EcoHotOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: BYD SEAL AWD | Ξεκινώντας τη χρονιά με 530 ίππους…

9.5

Με το δεξί…

Ένα παγκόσμιας κλάσης ηλεκτρικό σεντάν, με εντυπωσιακή εμφάνιση, άφθονη χλιδή και εξωπραγματικές επιδόσεις, που κατασκευάζεται από τον μεγαλύτερο Κινέζο κατασκευαστή, κάνει τον Elon να «χάνει τον ύπνο του» και εμάς να ξεκινούμε με το δεξί τις δοκιμές της νέας χρονιάς, αφού ούτε λίγο, ούτε πολύ, το αυτοκίνητο της πρώτης δοκιμής μας για το 2025 αποδίδει 530 ίππους!

Έστω και ηλεκτρικούς…

Πρόκειται για το SEAL της BYD (Built your Dreams ολογράφως) στην έκδοση Excellence AWD, που χάρη σε δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν εμπρός και έναν πίσω) αποδίδει 530 ίππους με 670 Nm ροπής και είναι σε θέση να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα, περίπου δηλαδή όσο μια Ferrari 360 Modena!

Και μπορεί στον ηλεκτροκίνητο κόσμο να επιτυγχάνονται πλέον «εύκολα» υψηλές ιπποδυνάμεις και κατ’ επέκταση ακραίες επιδόσεις, αλλά η περίπτωση του Seal -και φυσικά ολόκληρης της BYD- είναι άξια θαυμασμού και από άλλες απόψεις.

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή…

Καταρχάς, για όσους δεν είναι αρκετά «διαβασμένοι», να υπενθυμίσουμε ότι η BYD είναι ο κορυφαίος κατασκευαστής οχημάτων νέας ενέργειας στον κόσμο και η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αυτοκινητοβιομηχανία σε αυτόν, με τη διείσδυσή της στην ευρωπαϊκή αγορά τα τελευταία τρία χρόνια να έχει προκαλέσει ανησυχία τόσο στον άμεσο ανταγωνιστή, Elon, όσο και σε κάθε Ευρωπαίο -ή μη- κατασκευαστή που δημιουργεί ηλεκτρικά μοντέλα.

Στην Ελλάδα την γνωρίσαμε τον περασμένο Μάρτιο, με την εισαγωγή της να γίνεται στην χώρα μας από τον όμιλο Σφακιανάκη και τα πρώτα διαθέσιμα ηλεκτρικά μοντέλα να είναι ένα αυτοκίνητο πόλης (το Dolphin), ένα όχημα ελευθέρου χρόνου (το Atto 3) και ένα σεντάν (το Seal), με το τελευταίο μάλιστα να αποτελεί και τη ναυαρχίδα της μάρκας, ή αν θέλετε το μοντέλο που είναι σε θέση να μας δείξει τι μπορεί να φτιάξει ο Κινέζος κατασκευαστής και γιατί η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει σύντομα να αλλάξει ρότα, αν φυσικά μπορεί…

Και «λέμε» αν μπορεί, καθώς, έστω και αν είναι «εύκολο» για έναν Ευρωπαίο κατασκευαστή να φτιάξει μια μεγάλη (4,8 μ. μήκος) ποιοτική, ηλεκτρική, μπερλίνα υψηλών επιδόσεων με εξελιγμένη τεχνολογία και υπερ-πλούσιο εξοπλισμό, είναι εξαιρετικά δύσκολο (αν όχι απίθανο) να μπορέσει να τη διαθέσει στην αγορά σε τιμές κάτω των 50.000 ευρώ, όπως η BYD.

Μια BYD, που -πέρα των παραπάνω- βάζει στην εξίσωση και την αυξημένη πολυτέλεια στο εσωτερικό, την αξιοθαύμαστη οδική συμπεριφορά και φυσικά την εντυπωσιακή -και άκρως δελεαστική- εμφάνιση, ειδικά στο Seal.

Χάρμα οφθαλμών!

