Παρά τους τεράστιους προϋπολογισμούς ανάπτυξης, τα ελαττώματα στα αυτοκίνητα δεν εξαλείφονται. Χιλιάδες οχήματα χρησιμοποιούνται και κυκλοφορούν στον πραγματικό κόσμο, ο οποίος αναδεικνύει αστοχίες και «κουσούρια που δεν παρουσιάζονται σε πίστες δοκιμών και προσομοιώσεις υπολογιστών…
Η ΕΕ διαθέτει έναν οργανισμό που ονομάζεται Safety Gate, ο οποίος προηγουμένως ήταν γνωστός ως Σύστημα Ταχείας Ανταλλαγής Πληροφοριών (RAPEX), με σκοπό να επισημαίνει κινδύνους για την ασφάλεια όλων των προϊόντων που πωλούνται στην ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων και των αυτοκινήτων.
Αυτό το σύστημα οδηγεί σε ανακλήσεις αυτοκινήτων για την πραγματοποίηση διορθωτικών εργασιών, σχεδόν πάντα με κόστος που καλύπτεται από τον αρχικό κατασκευαστή και όχι από τον καταναλωτή.
Ο ιστότοπος car-recalls.eu ειδικεύεται στην ανάλυση των δεδομένων από το συγκεκριμένο σύστημα και μόλις συνέταξε μια λίστα με τις μάρκες αυτοκινήτων με τις περισσότερες ανακλήσεις στην Ευρώπη για το 2024. Και φυσικά, οι εταιρείες με μεγαλύτερη γκάμα μοντέλων τείνουν να έχουν περισσότερες ανακλήσεις, οπότε αυτό πρέπει να ληφθεί υπόψη κατά την εξέταση των δεδομένων.
Εξετάζοντας συνολικά 20 μάρκες αυτοκινήτων, ξεκινάμε από τη μάρκα με τις λιγότερες ανακλήσεις το 2024 και καταλήγουμε μέχρι τη μάρκα με τις περισσότερες ανακλήσεις στην Ευρώπη τους 12 μήνες της χρονιάς που πέρασε…
20: Mini | Πέντε ανακλήσεις που επηρεάζουν δύο μοντέλα
Το Mini Aceman (2024) ανακλήθηκε λόγω κινδύνου πυρκαγιάς από βραχυκύκλωμα στην μπαταρία, πρόβλημα που επηρέασε επίσης το τρέχον Cooper EV, καθώς και την προηγούμενη γενιά Cooper (2018-24).
Επίσης, το προηγούμενης γενιάς Cooper EV (2022-24) ανακλήθηκε λόγω ελαττωματικών θηκών μπαταρίας που επέτρεπαν την είσοδο νερού.
19: Honda | Πέντε ανακλήσεις που επηρεάζουν 10 μοντέλα
Ένα ελαττωματικό κύκλωμα που μπορούσε να ενεργοποιήσει τον αερόσακο του συνοδηγού οδήγησε σε ανάκληση των Civic, CR-V, Accord, HR-V, Odyssey, Passport και Pilot (2020-21), ενώ υπήρξε ξεχωριστή ανάκληση για το Civic (2022-23) λόγω προβλήματος με την μπαταρία που μπορούσε να προκαλέσει ηλεκτρική βλάβη.
Παράλληλα, υπήρξε ανάκληση για τα HR-V, CR-V και Jazz λόγω προβλήματος με την αντλία καυσίμου, το οποίο επηρέασε επίσης τα Civic και NSX. Το CR-V ανακλήθηκε για πρόβλημα με την ασφάλεια της μπαταρίας, ενώ το ZR-V ανακλήθηκε λόγω πιθανώς ελαττωματικού προσκέφαλου στο δεξί μπροστινό κάθισμα.
18: DS | Έξι ανακλήσεις που επηρεάζουν τρία μοντέλα
Η αντλία κενού ανακλήθηκε σε οχήματα DS3 που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2017-2019, ενώ υπήρξε ξεχωριστή ανάκληση που σχετιζόταν με τους αερόσακους για μοντέλα που παρήχθησαν μεταξύ 2009 και 2017.
