full screen background image
Search
Τετάρτη 17 Οκτώβριος 2018
  • :
  • :

Αφιέρωμα: Citroen DS

Το Citroen DS κατασκευάστηκε από την γαλλική εταιρεία το 1955 στο Παρίσι, στο εργοστάσιο Quai Andre Citroen.

Η επίσημη παρουσίαση του DS 19, έγινε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού την ίδια χρονιά.

Ο Ιταλός σχεδιαστής Flaminio Bertoni και ο Γάλλος μηχανικός αεροναυπηγικής Andre Lefebvre σχεδίασαν το αυτοκίνητο, ενώ ο Paul Mages κατασκεύασε την υδροπνευματική ανάρτηση.

Το αυτοκίνητο είχε πρωτοποριακή τεχνολογία, έθεσε νέα πρότυπα στην ποιότητα οδήγησης και ήταν το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής που ήταν εξοπλισμένο με δισκόφρενα.

Το DS κατέλαβε την τρίτη θέση στη δημοσκόπηση του 1999 για τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα του κόσμου και ονομάστηκε το πιο όμορφο αυτοκίνητο όλων των εποχών από το περιοδικό Classic & Sports car.

Παρά τον όγκο του και τις μέτριες ταχύτητες που μπορούσε να αναπτύξει, αποδείχθηκε ιδανικό αυτοκίνητο για αγώνες Ράλλυ.

Τα καλύτερα αποτελέσματα τα έφερε στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο.

Πρώτη εμφάνιση έκανε το 1956 στο 26ο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, όπου κέρδισε την κατηγορία του.

Η πρώτη νίκη για το DS 19 ήρθε το 1959 στην 28η έκδοση του ίδιου αγώνα, με πλήρωμα τους Paul Coltelloni – Pierre Alexandre.

Το 1963 οι Pauli Toivonen – Anassi Jarvi κατέλαβαν την δεύτερη θέση, ενώ το 1966 ήρθε η δεύτερη νίκη στο «Μόντε» με τους Pauli Toivonen – Ensio Mikander.

Επίσης το 1962 κέρδισε το Ράλλυ των 1000 λιμνών με τους Pauli Toivonen – Jaakko Kallio (το 1961 και το 1963 είχαν τερματίσει στην δεύτερη θέση).

Παράλληλα, το 1961 και το 1963 κέρδισε τον Γύρο της Κορσικής με τους Rene Trautmann – Jean Claude Ogier.

Μετά τις νίκες στο Μόντε Κάρλο (1959 και 1966), στην Κορσική (1961 και 1963) και στην Φινλανδία (1962), η Citroen αποφάσισε να αναβαθμίσει το DS 19.

Έτσι, συνεργάστηκε με την εταιρεία Chalmette garage και κατασκεύασε το DS 21 που ήταν κοντύτερο κατά 60 εκ. από το DS 19, ελαφρύτερο κατά 500 κιλά και με κινητήρα 150 ίππων.

Το αναβαθμισμένο DS 21 πέτυχε δύο νίκες, συνεχόμενες μάλιστα, στο Ράλλυ του Μαρόκο, το 1969 και το 1970, με πλήρωμα τους Robert Neyret – Jacques Terramorsi.

Το 1969 επίσης κέρδισε και στο Ράλλυ Πορτογαλίας με τους τοπικούς Francisco Romaozinho – “Jocames”.

Το 1973 παρουσιάστηκε το εξελιγμένο μοντέλο DS 23.

Εκείνη την χρονιά κατέκτησαν την δεύτερη, τρίτη, τέταρτη και όγδοη θέση στο Ράλλυ του Μαρόκο και οι Francisco Romaozinho – Jose Bernardo την τρίτη θέση στο Ράλλυ Πορτογαλίας, που ήταν και το τελευταίο καλό αποτέλεσμα για την Citroen με το DS 23.

Την επόμενη χρονιά η Citroen αποφάσισε να περιορίσει την εμπλοκή της στους αγώνες και το DS 23 αντικαταστάθηκε από το CX.