Αρχίζοντας από την «εικόνα» -και όσο και αν η ομορφιά είναι υποκειμενική- το Seal είναι αναμφισβήτητα το ομορφότερο μοντέλο στην γκάμα της BYD και ένα από τα ομορφότερα αυτοκίνητα που μπορεί να αγοράσει κανείς σήμερα, προσομοιάζοντας (ειδικά εμπρός) σχεδιαστικά τρικ των supercar (χαμηλό ρύγχος, φουσκώματα σε φτερά – καπό, κ.α.) σε ένα αμάξωμα τριών όγκων.

Επί προσωπικού -και με την ομοιογενοποίηση της αυτοκίνησης τελευταία- είχε καιρό ένα αυτοκίνητο να με προσελκύει καθημερινά για οφθαλμόλουτρο και μέρα με τη μέρα να με γοητεύει περισσότερο, όπως φυσικά και να με κάνει επίκεντρο προσοχής σε κάθε παρατηρητή που έτυχε στο διάβα μου…

Για την επίτευξη όμως του «στόχου», η BYD υιοθέτησε και στο Seal (όπως και σε άλλα μοντέλα της) τη σχεδιαστική γλώσσα Ocean Aesthetics, που τρέφει την έμπνευσή της από τον Ωκεανό και μεταφράζεται στο αυτοκίνητο σε μία ομοιόμορφη σχεδίαση με στρογγυλεμένες άκρες, απαλές καμπύλες και ρέουσα γραμμή οροφής.

Μπροστά, κυριαρχούν -πέρα του χαμηλού ρύγχους που προαναφέραμε- οι μεγάλοι προβολείς LED με τα «τελειώματα» τύπου μπούμερανγκ, τα ιδιαίτερα φώτα ημέρας κάτω τους που μετατρέπονται και σε φλας, τα μαύρα γυαλιστερά ένθετα για το απαραίτητο κοντράστ και φυσικά οι εισαγωγές αέρα στα άκρα των φώτων και στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα, με τις τελευταίες μάλιστα να είναι και λειτουργικές (για την ψύξη της μπαταρίας) και όχι μόνο για την επίτευξη εντυπώσεων.

 

Στο προφίλ, η «εικόνα» μπορεί να μην είναι τόσο εντυπωσιακή και θελκτική όσο μπροστά, αλλά και πάλι έχει κάποιες ιδιαίτερες λεπτομέρειες, ικανές για να κάνουν το Seal μοναδικό.

Αυτές, είναι οι χωνευτές χειρολαβές που εμφανίζονται με το ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου, το μαύρο ένθετο στα φτερά που αναγράφει “BYD Design”, τα αεροδυναμικά βοηθήματα αλά πτερύγιο καρχαρία σε πίσω τζάμια και μαρσπιέ, και φυσικά οι πανέμορφες ζάντες 19 ιντσών που μέσα τους ξεπροβάλλουν οι πληθωρικοί και διάτρητοι δίσκοι.

 

Στο πίσω μέρος τώρα, τις εντυπώσεις κλέβουν τα LED φωτιστικά σώματα που ενώνονται με μια φωτιζόμενη μπάρα και το κάθε στοιχείο τους προσομοιώνει σταγόνα νερού, οι αεροκουρτίνες στα άκρα του προφυλακτήρα και φυσικά ο τεράστιος διαχύτης με τα έξι κάθετα χωρίσματα

Με φρου-φρου, αρώματα, αλλά και ουσία…

Πέρα των υψηλών ιπποδυνάμεων που αναφέραμε στην εισαγωγή, κάτι ακόμα σύνηθες στα νέα ηλεκτρικά μοντέλα είναι και η πλήρης διείσδυση της τεχνολογίας στις καμπίνες αυτών, με πολλές φορές μάλιστα να γίνεται με τρόπο που θίγει την εργονομία. Αλλά «μπρος τα κάλλη, τι είναι ο πόνος», αφού τα φρου-φρου και τα αρώματα εντυπωσιάζουν τους σύγχρονους αγοραστές

Στην περίπτωση του Seal έχουμε και πάλι  φρου-φρου και  αρώματα, αλλά ευτυχώς έχουμε και την ουσία, αφού παρά την πλήρη -και αρκετά εξελιγμένη- τεχνολογία, έχουμε αρκετούς φυσικούς διακόπτες και κάθε τι χρήσιμο (ασύρματη φόρτιση κινητού, θήκες για μικροαντικείμενα, κ.α.) για τη μέγιστη δυνατή εργονομία.

