DS, Déesse ή αλλιώς Θεά…
Ναι το DS -ή καλύτερα «την» DS- την ξέρεις σαν βάτραχο, σαν ένα από τα τρία αυτοκίνητα που αποτελούν την τριάδα ως αυτοκίνητα του 20ου αιώνα -μαζί με το Mini και το Ford Model T- και σαν ένα μοντέλο που σε κάνει να σέβεσαι τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, σε επίπεδο καινοτομίας.
Για τους Γάλλους η συντομογραφία “DS” μεταφράζεται και γράφεται ως Déesse, προφέρεται Ντεές και σημαίνει Θεά. Μια Θεά που πρόσφατα αποτέλεσε το έναυσμα για τη δημιουργία μιας ξεχωριστή μπράντας στο γκρουπ PSA και μετέπειτα Stellantis, της DS Automobiles, που εκτός των άλλων αποτελεί την πολυτελή πλευρά των Γάλλων…
Πλέον εδραιώθηκε…
Την πρώτη απόπειρα ως ανεξάρτητη μάρκα την έκανε με το DS7 το 2017, το πολυτελές SUV που πρόσφατα μάλιστα ανανεώθηκε (δες εδώ), εν συνεχεία με το DS3 Crossback, το DS9 και προσφάτως με το DS4 που δοκιμάζουμε εδώ και αποτελεί την σφραγίδα για την εδραίωσή της στον αυτοκινητιστικό χάρτη.
Κάθε μοντέλο ξεχωριστό και ιδιαίτερο σε βαθμό που εντυπωσιάζει, «μα c’ est la vie που λένε και οι Γάλλοι». Μια ζωή (c’ est la vie) που αν ήταν μονότονη δεν θα είχε ουσία, όπως άλλωστε και τα αυτοκίνητά τους, που μπορεί να υιοθετούν τεχνολογίες που βλέπουμε πλέον στη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά έχουν το μοναδικό τους ιδιαίτερο τρόπο να ξεχωρίζουν και εντέλει να σου κάνουν το κλικ. Τον έρωτα ρε παιδί μου. Το δέσιμο…
Δεν είναι Ιταλοί, με το ιδιαίτερο ταπεραμέντο τους, ούτε Ιάπωνες, με τον μηχανολογικό -και κατ’ επέκταση αξιόπιστο- οίστρο τους. Ούτε Γερμανοί, με τον ψυχρό εμβολιασμό ποιότητας. Είναι Γάλλοι, που χρόνια διδάσκουν την άνεση όπως κανείς άλλος και πλέον εφαρμόζουν τεχνολογία, πολυτέλεια και εντυπωσιακό ντιζάιν, σε βαθμό που συγκινεί. Εξάλλου, μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι το τελευταίο δημιούργημά τους, το DS4, ανακηρύχθηκε το ομορφότερο αυτοκίνητο του 2022. Πράγμα που προσυπογράφω και επί του πρακτέου, καθώς είχα από την τελευταία φορά που κυκλοφόρησα με κάποιο supercar πολλών χιλιάδων ευρώ να προσελκύσω τόσα βλέμματα στο πέρασμά μου…
Όπως άλλωστε μια αιθέρια ύπαρξη, Θεά η αθεόφοβη, που περνάει από μπροστά σου με κατεύθυνση προς την ξαπλώστρα της δίπλα στην πισίνα και εσύ μαζί με άλλους χαζεύεις…
Μοιάζει εξωπραγματική, βγαλμένη από ταινία και καταλαβαίνεις εξαρχής ότι προέρχεται «από αλλού». Όπως και το DS4, είναι «από αλλού», δεν μοιάζει με κανένα άλλο αυτοκίνητο που θα συναντήσεις στο δρόμο σου. Έχει σχεδιαστεί προκλητικά, με οξείες γραμμές και ακμές, που εν τέλει προκαλούν. Προκαλούν συναίσθημα και εντυπώσεις…
Ναι, οι Γάλλοι το τερμάτισαν και δημιούργησαν το ομορφότερο ίσως αυτοκίνητο του σήμερα, συνδυάζοντας στοιχεία από διάφορες κατηγορίες, μιας και το νέο μοντέλο τους είναι χάτσμπακ (;), κουπέ (;) ή crossover (;) που είναι και της μόδας…
Όπως και να έχει, είναι εντυπωσιακό και κυρίως ιδιαίτερο, ενώ με διαστάσεις 4.400 χλστ. για το μήκος, 1.866 χλστ. για το πλάτος, 1.470 χλστ. για το ύψος και 189 χλστ. απόσταση από το έδαφος, μάλλον είναι λίγο απ’ όλα…
Στα ενδότερα είναι «κιμπάρικο»!
