Σε νέα ρότα!
Η Kia εδώ και λίγα χρόνια έχει μπει σε νέα τροχιά πλεύσης και από ένας κατασκευαστής λειτουργικών, αξιόπιστων και κυρίως οικονομικών οχημάτων, μετατρέπεται σε έναν αξιόλογο πάροχο καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών βιώσιμης κινητικότητας, με σκοπό να αντεπεξέλθει στη νέα τάση της αγοράς.
Η αρχή έγινε το 2021 με το EV6, ένα ιδιόμορφο crossover, που ήρθε να αποτελέσει το πρώτο μοντέλο που διατέθηκε αποκλειστικά ως ηλεκτρικό από τη μάρκα (δείτε τη δοκιμή του εδώ) και αυτό με το οποίο η Kia ξεκίνησε τη δημιουργία μια νέας σειράς EV μοντέλων που διατίθεται (τουλάχιστον προς το παρών) παράλληλα με τη «συμβατική» γκάμα της.
Σε αυτή -και με διαφορά δύο ετών- προστέθηκε το 2023 το μεγάλο ηλεκτρικό SUV της εταιρείας, το EV9, που ήρθε για να επεκτείνει τη σειρά EV μοντέλων και φυσικά μέσα από τα ουκ ολίγα βραβεία που μάζεψε και την πορεία του, να δώσει το έναυσμα στους Κορεάτες για γρήγορη επέκταση (κάνουν λόγο για 11 EVs μέχρι το 2026) της ηλεκτρικής γκάμας τους.
Αυτή, η επέκταση, ξεκινάει σήμερα με το νέο EV3, που μπορεί να είναι το τρίτο κατά σειρά μοντέλο της συγκεκριμένης οικογένειας μοντέλων, αλλά λόγω των κόμπακτ διαστάσεων του και της σχετικά προσιτής τιμής, μάλλον θα είναι το πρώτο εκ των τριών που θα κερδίσει την ουσιαστική προσοχή των Ελλήνων, ή τουλάχιστον όσων εξ’ αυτών αναζητούν ένα σύγχρονο ηλεκτρικό SUV…
Αυτοί πλέον μπορούν τόσο να το δουν από κοντά και να το οδηγήσουν, όσο φυσικά και να προβούν σε παραγγελία, μιας και το νέο ηλεκτρικό SUV είναι πλέον διαθέσιμο στην Ελλάδα, με τιμές που ξεκινούν από τα 28.990 ευρώ με την κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ».
Εμείς, το γνωρίσαμε με τη σειρά μας -κατά τη διάρκεια της πανελλαδικής παρουσίασης του μοντέλου στους ανθρώπους του ειδικού τύπου- και ευπειθώς αναφέρουμε…
Αρχίζοντας από την εμφάνιση, το EV3 μπορεί να δείχνει ογκώδες και τετραγωνισμένο όπως το μεγαλύτερο EV9 (από το οποίο δανείζεται και πολλά στυλιστικά στοιχεία), αλλά στην πραγματικότητα είναι ένα B-SUV, με τις εξωτερικές διαστάσεις του να προσεγγίζουν τις αντίστοιχες που συναντάμε στην κατηγορία των παραδοσιακών χάτσμπακ μοντέλων.
Πιο συγκεκριμένα, το μήκος ανέρχεται σε 4,3 μ., το πλάτος σε 1,85 μ. και το ύψος σε 1,56 μ., όταν το μεταξόνιο -λόγω της E-GMP πλατφόρμας (η ίδια που υπάρχει και στα EV6 και EV9)- βρίσκεται στα 2,68 μ., όσο δηλαδή βρίσκεται και το αντίστοιχο του μεγαλύτερου Sportage, γεγονός που εξασφαλίζει αυξημένους χώρους στο εσωτερικό, όπως θα δούμε και παρακάτω…
Σε επίπεδο εντυπώσεων τώρα, το EV3 κάθεται λίγο ψηλότερα (14 εκ. απόσταση από το έδαφος) σε σχέση με ένα τυπικό χάτσμπακ και έχει μια ιδιαίτερη, κάπως χοντροκομμένη, εμφάνιση, στην οποία ωστόσο έχουν συμπεριληφθεί αρκετά «τρικ» για την καλύτερη δυνατή αεροδυναμική απόδοση (Cd: 0.26)…
Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν οι αρκετές λείες επιφάνειες, οι χωνευτές χειρολαβές μπροστά, οι «κρυφές» των πίσω θυρών, το ενεργό πτερύγιο αέρα και η οροφή που είναι ελαφρώς στενότερη πίσω για βελτιστοποίηση της ροής του αέρα, όταν ολόκληρη η εξωτερική εικόνα ενσωματώνει τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Opposites United» της Kia, η οποία αξιοποιεί τη δημιουργική ένταση που δημιουργείται από τις αποκλίνουσες αξίες της φύσης και του μοντερνισμού με σκοπό για να προσφέρει ένα ιδιαίτερο σύνολο.
