Το παλικάρι από την Κρήτη!
Στο πλαίσιο των αγωνιστικών πορτρέτων παλιών αγωνιζόμενων που κάνουμε, θα κάνουμε ένα διάλειμμα και θα παρουσιάσουμε έναν νέο αγωνιζόμενο…
Στράτος Σταματάκης το όνομά του, με καταγωγή από το νησί της Κρήτης και συγκεκριμένα από το Ηράκλειο. Η αγάπη του για την ταχύτητα, τον οδήγησε στο να θέλει να συμμετάσχει σε αγώνες αυτοκινήτου. Μέλος του Αθλητικού Ομίλου Κρήτης (Α.Ο.Κ.), ξεκινάει τη δική του ιστορία -από το κάθισμα του συνοδηγού- στους αγώνες Ράλλυ το 2005. Στο Ράλλυ Σπριντ Σεληνάρι, τον Μάϊο της χρονιάς εκείνης…
Οδηγός ο Γιώργος Δήμου και αυτοκίνητο ένα Suzuki Swift GTi. Θα τερματίσουν στην 4η θέση της κλάσης 1400 και στην 16η θέση της γενικής κατάταξης.
Στα τέλη του ίδιου μήνα θα συμμετάσχουν και στο Ράλλυ Σπριντ Ρούπες – Αρκάδι όπου θα έχουν μια άσχημη έξοδο, τόσο άσχημη που το αυτοκίνητο καταστράφηκε, ευτυχώς χωρίς σοβαρές συνέπειες για το πλήρωμα.
Λίγο καιρό όμως μετά ένα τροχαίο ατύχημα θα έμελλε να αλλάξει την ζωή του…
Και ενώ από το ατύχημα που είχε με το αγωνιστικό αυτοκίνητο βγήκε αλώβητος, τώρα του συνέβη κάτι πολύ σοβαρό. Υπέστη ακρωτηριασμό δεξιού κάτω άκρου από το ύψος του μηρού! Αλλά δεν το έβαλε κάτω…
Ίδρυσε την αγωνιστική ομάδα Disabled Motorsports Racing Team και αποφάσισε ότι θα συνέχιζε τους αγώνες αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να γίνεται ο πρώτος οδηγός αγώνων αυτοκινήτου με αναπηρία στην Ελλάδα!
Έτσι αγόρασε ένα Peugeot 106 1.3 Rallye, με αντάλλαγμα ένα σκούτερ που είχε τότε στην κατοχή του όπως μας είπε. To αυτοκίνητο τροποποιήθηκε βάσει των διατάξεων του Υπουργείου Μεταφορών. Και αυτό λόγω του ακρωτηριασμού του δεξιού ποδιού, οδηγεί μόνο με το αριστερό. Έτσι το πεντάλ του γκαζιού μεταφέρθηκε αριστερά (!) στην θέση του συμπλέκτη και ο συμπλέκτης με την σειρά του στο χέρι επάνω στον λεβιέ ταχυτήτων. Με το πεντάλ του φρένου να παραμένει στην θέση του…
«Το ότι κατάφερα να το φτιάξω από την αρχή είναι αποτέλεσμα μεγάλης βοήθειας από επαγγελματίες του χώρου, φίλους και την οικογένειά μου» μας είπε.
Έτσι λοιπόν ξεκινάει η παρουσία του Στράτου στους αγώνες από το κάθισμα του οδηγού πια…
Πρώτος αγώνας τον Νοέμβριο του 2015 η 2η Ανάβαση Βραχασίου, όπου και θα τερματίσει στην 4η θέση της κλάσης 1.400 κ.εκ.
