FeaturesIn Pen & Ink

Θέμα: Τα Top-10 αυτοκίνητα σε πωλήσεις στην Ευρώπη το 2024

Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) σε συνεργασία με την γερμανική εταιρεία έρευνας αγοράς αυτοκινήτου Dataforce, μας δίνουν πλέον τη δυνατότητα να δούμε ποια είναι τα Top-10 αυτοκίνητα σε πωλήσεις στην Ευρώπη το 2024…

Παραδόξως μάλιστα -και παρά την ευρεία διείσδυση των SUV στην αγορά- τα τρία αυτοκίνητα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη το 2024 (και τα 6 από την πρώτη 10άδα) δεν ήταν SUV!

Το Dacia Sandero πήρε την πρώτη θέση, με το Renault Clio να ακολουθεί και το VW Golf να συμπληρώνει την τριάδα!

Αναλυτικότερα, η γερμανική εταιρεία έρευνας αγοράς αυτοκινήτου Dataforce απαριθμεί το σουπερμίνι της Dacia με 270.111 πωλήσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στο Ηνωμένο Βασίλειο και στις χώρες που απαρτίζουν το European Free Trade Association – EFTA (Ισλανδία, Νορβηγία, Ελβετία και Λιχτενστάιν), με αποτέλεσμα το μικρό «ρουμανικό» μοντέλο να έχει αυξήσει το ποσοστό του κατά 14,3% σε σχέση με το 2023 (δες εδώ).

Έτσι, το Sandero τερμάτισε πολύ μπροστά από το πιο αριστοκρατικό αδερφάκι του, το Clio, το οποίο έκλεισε το 2024 με 216.569 μονάδες (+6,5% σε ετήσια βάση).

Μοντέλο Πωλήσεις Ποσοστιαία διαφορά σε σχέση με το 2023
Dacia Sandero 270,111 +14.3%
Renault Clio 216,569 +6.5%
Volkswagen Golf 216,549 +17.5%
Tesla Model Y 210,484 -17.5%
Volkswagen T-Roc 203,611 -1.5%
Peugeot 208 199,820 +2.7%
Volkswagen Tiguan 195,297 +12.1%
Toyota Yaris Cross 194,512 +10.1%
Skoda Octavia 182,801 +13.3%
Toyota Yaris 180,806 +13.8%

Όπως λοιπόν βλέπουμε και στον παραπάνω πίνακα, οι εποχές όπου το Golf της VW κυριαρχούσε στους πίνακες των πωλήσεων στην Ευρώπη έχουν παρέλθει, μάλλον ανεπιστρεπτί (έχει να βρεθεί στην πρώτη θέση από το 2021), ενώ το γερμανικό χάτσμπακ πρέπει να αρκεστεί για το 2024 στην τρίτη θέση, με 216.549 αυτοκίνητα (+17,5 % σε ετήσια βάση).

Επίσης, κάτι ακόμα αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι μόλις 20 μονάδες χωρίζουν το Clio (2η θέση) με το Golf (3η θέση), και δεδομένου ότι τα νούμερα της Dataforce αντιπροσωπεύουν το 98% όλων των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν την χρονιά που πέρασε, θα μπορούσε εύκολα να αλλάξει η σειρά της δεύτερης με την τρίτη θέση, σε περίπτωση ενσωμάτωσης και του 2% που απομένει…

Σε κάθε περίπτωση, το Sandero της Dacia είναι ο αδιαμφισβήτητος νικητής της χρονιάς που πέρασε σε επίπεδο πωλήσεων και είναι εύκολο να κατανοήσει κανείς τους λόγους που το έκαναν να αναδειχθεί. Αν θέλουμε να τους απαριθμήσουμε, σίγουρα τον «πρώτο λόγο» έχει η χαμηλή τιμή σε συνδυασμό με τον αξιοπρεπή εξοπλισμό -που υπερτερεί της συμβατικής εμφάνισης και της τυπικής ποιότητας- και τον «δεύτερο λόγο» η πλήρης γκάμα κινητήρων, που περιλαμβάνει χαμηλού κυβισμού εκδόσεις βενζίνης με χειροκίνητο κιβώτιο, αυτόματο κιβώτιο, υπερτροφοδοτούμενες ή μη (σε κάποιες αγορές) και φυσικά έκδοση LPG, που χαρίζει και τη μέγιστη δυνατή οικονομία χρήσης.

Τροφοδοτούμενη, λοιπόν, από την επιτυχία της στην κατηγορία Β, η Dacia μπορεί πλέον να «καυχιέται» και για την απόλυτη διάκριση σε επίπεδο ευρωπαϊκών πωλήσεων, όντας μια μάρκα που σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) κατάφερε να κατακτήσει 4,5% μερίδιο αγοράς το 2024 και να βρεθεί μπροστά από τις Hyundai και Kia (με μερίδιο 4,1% και οι δύο), και φυσικά μπροστά από την Ford, η οποία έπεσε μόλις στο 3,3%…

Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!