Επιπλέον, μοντέλα DS3 Crossback του 2022 με τον πετρελαιοκινητήρα DV5R E6.3 ανακλήθηκαν λόγω αυξημένων εκπομπών NOx. Το DS3 Crossback του 2024 επηρεάστηκε επίσης από πρόβλημα στο σύστημα υποβοήθησης τιμονιού, ενώ το DS7 Crossback ανακλήθηκε λόγω προβλήματος στο λογισμικό της μπαταρίας.
17: Alpina | Έξι ανακλήσεις που επηρεάζουν πέντε μοντέλα
Το XD3 (2016-24) ανακλήθηκε δύο φορές λόγω ελαττωματικών βιδών που συγκρατούσαν τους πίσω οδηγούς πρόσδεσης στο πορτμπαγκάζ, οι οποίες μπορούσαν να αποκολληθούν σε περίπτωση ατυχήματος. Τα διορθωτικά μέτρα της πρώτης ανάκλησης δεν ήταν αποτελεσματικά, οπότε εκδόθηκε δεύτερη ανάκληση για την επίλυση του προβλήματος.
Διάφορα άλλα μοντέλα της Alpina επηρεάστηκαν αναπόφευκτα από προβλήματα που σχετίζονταν με τα αντίστοιχα μοντέλα της BMW, τα οποία μπορείτε να δείτε στον ιστότοπο Car Recalls.
16: KIA | Έξι ανακλήσεις που επηρεάζουν εννιά μοντέλα
Ένα πρόβλημα με τη μονάδα HECU που θα μπορούσε να προκαλέσει φωτιά στον χώρο του κινητήρα οδήγησε σε ανάκληση του Sorrento (2010-14), ενώ το EV9 ανακλήθηκε λόγω πιθανής απώλειας απόδοσης πέδησης και το Picanto (2024) υπέστη πολλαπλές ανακλήσεις λόγω προβλήματος με το Σύστημα Υποβοήθησης Ορίου Ταχύτητας, καθώς και λόγω βραχυκυκλώματος στη βαλβίδα κυκλοφορίας καυσαερίων (το τελευταίο επηρέασε επίσης το Stonic του 2024).
Η πιθανή φθορά των σωλήνων παροχής λαδιού προκάλεσε ανακλήσεις και για τα K9 και Stinger, ενώ τα Seltos και Soul ανακλήθηκαν λόγω προβλήματος με τον αερόσακο και το EV6 λόγω προβλήματος στη φόρτιση. Τέλος, το Soul EV υπέστη επίσης αρκετές ανακλήσεις.
15: Jeep | Έξι ανακλήσεις που επηρεάζουν εννιά μοντέλα
Το Grand Cherokee ανακλήθηκε λόγω προβλημάτων στην ανάπτυξη των αερόσακων, καθώς και λόγω προβλήματος στον ψύκτη ανακυκλοφορίας καυσαερίων σε μοντέλα κατασκευής 2018-20. Εν τω μεταξύ, το Avenger υπέστη ανακλήσεις τόσο για προβλήματα στην υποβοήθηση τιμονιού όσο και για προβλήματα στο Σύστημα Προηγμένης Υποβοήθησης Οδηγού (ADAS).
Επίσης, προβληματικοί δίσκοι πίεσης συμπλέκτη οδήγησαν σε ανακλήσεις τόσο του Wrangler όσο και του Gladiator, ενώ τα Compass και Renegade ανακλήθηκαν λόγω ελαττωματικού πεντάλ φρένου που θα μπορούσε να καταρρεύσει κατά την πέδηση, με τις ηλεκτρικές εκδόσεις των Compass και Renegade να ανακλήθηκαν ξεχωριστά λόγω προβλήματος στη φόρτιση.
14: Fiat | Οκτώ ανακλήσεις που επηρεάζουν έξι μοντέλα
Ανεπαρκώς ασφαλισμένα καθίσματα που θα μπορούσαν να μετακινηθούν σε περίπτωση ατυχήματος οδήγησαν σε ανακλήσεις των Scudo και Ulysse, ενώ το Scudo είχε επίσης προβλήματα με εσφαλμένα τοποθετημένα ελατήρια πίσω ανάρτησης και ανεπαρκώς ασφαλισμένες οθόνες ραδιοφώνου.