Πιο συγκεκριμένα, όπως και στο Atto 3 που δοκιμάσαμε παλαιότερα (δες εδώ), έτσι και στο Seal, υπάρχει μια τεράστια (15,6 ιντσών) περιστρεφόμενη κεντρική οθόνη, με τις περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου να ελέγχονται μέσω αυτής (ή μέσω φωνητικών εντολών), όταν μπροστά από τον οδηγό υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών και επάνω του ένα head-up display (προαιρετικός εξοπλισμός) με απεικόνιση στο παρμπρίζ για τον οδηγό.

Η οθόνη αυτή, μπορεί να έχει εξαιρετικά γραφικά και ταχύτητα απόκρισης, αλλά στην αρχή απαιτεί εξοικείωση από τον χρήστη ώστε να μπορέσει να καταφέρει να κάνει τις προσαρμοσμένες προς αυτόν ρυθμίσεις (ειδικά του κλιματισμού, που ακόμα και η φορά των αεραγωγών ρυθμίζεται από την οθόνη), ενώ σε κάθε περίπτωση σωτήρια κρίνεται η σύνδεση του smartphone με το αυτοκίνητο μέσω Apple CarPlay ή Android Auto.

Το τελευταίο (σ.σ. smartphone) μάλιστα φαίνεται να έχει την τιμητική του στο Seal, αφού το αυτοκίνητο μπορεί να κλειδώνει-ξεκλειδώνει με την επαφή του κινητού στους εξωτερικούς καθρέφτες (μέσω NFC), όταν κάτω από την οθόνη υπάρχουν δύο (!) ασύρματες βάσεις επαγωγικής φόρτισης κινητού και επάνω στον τεμπέλη ένα NFC tag, που έρχεται σε συνδυασμό με τις δύο θύρες USB (μία κανονική και μία Type C) να ολοκληρώσει τη συνδεσιμότητα του κινητού με το αυτοκίνητο.

Από εκεί και έπειτα, υπάρχουν -ευτυχώς- και κάποιοι φυσικοί διακόπτες στην κονσόλα, που χρησιμοποιούνται για την ένταση του ηχοσυστήματος, το άνοιγμα-κλείσιμο του κλιματισμού και την επιλογή του εκάστοτε προγράμματος οδήγησης, με το μενού αυτού να περιλαμβάνει τέσσερις επιλογές (Eco, Normal, Sport και Winter).

Όλοι οι διακόπτες, όπως και κάθε σημείο της καμπίνας είναι εξαιρετικής ποιότητας και σε συνδυασμό με τα θερμαινόμενα (και αεριζόμενα) ηλεκτρικά καθίσματα, το ηλεκτρικό άνοιγμα του πορτμπαγκάζ, το θερμαινόμενο τιμόνι, το ηχοσύστημα της Dynaudio και το εξαιρετικά πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο, κάνουν την εμπειρία του οδηγού στο εσωτερικό εξαιρετικά εκλεπτυσμένη και πολυτελής, όταν μια τεράστια γυάλινη οροφή του δίνει και το δικαίωμα να έρχεται σε επαφή με την φύση.

Η τελευταία, δυστυχώς, δεν έχει κάποιο σκίαστρο για την κάλυψη της (δίνεται μόνο ένα «δίχτυ» από την εταιρεία) και η BYD υποστηρίζει ότι αλλάζει το χρώμα της ανάλογα με την διείσδυση του ήλιου, αν και δεν ξέρουμε κατά πόσο θα καταφέρνει να περιορίζει τον καυτό ήλιο που έχουμε στην Ελλάδα τις καλοκαιρινές μέρες.

