Η σωστή επιλογή!
Αναμφισβήτητα, ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα του B-Segment στην ελληνική αγορά είναι και το i20. Το δοκιμάζουμε στην υπετροφοδοτούμενη έκδοση με το ήπιο υβριδικό σύστημα και το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και αναφέρουμε γιατί πιστεύουμε ότι αποτελεί τη σωστή επιλογή…
Η κατηγορία των σουπερμίνι ή αλλιώς Β είναι μία από τις πιο δημοφιλής κατηγορίες στη χώρα μας και οι εκπρόσωποι της πολλοί. Ανάμεσά τους μοντέλα με μακρά παράδοση, αλλά και πιο πρόσφατες εισαγωγές. Το i20 μας συστήθηκε το 2008 κα έκτοτε έχει σημειώσει μία άκρως εντυπωσιακή πορεία, ενώ με τη νέα του γενιά βρέθηκε το 2021 στο Top 5 των πωλήσεων της κατηγορίας στην ελληνική αγορά, με ότι σημαίνει αυτό…
Με ιδιαίτερη εμφάνιση
Το θέμα της εμφάνισης είναι κατά κανόνα υποκειμενικό, αφού πολλά αντικείμενα που αρέσουν σε πολλούς, σε άλλους «περνούν» αδιάφορα και σε άλλους απλά δεν αρέσουν. Έτσι, και η εμφάνιση του νέου i20 έχει τους οπαδούς της, τους «ΟΚ μωρέ καλό είναι» και τους «ΠΩ, ΠΩ πώς το έκαναν έτσι». Εμείς το βρίσκουμε ωραίο και δυναμικό εμπρός χάρη στη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία Sensuous Sportiness της Hyundai με το χαμηλό ρύγχος, τη μεγάλη γρίλια και τα έντονα νεύρα στο καπό, και άσχημο πίσω με τα φώτα να αγκαλιάζουν τις ακμές και να ενώνονται σε όλο το πλάτος της πέμπτης θύρας. Ωστόσο είπαμε, γούστα είναι αυτά!
Σε κάθε περίπτωση πάντως δεν μπορεί κάποιος να παραβλέψει το γεγονός ότι το i20 πλέον αποπνέει δυναμισμό και είναι μοντέρνο, ενώ σίγουρα είναι και πολύ πιο τολμηρό από το μοντέλο που αντικαθιστά.
Σε ό,τι αφορά τις εξωτερικές διαστάσεις, το νέο i20 είναι πιο πλατύ κατά 4 χλστ. (σχεδόν 1,8 μ. σε πλάτος) και πιο χαμηλό κατά 2,4 χλστ., ενώ το μήκος παρέμεινε σχετικά το ίδιο με το απερχόμενο μοντέλο (4,04μ.) και βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας.
Οι διαφοροποιήσεις αυτές, έφεραν και αύξηση των εσωτερικών χώρων για τους επιβάτες, με τον οδηγό και το συνοδηγό να έχουν περισσότερο διαθέσιμο πλάτος, αλλά το δεύτερο να μπορεί να ρυθμίσει το κάθισμά του μόνο εμπρός-πίσω και όχι επάνω-κάτω, ενώ όλοι οι επιβάτες πλέον έχουν περισσότερο «αέρα» για τα κεφάλια τους, με αποτέλεσμα η αίσθηση που σου αποπνέει το εσωτερικό να θυμίζει εκείνη σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.
Επίσης, επαρκής είναι και ο χώρος αποσκευών που στις υβριδικές εκδόσεις (όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής) ανέρχεται σε 262 λίτρα και στις συμβατικές εκδόσεις σε 352 λίτρα, πράγμα που κατατάσσει το νέο i20 στην κορυφή της κατηγορίας, αφού δύσκολα συναντούμε σουπερμίνι μοντέλα με πορτ μπαγκάζ μεγαλύτερο των 300 λίτρων με την πίσω σειρά καθισμάτων σε όρθια θέση.