Καθίσματα επενδυμένα με δέρμα και προφίλ για σεμινάριο άνεσης, αλκαντάρα σε διάφορα σημεία (αρρώστια που ακόμα σε στοιχειώνει!) και φουλ της τεχνολογίας με δυο οθόνες σε ταμπλό και μία ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα με λειτουργία αφής, η οποία σε λειτουργία αδράνειας εντυπωσιάζει με τους ψηφιακούς τρισδιάστατους ρόμβους στην απεικόνιση. Ρόμβοι οι οποίοι βρίσκονται σε διάφορα μέρη του εσωτερικού, όπως και στους διακόπτες των παραθύρων στις πόρτες, στο μπουτόν εκκίνησης και σε διάφορους άλλους διακόπτες στο ταμπλό, με την εστίαση στη λεπτομέρεια να σε εντυπωσιάζει σε βαθμό που κάθε φορά ανακαλύπτεις και κάτι καινούριο και συνάμα εντυπωσιακό…
Από χώρους και άνεση, οδηγός, συνοδηγός και πίσω επιβάτες έχουν αρκετό χώρο για τα κεφάλια και τα πόδια τους, ενώ ο χώρος αποσκευών ανέρχεται σε 430 λίτρα και με την αναδίπλωση της 2ης σειράς αγγίζει τα 1.240 λίτρα…
Μηχανικός πλουραλισμός…
Οι μηχανικές επιλογές της DS Automobiles για το DS4 είναι τόσο όσο, ή αν θέλετε ικανές για να καλύψουν κάθε έναν διαφορετικό αγοραστή, αφού μόνο τέτοιος μπορεί να είναι. Στα «ορθόδοξα» βενζινοκίνητα σύνολα έχουμε δύο, ένα 1,2 λίτρων με τούρμπο και 130 ίππους και ένα 1,6 λίτρων -επίσης- τούρμπο με 180 ίππους (σαν το αυτοκίνητο δοκιμής).
Στα «πετρέλαια» ένα! Χωρητικότητας 1.500 κ.εκ. με 130 ίππους και στα «οικολογικά» ένα plug-in με την ονομασία E-Tense και την απόδοση να αγγίζει τους 225 ίππους!
Στο «δικό μας» τώρα, το ανθρακί Performance Line (το σωστό), ο 1.600άρης υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και αποδίδει 180 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. με τη ροπή να βρίσκεται στα 250 Nm και να είναι διαθέσιμη από τις μόλις 1.650 σ.α.λ.
Στην πράξη, ο κινητήρας αυτός κινεί το DS4 με άνεση και αέρα υπεροχής, ενώ σου δίνει και τη δυνατότητα να προσπεράσεις οποιονδήποτε σε καθυστερεί στο διάβα σου, είτε αυτός σε χαζεύει από τον μεσαίο καθρέπτη (είπαμε είναι αρκετά εντυπωσιακό), είτε αυτός μαλώνει με τη γυναίκα του, είτε απλά προτιμάει να πάει αργά…
Στον αυτοκινητόδρομο, το DS4 διδάσκει την έννοια του αρχοντικού βαδίσματος, αφού η υπεράνω κριτικής άνεση και ο αρμονικός συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου σε κάνουν να νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε κάποια πτήση First Class, μετά την επιστροφή σου από την συνάντηση με τον πρόεδρο Emmanuel Macron, που οδηγεί και αυτός DS…
Εφ’ όλης της ύλης, το DS4 στην κίνηση του σε κάνει να αναθεωρείς πολλά σχετικά με την άνετη μετακίνηση, τη στιγμή που με αυτόν τον κινητήρα σε κάνει να το εμπιστεύεσαι ακόμα και σε πιο γρήγορους ρυθμούς οδήγησης. Σε αυτό συντελούν και οι μειωμένες κλίσεις του αμαξώματος (παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος) καθώς και η καλή αμεσότητα του τιμονιού, που μπορεί να μην εντυπωσιάζει με την πληροφόρηση που προσφέρει, αλλά σε καλύπτει πλήρως σε οποιοδήποτε τμήμα του επαρχιακού δικτύου, σεβόμενος πάντα τον χαρακτήρα της κατασκευής. Είναι all-round και σε σαγηνεύει με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο…