Kia EV9 σε σμίκρυνση…
Στα ενδότερα, το EV3 διαθέτει μια μοντέρνα και μινιμαλιστική καμπίνα με εξαιρετική ψηφιακή τεχνολογία, που δείχνει ευθύς εξαρχής την επιρροή της από το μεγαλύτερο EV9.
Έτσι, όπως και στο EV9, υπάρχει κι εδώ ένα μεγάλο πάνελ στην κορυφή του ταμπλό που περιλαμβάνει τρεις ψηφιακές οθόνες, με την πρώτη να είναι για τον πίνακα οργάνων (12,3 ιντσών), τη δεύτερη να είναι για την ρύθμιση του κλιματισμού (5,3 ιντσών) και την τρίτη για τον έλεγχο του infotainment (12,3 ιντσών), η οποία σε αντίθεση μάλιστα με αυτή του κλιματισμού (ευτυχώς υπάρχουν και φυσικοί διακόπτες γι’ αυτόν) είναι αρκετά εύκολη στη χρήση, ενώ δέχεται και ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto, καθώς και over-the-air (ΟΤΑ) αναβαθμίσεις.
Από άποψη ποιότητας τώρα, το ταμπλό, τα επάνω τμήματα της καμπίνας και γενικότερα τα περισσότερα σημεία που έρχονται σε επαφή με τους επιβάτες, είναι κατασκευασμένα από ποιοτικά υλικά, τα οποία σε μεγάλο βαθμό προέρχονται από διαδικασία ανακύκλωσης, με την Kia μάλιστα να έχει τοποθετήσει και έναν κωδικό QR στην δεξιά πλευρά του ταμπλό, για να μπορούν να δουν οι πιο «δύσπιστοι» ποιά τμήματα προέρχονται από ανακυκλωμένα πλαστικά!
Σχετικά με την πρακτικότητα, ο μινιμαλιστικός σχεδιασμός και η έλλειψη κεντρικής κονσόλας δημιουργεί πολύ ανοιχτό χώρο μπροστά στο EV3, αφού ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό υπάρχουν θήκες μικροαντικειμένων, βάση για ασύρματη φόρτιση κινητού, ποτηροθήκες και ένα μικρό συρόμενο «τραπέζι» που τροποποιείται αναλόγως αναγκών.
Πίσω, η ειδική για ηλεκτρικά οχήματα πλατφόρμα E-GMP (Electric-Global Modular Platform) κάνει το EV3 να έχει ένα τελείως επίπεδο δάπεδο, με αποτέλεσμα όλοι οι πίσω επιβάτες να έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια τους, όταν ο χώρος για το κεφάλι και τη μεταξύ τους απόσταση είναι άκρως ικανοποιητικός και συνυφασμένος με τη φύση του αυτοκινήτου.
Όσο για τον χώρο αποσκευών, το EV3 διαθέτει ένα γενναιόδωρο πορτμπαγκάζ 460 λίτρων (+25 λίτρα από το frunk) με πολλά πρακτικά χαρακτηριστικά, όπως για παράδειγμα θήκες στα πλαϊνά και αποσπώμενο δάπεδο, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε για να δημιουργήσει ένα επίπεδο κατώφλι φόρτωσης με χώρο από κάτω, είτε για να πέσει εντελώς και να δημιουργήσει μεγαλύτερο βάθος για τη μεταφορά μεγαλύτερων αντικειμένων.
Με δυο μπαταρίες, μία απόδοση και αποκλειστικά κίνηση στους εμπρός τροχούς…
Το Kia EV3 διατίθεται με επιλογή μεταξύ δύο μπαταριών ιόντων λιθίου, όταν η απόδοση σε κάθε περίπτωση είναι ίδια (204 ίπποι) και η κίνηση γίνεται μέσω των μπροστινών τροχών.
Η πρώτη διαθέσιμη μπαταρία, είναι χωρητικότητας 58,3 kWh (55 kWh ωφέλιμες) και κάνει το EV3 να μπορεί να καλύψει -σύμφωνα με την Kia- 436 χλμ. σε μεικτή χρήση και 584 χλμ. σε αστική, όταν η δεύτερη διαθέσιμη μπαταρία, με χωρητικότητα 81,4 kWh (78 kWh ωφέλιμες) είναι σε θέση να καλύψει 605 και 773 χλμ. αντίστοιχα.
Και στις δύο περιπτώσεις, το EV3 επιτρέπει φορτίσεις με 11 kW σε συνθήκες AC, όταν σε συνθήκες DC η μικρή μπαταρία επιτρέπει φορτίσεις με 101 kW και η μεγάλη μπαταρία με 128 kW.