Το 500X ανακλήθηκε λόγω ελαττωματικού πεντάλ φρένου που θα μπορούσε να καταρρεύσει κατά την πέδηση και το Doblo ανακλήθηκε για διάφορα ζητήματα. Επιπλέον, το 600/600e ανακλήθηκε λόγω προβλήματος στην υποβοήθηση τιμονιού, ενώ μοντέλα του Ducato (2023) λόγω διαρροής υγρού του τιμονιού που θα μπορούσε να οδηγήσει σε μειωμένη υποβοήθηση τιμονιού.
13: Audi | Εννιά ανακλήσεις που επηρεάζουν τέσσερα μοντέλα
Το e-tron υπέστη αρκετές ανακλήσεις λόγω προβλημάτων στη σύνδεση του ποδόφρενου, καθώς και λόγω απωλειών τάσης σε μονάδες κυψελών της μπαταρίας.
Επιπλέον, το Q8 e-tron επηρεάστηκε από πιθανή διαρροή υγρού φρένων, το Q3 ανακλήθηκε λόγω προβλήματος στον τεντωτήρα της ζώνης ασφαλείας, το e-tron GT λόγω προβλήματος στη μονάδα μπαταρίας, και τα Q7 και Q8 του 2023 λόγω προβλήματος στον αερόσακο.
12: Porsche | Εννιά ανακλήσεις που αφορούν έξι μοντέλα
Λόγω προβλήματος με το σύστημα στερέωσης της κεντρικής ασφάλειας τροχού, ανακλήθηκαν τα 911 (992) Carrera GTS, Carrera 4 GTS, Turbo, Turbo S, GT3, GT3 RS και S/T που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2023-24. Το ίδιο πρόβλημα επηρέασε και τα 718 Cayman GT4 RS, 718 Spyder RS και Panamera της ίδιας περιόδου.
Επιπλέον, το Taycan ανακλήθηκε λόγω προβλημάτων με τις πίσω ζώνες ασφαλείας και για πρόβλημα με τις κυψέλες της μπαταρίας, το 911 (992) για πρόβλημα στην τοποθέτηση των εμπρός και πίσω παραθύρων, και η πρώτη γενιά Panamera για ελαττωματικό μπροστινό δεξί ακραξόνιο.
11: Renault | 10 ανακλήσεις που αφορούν έξι μοντέλα
Το Traffic III Spacenomad campervan (2022) ανακλήθηκε λόγω πιθανού προβλήματος με τη σταθερότητα του κρεβατιού οροφής, ενώ τα Master και Master E-tech ανακλήθηκαν για διάφορα ζητήματα, με το Duster να δέχεται επίσης αρκετές ανακλήσεις.
Επιπλέον, το Zoe ανακλήθηκε λόγω βραχυκυκλώματος στην μπαταρία, τα Austral και Espace για ηλεκτρικό πρόβλημα με τα εμπρός καθίσματα που σχετίζεται με τη λειτουργία ‘easy access’, και το Traffic για πρόβλημα διαμόρφωσης αισθητήρων στον αερόσακο και στους προεντατήρες των ζωνών ασφαλείας.
10: Toyota | 11 ανακλήσεις που αφορούν 14 μοντέλα
Ανεπαρκώς ασφαλισμένα καθίσματα και πρόβλημα στην πίσω ανάρτηση οδήγησαν σε ανακλήσεις των ProAce/Verso, ενώ το Corolla επηρεάστηκε από πρόβλημα πίεσης του υγρού φρένων. Ανακλήσεις έγιναν και για τα Highlander και ProAce City.
Επιπλέον, τα Corolla Cross και BZ4-X, όπως και τα Prius και Mirai, υπέστησαν ανακλήσεις, ενώ προηγούμενες γενιές των RAV4, Avensis, Hilux, Corolla, Auris και Yaris που κατασκευάστηκαν μεταξύ 1999-2017 ανακλήθηκαν για πιθανά προβλήματα με αερόσακους. Επίσης, τα Tundra, Land Cruiser και C-HR επηρεάστηκαν από διάφορες ανακλήσεις.
9: Peugeot | 11 ανακλήσεις που αφορούν 12 μοντέλα
Τα Expert και Traveller ανακλήθηκαν λόγω διαφόρων προβλημάτων, όπως ανεπαρκώς ασφαλισμένα καθίσματα που θα μπορούσαν να μετακινηθούν σε περίπτωση ατυχήματος και λανθασμένη τοποθέτηση ελατηρίων στη πίσω ανάρτηση, ενώ το Rifter είχε πρόβλημα με ελαττωματικούς δίσκους μπροστινών φρένων.