 

Σχετικά με τους παρεχόμενους χώρους, η -ειδική για ηλεκτρικά οχήματα- πλατφόρμα της εταιρείας (e-platform 3.0) κάνει το Seal να παρέχει εξαιρετική άνεση στους εμπρός επιβάτες και μια business class εμπειρία στους πίσω (κάθονται άνετα μέχρι και σταυροπόδι), όταν το μόνο μελανό σημείο εντοπίζεται στον χώρο αποσκευών. Αυτός, είναι χωρητικότητας 400+53 (από frunk) λίτρων και καθότι ανοίγει μόνο η πόρτα (και όχι το τζάμι) δεν δύναται για μεταφορά κάποιων, μεγαλύτερων αντικειμένων.

 

Φουλ της τεχνολογίας και με μια ιδιαιτερότητα…

Κάτω τώρα από το εντυπωσιακό αμάξωμα και το χλιδάτο εσωτερικό, το Seal έχει να επιδείξει και μια αρκετά εξελιγμένη τεχνολογία, αλλά και μια ιδιαιτερότητα.

Πιο συγκεκριμένα, το κινεζικό σεντάν βασίζεται στην υπερσύγχρονη πλατφόρμα e-Platform 3.0 της BYD, η οποία -πέρα της αυξημένης ευρυχωρίας που είδαμε παραπάνω- έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και μέσω της τεχνολογίας Cell-to-Body (CTB) κάνει τη διαφορά σε σχέση με τον ανταγωνισμό, αφού εξασφαλίζει κορυφαία επίπεδα ασφάλειας, στρεπτικής ακαμψίας και δυναμικής οδήγησης.

Και όλα αυτά επιτυγχάνονται γιατί στην τεχνολογία Cell-to-Body η μπαταρία αποτελεί μέρος της δομής του οχήματος. Ουσιαστικά, το άνω κάλυμμα της συστοιχίας των μπαταριών είναι μέρος του δαπέδου του αμαξώματος. Αυτό δημιουργεί μία διάταξη τύπου «σάντουιτς», που ενσωματώνει το άνω κάλυμμα, τη Blade Battery και τη βάση στην οποία στηρίζεται, με αποτέλεσμα το σύστημα μπαταρίας CTB να χρησιμεύει ως πηγή ενέργειας, ενώ παράλληλα λειτουργεί και ως δομικό στοιχείο, συνεισφέροντας στους υψηλούς δείκτες στρεπτικής ακαμψίας του SEAL, που φτάνουν τα 40.500 Nm/μοίρα.

Σχετικά με την μπαταρία τώρα, το Seal -όπως και όλα τα μοντέλα της BYD- εφοδιάζεται με την επαναστατική Blade Battery, η οποία αναπτύχθηκε in-house από την κινεζική εταιρεία (η BYD είναι πρωτοπόρος στην τεχνολογία των μπαταριών για πάνω από δύο δεκαετίες), χρησιμοποιεί Φωσφορικό Σίδηρο Λιθίου (LFP) ως υλικό καθόδου και χαρακτηρίζεται για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης, της ασφάλειας, της ανθεκτικότητας και της μακροζωίας. Μάλιστα, για το τελευταίο, η BYD ισχυρίζεται ότι η συγκεκριμένη μπαταρία διατηρεί την απόδοσή της ακόμα και σε 5.000 κύκλους φόρτισης!

Στον αντίποδα βέβαια, η συγκεκριμένη μπαταρία δεν είναι σε θέση να δέχεται υψηλές ταχύτητες φόρτισης σε συνεχές ρεύμα, με το Seal να μπορεί να δέχεται μέχρι 150 kW σε DC και 11 kW σε AC, με αποτέλεσμα να μπορεί να ανακτήσει την ενέργεια του (από 10% σε 80%) σε 37 λεπτά, όταν σε AC το 0-100% γίνεται σε περίπου 8,5 ώρες.

