνημα, θέλοντας να αυξήσει την ακαμψία και φυσικά να διατηρήσει όσο δυνατόν χαμηλότερα το βάρος.
Επ΄ αυτού, δεν έχει ανακοινωθεί το βάρος του αυτοκινήτου, αλλά αναμένετε να είναι περίπου στην περιοχή των 1450 κιλών για να ταιριάζει με το Renault 5 στο οποίο βασίζεται.
Επίσης, δεν έχει ανακοινωθεί το πότε το μοντέλο θα περάσει στην παραγωγή και με τί τροποποιήσεις γι’ αυτήν, ούτε φυσικά και οι μονάδες που θα κατασκευαστούν ή η τιμή της κάθε μίας.
Εν αναμονή λοιπόν…