Τα 5008 και 3008 υπέστησαν ανακλήσεις λόγω διάβρωσης στο μπροστινό υποπλαίσιο, ενώ τα 208, 2008, 301, 308, 3008 και 5008 (2022) με τον πετρελαιοκινητήρα DV5R E6.3 παρουσίασαν αυξημένες εκπομπές NOx. Κατά τη διάρκεια του έτους εκδόθηκαν και άλλες ανακλήσεις που αφορούσαν τα 208, 508, 3008, Partner, Rifter κι άλλα μοντέλα.
8: Lexus | 12 ανακλήσεις που επηρεάζουν επτά μοντέλα
Ένα ηλεκτρικό πρόβλημα που επηρεάζει την ECU οδήγησε σε ανάκληση του UX, ενώ ένα ζήτημα με το λογισμικό της εμπρόσθιας κάμερας επηρέασε το NX. Λόγω προβλήματος με τα περιβλήματα της κάμερας που επέτρεπαν την είσοδο νερού, εκδόθηκε ανάκληση για τα UX και RZ, NX και RX, LX600/500D, LS500/500H και ES.
Επιπλέον, το LX600 ανακλήθηκε για πρόβλημα στον στρόφαλο, τα NX και RX λόγω ελαττωματικού σχεδιασμού του immobiliser, ενώ εκδόθηκε ανάκληση και για τα RX300 και NX300 που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2018-22 λόγω προβλήματος στην αντλία καυσίμου.
7: Opel | 12 ανακλήσεις που επηρεάζουν 10 μοντέλα
Τα Movano επηρεάστηκαν από πολλές ανακλήσεις, όπως και τα Zafira και Vivaro, ενώ πρόβλημα στο υδραυλικό σύστημα των φρένων οδήγησε σε ανάκληση του Combo. Επιπλέον, εκδόθηκε ανάκληση για εκδόσεις των Mokka, Crossland, Corsa και Astra που είναι εξοπλισμένα με τον πετρελαιοκινητήρα DV5R E6.3 λόγω αυξημένων εκπομπών NOx.
Επίσης, μοντέλα των Mokka και Corsa που κατασκευάστηκαν το 2024 επηρεάστηκαν από πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης, ενώ το Grandland X ανακλήθηκε για ζήτημα στο λογισμικό διαχείρισης της μπαταρίας. Περαιτέρω ανακλήσεις επηρέασαν μοντέλα όπως τα Corsa, Meriva και Astra.
6: Hyundai | 12 ανακλήσεις που επηρεάζουν 12 μοντέλα
Περισσότερα από 64.000 Sante Fe που κατασκευάστηκαν το 2024 ανακλήθηκαν λόγω προβλήματος στον αερόσακο, ενώ πάνω από 3.000 i20 ανακλήθηκαν λόγω ελαττωματικής βαλβίδας EGR. Τα Genesis και Genesis Coupe επηρεάστηκαν από διάφορα προβλήματα, ενώ εκδόθηκε ανάκληση για τα i40, Veloster, iX35 και Grand Santa Fe που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2010-14 λόγω διαρροής υγρού φρένων.
Επιπλέον, ανακλήσεις επηρέασαν τα Kona, Elantra, Tucson και i30, καθώς και τα Ioniq 5 και Ioniq 6.
5: Volkswagen | 12 ανακλήσεις που επηρεάζουν 16 μοντέλα
Πρόβλημα με τα σημεία πρόσδεσης της ζώνης ασφαλείας επηρέασε τα Amarok που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2022-23, ενώ εκδόθηκαν ανακλήσεις για τα Tiguan, Crafter, Polo, Sharan, Golf, Eos και Passat (2006-17), καθώς και για τα Up!, Fox και T6/Transporter λόγω προβλήματος στον προωθητήρα των αερόσακων.
Επιπλέον, το Caddy ανακλήθηκε για πρόβλημα στο υγρό φρένων, τα ID4 και ID7 για ζήτημα με τα καθίσματα, ενώ περαιτέρω ανακλήσεις επηρέασαν μοντέλα όπως τα Golf, Passat, Arteon και Touareg.