Από την επόμενη χρονιά θα συμμετάσχει και σε αγώνες Ράλλυ…
Συνοδηγός του μέχρι και το 2019 θα είναι ο Γιώργος Πουλάκης. Τα αποτελέσματα εντυπωσιακά και αξιοσημείωτα, ενώ τo 2018 συμμετέχει και σε αγώνες Ράλλυ εκτός Κρήτης:
2016 | Ράλλυ Σπριντ Αγία Βαρβάρα – Κοντόπουλα: 10ος F2 και 3ος κλάσης C6
2017 | Ράλλυ Σπριντ Κερασιά: 11ος F2 και 3ος κλάσης C6, Ράλλυ Σπριντ Ποταμιές: 7ος F2 και 2ος κλάσης C6, 39ο Ράλλυ Κρήτης: 10ος F2 και 2ος κλάσης C6, Ράλλυ Σπριντ Άπτερα – Μαλάξα: 8ος F2 και 3ος κλάσης C6
2018 | 40ο Ράλλυ Κρήτης: 12ος F2 και 1ος κλάσης C6, 34ο Ράλλυ Φθιώτιδος: 8ος F2 και 2ος κλάσης C6, 51ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.: 9ος γενικής κατάταξης, 6ος F2 και 2ος κλάσης C6
Κυπελλούχος Ελλάδος Ράλλυ Ασφάλτου κατηγορίας C6
2019 | 41ο Ράλλυ Κρήτης: 12ος F2 και 2ος κλάσης C6
To 2020 συνοδηγός του θα είναι ο Γιώργος Λαμπράκης και οι καλές εμφανίσεις συνεχίζονται:
2020 | 53ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.: 10ος F2 και 2ος κλάσης C6, 42ο Ράλλυ Κρήτης: 10ος F2 και 3ος κλάσης C6, 38ο Ράλλυ Κένταυρος: 21ος F2 και 4ος κλάσης C6
Από το 2021 μέχρι και σήμερα στο κάθισμα του συνοδηγού θα είναι ο Φίλιππος Φακουρέλης. Μαζί θα συμμετέχουν σε πολλούς αγώνες με αντίστοιχα καλά αποτελέσματα:
2021 | 43ο Ράλλυ Κρήτης: 14ος F2 και 4ος κλάσης C6
2023 | 44ο Ράλλυ Κρήτης: 12ος F2 και 1ος κλάσης C6, 42ο Ράλλυ Παλάδιο: 9ος F2 και 4ος κλάσης C6
2024 | 13ο Ράλλυ Χανίων: 9ος F2 και 2ος κλάσης C6, 45ο Ράλλυ Κρήτης: 5ος F2 και 1ος κλάσης C6, 56ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.: 7ος F2 και 4ος κλάσης C6, 44ο Ράλλυ Αχαιός: 6ος F2 και 3ος κλάσης C6
Αλλά εκτός από τους αγώνες Ράλλυ, το αγαπημένο του είδος ήταν οι Αναβάσεις. Συμμετείχε σε πολλές και ορισμένα αποτελέσματα είναι τα εξής:
2015 | 2η Ανάβαση Βραχασίου: 4ος κλάσης έως 1.400 κ.εκ.
2016 | 3η Ανάβαση Βραχασίου: 4ος κλάσης έως 1.400 κ.εκ., 11η Ανάβαση Ομαλού: 2ος κλάσης Α/5
2017 | 4η Ανάβαση Βραχασίου: 3ος κλάσης έως 1.400 κ.εκ., 12η Ανάβαση Ομαλού: 2ος κλάσης Α/5
2018 | 5η Ανάβαση Βραχασίου: 1ος κλάσης έως 1.400 κ.εκ.
2021 | Ανάβαση Μαλίων: 3ος κλάσης έως 1.400 κ.εκ., 15η Ανάβαση Ομαλού: 3ος κλάσης Α/5
Όταν τον ρωτήσαμε να μας πει κάποια καλή στιγμή της μέχρι τώρα καριέρας του, μας είπε ότι η καλύτερη στιγμή ήταν όταν κατάφερε και τελείωσε την ολοκλήρωση – προετοιμασία του αγωνιστικού αυτοκινήτου και βέβαια το Πανελλήνιο Κύπελλο κατηγορίας C6 το 2018.
Όσο αφορά στις άσχημες στιγμές, δεν στάθηκε σε καμία, λέγοντας ότι τις ξεπερνάμε με χαμόγελο πάντα. Ένα χαμόγελο που δεν λείπει από το πρόσωπο του συνεχεία…
Επαγγελματικά ασχολείται με την οικογενειακή επιχείρηση των κτιριακών ανακαινίσεων και παράλληλα είναι σύζυγος και πατέρας δυο αγοριών.
Να σημειώσουμε ότι από το 2014 συμμετείχε σαν αθλητής στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Μπάσκετ με αναπηρικό αμαξίδιο για εννιά χρόνια.
Κλείνοντας την συνέντευξή μας είπε τα εξής: «Σκοπός της ομάδας Disabled Motorsport Racing Team είναι η προτροπή ατόμων με αναπηρία να ασχοληθούν με τον αθλητισμό γενικά και η προβολή των επιδόσεων μας ως παράδειγμα ανταγωνισμού με αρτιμελείς οδηγούς ώστε να συμμετέχουν και στον μηχανοκίνητο αθλητισμό άτομα με αναπηρία».
Ο Στράτος Σταματάκης θα συνεχίσει να είναι ενεργός αγωνιζόμενος και τα επόμενα χρόνια κάνοντας αυτό που αγαπάει πολύ. Και που χρειάζονται πάρα πολλά……κότσια για να το κάνει κάποιος, αν σκεφτούμε και τους γρήγορους ρυθμούς που κινείται στις Ειδικές Διαδρομές.
Στράτος Σταματάκης το παλικάρι από την Κρήτη...