Βέβαια, όλα αυτά σε ιδανικές συνθήκες, δηλαδή όταν ο ταχυφορτιστής παρέχει όντως τα 150 kW που δέχεται το αυτοκίνητο (βασική προϋπόθεση ο ταχυφορτιστής να είναι άνω των 150 kW), μιας και εμείς κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν καταφέραμε να φορτίσουμε με τόσο υψηλό ρυθμό φόρτισης. Πιο συγκεκριμένα, εμείς για τη φόρτισή μας επιλέξαμε έναν 300άρι φορτιστή (με τιμή kWh 0,59 παρακαλώ!) και λόγω χαμηλής τάσης της περιοχής εκείνη την ώρα (Σάββατο πρωί – 8 παρά το πρωί), «παίρναμε» μόλις περίπου 40 kWh μέχρι το 90% της μπαταρίας, πέφτοντας στις σχεδόν 15 kWh από εκεί και έπειτα!

 

Σε κάθε περίπτωση βέβαια, με πλήρως φορτισμένη την μπαταρία (στο 100%, το range αναγράφει μεταξύ 504 και 522 χλμ. αναλόγως προγενέστερης χρήσης) το τετρακίνητο Seal μπορεί -χάρη στις 82,5 ωφέλιμες kWh σε συνδυασμό με τις περίπου 18,5 kWh/100 χλμ. που καταναλώνει το αυτοκίνητο σε μεικτή χρήση- εύκολα να καλύψει μία απόσταση 450 χλμ. και φυσικά να βγάλει σχεδόν ρεαλιστές τους Κινέζους που κάνουν λόγο για 18,2 kWh/100χλμ. και 520 χλμ. αυτονομίας.

Όπως αντίστοιχα ρεαλιστές φαίνονται και στον τομέα των επιδόσεων, αφού αναφέρουν 3,8 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα (το αναγράφουν και πίσω για τους ανυποψίαστους) και 180 χλμ./ώρα για την τελική ταχύτητα, με τις δικές μας μετρήσεις να μην απέχουν από αυτές.

Αναλυτικότερα, το δικό μας RaceBox κατέγραψε 1,84 δευτερόλεπτα για το 0-60 χλμ./ώρα, 3,92 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα και 5,31 δευτερόλεπτα για το 0-120 χλμ./ώρα, όταν το 60-100 χλμ./ώρα έγινε σε 2,21 δευτερόλεπτα και το 80-120 χλμ./ώρα σε 2,86 δευτερόλεπτα! Νούμερα εξωπραγματικά και «απόκοσμα» για μια οικογενειακή μπερλίνα σχεδόν 2,2 τόνων (2.185 κιλά για την ακρίβεια)…

«Ιπτάμενη φώκια»!

Μεταφράζοντας τη λέξη Seal και αποκωδικοποιώντας τους παραπάνω αριθμούς στην πράξη, το κινέζικο σεντάν εύκολα μπορείς να το χαρακτηρίσεις και ως την «ιπτάμενη φώκια» που είναι ικανή να καταπιεί τα πάντα στο πέρασμά της στον «Ωκεανό» των ελληνικών δρόμων

Επιταχύνει δαιμονισμένα και λόγω της απουσίας οποιουδήποτε θορύβου, βρίσκεσαι εύκολα με ταχύτητες ικανές να σε στείλουν στο αυτόφωρο, όταν κάθε τι στο διάβα σου μοιάζει αργό και ο εγκέφαλος σου προσπαθεί να απορροφήσει τη γρήγορη εναλλαγή των εικόνων, όπως όταν βλέπεις μια ταινία σε fast forward!

Πέραν τούτου όμως, το τετρακίνητο Seal σε κερδίζει και χάρη στην εξαιρετική ακαμψία και το ζύγισμά του (50-50), όντας σταθερό ακόμα και όταν βρίσκεσαι με πολλά χ.α.ω. μέσα στην στροφή, υπερνικώντας με εντυπωσιακό τρόπο την αδράνεια των αυξημένων κιλών (μόνο σε πολύ οριακές συνθήκες γίνεται αισθητή), πράγμα σπάνιο για ηλεκτρικό μοντέλο με τόσα κιλά στην πλάτη του.