Από άποψη ποιότητας και τεχνολογίας, στο εσωτερικό κυριαρχούν τα σκληρά πλαστικά σε σκούρα χρώματα, που δείχνουν λίγο υποδεέστερης ποιότητας αλλά λόγω της καλής συναρμογής τους δεν παρουσιάζουν τριγμούς ακόμα και σε κακοστρωμένα οδοστρώματα, ενώ από άποψη τεχνολογίας τις εντυπώσεις κλέβει τόσο ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών, όσο και η οθόνη στο ταμπλό που είναι 8 ιντσών και μπορεί να παρέχει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto, πράγμα σπάνιο για μοντέλο αυτής της κατηγορίας.
Με τη χρυσή τομή
Η Hyundai διαθέτει το νέο i20 στην ελληνική αγορά με τρεις επιλογές κινητήρα, καθώς και την έκδοση N με τους 204 ίππους. Η πρώτη -εκ των τριών- είναι η ατμοσφαιρική των 1,2 λίτρων με τους 84 ίππους, η δεύτερη είναι υπερτροφοδοτούμενη ενός λίτρου με 100 ίππους και η τρίτη επίσης τούρμπο ενός λίτρου αλλά με απόδοση 120 ίππων, ενώ οι δύο τελευταίες προσφέρονται και με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, όπως και το i20 της δοκιμής μας.
Το λευκό i20 που βλέπετε στις φωτογραφίες, εφοδιαζόταν με τη δεύτερη επιλογή, δηλαδή αυτή των 100 ίππων από το τρικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ του λίτρου και για τη μετάδοση φρόντιζε ένα αυτόματο κιβώτιο, διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Ο σωστός συνδυασμός λοιπόν…
Σωστός καθότι οι αστικές μετακινήσεις γίνονται εύκολες με την παρουσία του αυτόματου κιβωτίου, αφού δεν πρέπει να έχεις το νου σου για την αλλαγή της εκάστοτε σχέσης, ενώ το 48V μικρο-υβριδικό σύστημα εξασφαλίζει γρήγορες επιταχύνσεις με το παραμικρό πάτημα του γκαζιού.
Εκτός πόλεως, ο υπερτροφοδοτούμενος χιλιάρης εξασφαλίζει άνετες μετακινήσεις ακόμα και με τέσσερα άτομα στο εσωτερικό του, ενώ το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη εξασφαλίζει γρήγορες και άμεσες αλλαγές.
Για τους λάτρεις των αριθμών, το 0-60 χλμ./ώρα το μετρήσαμε σε 4,3 δευτερόλεπτα, το 0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δευτερόλεπτα και το 0-120 χλμ./ώρα σε 15,4 δευτερόλεπτα, ενώ η μέση κατανάλωση μας κυμάνθηκε στα 7,4 λίτρα/100χλμ. καθ’ όλη τη διάρκεια της δοκιμής, έπεσε στα 5,8 λίτρα/100χλμ. όταν αποφασίσαμε να κινηθούμε οικονομικά και ανέβηκε στα 8,2 λίτρα/100χλμ. όταν αποφασίσαμε να κινηθούμε λίγο πιο σβέλτα σε ορεινά επαρχιακά τμήματα πέριξ της Θεσσαλονίκης. Τιμές που μπορεί να απέχουν κατά πολύ από τα 5,5 λίτρα/100χλμ. που ανακοινώνει το εργοστάσιο, αλλά υποφερτές για ένα υπερτροφοδοτούμενο σουπερμίνι.
Με επιπλέον αρετές
Όλα τα προηγούμενα χρόνια, τα μοντέλα του Κορεάτη κατασκευαστή χαρακτηρίζονταν από την ουδέτερη οδηγική συμπεριφορά τους, την αξιοπιστία τους και φυσικά τον Value for Money προσανατολισμό τους, με τις χαμηλές τιμές κτήσης και συντήρησής τους. Πλέον, η Hyundai εκτός από αυτές τις αρετές, προσφέρει μοντέρνα μοντέλα με αυξημένο οδηγικά ενδιαφέρον, υψηλή τεχνολογία, σύγχρονους κινητήρες και συστήματα μετάδοσης και αυξημένη ποιότητα. Αυτό ανέβασε και τις τιμές της κορεάτικης μάρκας, ωστόσο ακόμα και τώρα τα μοντέλα της διατίθενται σε άκρως δελεαστικό κόστος, ενώ δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι συνοδεύονται και από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων, 5ετή δωρεάν οδική βοήθεια και δωρεάν ετήσιο τεχνικό έλεγχο για πέντε έτη.
