Η Toyota στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο που πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε (10 – 12 Ιανουαρίου), μεταξύ άλλων, παρουσίασε κι ένα πρωτότυπο, κεντρομήχανο GR Yaris, με την κωδική ονομασία “Toyota GR Yaris M Concept”!
Θα μπορούσε αυτό να είναι ένας προπομπός του επερχόμενου MR2;
Σε πρώτη ανάγνωση, βέβαια! Θα μπορούσε κάλλιστα το Toyota GR Yaris M Concept να «υπαινίσσεται» το κινητήριο σύνολο που θα «φοράει» το επερχόμενο MR2, αφού ας μην ξεχνάμε ότι βασικό συστατικό της επιτυχίας του ιαπωνικού ρόουντστερ ήταν η τοποθέτηση του κινητήρα στο κέντρο και η μεταφορά της κίνησης πίσω, όπως γίνεται και στο πρωτότυπο που μόλις αποκαλύφθηκε!
Αν τώρα στην εξίσωση προσθέσουμε και το γεγονός ότι η Toyota εξελίσσει ένα νέο δίλιτρο μοτέρ με περίπου 400 ίππους και ετοιμάζει την επαναφορά του θρυλικού σπορ μοντέλου, τότε εύκολα μπορούμε να αντιληφθούμε ότι το πιο πρόσφατο Yaris M Concept θα μπορούσε να είναι η πρώτη μας ματιά στην τεχνική σύνθεση του σπορ αυτοκινήτου που ακολουθεί, μιας και το σενάριο για ένα ισχυρότερο GR Yaris δεν είναι στα άμεσα σχέδια της εταιρείας.
Θέλοντας τώρα να πάμε ένα βήμα παραπέρα και να «δυναμώσουμε» το παραπάνω σενάριο αξίζει να συμπεριλάβουμε στον συνειρμό μας και τις δηλώσεις που έκανε ένας αξιωματούχος της Toyota κατά τη διάρκεια της αποκάλυψης του μοντέλου, λέγοντας τα εξής: «Είμαστε στα μέσα της διαδρομής, οπότε νομίζω ότι αυτό που βλέπετε είναι κάτι από MR», ενώ όταν ρωτήθηκε εάν το Yaris M Concept θα προηγηθεί ενός αυτοκινήτου παραγωγής, ο εκπρόσωπος πρόσθεσε: «Αυτή είναι η ελπίδα μας. Όλοι μας φανταζόμαστε διάφορα πράγματα αυτή τη στιγμή, αλλά δεν υπάρχει ακόμη επίσημη ανακοίνωση».
Βέβαια, για την ιστορία να θυμίσουμε ότι η επιστροφή του MR2 είχε γνωστοποιηθεί επίσημα από την Toyota το 2024, ενώ προηγουμένως (το 2023) είχε θεωρηθεί ότι θα περιλαμβάνει ένα αμιγώς ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο, βασισμένο στο πρωτότυπο FT-Se (δες εδώ).
Σε κάθε περίπτωση, το M Concept που αποκαλύφθηκε στο Τόκιο δεν διαθέτει τον υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο κινητήρα των 1,6 λίτρων που βρίσκεται στο GR Yaris. Διαθέτει μια νέα, δίλιτρη, τετρακύλινδρη μονάδα που αναπτύχθηκε από την Toyota σε συνεργασία με τη Mazda και τη Subaru, η οποία θα δοκιμαστεί από τον Διευθύνων Σύμβουλο της Toyota, Akio ‘Morizo’ Toyoda σε επερχόμενους αγώνες της Ιαπωνίας και στον 24ωρο αγώνα του Nürburgring στη Γερμανία.
Οι δοκιμές αυτές θα γίνουν ως μέρος της εξέλιξης του κινητήρα και περισσότερο για να δουν οι Ιάπωνες τις πιθανές αστοχίες, αφού η ομάδα τους θέλει να κατασκευάζει αυτοκίνητα που έχουν σε πρώτο λόγο τον οδηγό και απέχουν από αστοχίες ακόμα και σε ακραίες συνθήκες αγώνων.
Για το αν τελικά δούμε αυτόν τον δίλιτρο κινητήρα να περνάει στο MR2, θα χρειαστεί να κάνουμε κι άλλη υπομονή, αλλά στην παρούσα φάση αξίζουν συγχαρητήρια στην Toyota που -εν αντιθέσει με άλλους κατασκευαστές (βλ. Porsche με Boxster/Cayman, Audi με ΤΤ, Alpine με Α110, κ.α.)- ακόμα «ποντάρει» στην κατασκευή σπορ αυτοκινήτων και στους κινητήρες εσωτερικής καύσης και όχι μόνο στην ηλεκτροκίνηση. Εύγε…