Όταν τώρα κατεβούν οι ρυθμοί -και αποφύγεις την πρόκληση του δεξιού πεντάλ- βρίσκεσαι αντιμέτωπος με μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης, χάρη στην καλή απορρόφηση της ανάρτησης και την πλήρη απομόνωση της καμπίνας από τους εξωτερικούς θορύβους, που σε κάνει εύκολα να ταξιδεύεις, όπως με μια θέση first class οποιασδήποτε premium αεροπορικής εταιρείας.

Όλα αυτά, κάνουν το Seal εξαιρετικά αποδοτικό, εκλεπτυσμένο (θυμίζοντας άνετα γερμανικό premium μοντέλο) και φυσικά ικανό να εκτελέσει οτιδήποτε βρεθεί δίπλα του και να χαρίσει άλλη μια μοναδική οδηγική εμπειρία στον οδηγό του.

Μοναδικό μειονέκτημα, οι πληθωρικές διαστάσεις και η σχετικά περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω (ευτυχώς υπάρχουν κάμερες σε κάθε γωνία) που σε συνδυασμό με την απουσία της λειτουργίας one-pedal drive, δεν του δίνουν και τις επιπλέον αρετές που συναντούμε σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα και ανεβάζουν την ευχρηστία εντός πόλεως. Μικρό το κακό…

Και τώρα; Τι γίνεται τώρα;

Τώρα χαμηλώστε τα φώτα, που έλεγε ο αείμνηστος Βασίλης Καρράς! Και αν θέλαμε -υποθετικά- να μεταφέρουμε την συγκεκριμένη ατάκα του εξαιρετικά αγαπητού καλλιτέχνη στον μικρόκοσμο του αυτοκινήτου, τότε κάλλιστα θα μπορούσε να την εκφράζει κάποιος «γνώστης» του αυτοκινήτου και της αγοράς, απέναντι στην Κα. Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν!

Γιατί κακά τα ψέματα, ή θα πρέπει η Ε.Ε. να αλλάξει ρότα ή απλά να χαμηλώσει τα φώτα (βλ. Volkswagen στην Γερμανία), μιας και οι Κινέζοι ήρθαν και δείχνουν ανίκητοι…

Τούτου λεχθέντος και για να έχουμε μια πιο επισταμένη ματιά των πραγμάτων, το Seal της BYD ήρθε για να ανταγωνιστεί τα BMW i4 M50 (75.850 ευρώ), Volkswagen ID.7 GTX (69.900 ευρώ), Tesla Model 3 Performance (57.490 ευρώ) και Hyundai Ioniq 6 (49.490 ευρώ), με μόνο τα BMW i4 M50 και Tesla Model 3 Performance να έχουν κοντινή σε αυτό απόδοση (BMW i4 M50: 544 ίπποι, Tesla Model 3 Performance: 460 ίπποι) αλλά και αρκετά ακριβότερη τιμή, αφού το BYD Seal ξεκινάει από τις 45.990 ευρώ για τη δικίνητη έκδοση και φτάνει μέχρι τα 48.990 ευρώ (39.990 ευρώ με την κρατική επιδότηση) για το τετρακίνητο, υπερ-πλήρες, Excellence της δοκιμής, με τους 530 ίππους!

Γεγονός, που σίγουρα το κάνει ακαταμάχητο και ένα από τα καλύτερα ηλεκτρικά μοντέλα που μπορεί να αγοράσει κανείς σήμερα, εν έτει 2025.