Στην περίπτωση του νέου i20, οι τιμές ξεκινούν από τα 14.290 ευρώ για την έκδοση 1.2 με τους 84 ίππους και φτάνουν μέχρι τα 21.890 ευρώ για την έκδοση N-Line με τους 120 ίππους, ενώ για τη χρυσή τομή των 100 ίππων με το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που δοκιμάσαμε, απαιτούνται 20.390 ευρώ. Χρήματα που το κατατάσσουν σχετικά χαμηλότερα από το μέσο όρο της κατηγορίας, τη στιγμή που ο υποψήφιος αγοραστής θα λάβει ένα μοντέρνο και οδηγικά ευχάριστο μοντέλο, με άφθονους χώρους και υψηλή τεχνολογία και ασφάλεια, με αποτέλεσμα να είναι σίγουρος πως έχει κάνει τη σωστή επιλογή. Ναι, το i20 στην έκδοση των 100 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο είναι η σωστή επιλογή…
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
1.0Τ
|
Καύσιμο |
Βενζίνη
|
Χωρητικότητα(κ.εκ.) |
998
|
Κύλινδροι | 3 σε σειρά |
Βαλβίδες | 12 |
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.) | 100/4500 |
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.) |
172/1500-4000
|
Θέση |
Εμπρός, εγκάρσια
|
Τροφοδοσία |
Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση, σύστημα
mild hybrid 48V |
Εκκεντροφόροι | 2ΕΕΚ |
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.) |
71,0 x 84,0
|
Σχέση συμπίεσης | 10,5:1 |
Κιλά/ίππο | 11,2 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός |
Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης
|
Πίσω |
Ημιάκαμπτος άξονας
|
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός |
Αεριζόμενοι δίσκοι 280 χλστ.
|
Πίσω |
Δίσκοι 262 χλστ.
|
ΤΙΜΟΝΙ | |
Σύστημα |
Κρεμαγιέρα
|
Υποβοήθηση |
Ηλεκτρομηχανική
|
Στροφές τιμονιού | 2,7 |
Διάμετρος στροφής(μέτρα) | 10,2 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Κίνηση |
Στους εμπρός τροχούς
|
Κιβώτιο |
Αυτόματου, διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
|
Σχέση μετάδοσης 1η | 3.813 |
Σχέση μετάδοσης 2η | 2.261 |
Σχέση μετάδοσης 3η | 1.448 |
Σχέση μετάδοσης 4η | 1.023 |
Σχέση μετάδοσης 5η | 0.791 |
Σχέση μετάδοσης 6η | 0.628 |
Σχέση μετάδοσης 7η | 0.517 |
Σχέση μετάδοσης 8η | – |
όπισθεν | 3.825 |
Τελική σχέση μετάδοσης | 4.867 |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Διάσταση | 17×7,0J |
Υλικό |
Αλουμίνιο
|
Τύπος ελαστικών | Hankook Ventus Prime 4 |
Διάσταση ελαστικών |
215/45 R17
|
Ρεζέρβα |
Κιτ επισκευής
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ | |
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.) |
4040x1775x1450
|
Μεταξόνιο(χλστ.) | 2580 |
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) | 1545 |
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) | 1549 |
Βάρος(κιλά) | 1115 |
Χώρος αποσκευών(λίτρα) | 262 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) | 4,3 |
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) | 10,4 |
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) | 15,4 |
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) | 185 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.) | |
Μέση τιμή κατασκευαστή | 5,5 |
Μέση τιμή δοκιμής | 7,4 |
Μέγιστη τιμή δοκιμής | 8,2 |
Ελάχιστη τιμή δοκιμής | 5,8 |
Αυτονομία(χλμ.) | 695 |
Ρεζερβουάρ(λίτρα) | 40 |
Εκπομπή CO2 | 128 |
ΤΙΜΗ(ευρώ) | |
Βασικής έκδοσης | 14.290 |
Αυτοκίνητου δοκιμής | 20.390 |