Αυτά τα δεδομένα κάνουν το EV3 να μπορεί να ανακτήσει την ενέργειά του από ποσοστό 10 έως 100% με AC σε περίπου 5 ώρες και 20 λεπτά (7 ώρες και 15 λεπτά για τη μεγάλη μπαταρία) και με DC σε 29 λεπτά (31 για τη μεγάλη μπαταρία).
Η πρώτη εντύπωση…
Στη διάθεσή μας για την πρώτη επαφή μας με το μοντέλο -κατά την πανελλαδική παρουσίαση- είχαμε την έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία στην πλούσια έκδοση GT Line, με την οποία και καταφέραμε να διανύσουμε τα πρώτα μας χιλιόμετρα στα πέριξ της Αττικής.
Κατά τα πρώτα λοιπόν χιλιόμετρα, το νέο EV3 εμφανίζεται εξαιρετικά άνετο με μια σημαντική δόση φινέτσας, όντας συγκροτημένο, και με ποιότητα κύλισης που θυμίζει premium, γερμανική, κατασκευή.
Η ανάρτηση μπορεί να έχει ρυθμιστεί για ευρωπαϊκούς δρόμους, αλλά ακόμα και στους ελληνικούς, καταφέρνει να απορροφάει με αριστοτεχνικό τρόπο τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος και μόνο σε κάποιες βαθιές λακκούβες αισθάνεσαι κάποιες σκληρές αντιδράσεις, που εν μέρει δικαιολογούνται από την επιλογή του συγκεκριμένου setup, για τη σωστή διαχείριση του υψηλού βάρους της κατασκευής (1.930 κιλά).
Πέρα όμως της ανάρτησης, εντυπωσιακό είναι και το σύστημα διεύθυνσης, με το τιμόνι να είναι εξαιρετικά άμεσο και με την κατάλληλη βαρύτητα και πληροφόρηση για τον οδηγό, γεγονός που προσφέρει σε αυτόν την απαραίτητη σιγουριά για να ανεβάσει τον ρυθμό οδήγησης, ακόμα και στα απαιτητικά στριφτερά κομμάτια της καμμένης -πλέον- Πεντέλης.
Όταν, βέβαια, ο ρυθμός ανέβει, φαντασιώνεσαι να είχες περισσότερη δύναμη από τους 204 ίππους (ειδικά στα ανηφορικά κομμάτια), με το τρίπτυχο ανάρτηση-τιμόνι-φρένα να δείχνει ότι μπορεί άνετα να την υποστηρίξει, χωρίς ωστόσο να είναι σε καμία περίπτωση αργό.
Η Kia επ’ αυτού ανακοινώνει ότι το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 7,9 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 170 χλμ./ώρα, νούμερα που σε συνδυασμό με την άμεση ροπή του ηλεκτροκινητήρα (283 Nm) προτίθενται να καλύψουν τις τυπικές ανάγκες του υποψηφίου αγοραστή.
Αυτός, θα πρέπει αρχικά να έχει βάλει ως στόχο την απόκτηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και εν συνεχεία να ξεχωρίσει το EV3 ανάμεσα στα Renault Megane E–Tech, VW ID.3, Volvo EX30, Smart #1 και BYD Atto 3, που είναι και ο άμεσος ανταγωνισμός του νέου κορεάτικου μοντέλου.
Απέναντι σ’ αυτόν τον ανταγωνισμό, το EV3 παρουσιάζει έναν ιδιαίτερο σχεδιασμό μέσα και έξω, υψηλή τεχνολογία, αυξημένη πρακτικότητα και χώρους, εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά, πλούσιο εξοπλισμό και φυσικά έναν αρκετά προσιτό τιμοκατάλογο, που -με την κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ»- ξεκινάει από τα 28.990 ευρώ για την έκδοση με την μικρή μπαταρία, συνεχίζει στα 32.990 ευρώ για την πρώτη έκδοση με την μεγάλη μπαταρία και καταλήγει στα 35.990 ευρώ για την υπερ-πλούσια έκδοση GT Line (όπως το αυτοκίνητο των φωτογραφιών) με τη μεγάλη μπαταρία.
Δεδομένα, που σε συνδυασμό με την 7ετή εγγύηση της εταιρείας, κάνουν το EV3 ικανό να συμπεριληφθεί σε κάθε λίστα υποψήφιου αγοραστή και εμάς να «μιλάμε» για ένα από τα σημαντικότερα νέα μοντέλα της χρονιάς που ξεκίνησε…
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Βαγγέλης Παμπούκης, Νίκος Μήτσουρας
Υ.Γ: Λόγω της σύντομης συμβίωσής μας δεν καταφέραμε να μετρήσουμε καταναλώσεις ενέργειας – αυτονομία, επιδόσεις, κτλ., «πράγματα» για τα οποία επιφυλασσόμαστε, όταν θα φτάσει το αυτοκίνητο για μια πλήρη δοκιμή στα χέρια μας.