Το «αφεντικό» της Subaru στην ευρωπαϊκή αγορά αποκάλυψε πρόσφατα ότι υπάρχουν σχέδια για επιστροφή των σπορ εκδόσεων στην γκάμα της ιαπωνικής μάρκας!
«Δεύτε λάβετε φως»…
Η γκάμα της Subaru στην Ευρώπη -και κατ´ επέκταση στην Ελλάδα- αποτελείται πλέον εξ´ ολοκλήρου από SUV, επικεντρωμένα κυρίως στην ανθεκτικότητα, την ευελιξία και την αυξημένη ασφάλεια, αλλά διά στόματος David Dello Stritto (σ.σ. ο Γενικός Διευθυντής της Subaru για την Ευρώπη) η ιαπωνική μάρκα εργάζεται σε νέα μοντέλα επιδόσεων που θα μπορούσαν να προαναγγέλλουν την επιστροφή του διάσημου σήματος STi, που φορούσε το κορυφαίο -και θρυλικό- Impreza WRX.
Πιο συγκεκριμένα, κατά τα εγκαίνια του φετινού Σαλονιού Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης (18 – 27 Απριλίου 2025) και αφότου παρουσιάστηκε το νέο ηλεκτρικό SUV της εταιρίας -το Trailseeker- και το έβδομης γενιάς Outback, ο γενικός διευθυντής της μάρκας για την Ευρώπη, David Dello Stritto, αποκάλυψε στο βρετανικό Auto Express ότι υπάρχουν σχέδια για επιστροφή του σπορ χαρακτήρα στην γκάμα της Subaru, δηλώνοντας τα εξής:
«Αν μου ζητήσετε να συνοψίσω τί σημαίνει η Subaru για τους πελάτες στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή, είναι τρία γράμματα: SFT (S από το Safe: ασφαλές, F από το Fun: διασκεδαστικό και T από το Tough: σκληρό).
Οι πελάτες στην Ευρώπη μένουν πιστοί στη μάρκα μας για το επίπεδο ασφάλειάς τους, για την πρακτικότητά τους και την ανθεκτικότητά τους, αφού τείνουν να τα κρατούν για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Βέβαια, υπάρχει ένας τέταρτος πυλώνας που μας λείπει τα τελευταία 10 χρόνια από την αγορά, και αυτός είναι ο P, για την αυξημένη ισχύ (Power) και τις επιδόσεις (Performance). Ρωτήστε τον μέσο άνθρωπο τι σημαίνει Subaru και θα σας πει αυθόρμητα Impreza ή STi. Δεν μπορεί να διαχωρίζεται αυτό από την Subaru, οπότε πρέπει να επαναφέρουμε τον σπορ χαρακτήρα στη μάρκα μας»!
Δυστυχώς, ο χαρακτηριστικός κινητήρας boxer της Subaru δεν θα υπάρχει σε κανένα μελλοντικό μοντέλο επιδόσεων σύμφωνα με τον David Dello Stritto, αφού επεσήμανε ότι τα φίλτρα σωματιδίων βενζίνης (GPF) που απαιτούνται στην Ευρώπη μπορούν κυριολεκτικά να «πνίξουν» έναν κινητήρα τέτοιον.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να δούμε μάλλον την Subaru να χρησιμοποιεί καθαρά ηλεκτρική ισχύ για τα πιο καυτά αυτοκίνητά της (όπως κι άλλες αντίστοιχες κατασκευές του είδους από άλλους κατασκευαστές), μια ιδέα την οποία υπαινίχθηκε πριν από μερικά χρόνια όταν αποκάλυψε το concept Solterra STI, όταν το αγωνιστικό Subaru STI E-RA των 1.100 ίππων έδειξε επίσης τις δυνατότητές του…
Το πότε ακριβώς θα λανσάρει η Subaru το πρώτο από τα νέα σπορ EV δεν είναι ξεκάθαρο, καθώς επίσης ούτε η μορφή που θα έχει. Ωστόσο, ως φανατικοί φίλοι των STi λησμονούμε να δούμε ένα Impreza WRX STi επόμενης γενιάς…
Ο Dello Stritto επ’ αυτού αναγνώρισε ότι: «Είναι ωραίο να σκεφτόμαστε και να έχουμε αυτή την προοπτική ενός μελλοντικού WRX STi. Κάτι εξαιρετικά γρήγορο, με χρυσούς τροχούς και μπλε χρώμα, που θα επιστρέψει. Αυτό θα θέλαμε στο τέλος της ημέρας».
Ωστόσο, όταν οι άνθρωποι του Auto Express τον ρώτησαν αν αυτό το όνειρο θα γινόταν πραγματικότητα σύντομα, τους ενημέρωσε: «Χρειάζομαι τον όγκο πρώτα. Πρέπει να πουλήσω τα SUV μου. Πρέπει να βγάλουν χρήματα», συμπληρώνοντας: «Όλοι πρέπει να επιστρέψουμε στο σωστό δρόμο. Είναι μια πολύ δύσκολη στιγμή, αλλά μόλις τα πράγματα διευθετηθούν, μπορούμε να αντέξουμε οικονομικά την «πολυτέλεια» να έχουμε στην γκάμα μας σπορ μοντέλα και να ευχαριστήσουμε και πάλι αυτό το πολύ σημαντικό μέρος των πελατών μας».
Όσο αφορά στο θρυλικό σήμα STi, ο David Dello Stritto δήλωσε ότι «δεν έχει αποφασιστεί ακόμα» τι σήμα θα φορούν αυτά τα νέα μοντέλα επιδόσεων. Αν όχι STi, μια άλλη εναλλακτική είναι το STe, το οποίο η Subaru έχει υποβάλει αίτηση για να το κατοχυρώσει σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές.
Ανεξάρτητα από το ποιό σήμα χρησιμοποιηθεί, ο Dello Stritto είναι βέβαιος ότι «το πνεύμα STI ζει ούτως ή άλλως, οπότε αν αλλάξουμε το τελευταίο γράμμα δεν νομίζω ότι θα κάνει τεράστια διαφορά»…