Καλή χρονιά σε όλους…

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΜΠΟΥΚΗΣ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος Εμπρός: Ασύγχρονος / Πίσω: Σύγχρονος, μόνιμου μαγνήτη
Θέση Εμπρός + Πίσω
Μεγ. Ισχύς (ίπποι) 530
Μεγ. Ροπή (Nm) 670
Κιλά/ίππο 4,1
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
Χωρητικότητα (kWh) 84,0 (82,5 ωφέλιμη)
Τάση (V) 550,4
Φόρτιση DC (kW) 150
Φόρτιση AC (kW) 11
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός Διπλά ψαλίδια με ελεγχόμενη απόσβεση, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω Πολλαπλών συνδέσμων με ελεγχόμενη απόσβεση, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι με τετραπίστονες δαγκάνες
Πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι με διπίστονες δαγκάνες
ΤΙΜΟΝΙ
Σύστημα Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση Ηλεκτρική
Στροφές τιμονιού 2,5
Κύκλος στροφής (μέτρα) 11,4
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς (AWD)
Κιβώτιο Αυτόματο μονής σχέσης
ΤΡΟΧΟΙ
Διάσταση 19×8,0J
Υλικό Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών Continental EcoContact 6Q
Διάσταση ελαστικών 235/45 R19
Ρεζέρβα Κιτ επισκευής
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ – ΒΑΡΗ
ΜήκοςXπλάτοςXύψος (χλστ.) 4800x1875x1460
Μεταξόνιο (χλστ.) 2920
Μετατρόχιο εμπρός (χλστ.) 1620
Μετατρόχιο πίσω (χλστ.) 1625
Αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) 0,22
Βάρος (κιλά) 2185
Χώρος αποσκευών (λίτρα) 400+53(frunk)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) 1,84
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) 3,92
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) 5,31
60-100 χλμ./ώρα (δευτ.) 2,21
80-120 χλμ./ώρα (δευτ.) 2,86
0-400 μέτρα (δευτ.) 12,4 (ταχύτητα εξόδου 172 χλμ./ώρα)
100-0 χλμ./ώρα (μέτρα) 36
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 180
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (kWh/100χλμ.) – ΡΥΠΟΙ (γρ./χλμ.)
Μέση τιμή κατασκευαστή 18,2
Μέση τιμή δοκιμής 19,3
Μέγιστη τιμή δοκιμής 24,2
Ελάχιστη τιμή δοκιμής 16,1
Αυτονομία (χλμ.) 340 – 520
ΤΙΜΗ (ευρώ)
Βασικής έκδοσης 45.990
Αυτοκίνητου δοκιμής 48.990

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Συμπερασματικά...

9.5
Το Seal είναι το τρίτο ηλεκτρικό μοντέλο της BYD και το μοντέλο το οποίο είναι σε θέση να μας δείξει τη δύναμη των Κινέζων και να ταρακουνήσει-προσγειώσει τους Ευρωπαίους. Είναι εξαιρετικά όμορφο, ποιοτικό και άνετο, με πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο και μια οδική συμπεριφορά που δύσκολα συνάδει με το αυξημένο βάρος των ηλεκτρικών οχημάτων. Στην έκδοση, δε, Excellence AWD παρέχει και επιδόσεις αντίστοιχες με supercar, χωρίς να θυσιάζει ουσιαστικά μέρος της αυτονομίας και -κυρίως- χωρίς να κοστίζει αρκετά περισσότερα χρήματα (μόλις 3.000 ευρώ). Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η συγκεκριμένη έκδοση να αποτελεί την καλύτερη επιλογή ανάμεσα στην γκάμα του μοντέλου και μία από τις καλύτερες επιλογές της αγοράς σήμερα...
10.0

Εξωτερικό

8.0

Εσωτερικό - Χώροι

10.0

Κινητήρας - Κατανάλωση

10.0

Επιδόσεις

9.0

Οδική Συμπεριφορά

10.0

Σχέση Ποιότητας - Τιμής

Υπέρ

  • +Εμφάνιση
  • +Ποιότητα κατασκευής
  • +Παρεχόμενη πολυτέλεια
  • +Χώροι επιβατών
  • +Ανάρτηση
  • +Επιδόσεις
  • +Φρένα
  • +Ευστάθεια
  • +Κατανάλωση ενέργειας
  • +Ηχομόνωση
  • +Τεχνολογία
  • +Εξοπλισμός
  • +Εγγύηση
  • +Τιμή

Κατά

  • -Ορατότητα προς τα πίσω
  • -Έλλειψη «χειροκίνητης» ρύθμισης αεραγωγών κλιματισμού
  • -Στενό άνοιγμα πορτμπαγκάζ
  • -Έλλειψη σκιαδίου σε ηλιοροφή
  • -Απουσία One-Pedal λειτουργίας
  • -Βάρος
  • -Ταχύτητα φόρτισης σε DC
Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!