4: Ford | 13 ανακλήσεις που επηρεάζουν 12 μοντέλα
Ένα πρόβλημα με το φίλτρο σωματιδίων οδήγησε στην ανάκληση άνω των 760.000 πετρελαιοκίνητων οχημάτων Ford παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων μοντέλων όπως τα Fiesta, Galaxy, Mondeo, Kuga, Ranger και Focus που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2014-23. Τα Tourneo Custom, Ranger και Transit Custom υπέστησαν επίσης ανακλήσεις, ενώ η νέα Mustang επηρεάστηκε από διάφορα ζητήματα.
Επιπλέον, μοντέλα του Kuga που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2022-23 ανακλήθηκαν λόγω προβλήματος με το μπεκ καυσίμου, ενώ τα Bronco, Galaxy και S-Max επηρεάστηκαν από διάφορα θέματα. Τέλος, ένα ζήτημα υπερθέρμανσης προκάλεσε ανάκληση παλαιότερων εκδόσεων των S-Max, Galaxy, Kuga, Mondeo, Focus και C-Max που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2014-15.
3: Citroen | 15 ανακλήσεις που επηρεάζουν 12 μοντέλα
Μια ελαττωματική αντλία κενού προκάλεσε την ανάκληση των C4, C4 Picasso, C4 Cactus, C3, C3 Aircross και Berlingo, ενώ τα Spacetourer και Jumpy επηρεάστηκαν από καθίσματα που δεν ήταν επαρκώς ασφαλισμένα, καθώς και από εσφαλμένα τοποθετημένα ελατήρια πίσω άξονα. Το Jumpy είχε μια επιπλέον ανάκληση για πρόβλημα στην τοποθέτηση της οθόνης του ραδιοφώνου.
Επιπλέον, μοντέλα των C5 Aircross, C4, C4 Picasso, C-Elysee, C3 και C3 Aircross που κατασκευάστηκαν το 2022 ανακλήθηκαν λόγω προβλήματος εκπομπών ρύπων, ενώ διάφορες άλλες ανακλήσεις επηρέασαν μοντέλα όπως τα Berlingo, C5 Aircross και Jumper.
2: BMW | 23 ανακλήσεις που επηρεάζουν 21 μοντέλα
Λόγω προβλήματος με τον σερβοκινητήρα, τα XM, X7, X6, X5, IX2, X2, IX1, X1, I7, Σειρά 7, I5, Σειρά 5 και Σειρά 2 (2022-24) υπέστησαν ανακλήσεις, ενώ ένα πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης επηρέασε τα i7, Σειρά 7, i5, Σειρά 5 και M5 (2024).
Τα X3/X3M (2016-24) ανακλήθηκαν δύο φορές λόγω προβλήματος με την τοποθέτηση των πίσω σημείων πρόσδεσης φορτίου, ενώ ένας μεγάλος αριθμός παλαιότερων μοντέλων (από το 2003 έως το 2018), ανακλήθηκαν λόγω προβλήματος με τους αερόσακους. Επιπλέον, ανακλήσεις επηρέασαν διάφορα άλλα μοντέλα, όπως τα M5, X2, Σειρά 1, Σειρά 3 και Σειρά 2/M2.
1: Mercedes | 24 ανακλήσεις που επηρεάζουν 22 μοντέλα
Περισσότερα από 53.000 μοντέλα της S-Class που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2020-23 ανακλήθηκαν λόγω προβλήματος στο σύστημα εξάτμισης, ενώ επιπλέον 8800 μοντέλα παλαιότερων μοντέλων που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2010-16, συμπεριλαμβανομένων των C και E-Class, CLS, GLE και M-Class, ανακλήθηκαν λόγω προβλήματος στο σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού.
Τέλος, τα ηλεκτρικά EQA και EQB ανακλήθηκαν λόγω προβλήματος με την πυροτεχνική ασφάλεια, μαζί με διάφορα άλλα μοντέλα, ενώ το Sprinter 4×4 επηρεάστηκε από πρόβλημα με την πίσω ανάρτηση. Υπήρξαν αρκετές ακόμη ανακλήσεις που επηρέασαν μοντέλα από την A-Class έως την AMG-GT 4-Door και την EQS.