Η Alfa Romeo -εν έτει 2021- είχε ανακοινώσει ότι σκοπεύει να γίνει μία πλήρως ηλεκτρική μάρκα μέχρι το 2027. Τώρα αναθεωρεί κι αυτή, με τα «μαντάτα» να φτάνουν από την απέναντι όχθη του Ατλαντικού…
Η μία μετά την άλλη έρχονται οι ανακοινώσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών για αναθεωρήσεις των αρχικών στόχων ως προς την πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Μετά τις Volvo, Volkswagen, Ford, Mercedes-Benz, κ.α., η τελευταία (μέχρι στιγμής) που κάνει πίσω στο αρχικό της σχέδιο να εγκαταλείψει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, είναι η Alfa Romeo!
Η ιταλική μάρκα, μέλος του ομίλου Stellantis, σκόπευε να γίνει πλήρως ηλεκτρική έως το 2027, αλλά αυτά τα σχέδια αλλάζουν τώρα και ο νέος στόχος είναι η υιοθέτηση μιας «πολυενεργειακής» στρατηγικής, προσφέροντας βενζινοκίνητα, ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα.
Το Automotive News επικαλείται τον επικεφαλής της Alfa Romeo για τη Βόρεια Αμερική, Chris Feuell, κατά τη διάρκεια της Έκθεσης NADA, να λέει ότι το να υποχρεωθούν οι αντιπρόσωποι της Alfa Romeo να πουλούν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε λίγα μόλις χρόνια από τώρα, θα είναι μη βιώσιμο για αυτούς: «Έχουμε 110 αντιπροσώπους… στο δίκτυο των Η.Π.Α. και θα ήταν πολύ δύσκολο για αυτούς να επιβιώσουν με μια γκάμα μοντέλων που θα περιλαμβάνει μόνο ηλεκτρικά».
Επ΄ αυτού, αξίζει να σημειώσουμε ότι και το 2021 (όταν είχε ανακοινωθεί ότι η Alfa Romeo θα πουλάει από το 2027 μόνο ηλεκτρικά μοντέλα), η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία ανέφερε ότι αυτό αρχικά θα γινόταν στις Η.Π.Α. και θα ακολουθούσε η ίδια στρατηγική σε Ευρώπη και Κίνα. Οπότε χωρίς να είναι ακόμα σαφές εάν ο στόχος του 2027 θα αναιρεθεί και τώρα σε αυτές τις περιοχές (Ευρώπη και Κίνα), φαίνεται ότι είναι πολύ πιθανόν.
Εξάλλου, ας μην ξεχνάμε ότι ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της μιλανέζικης μάρκας, Jean-Philippe Imparato, δήλωσε πρόσφατα ότι η Alfa μπορεί να υιοθετήσει μια πιο διαφοροποιημένη γκάμα κινητήρων, διατηρώντας τους κινητήρες εσωτερικής καύσης για μεγάλο χρονικό διάστημα, όταν σχετικά με το νέο «αφεντικό» της εταιρείας, Santo Ficili, δήλωσε: «Έχει την ευελιξία να κυκλοφορήσει τις εκδόσεις ICE στους αντικαταστάτες των Giulia και Stelvio».
Εδώ, αξίζει να αναφέρουμε ότι τόσο η Giulia, όσο και η Stelvio, όταν αντικατασταθούν (η Giulia το 2026 και η Stelvio μέσα στο 2025) θα χρησιμοποιούν την πλατφόρμα STLA Large του ομίλου, η οποία έχει σχεδιαστεί τόσο για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, όσο και για μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Μπορεί λοιπόν η Alfa Romeo να διαφήμισε την 33 Stradale ως το τελευταίο σπορ αυτοκίνητο της μάρκας με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά όπως φαίνεται μάλλον δεν θα είναι το τελευταίο…