Είναι από τα αυτοκίνητα που συμβιώνοντας μαζί του γράφει τις δικές του σελίδες σε αυτό που έχεις σαν λεύκωμα βιωμάτων από τα αυτοκίνητα που οδήγησες και φυσικά είχαν τη δική τους ψυχή και χαρακτήρα. Για τα άλλα, ούτε λόγος! Το DS4 δεν είναι μια «απλή» τετράτροχη κατασκευή. Είναι ιδιαίτερο, έχει χαρακτήρα (και ισχυρό μάλιστα) και προσωπικότητα. Διαφέρει, και αυτό είναι που το κάνει ξεχωριστό και σημαντικό, ενώ αποτελεί μια εναλλακτική πρόταση σε όσους αφήνουν σε δεύτερη μοίρα τα infotainment και τις «λαμαρίνες» και κοιτούν -ρομαντικά- ενδότερα στην ψυχή και στο μεράκι της κατασκευής. Ναι οι Γάλλοι το τερμάτισαν…
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΜΠΟΥΚΗΣ
Υ.Γ.: Ευχαριστούμε το Blue Carpet Luxury Suites για την παραχώρηση του χώρου για τις ανάγκες της φωτογράφισης.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | 1.6T |
Καύσιμο |
Βενζίνη
|
Χωρητικότητα(κ.εκ.) | 1.598 |
Κύλινδροι |
4 σε σειρά
|
Βαλβίδες | 16 |
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.) |
180/5500
|
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.) |
250/1650
|
Θέση |
Εμπρός, εγκάρσια
|
Τροφοδοσία |
Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
|
Εκκεντροφόροι |
2ΕΕΚ
|
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.) |
77,0 x 85,8
|
Σχέση συμπίεσης |
10,5:1
|
Κιλά/ίππο | 7,5 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός |
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
|
Πίσω |
Ημιάκαμπτος άξονας
|
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός |
Αεριζόμενοι δίσκοι 330×28 χλστ.
|
Πίσω |
Δίσκοι 290×12 χλστ.
|
ΤΙΜΟΝΙ | |
Σύστημα |
Κρεμαγιέρα
|
Υποβοήθηση |
Ηλεκτρική
|
Στροφές τιμονιού | 2,9 |
Διάμετρος στροφής(μέτρα) | 10,7 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Κίνηση |
Στους εμπρός τροχούς
|
Κιβώτιο |
Αυτόματο 8 σχέσεων
|
Σχέση μετάδοσης 1η | 5.070 |
Σχέση μετάδοσης 2η | 2.971 |
Σχέση μετάδοσης 3η | 1.950 |
Σχέση μετάδοσης 4η | 1.469 |
Σχέση μετάδοσης 5η | 1.230 |
Σχέση μετάδοσης 6η | 1.000 |
Σχέση μετάδοσης 7η | 0.808 |
Σχέση μετάδοσης 8η | 0.672 |
όπισθεν | 4.015 |
Τελική σχέση μετάδοσης | 3.537 |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Διάσταση |
19×8.5J
|
Υλικό |
Αλουμίνιο
|
Τύπος ελαστικών |
Michelin e.Primacy
|
Διάσταση ελαστικών |
205/55 R19
|
Ρεζέρβα |
Κιτ επισκευής
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ | |
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.) |
4400x1866x1470
|
Μεταξόνιο(χλστ.) | 2675 |
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) | 1600 |
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) | 1605 |
Βάρος(κιλά) | 1345 |
Χώρος αποσκευών(λίτρα) | 430 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) | 3,9 |
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) | 8,2 |
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) | 11,5 |
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) | 221 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.) | |
Μέση τιμή κατασκευαστή |
6,5 – 6,7
|
Μέση τιμή δοκιμής | 7,7 |
Μέγιστη τιμή δοκιμής | 8,1 |
Ελάχιστη τιμή δοκιμής | 6,3 |
Αυτονομία(χλμ.) | 541 |
Ρεζερβουάρ(λίτρα) | 52 |
Εκπομπή CO2 |
146 – 151
|
ΤΙΜΗ(ευρώ) | |
Βασικής έκδοσης |
31.900
|
Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: